Kaikkien Eskojen Esko
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kaikkien Eskojen Esko
Koeajossa Escort 1800BDA 1.81 Megaa (pdf)
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Huomasitteko? RS1600 Twin Cam? M.Mäkinen voisi opetella läksynsä paremmin.
Tuossa BDA -koneisessa "replikassa" on tosiaan aidot imp-lyysat takana (yök), edessä sen sijaan ihan normi mk1 vilkut impin vilkku-parkki -yhdistelmän sijaan. Niitä muuten käytettiin siksi kun Halogeeni (Jodi) lamput valmistettiin vain ilman parkkimahdollisuutta.
Tuossa BDA -koneisessa "replikassa" on tosiaan aidot imp-lyysat takana (yök), edessä sen sijaan ihan normi mk1 vilkut impin vilkku-parkki -yhdistelmän sijaan. Niitä muuten käytettiin siksi kun Halogeeni (Jodi) lamput valmistettiin vain ilman parkkimahdollisuutta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Shelby Cobra... Shelby on valmistaja, AC on vain alihankkija korinosissa.TAp kirjoitti:No, lohdutuksena, AC-Cobrassa on samat Impin valot....
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Eilen satuin juttelemaan Mäkisen kanssa ja se oli aivan töpinöissään vieläkin kun törmäsi tietämättään Ranskassa näihin Motorsportin uniikki aarteisiin. Reisun pääteema oli ollut mm. Fordin uudet ST??? mallit joita muut toimittajat tutki tuntitolkulla ja Mäkinen iski silmänsä välittömästi näihin classic peleihin, ja pääsi jopa ajamaan. Historic peleistä vastaava vanha Boreham jehu oli otettu kun Suomalainen toimittaja oli aidosti kiinnostunu näistä ja mukana oli myös tämä erikoinen rata Capri joka esiintyy Motorsportin filmeillä. Marko väitti että sen M3 bemari ei tuo samoja fiiliksiä kun BDA, oli kuulemma ääni unohtunu kun viimeksi ajoi -85 ex Vatanen/Sutton 4 ryhmäläisellä.jjs kirjoitti:Huomasitteko? RS1600 Twin Cam? M.Mäkinen voisi opetella läksynsä paremmin.
Tuossa BDA -koneisessa "replikassa" on tosiaan aidot imp-lyysat takana (yök), edessä sen sijaan ihan normi mk1 vilkut impin vilkku-parkki -yhdistelmän sijaan. Niitä muuten käytettiin siksi kun Halogeeni (Jodi) lamput valmistettiin vain ilman parkkimahdollisuutta.
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Juu,
tarkemmin katsottuna vain 427 Cobra sarjanumerosta CSX3201 alkaen, ja samasta ajankohdasta valmistetut AC 289 Sportit ( kaikkihan tietää että näitä tehtiin kaikkiaan vain 27) oli varustettu Lucasin 592 takavaloilla.
Nämä olivat viimeisimpiä, kierrejousitettuja versioita, ja siksi niistä kai tuli kaikkien replikoiden esikuva, ja sitä kautta pyöreät takavalot kulkeutuivat replikoiden kautta muistikuviini.
tarkemmin katsottuna vain 427 Cobra sarjanumerosta CSX3201 alkaen, ja samasta ajankohdasta valmistetut AC 289 Sportit ( kaikkihan tietää että näitä tehtiin kaikkiaan vain 27) oli varustettu Lucasin 592 takavaloilla.
Nämä olivat viimeisimpiä, kierrejousitettuja versioita, ja siksi niistä kai tuli kaikkien replikoiden esikuva, ja sitä kautta pyöreät takavalot kulkeutuivat replikoiden kautta muistikuviini.
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Annetaan siis pojalle vielä mahdollisuusSHR kirjoitti:Eilen satuin juttelemaan Mäkisen kanssa ja se oli aivan töpinöissään vieläkin kun törmäsi tietämättään Ranskassa näihin Motorsportin uniikki aarteisiin. Reisun pääteema oli ollut mm. Fordin uudet ST??? mallit joita muut toimittajat tutki tuntitolkulla ja Mäkinen iski silmänsä välittömästi näihin classic peleihin, ja pääsi jopa ajamaan. Historic peleistä vastaava vanha Boreham jehu oli otettu kun Suomalainen toimittaja oli aidosti kiinnostunu näistä ja mukana oli myös tämä erikoinen rata Capri joka esiintyy Motorsportin filmeillä. Marko väitti että sen M3 bemari ei tuo samoja fiiliksiä kun BDA, oli kuulemma ääni unohtunu kun viimeksi ajoi -85 ex Vatanen/Sutton 4 ryhmäläisellä.jjs kirjoitti:Huomasitteko? RS1600 Twin Cam? M.Mäkinen voisi opetella läksynsä paremmin.
