Cossun ryyppy.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Cossun ryyppy.

Viesti Kirjoittaja Racehard » Ma Tammikuu 30. 22:25:10 2006

Prkl!
MIkä säätää tai ohjaa ryyppyä kossussa?? kiekat on tyhjäkäyntiventtiliin ollessa toiminnassa noi 1500 ja piuha irti tippuu sinne n.850. kokeilin puhistaa tuon venttiilin mut ei vaikutusta. koetaulussa palaa se keltanen valo koko ajan.. eikö se meinaa et ryyppy on päällä?? Ennen sammu melkein heti kun kone lähti käyntiin. Ja auto nelikko kossu vm. 90
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re: Cossun ryyppy.

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Tammikuu 30. 22:34:56 2006

Racehard kirjoitti:Prkl!
MIkä säätää tai ohjaa ryyppyä kossussa?? kiekat on tyhjäkäyntiventtiliin ollessa toiminnassa noi 1500 ja piuha irti tippuu sinne n.850. kokeilin puhistaa tuon venttiilin mut ei vaikutusta. koetaulussa palaa se keltanen valo koko ajan.. eikö se meinaa et ryyppy on päällä?? Ennen sammu melkein heti kun kone lähti käyntiin. Ja auto nelikko kossu vm. 90
Ei siinä ole mitään varsinaista "ryyppyä", moottorin ollessa kylmää suhkutusaikaa lisätään kertoimella X. Keltainen valo ? Ei kait kossussa muuta keltasta valoa ole mittaristossa kuin abs merkkivalo.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Tammikuu 30. 22:38:19 2006

Moottorin lämpötila-anturi viallinen tai kontaktivika liittimessä?
Mulla ainakin vastaava vika löytyi sieltä, tosin kierrokset oli 2500.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ma Tammikuu 30. 22:42:32 2006

Kannattaa mitata antaako lämpöanturi oikeaa tietoa

edit. olinpa hidas

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Cossun ryyppy.

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Tammikuu 31. 8:14:17 2006

Racehard kirjoitti:Prkl!
MIkä säätää tai ohjaa ryyppyä kossussa?? kiekat on tyhjäkäyntiventtiliin ollessa toiminnassa noi 1500 ja piuha irti tippuu sinne n.850. kokeilin puhistaa tuon venttiilin mut ei vaikutusta.
Tyhjäkäyntiventtiilin vika ei ainakaan ole jos kerran tippuu kierrokset kun nappaa piuhan irti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Tammikuu 31. 11:20:41 2006

No absin merkkivalohan sammuu muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä, jos absit kunnossa. Sehän on keltainen.

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » Ti Tammikuu 31. 15:48:51 2006

OK. muistelin tuota keltasta valoa kun aikasemmassa escortissa oli käsi ryyppy ja kun sen veti päälle niin sytty melikein samanlainen valo. onko tuo lämpötila anturi siellä imusarjan alla??
pitääpä alkaa selaa noita abs topicceja läpi et miksi toi valo palaa jatkuvasti. vaikka omasta mielestä absit toimii vaikka valo palaaki. en oo kyllä 100% varma.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Tammikuu 31. 15:57:40 2006

Mun mielestä absien ei kyllä pitäs toimia jos niitten merkkivalo palaa. Eikös siinä oo joku varmennus?

Niin jäi tossa nyt epäselväksi, että sohlaako se tyhjäkäynti todella vai luulitko vaan, että se ei pelaa kun valo palaa kojelaudassa?
Poishan sitä n.1500rpm tyhjäkäyntiä ei kylmänä saa ainakaan eec-iv ohjatuissa (vrt. kaasari kone ja kaasun polkaisu) vaan se säätyy automaattisesti koneen lämmetessä.
Eli onko kierrokset korkealla myös kone lämpimänä?
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Tammikuu 31. 16:39:53 2006

