Jarrupääsylinteri

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Jarrupääsylinteri

Viesti Kirjoittaja esko » To Marraskuu 17. 21:56:51 2005

Kysymys:

Ostin ebaystä girling merkkisen mk2:sen pääsylinterin. Sopisi muuten aika hyvin mk1 escoon, mutta jarruputkien lähdöt on väärällä puolella ja se tehostajaan päin oleva mötikkä on 3mm liian pitkä.
Kuitenkin joissain mk2 kuvissa näkyy olevan lähdöt "oikein päin" siis sisälokariin päin. Mites tää juttu menee. Onko mua kusetettu, ja se ostamani ei olekkaan mk2 osa, vai onko noita molempia esiintynyt. Selitys voi ehkä olla se, että toi on oikeelta ohjattavaan mk2:seen takoitettu osa.

Toinen juttu mikä ei mätsää. Ostin mk2 tehostimen. Siinä ja tässä uudessa pääsylinterissä on eri kiinnitys. Tässä mk2 tehostimessa on pultit paljon kapeemmalla kun pääsylinterin laipassa.

Ota nyt näistä selvää.

Kertokaa nyt mulle kuka tunteen mk2:sen, että minkälainen se pääsylinteri ja tehostin oikeesti on.

Samalla voisin tehdä vaihtotajouksen: Tarjolla siis uusi pääsylinteri, jossa putket lähtee koneeseen päin. Vaihdossa ottasin mielellään lähes uuden ja toimivan (ainakin näköisen) mk1:seen sopivan, jossa putket lähtee sisälokarin suuntaan. Jos tehostin on mukana niin senkin ostan mielelläni.

hm.. saakohan tosta nyt tolkkua.
,esko
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Marraskuu 17. 22:04:46 2005

Jaha, taas on säästetty aikaa, vaivaa ja huomattavia summia hankkimalla osat ihan itse....

Tuo tehostin-pääsylkkyjuttu on yleensä kiinni siitä että on kahta jakoa, Girling ja Ate, tehostin sen mukainen. Kumpi pääsylkky sulla on?

EDIT: äh, tuossahan se lukikin. Eli nyt ilmeisesti sulla on Ate -järjestelmän tehostin.
Suomessa yleisempi on Ate(+Bendix). Muistan että mulla on jossain brittivalmisteisessa välikopassa ollut lähdöt "eri suuntaan kuin yleensä".
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Marraskuu 17. 22:11:28 2005

Kun kikkailet pääsylinterien kanssa, huomioi myös kierteet; muistaakseni brittivalm. kuten Mexico, juntturit on tuumaisia ja sakuissa millisiä. Hyvin liki toisiaan eli voinee sählätä jos ei ole tarkkana.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Marraskuu 18. 21:22:32 2005

eikös toinen reikä ole M10 ja toinen 3/8"UNF, jottei tumpelot paa putkia sekaisi ?
Selasin classic fordit tältä vuodelta, numerossa 3 on Rothmans replica, jossa on lähdöt väärällä puolella....

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Joulukuu 28. 19:43:12 2005

TAp kirjoitti:eikös toinen reikä ole M10 ja toinen 3/8"UNF, jottei tumpelot paa putkia sekaisi ?
.
On.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Joulukuu 28. 23:19:05 2005

TAp kirjoitti:eikös toinen reikä ole M10 ja toinen 3/8"UNF, jottei tumpelot paa putkia sekaisi ?
Selasin classic fordit tältä vuodelta, numerossa 3 on Rothmans replica, jossa on lähdöt väärällä puolella....
Kuinkahan pitkälle moinen pitää paikkansa, koskapa -89 vuosimallin Fiestan alkuperäinen oli tuollainen, mutta -94 vuoden ei ollutkaan -> putkitöiksi menee...

Vastaa Viestiin