Tuossa BDA -koneisessa "replikassa" on tosiaan aidot imp-lyysat takana (yök), edessä sen sijaan ihan normi mk1 vilkut impin vilkku-parkki -yhdistelmän sijaan. Niitä muuten käytettiin siksi kun Halogeeni (Jodi) lamput valmistettiin vain ilman parkkimahdollisuutta.

Äänistä sen verran että alleviivaan tuon BDA:n soundin; oli juhlaa huudattaa. Myisköhän se sen takaisin...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Bilsport lehdessä on myös juttu tuosta samasta Escortista mutta ne on testanneet RS200:n myös.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
- Paikkakunta: Varkaus
Aika maagista rääkynäähän nuo moottorit tarjoaa. Sain juuri käsiini -81 ja -82 suurjaovideon ja hyvin on taltioitu äänet nopeilla osuuksilla.
Osaisitko jjs tai joku muu sanoa sellaseen, kun Worlds Greatest Rally Cars videolla, Waldegård sanoo, että Escort oli hyvä lehtijousilla ja kun alle tuli kierrejouset se oli aina vaan parempi. Oliko vimoset tehdasautot varustettu kierrejousin? Salliko säännöt sen koska ei kai noita erikseen ole kierrejousille luokiteltu yms.???
Noh sain tuossa eräältä brittiharrastajalta CD:n täynnä valokuvia ja hän oli ottanut kuvia mm. Vatasen -81 RAC-autosta (VLE 756X). Monilehtiset takajouset, nelivarsituenta ja panhard...banjossakaan ei ollut sellaista julmettua vahvikelevyä. Edessä vakaaja ja vakion näköiset alatukivarret. Säädettävät jousilautaset sentään oli. Simppeliä on tekniikka ollut verrattuna esim. Audiin jos tuo nyt oli alkuperäisessä kuosissa.
Entä millaisia on ollut tehtaan asfalttispesiaalit jos niitä on ollu...muutakin kuin julmetun leveät takakaaret? Näitähän ei käsittääkseni Suttonin tiimi tehnyt vaikka Briteissä asfalttia kolusivat?
Jos jollakulla on kuvia ja tietoa näistä -80, -81 Suttonin Rothmans autoista, meitä olis puolen tusinaa porukka erittäin kiinnostuneita...ja minä haluaisin tietoa noista viimesistä tehdasautoista myös...
Osaisitko jjs tai joku muu sanoa sellaseen, kun Worlds Greatest Rally Cars videolla, Waldegård sanoo, että Escort oli hyvä lehtijousilla ja kun alle tuli kierrejouset se oli aina vaan parempi. Oliko vimoset tehdasautot varustettu kierrejousin? Salliko säännöt sen koska ei kai noita erikseen ole kierrejousille luokiteltu yms.???
Noh sain tuossa eräältä brittiharrastajalta CD:n täynnä valokuvia ja hän oli ottanut kuvia mm. Vatasen -81 RAC-autosta (VLE 756X). Monilehtiset takajouset, nelivarsituenta ja panhard...banjossakaan ei ollut sellaista julmettua vahvikelevyä. Edessä vakaaja ja vakion näköiset alatukivarret. Säädettävät jousilautaset sentään oli. Simppeliä on tekniikka ollut verrattuna esim. Audiin jos tuo nyt oli alkuperäisessä kuosissa.
Entä millaisia on ollut tehtaan asfalttispesiaalit jos niitä on ollu...muutakin kuin julmetun leveät takakaaret? Näitähän ei käsittääkseni Suttonin tiimi tehnyt vaikka Briteissä asfalttia kolusivat?
Jos jollakulla on kuvia ja tietoa näistä -80, -81 Suttonin Rothmans autoista, meitä olis puolen tusinaa porukka erittäin kiinnostuneita...ja minä haluaisin tietoa noista viimesistä tehdasautoista myös...
