MT-75 etukardaanin jakolaatikon pään stefan vaihto?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

MT-75 etukardaanin jakolaatikon pään stefan vaihto?

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Tammikuu 4. 7:26:16 2006

Otsikon mukainen homma olisi kyseessä,mitä tarvii ottaa huomioon yms.? Meneekö ilman laatikon irroitusta?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: MT-75 etukardaanin jakolaatikon pään stefan vaihto?

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Tammikuu 4. 8:27:11 2006

jesus48 kirjoitti:Otsikon mukainen homma olisi kyseessä,mitä tarvii ottaa huomioon yms.? Meneekö ilman laatikon irroitusta?
ota kardaani irti ja väännä stefa irti ja laita uusi tilalle.
se on standardi kokoa ja löytyy tiivisteliikkeistä.
ei tarvi olla foordin logolla varustettu.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: MT-75 etukardaanin jakolaatikon pään stefan vaihto?

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Tammikuu 4. 8:34:16 2006

sierra friikki kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:Otsikon mukainen homma olisi kyseessä,mitä tarvii ottaa huomioon yms.? Meneekö ilman laatikon irroitusta?
ota kardaani irti ja väännä stefa irti ja laita uusi tilalle.
se on standardi kokoa ja löytyy tiivisteliikkeistä.
ei tarvi olla foordin logolla varustettu.
asia selvä,onks siinä kardaanin irroituksessa jotaan ihmeellistä..ku ei oo oikeen dokumenttia siitä eikä oo kokemusta sen irrottamisesta..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Re: MT-75 etukardaanin jakolaatikon pään stefan vaihto?

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ke Tammikuu 4. 9:04:03 2006

jesus48 kirjoitti:asia selvä,onks siinä kardaanin irroituksessa jotaan ihmeellistä..ku ei oo oikeen dokumenttia siitä eikä oo kokemusta sen irrottamisesta..
Nyt voi olla että valehtelen, mutta muistan lukeneeni että laatikon puoleinen pää on vain tökkäämällä kiinni... Mutta jonkin ajan päästä on varmempaa tietoa kun olen itse päässyt purkamaan ja kokoamaan nelivetotekniikkaa :)
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ke Tammikuu 4. 13:58:08 2006

Vaihteiston pää on tökkäämällä, laippa vaan etupäästä irti ja kardaani lähtee vetämällä puis..
#350

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Tammikuu 4. 14:13:06 2006

jees,eli piis of keik..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Tammikuu 4. 14:27:26 2006

muista rasvata nivel hyvin ennen kuin laitat akselin takaisin kiinni.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » Ke Tammikuu 4. 23:32:19 2006

caltsu kirjoitti:muista rasvata nivel hyvin ennen kuin laitat akselin takaisin kiinni.
Juu, varsinkin se etummainen ristinivel kärsii yleensä kuivuudesta kun se on ihan pakoputken yläpuolella ja se tykkää lämmöillänsä kuivattaa sitä :-$
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

Vastaa Viestiin