Jos on jarrunestettä liian vähän sytyttääkö se abs:n vai käsijarrun valon?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Tammikuu 31. 16:49:13 2006

siipicossu kirjoitti:Jos on jarrunestettä liian vähän sytyttääkö se abs:n vai käsijarrun valon?
Taitaa syttyä jarrujen varoitusvalo/käsijarrunmerkkivalo.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Tammikuu 31. 16:54:15 2006

siipicossu kirjoitti:Jos on jarrunestettä liian vähän sytyttääkö se abs:n vai käsijarrun valon?
Mulla ainaki paloi abs:n valo sillon.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » Ti Tammikuu 31. 16:56:57 2006

ennen pelas siten et ku käynnisti niin abs ja käkkärin merkkivalot palo muutman sekunnin ja sit sammu. pitää käydä ajaab toi pannu lämpimäksi ni pystyy kokeileen noi absit ja näkee ton tyhjäkäynnin siinä samalla.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Tammikuu 31. 16:57:31 2006

jesus48 kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Jos on jarrunestettä liian vähän sytyttääkö se abs:n vai käsijarrun valon?
Mulla ainaki paloi abs:n valo sillon.
Jos nestettä on vähän, syttyy punainen kässärinvalo. Jos nestettä on todella vähän, niin vaikuttaahan se ABSeihinkin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Tammikuu 31. 16:59:50 2006

ukormi kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Jos on jarrunestettä liian vähän sytyttääkö se abs:n vai käsijarrun valon?
Mulla ainaki paloi abs:n valo sillon.
Jos nestettä on vähän, syttyy punainen kässärinvalo. Jos nestettä on todella vähän, niin vaikuttaahan se ABSeihinkin.
siel oli kyl todella vähän sitä nestettä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » Ti Tammikuu 31. 17:33:39 2006

no niin.. tyhjäkäynti on normaali ja nyt pitäs käydä absien kimppuun.

Kokeilin tuossa jarrujaniin tuntuu et oikea puoli menee ensin lukkoon ja sitten kun löysää polkimesta niin oikea puoli tuntus irtoavan pienellä viiveellä.
varmaan pitää käytellä nuo satulat irti ja puhistella ja uudet nesteet sisään, ja puhistaa ne liittimet samalla. mikäs on abs sulake? jos sen kattos ihan ekana.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Tammikuu 31. 21:59:55 2006

ABS sulake löytyy hansikaslokeron vasemmalta puolelta sieltä kojiksen alta käsin katsoessa, 20A keltainen sulake... ota ihmeessä irti se, on aika hengenvaaralliset noi absit kun on niin hitaat.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Tammikuu 31. 22:02:10 2006

Stefa kirjoitti:ABS sulake löytyy hansikaslokeron vasemmalta puolelta sieltä kojiksen alta käsin katsoessa, 20A keltainen sulake... ota ihmeessä irti se, on aika hengenvaaralliset noi absit kun on niin hitaat.


:shock: Oisko miehessä vika kuitenkin ?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Helmikuu 1. 9:06:15 2006

Hitaat absit??

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Helmikuu 1. 9:41:24 2006

no ne absit on tietyissä tilanteissa hyvät ja tietyissä ihan paskat.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Helmikuu 1. 9:42:53 2006

jesus48 kirjoitti:no ne absit on tietyissä tilanteissa hyvät ja tietyissä ihan paskat.
Arkiajossa todella hyvät.

edit: Kunhan vaan ei oo hitaat :wink:

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Helmikuu 1. 9:47:46 2006

Jaakkoki kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:no ne absit on tietyissä tilanteissa hyvät ja tietyissä ihan paskat.
Arkiajossa todella hyvät.

edit: Kunhan vaan ei oo hitaat :wink:
Juu arkiajossa ihan hyvät..