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
No muuta en tiedä, mutta meidän takpihalla seisoi moinen raato monta vuotta!Nelilinkki kirjoitti: Jos jollakulla on kuvia ja tietoa näistä -80, -81 Suttonin Rothmans autoista, meitä olis puolen tusinaa porukka erittäin kiinnostuneita...ja minä haluaisin tietoa noista viimesistä tehdasautoista myös...

Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Nelilinkki
takakierrejouset:
niitä kokeiltiin jo mk1 aikoina. Asvaltille tehdyissä mk2:ssa niitä harrastettiin myös, mutta säännöt vaihtelivat (silloinkin), ja niiden tulkinta. Ford hermostui jossain kohden Fiatin väljiin sääntötulkintoihin omien autojensa kohdalla ja päättivät myös "heiluttaa rimaa".
asvalttispeciaalit:
ed.kohdan mukaisesti viimeiseen tehdastallin Monteen (-79) rakennettin 2 kpl asvalttispeciaaleja (+ 1 Engl. & Irlannin sarj. R. Brookesille); Mikkolalle ja Waldegardille. Autoissa oli mm. nuo hillittömät takalevikkeet, taka-aks. edempänä, moottori suoraan korissa/ taaempana jne jne.
VLE:
en muista ulkoa oliko tämä se "black beauty", mutta Arin -81 Engl. avoimensarjan auto oli myös eräänsortin speciaali; Gartrac teki korin niinkuin se olisi kuulemma pitänyt olla aina, eli levitti koko etupään yhtä leveäksi kuin takapää. Muistaakseni taittamalla sisälokasuojat ulospäin ja leveämpi hammastanko jne. Nelosryhmän Escossahan oli taka-aks. mk1 Caprista (aihio) eli +4-5cm lisää etupäähän verrattuna. Siis ainoa Esco joka "teki hankeen vain kaksi uraa"
Rikos on jo vanhentunut...
Onkohan nuo kuvat jotka sulla on vuodelta -81 vai restauroidusta yksilöstä? Gartracilla tuumasivat että kori on varmuudella vaihdettu jo 80-luvulla.
Atlaksen vahvikelevyä ei tarvitse kuin Acropolis-Safari-jne tyyppisessä kisassa....
takakierrejouset:
niitä kokeiltiin jo mk1 aikoina. Asvaltille tehdyissä mk2:ssa niitä harrastettiin myös, mutta säännöt vaihtelivat (silloinkin), ja niiden tulkinta. Ford hermostui jossain kohden Fiatin väljiin sääntötulkintoihin omien autojensa kohdalla ja päättivät myös "heiluttaa rimaa".
asvalttispeciaalit:
ed.kohdan mukaisesti viimeiseen tehdastallin Monteen (-79) rakennettin 2 kpl asvalttispeciaaleja (+ 1 Engl. & Irlannin sarj. R. Brookesille); Mikkolalle ja Waldegardille. Autoissa oli mm. nuo hillittömät takalevikkeet, taka-aks. edempänä, moottori suoraan korissa/ taaempana jne jne.
VLE:
en muista ulkoa oliko tämä se "black beauty", mutta Arin -81 Engl. avoimensarjan auto oli myös eräänsortin speciaali; Gartrac teki korin niinkuin se olisi kuulemma pitänyt olla aina, eli levitti koko etupään yhtä leveäksi kuin takapää. Muistaakseni taittamalla sisälokasuojat ulospäin ja leveämpi hammastanko jne. Nelosryhmän Escossahan oli taka-aks. mk1 Caprista (aihio) eli +4-5cm lisää etupäähän verrattuna. Siis ainoa Esco joka "teki hankeen vain kaksi uraa"

Onkohan nuo kuvat jotka sulla on vuodelta -81 vai restauroidusta yksilöstä? Gartracilla tuumasivat että kori on varmuudella vaihdettu jo 80-luvulla.
Atlaksen vahvikelevyä ei tarvitse kuin Acropolis-Safari-jne tyyppisessä kisassa....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Harmi että se mobile.de-sivuilla ollut orginelli Mk2 RS1800 ehti meneen kaupaksijjs kirjoitti:Äänistä sen verran että alleviivaan tuon BDA:n soundin; oli juhlaa huudattaa. Myisköhän se sen takaisin...


Vai kävitkö jo JJS ostamassa sen?
