Escort Mk1 rintapellin vahvistaminen pedal boxia varten

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Remppa
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003

Escort Mk1 rintapellin vahvistaminen pedal boxia varten

Viesti Kirjoittaja Remppa » Su Tammikuu 29. 21:09:44 2006

Sovittelin pedal boxia paikoilleen ja huomasin konkreettisesti kuinka "letku" tuo rintapelti on. Millä olette vahvistelleet rintapeltiä, ettei tiukan paikan tullessa lopu jarrut kesken ja jalkapohja painu konehuoneen puolelle? Mitä itse katselin, niin aika huonosti näillä hoksottimilla mitään maata mullistavaa konstia ei tullut mieleen. Kummalle puolelle olette vahvistuksia laittaneet, konehuoneeseen vaiko kabiinin puolelle?

Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » Ma Tammikuu 30. 7:35:14 2006

http://www.prepfab.co.uk/Parts/pages/bulkplate_jpg.htm

Tuossa olis yks vaihtoehto...sivuilta löytyy kuva paikoilleen asennettunakin.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Tammikuu 30. 8:55:21 2006

Onhan se nyt asennettu oikein eli 6 kiinnikepulttia. Kojelaudan alle 2 pulttia niinkuin mk2. Joutuu askartelee kiinnikekorvat mutta tukee hyvin.

Remppa
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003

Viesti Kirjoittaja Remppa » Ti Tammikuu 31. 16:50:19 2006

En ihan saanut kiinni tuosta Prepfabin rintapellin levystä. Näyttää varsin fiksulle, mutta en löytänyt kuvaa, missä se olisi itse autossa kiinni. Nelilinkki?

SHR:n mainitsema 6 pultin kiinnitysjärjestelmä vaikuttaisi ehkä helpommalta tavalta saada poljinasetelma pysymään paikoillaan. Itsellä on hydraulikytkinmalli, josta poistettu sylinteri kytkimelle, sillä itsellä tulee vaijerikytkin. Siinä olevia sylinterin kiinnitykseen tarkoitettuja reikiä täytyy tuumia muuhun eli tukemiskäyttöön. No, tässä pöydän ääressä ei ajatus oikein juokse, pitää päästä maistelemaan ihan livenä autoon tätä hommaa.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Tammikuu 31. 19:00:21 2006

Tuo prefabin versio aiheesta ryhmä 4 -vahvike rintapeltiin on hyvin simppeli: se muurataan pistehitseillä kiinni rintapeltiin konehuoneen puolelta, eli toinen pelti suoraan alkup. päälle.

Itsellä on olleet pedalboxit ihan tukevasti kiinni mk1:ssä ilman rintapeltivahvikkeita. Kuten SHR totesi, täytyy sinne rakentaa yläkiinnikkeet rintapellin "vaakasuoraan" osaan kiinni a la mk2.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » Ti Tammikuu 31. 20:18:02 2006

Noniin tuosta löytyy yhtä jos toista kuvaa...myös se rintapellin vahvistus. Aika äärimmäisiä keinoja nämä...ei sinällään tietenkään katuautoon tarpeellisia kaikki, mutta jos on "raakakori" ja tykkää näprätä.

http://www.prepfab.co.uk/Preparation/index.htm

Tuleeko rempalla muuten kilpuriin vai katuautoon tuo asetelma? Mikä lienee tämän hetken kanta katuautossa tuota kohtaan? Olisin niin mielelläni hommannut kerralla tuommosen ja hankkiutunut tehostimesta eroon.

Remppa
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003

Viesti Kirjoittaja Remppa » Ke Helmikuu 1. 11:54:50 2006

Auto tulossa katukäyttöön, ruisku vain vie tilan alkuperäiselta tehostimelta. En ole oikein viitsinyt huolia siitä leimasta vielä. Matkaa konttorille on vielä sen verran (ajallisesti), että voipi säännökset muuttua tässä matkan varrella.

JJS:

Onko Mk2 vakiopoljinasetelman tuenta kuinka paljon erilainen vs. Mk1? Siinähän orkkis poljinasetelma on vain yhdellä pultilla yläpuolelta ja neljällä rintapellin läpi. Onko kellään kuvaa, miten se on toteutettu? Oma pedal box on Mk1 versioon tarkoitettu ja siinä oleva yläpuolinen tuki on vain yhdelle pultille.

Kuten jo aiemmin totesin, niin "valon" varmaan nään, kun menen seuraavan kerran tallille hypistelemään osia paikoilleen.

Vastaa Viestiin