OT: Sinäkö sen sinisen xr4x4:n ostit oulusta?Kun joku meinaan Raahesta osti sen.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Helmikuu 1. 11:03:34 2006

Stefa kirjoitti:ABS sulake löytyy hansikaslokeron vasemmalta puolelta sieltä kojiksen alta käsin katsoessa, 20A keltainen sulake... ota ihmeessä irti se, on aika hengenvaaralliset noi absit kun on niin hitaat.
kai tiesit että jos autossa on absit niiden kuuluu myös toimia? lässynlässyä tai ei mutta jos sattuu onnettomuus ja tutkinnassa huomataan että absin sulake on pois niin voi olla turha odotella korvauksia? jos on rinnakkaismalli ilman abseja (cossussa näin ei ole) saa absit poistaa kun vaihtaa kaikki eroavat osat absittomasta...

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Helmikuu 1. 11:08:39 2006

jesus48 kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:no ne absit on tietyissä tilanteissa hyvät ja tietyissä ihan paskat.
Arkiajossa todella hyvät.

edit: Kunhan vaan ei oo hitaat :wink:
Juu arkiajossa ihan hyvät..

OT: Sinäkö sen sinisen xr4x4:n ostit oulusta?Kun joku meinaan Raahesta osti sen.
En, mutta aika lähelle meni, nimittäin velipoika sen osti, on tuolla tullut vähän ajeltua.. Olitkos sinäkin sitä ostamassa? :)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Helmikuu 1. 11:22:39 2006

Jaakkoki kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti: Arkiajossa todella hyvät.

edit: Kunhan vaan ei oo hitaat :wink:
Juu arkiajossa ihan hyvät..

OT: Sinäkö sen sinisen xr4x4:n ostit oulusta?Kun joku meinaan Raahesta osti sen.
En, mutta aika lähelle meni, nimittäin velipoika sen osti, on tuolla tullut vähän ajeltua.. Olitkos sinäkin sitä ostamassa? :)
Olin ostamassa joo. Noh,löyty semmonen auto loppujen lopuksi joten ei se haittaa. Tosin sillon kyllä syletti aika pahasti. :)
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Helmikuu 1. 11:28:54 2006

ja leimassa pitää absit toimia jos haluaa leiman
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Helmikuu 22. 0:02:05 2006

leimalle laitetaan toimimaan, mutten kyllä todellakaan voi suositella noita kellekkään.
ihan perseestä... arkiajossa ihan suht ok mutta välillä kyllä naurattaa kun painaa jarrua ja ei mitään tapahdu, raxrax rax rax. on kuitenkin radikaalisti erilaiset kuin missä tahansa tämän vuosituhannen autossa.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Helmikuu 22. 0:52:37 2006

Minulla toimii todella hienosti, varsinkin kitkarenkailla.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Helmikuu 22. 7:34:06 2006

Stefa kirjoitti:leimalle laitetaan toimimaan, mutten kyllä todellakaan voi suositella noita kellekkään.
ihan perseestä... arkiajossa ihan suht ok mutta välillä kyllä naurattaa kun painaa jarrua ja ei mitään tapahdu, raxrax rax rax. on kuitenkin radikaalisti erilaiset kuin missä tahansa tämän vuosituhannen autossa.
Laita renkaat siihen autoos ni ois jotain pitoaki.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Helmikuu 22. 18:09:33 2006

Ja niitä absejahan pitää sitte polkea oikeen urakalla jos haluaa, että auto pysähtyy. Eihän se oikeen kunnolla stoppaakaan jos painaa vaan sen verran, että juuri tulee absit mukaan vaan pitää koittaa sitä jalkaa oikeen saada läpi lattiasta.
Luulisin kuitenkin, että noku jarruihin riittää fordin abs järjestelmä.
Just tossa luin TM:n juttua GT:stä ja siinä jo vähän valitettiin, että ei 14tuuman brembot pääse enää oikeuksiinsa fordin liian hitaasti pätkivän absin kanssa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su Helmikuu 26. 20:16:20 2006

Löytyy skorppi kuule ihan tulenuudet contin winterviking 2:t.. joo ja yleensä jarruja painetaan kun halutaan pysähtyä :wink:
ihan sama, kukin tavallaan ja mielipiteet mielipiteinä.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Vastaa Viestiin