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Mitään faktaa ei ole ainoastaan omia päätelmiä. Suoraan ei ole luokiteltu ja olen aina ihmetelly miksi ne ajoi niin jäykällä takajousituksella, se on yksi syy BDA:n raivoovaan käyttäytymiseen kun ei ole moottorille riittävää vetopitoa, raivo hyytyisi kun pito lisääntyisi, mutta siksi niitä ajettiin lähes täysin kaasulla. Kaikissa tehdasauto kuvissa ja luokkarissa on se sika painava 5 lehtinen slipperpakka jota en ymmärrä kun ajattelee tän päivän alusta politiikkaa.Nelilinkki kirjoitti: Osaisitko jjs tai joku muu sanoa sellaseen, kun Worlds Greatest Rally Cars videolla, Waldegård sanoo, että Escort oli hyvä lehtijousilla ja kun alle tuli kierrejouset se oli aina vaan parempi. Oliko vimoset tehdasautot varustettu kierrejousin? Salliko säännöt sen koska ei kai noita erikseen ole kierrejousille luokiteltu yms.???
Käytännön vahvistuksen ja päätelmän tästä lehtipakan käytöstä tehdasautoissa sain vuodelta -85 kun tämä tuntemani moottourheilutoimittaja Mäkinen ajoi pari kisaa ex-tehdasautolla ja kävi treenaamassa tässä meidän kylällä. Itse en ollu kyydissä (varmaan rassasin mopoa jossain, vituttaa vieläkin) mutta serkkuni ja yks muu oli ja kertoi että aika kiukkusesti kulkee, 5-6000 ja sitten alkaa kirjaimellisesti karjuminen ja perä oli erikoisen jäykkä! Auto oli ex-Vatasen ruotsinralliauto (Mäkisen mukaan) ilmeisesti 81-82, silloinen omistaja oli Saarinen Lopelta. Auton oli maahantuonu käsittääkseni H. Toivonen joka sitten kilvitettiin suomessa UPH-XXX. Jos Jay tarkoitti että takapihalla seisoi vanha tehdasauto niin on juuri tämä yksilö. Kori makasi pitkään HML:ssa. Tässä melko viimeisessä Sutton tehdasautossa oli jäykkä lehtijousi.
Historic-luokkaan saa laittaa F-ryhmä tyylisen kierrejousitolpan yhdellä lehdellä sekä säädettävän iskarin mutta ei lisäsäiliötä. Nykyisissä beetuissa on ja tulee olemaan parempi vetopito kuin ennen, saundi kärsii mutta sitten pitää virittää lisää

-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kyllä se oli juurikin tuo yksilö! Isäni auto, joka varastettiin vuonna -92 meiltä, ja löytyi vuoden päästä Turun suunnalta täysin tuhottuna....SHR kirjoitti:Mitään faktaa ei ole ainoastaan omia päätelmiä. Suoraan ei ole luokiteltu ja olen aina ihmetelly miksi ne ajoi niin jäykällä takajousituksella, se on yksi syy BDA:n raivoovaan käyttäytymiseen kun ei ole moottorille riittävää vetopitoa, raivo hyytyisi kun pito lisääntyisi, mutta siksi niitä ajettiin lähes täysin kaasulla. Kaikissa tehdasauto kuvissa ja luokkarissa on se sika painava 5 lehtinen slipperpakka jota en ymmärrä kun ajattelee tän päivän alusta politiikkaa.Nelilinkki kirjoitti: Osaisitko jjs tai joku muu sanoa sellaseen, kun Worlds Greatest Rally Cars videolla, Waldegård sanoo, että Escort oli hyvä lehtijousilla ja kun alle tuli kierrejouset se oli aina vaan parempi. Oliko vimoset tehdasautot varustettu kierrejousin? Salliko säännöt sen koska ei kai noita erikseen ole kierrejousille luokiteltu yms.???
