välikoppa ja öljytikku & pätkäpuskurit.. (kone levälleen

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

välikoppa ja öljytikku & pätkäpuskurit.. (kone levälleen

Viesti Kirjoittaja Henkku » Su Tammikuu 15. 0:53:15 2006

Nonni.. tuli hommattua välikoppa ekkeri tuohon hallin vierustalle..

Noh.. sen kanssa jo tuli ongelmia :lol:
Aloin tarkistamaan öljy tilannetta ja tikku ei edes kastunut... lisäsin 2-3l oljyä ja ei vieläkään :evil: ei siinä mitään.. koneet tulille ja testilenkille.
Enpä kerinnyt kuin liikkeelle lähteä niin käynti muuttui 3pyttyseksi ja sitten kävi kahella.. Reilun savun saattelemana auto sammuksiiin ja tutkiin mikä tuli .. kampiakselin stefat pullahtaneet ulos ja osa öljyistä maassa... voe prk...
Moottori siis on 1.6kentti..

En keksinyt mitään muuta syytä sille vialle kuin väärä oljytikku.. ja ylitäyttö.
Olisiko jollain kuvaa ja mittaa sellaisesta oljytikusta joka tohon kuuluu.. olisin enemmän kuin kiitollinen..

Sitten niistä pätkistä.. Kukas näppäräsorminen tekisi mulle pätkäpuskureista lasikuitu muotit ? maksaisin tietenkin.

E: Väärinkiroitukset
Viimeksi muokannut Henkku, La Tammikuu 21. 18:02:50 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » Su Tammikuu 15. 10:59:59 2006

Lasikuitupätkät välihoppaan maksaa noin 60 euroa briteissä. Jonkinlaista kimppatilausta noista vois joskus viritellä. Jos joku haluaa lasikuitu kone- tai tavaratilanpeittoja myös yms. Tietysti jos joku osaa/haluaa pätkämuotit tehdä niin kyllä niille varmasti markkinoita olis.

http://rallyspares.tripod.com/id123.html

Tuolla on jotain hienoja osia esim.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Tammikuu 15. 11:58:20 2006

katos ensin mitä siinä sun tikussa lukee, tyyppiä H751..
ja meneekö se jousiosan päässäolevä möykky letkun läpi siihen lohkossa olevaan putkeen asti (josta letku lähtee), eli se on ikäänkuin stoppari.

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Su Tammikuu 15. 12:15:21 2006

^^ itselläni on taito hyppysissä.. mutta tuskin kukaan mulle virheettomiä Mk2 puskurinpätkiä lähettää, joista ottaisin muotin..

Jos joku osaa tehdä toimivan muotin ja lähettää mulle.. Niin maksan tietysti sopivan korvauksen menetetystä vapaa ajasta :D

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Su Tammikuu 15. 13:17:57 2006

TAp kirjoitti:katos ensin mitä siinä sun tikussa lukee, tyyppiä H751..
ja meneekö se jousiosan päässäolevä möykky letkun läpi siihen lohkossa olevaan putkeen asti (josta letku lähtee), eli se on ikäänkuin stoppari.
Tikussa lukee (711M 67) ja on tosta motkylän alareunasta->minimiin mitattuna 18cm.
Ja on tämän näköinen.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Tammikuu 15. 20:03:20 2006

joo, mun mk1 mexicossa on 711M 6750 AA,
noi loppukirjaimet ratkaisee eron eri mallien välillä,
mulla on mitta 175 mm,
kun 6750 BA on 163 mm,
MK2 sportin (kai) tikku on 751M 6750, ja mitta 172 mm.

eli ei sulla ainakaan öljyä ollu liikaa, olettaen että tikku menee pohjaan,
tarkennan vielä, että se kumiletkun yläpässä oleva putki/holkki on vain
ohjuri eikä asemoi tikkua syvyyssuunnassa vaan sen tekee hohkossa oleva tumppi.

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Su Tammikuu 15. 21:20:27 2006

juu.. Tikku tuntuis menevän pohjaan asti.. Tuossa Mistä "kädensia" loppuu niin se letkun pää menee sen tasalle...
..Olipas holmösti selitetty. :D

Mites kun mulla ei oo siinä tikussa kahta viimistä numeroa ?!?
ainoastaan 711M 67 ja sun tikuissa on se 711M 67(50)


E: mikäs on muuten öljy tilavuus tuohon koneeseen ??

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Tammikuu 16. 18:47:19 2006

letku on voitu vaihta tai se ei ole pohjassa, irrotetaan yleensä koneremontissa

numero on voinu kulua pois, tai stanssautua huonosti.....

öljytilavuus riippuu öljypohjasta, Haynes sanoo Mk2:lle, että perustayttö 3.67 l,
öjynvaihto + suodatin 3.25

tiedä noiden tarkkuuksista :)

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Ma Tammikuu 16. 21:12:28 2006

heh.. laskin motista 4.5 litraa pihalle :lol: ja osa tuli pihalle jo käynti vaiheessa..

Onkohan muuta haittaa ylitäytöstä kuin pullahtaneet tiivisteet?

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Tammikuu 16. 22:00:10 2006

selviää seuraavalla koeajolla,
savutus johtui varmaan huohotiimen kautta imusarjaan kiertäneestä voiteluaineesta,

paremmissa drag-racingissä nitrokoneen "Hydraulicing" yleensä katkoo kiertokanget :D
eikä siihen tarvii kun että yhdellä koneen kierroksella joku tulppa ei sytytä

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Ma Tammikuu 16. 22:58:53 2006

Eli siellä on kanget kieroina :lol: :lol:

Pitääpäs raportoida kun pääsee laittaan sen käyntiin... jos se lähtee. :?

