Kent

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Kent

Viesti Kirjoittaja Juippa » Su Tammikuu 29. 18:50:49 2006

Ok, kun ostin välikoppani oli siinä viri viri 1,6 kentti 234 nokalla ja isoila venttiileillä... Kone toimi noilla aineksilla ihan hyvin... nyt kone pitäisi saada säädettäväksi ja vaihta nenä vähän rajumpaan (244). Kun en itse ole paljoa koneita ajoittanut niin voisiko joku viisaampi kertoa että kannattaako hommata säädettävää nokkapyörää tohon, onko se hitansa arvoinen? Ja että kuinka ajoitan koko höskän jos säädettävä nokkapyörä löytää tiensä koneeseen... Kun ei oikeen ole tota kokemusta... :oops: Ja sit pitäs auto saada myöhemmin penkkiin säädettäväksi... Kiitos ja anteeks.
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Re: Kent

Viesti Kirjoittaja J » Su Tammikuu 29. 20:26:15 2006

Juippa kirjoitti:Ok, kun ostin välikoppani oli siinä viri viri 1,6 kentti 234 nokalla ja isoila venttiileillä... Kone toimi noilla aineksilla ihan hyvin... nyt kone pitäisi saada säädettäväksi ja vaihta nenä vähän rajumpaan (244). Kun en itse ole paljoa koneita ajoittanut niin voisiko joku viisaampi kertoa että kannattaako hommata säädettävää nokkapyörää tohon, onko se hitansa arvoinen? Ja että kuinka ajoitan koko höskän jos säädettävä nokkapyörä löytää tiensä koneeseen... Kun ei oikeen ole tota kokemusta... :oops: Ja sit pitäs auto saada myöhemmin penkkiin säädettäväksi... Kiitos ja anteeks.
Eiköhän siinä ole jo säädettävä nokkapyörä, 234:n ei mene vakio ajoituksille. Enkä usko että koneen rakentaja olisi käyttänyt kiiloja..
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Ma Tammikuu 30. 22:16:15 2006

Kiiloja? Ei siin ainakaan säädettävää nokkuapyörää ollu ku sen lauantaina purin... Muuten kyllä asiallisen näköinen näin mallikon silmin.
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ma Tammikuu 30. 22:32:28 2006

oliko nokkapyörän reikiä viilattu?
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Ti Tammikuu 31. 18:51:53 2006

Ei, Kyllä se ihan vakio pyörä on... :oops: Ihmeen rivakka toi välikoppa kuiteskin on ollu tolla koneella, Jotkut 0.20 ylikokomännät ja just poratun olonen alakerta. Ventiileiden kokoa en ole mitannut mutta vajaa milli on tavaraa venojen välissä noin silmämääräsesti. Sain just kuulla että vaatis tuplaketjun samalla, kuulemma liian kova vastus tuplajousilla yhelle ketjulle? :?
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

Vastaa Viestiin