Käytännön vahvistuksen ja päätelmän tästä lehtipakan käytöstä tehdasautoissa sain vuodelta -85 kun tämä tuntemani moottourheilutoimittaja Mäkinen ajoi pari kisaa ex-tehdasautolla ja kävi treenaamassa tässä meidän kylällä. Itse en ollu kyydissä (varmaan rassasin mopoa jossain, vituttaa vieläkin) mutta serkkuni ja yks muu oli ja kertoi että aika kiukkusesti kulkee, 5-6000 ja sitten alkaa kirjaimellisesti karjuminen ja perä oli erikoisen jäykkä! Auto oli ex-Vatasen ruotsinralliauto (Mäkisen mukaan) ilmeisesti 81-82, silloinen omistaja oli Saarinen Lopelta. Auton oli maahantuonu käsittääkseni H. Toivonen joka sitten kilvitettiin suomessa UPH-XXX. Jos Jay tarkoitti että takapihalla seisoi vanha tehdasauto niin on juuri tämä yksilö. Kori makasi pitkään HML:ssa. Tässä melko viimeisessä Sutton tehdasautossa oli jäykkä lehtijousi.
Historic-luokkaan saa laittaa F-ryhmä tyylisen kierrejousitolpan yhdellä lehdellä sekä säädettävän iskarin mutta ei lisäsäiliötä. Nykyisissä beetuissa on ja tulee olemaan parempi vetopito kuin ennen, saundi kärsii mutta sitten pitää virittää lisää

UPH oli rekisteri(edit jätetään nyt noi numerot pois jos nykyinen omistaja vaikka ei tykkää), kilpi on vieläkin isän palkintokaapin päällä. Hieno auto oli kyllä... Mulla ei sen historiasta ole kovin tarkkaa tietoa, muuta kuin että olisi ollut juuri Vatasella käytössä Ruotsinrallissa -81. Mutta mulla on ollut semmonen kuvitelma, että se olisi ollut alunperin UYY 256S joka on tuo jjs:n mainitsema Black Beauty, tästä en kylläkään ole varma!!! Kyseisestä autosta löytyy esittely VM 7/82.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
- Paikkakunta: Varkaus
Kiva että erinäistä ihmeteltävää löytyy...tässä nyt alkuun nämä Suttonin autojen rekkarit.
http://freespace.virgin.net/david.wilso ... age747.htm
Tuo Black Beauty on rekisterinumerolla UYY 256S. Auto jolla Vatanen voitti ensimmäisen MM-rallinsa Kreikassa -80. Eräs toinen Pohjois-Irlantilainen harrastaja lähetti minulle meilin liitteenä itse ottamiaan kuvia Donegal International rallista, ilmeisesti vuodelta -76. Kuvissa oli Vatasen auto UYY 256S...musta ja X-pack tyylisillä levikkeillä. Kuulinpa sittemmin eräältä kolmannelta harrastajalta samalta suunnalta että tuo kyseinen auto olisi Suomessa entisöitävänä...ei tosin Rothmans-väreihin sillä onhan tuolla muutakin kilpailuhistoriaa takana...millaista...siitä minä haluaisin infoa.
Tämä VLE 756X taasen on ollut mukana vain yhdessä rallissa ja meni sen jälkeen museoon. Suttonin tiimi rakensi Arille auton RAC:hen ja muutapa sillä ei kai ajettu...Tuosta autosta löytyy netistä jonkun verran kuvia kun kiertää näyttelyissä. On muuten aika rujon näköistä tekoa sisältä...niinhän ne tais siihen aikaan yleensä olla.
Olisko tuo Vatasen Brittien avoimen sarjan auto tämä EUW 938V. Siinä on leveät kotelot takana ainakin -81 kisoissa. Harmittavan vähän on autosta kuvia mutta -80 Walesin rallissa on "Forest"-levikkeet vielä toisin kuin -81 Walesin rallissa. Tuo -80 Wales auton replica kiinnostaisi tehdä ja olen saanutkin sen yksityiskohdista mukavasti tietoa mm. rallikohtaisista ovitarroista, mutta lisää kuvia pitäis saada.
Tässä vielä yks auto...
http://freespace.virgin.net/david.wilso ... age481.htm
Tämä on kuulemma alkuperäinen STW 201R jolla Malcolm Wilson ja jopa Roger Clark ovat ajaneet. Alkuperäiset kilvet on kuulemma tulossa tuohon autoon...
Korjailkaapa jos on virheitä ja lisäilkää...