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Pe Tammikuu 20. 21:50:59 2006

Huoh.. Ei lähtenyt..
Liekkiä lyö kaasarista. No hermothan ei kestänyt paskata sormia enää, niin nyt on koko pannu lattialla ilman kantta osiin menossa.. :?

Tuntuis enemmänkin syttyvialta.. mut sehän selviää kun penkittää jakajan.

Perhana kun emäntä on pahana kun ei pääse jäälle ajaan :lol:

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Pe Tammikuu 20. 23:23:37 2006

Henkku kirjoitti:Huoh.. Ei lähtenyt..
Liekkiä lyö kaasarista. No hermothan ei kestänyt paskata sormia enää, niin nyt on koko pannu lattialla ilman kantta osiin menossa.. :?

Tuntuis enemmänkin syttyvialta.. mut sehän selviää kun penkittää jakajan.

Perhana kun emäntä on pahana kun ei pääse jäälle ajaan :lol:

Kuka noita virranjakajan penkityksiä tekee ja onko siitä mitään hyötyä?
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » La Tammikuu 21. 17:52:15 2006

kai katoit ettei ollu tulpanjohdot ristissä ?

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » La Tammikuu 21. 18:00:32 2006

Ajattelin tuohon amikselle mennä itse penkittään..
Siinä selviää että onko kipinä järjestelmä kunnossa.. Kärellisesä saa ainakin kosketuskulman kohilleen, ja näkee millä kierroksilla hukkaa kipinän..
Ite oon vetänyt 9000-10 000 kierroksille jakajan penkissä niin on pelannut.

OT: Ptääkö kampiakselin/ kannen / muita pultteja uusia kun konetta kasaa?
Mitkä on momentit??

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » La Tammikuu 21. 20:56:29 2006

Henkku kirjoitti:Ajattelin tuohon amikselle mennä itse penkittään..
Siinä selviää että onko kipinä järjestelmä kunnossa.. Kärellisesä saa ainakin kosketuskulman kohilleen, ja näkee millä kierroksilla hukkaa kipinän..
Ite oon vetänyt 9000-10 000 kierroksille jakajan penkissä niin on pelannut.

OT: Ptääkö kampiakselin/ kannen / muita pultteja uusia kun konetta kasaa?
Mitkä on momentit??
Ei tarvii välttämättä uusia. Mitä momentteja tarviit?
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » La Tammikuu 21. 21:07:19 2006

No kiertokankien, laakeripukkien, kannen ja vauhtipyörän.. näin aluksi.
Koko kone on levällään nyt ja kohta kasaan menossa..


Kyll mää tarkastin 2kertaan tulpanjohdot.. Eikös se 1-3-4-2 oo kentissäkin järjestys?

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » La Tammikuu 21. 21:16:51 2006

Henkku kirjoitti:No kiertokankien, laakeripukkien, kannen ja vauhtipyörän.. näin aluksi.
Koko kone on levällään nyt ja kohta kasaan menossa..


Kyll mää tarkastin 2kertaan tulpanjohdot.. Eikös se 1-3-4-2 oo kentissäkin järjestys?
Kiertokanget: 4,2-4,8 kg
Pukit: 7,5-8,2 kg
Vauhtipyörä: 6,8-7,7 kg

Korjausopas sanoo sytytys järjestykseksi:1-2-4-3...
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Tammikuu 21. 21:23:25 2006

Rytinä kirjoitti:
Henkku kirjoitti:No kiertokankien, laakeripukkien, kannen ja vauhtipyörän.. näin aluksi.
Koko kone on levällään nyt ja kohta kasaan menossa..


Kyll mää tarkastin 2kertaan tulpanjohdot.. Eikös se 1-3-4-2 oo kentissäkin järjestys?
Kiertokanget: 4,2-4,8 kg
Pukit: 7,5-8,2 kg
Vauhtipyörä: 6,8-7,7 kg

Korjausopas sanoo sytytys järjestykseksi:1-2-4-3...
Muistakaa jakajan pyörimis-suunta. :wink:

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » La Tammikuu 21. 22:41:41 2006

:-s ... :|.... :-$ ...:oops: ... prk pkr..le

nooh.. mää ajattelin hoonata sen samalla :lol:

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ma Tammikuu 23. 17:44:45 2006

Juu se syttyjärjestys on 1-2-4-3. Ton takia on purettu joskus enemmän ja vähemmän... :wink:
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Ke Tammikuu 25. 23:28:12 2006

Joo o.. Kone purettiin atomeiksi ja kahdesta männästä renkaat poikki.. Johtunnekoi siitä ylitäytöstä?

Kovaa vauhtia kasaan menossa.. viikonloppuna päästävä ottaan piiiiitkäää luissstoa :lol:

Kiitos kaikille avusta! Tästä onkin hyvä jatkaa ford harrastusta
:lol:

Vieläkö joku heittäis kannen momentit niin ois jees..

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » To Tammikuu 26. 0:14:46 2006

Henkku kirjoitti:Joo o.. Kone purettiin atomeiksi ja kahdesta männästä renkaat poikki.. Johtunnekoi siitä ylitäytöstä?

Kovaa vauhtia kasaan menossa.. viikonloppuna päästävä ottaan piiiiitkäää luissstoa :lol:

Kiitos kaikille avusta! Tästä onkin hyvä jatkaa ford harrastusta
:lol:

Vieläkö joku heittäis kannen momentit niin ois jees..
Tuommoset löyty Autodatasta:

1. 28-42Nm
2. 70-76Nm
3. 90-97Nm
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Pe Tammikuu 27. 21:45:25 2006

kiitos.

Vastaa Viestiin