Mikä koripaja se tämä Gartrac muuten on?
http://freespace.virgin.net/david.wilso ... age747.htm
Tuo Black Beauty on rekisterinumerolla UYY 256S. Auto jolla Vatanen voitti ensimmäisen MM-rallinsa Kreikassa -80. Eräs toinen Pohjois-Irlantilainen harrastaja lähetti minulle meilin liitteenä itse ottamiaan kuvia Donegal International rallista, ilmeisesti vuodelta -76. Kuvissa oli Vatasen auto UYY 256S...musta ja X-pack tyylisillä levikkeillä. Kuulinpa sittemmin eräältä kolmannelta harrastajalta samalta suunnalta että tuo kyseinen auto olisi Suomessa entisöitävänä...ei tosin Rothmans-väreihin sillä onhan tuolla muutakin kilpailuhistoriaa takana...millaista...siitä minä haluaisin infoa.
Tämä VLE 756X taasen on ollut mukana vain yhdessä rallissa ja meni sen jälkeen museoon. Suttonin tiimi rakensi Arille auton RAC:hen ja muutapa sillä ei kai ajettu...Tuosta autosta löytyy netistä jonkun verran kuvia kun kiertää näyttelyissä. On muuten aika rujon näköistä tekoa sisältä...niinhän ne tais siihen aikaan yleensä olla.
Olisko tuo Vatasen Brittien avoimen sarjan auto tämä EUW 938V. Siinä on leveät kotelot takana ainakin -81 kisoissa. Harmittavan vähän on autosta kuvia mutta -80 Walesin rallissa on "Forest"-levikkeet vielä toisin kuin -81 Walesin rallissa. Tuo -80 Wales auton replica kiinnostaisi tehdä ja olen saanutkin sen yksityiskohdista mukavasti tietoa mm. rallikohtaisista ovitarroista, mutta lisää kuvia pitäis saada.
Tässä vielä yks auto...
http://freespace.virgin.net/david.wilso ... age481.htm
Tämä on kuulemma alkuperäinen STW 201R jolla Malcolm Wilson ja jopa Roger Clark ovat ajaneet. Alkuperäiset kilvet on kuulemma tulossa tuohon autoon...
Korjailkaapa jos on virheitä ja lisäilkää...
Mikä koripaja se tämä Gartrac muuten on?
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
No nyt löytyy sitä itseään, kyllä on komeita laitteita.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
En.northwest kirjoitti:Harmi että se mobile.de-sivuilla ollut orginelli Mk2 RS1800 ehti meneen kaupaksijjs kirjoitti:Äänistä sen verran että alleviivaan tuon BDA:n soundin; oli juhlaa huudattaa. Myisköhän se sen takaisin...,siinä olisi ollut JJS:lle siviilipirssi
![]()
Vai kävitkö jo JJS ostamassa sen?
Se yksi oli silloin n. vuoden siviiliajossa (ex-K. Hämäläinen-Terry Hoyle), eiköhän se riitä. Uudet ajat, uudet metkut....
Gartrac on tehdastallin "oma" koripaja. Tekivät tehtaalle kilpurikopat, erit. mk2. Googlella lisää tietoa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Joo joo Jyrki, myönnä vaan reilusti että vituttaa ihan hulluna kun menit myymään jonkun tosi hyvän projektin alta pois. Vai uudet ajat ja metkutjjs kirjoitti:
Se yksi oli silloin n. vuoden siviiliajossa (ex-K. Hämäläinen-Terry Hoyle), eiköhän se riitä. Uudet ajat, uudet metkut....

-
- Viestit: 135
- Liittynyt: Ma Tammikuu 12. 23:11:14 2004
- Paikkakunta: keskisuomi
Jay kirjoitti:Kyllä se oli juurikin tuo yksilö! Isäni auto, joka varastettiin vuonna -92 meiltä, ja löytyi vuoden päästä Turun suunnalta täysin tuhottuna....SHR kirjoitti:Mitään faktaa ei ole ainoastaan omia päätelmiä. Suoraan ei ole luokiteltu ja olen aina ihmetelly miksi ne ajoi niin jäykällä takajousituksella, se on yksi syy BDA:n raivoovaan käyttäytymiseen kun ei ole moottorille riittävää vetopitoa, raivo hyytyisi kun pito lisääntyisi, mutta siksi niitä ajettiin lähes täysin kaasulla. Kaikissa tehdasauto kuvissa ja luokkarissa on se sika painava 5 lehtinen slipperpakka jota en ymmärrä kun ajattelee tän päivän alusta politiikkaa.Nelilinkki kirjoitti: Osaisitko jjs tai joku muu sanoa sellaseen, kun Worlds Greatest Rally Cars videolla, Waldegård sanoo, että Escort oli hyvä lehtijousilla ja kun alle tuli kierrejouset se oli aina vaan parempi. Oliko vimoset tehdasautot varustettu kierrejousin? Salliko säännöt sen koska ei kai noita erikseen ole kierrejousille luokiteltu yms.???
Käytännön vahvistuksen ja päätelmän tästä lehtipakan käytöstä tehdasautoissa sain vuodelta -85 kun tämä tuntemani moottourheilutoimittaja Mäkinen ajoi pari kisaa ex-tehdasautolla ja kävi treenaamassa tässä meidän kylällä. Itse en ollu kyydissä (varmaan rassasin mopoa jossain, vituttaa vieläkin) mutta serkkuni ja yks muu oli ja kertoi että aika kiukkusesti kulkee, 5-6000 ja sitten alkaa kirjaimellisesti karjuminen ja perä oli erikoisen jäykkä! Auto oli ex-Vatasen ruotsinralliauto (Mäkisen mukaan) ilmeisesti 81-82, silloinen omistaja oli Saarinen Lopelta. Auton oli maahantuonu käsittääkseni H. Toivonen joka sitten kilvitettiin suomessa UPH-XXX. Jos Jay tarkoitti että takapihalla seisoi vanha tehdasauto niin on juuri tämä yksilö. Kori makasi pitkään HML:ssa. Tässä melko viimeisessä Sutton tehdasautossa oli jäykkä lehtijousi.
Historic-luokkaan saa laittaa F-ryhmä tyylisen kierrejousitolpan yhdellä lehdellä sekä säädettävän iskarin mutta ei lisäsäiliötä. Nykyisissä beetuissa on ja tulee olemaan parempi vetopito kuin ennen, saundi kärsii mutta sitten pitää virittää lisää![]()
UPH oli rekisteri(edit jätetään nyt noi numerot pois jos nykyinen omistaja vaikka ei tykkää), kilpi on vieläkin isän palkintokaapin päällä. Hieno auto oli kyllä... Mulla ei sen historiasta ole kovin tarkkaa tietoa, muuta kuin että olisi ollut juuri Vatasella käytössä Ruotsinrallissa -81. Mutta mulla on ollut semmonen kuvitelma, että se olisi ollut alunperin UYY 256S joka on tuo jjs:n mainitsema Black Beauty, tästä en kylläkään ole varma!!! Kyseisestä autosta löytyy esittely VM 7/82.
Olen käynyt katsomassa sitä autoa,tein hyvän tarjouksen mutta ei myyty.
Kyllä siitä vielä saa hyvän auton kun jaksaa laittaa tai teettää.Harmi että olin 4kk myöhässä sen tiedosta, kuulin siitä sedältäsi kun hain sen hallilta yhden raadon. Toivottavasti Heikki on jaksanut laitella sitä.Voishan se ilmoitella miten homma etenee kun on kirjoitellutkin tänne foorumille!
Minäkö, en se ollut minä.
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
RS 78 kirjoitti:Jay kirjoitti:Kyllä se oli juurikin tuo yksilö! Isäni auto, joka varastettiin vuonna -92 meiltä, ja löytyi vuoden päästä Turun suunnalta täysin tuhottuna....SHR kirjoitti: Mitään faktaa ei ole ainoastaan omia päätelmiä. Suoraan ei ole luokiteltu ja olen aina ihmetelly miksi ne ajoi niin jäykällä takajousituksella, se on yksi syy BDA:n raivoovaan käyttäytymiseen kun ei ole moottorille riittävää vetopitoa, raivo hyytyisi kun pito lisääntyisi, mutta siksi niitä ajettiin lähes täysin kaasulla. Kaikissa tehdasauto kuvissa ja luokkarissa on se sika painava 5 lehtinen slipperpakka jota en ymmärrä kun ajattelee tän päivän alusta politiikkaa.
Käytännön vahvistuksen ja päätelmän tästä lehtipakan käytöstä tehdasautoissa sain vuodelta -85 kun tämä tuntemani moottourheilutoimittaja Mäkinen ajoi pari kisaa ex-tehdasautolla ja kävi treenaamassa tässä meidän kylällä. Itse en ollu kyydissä (varmaan rassasin mopoa jossain, vituttaa vieläkin) mutta serkkuni ja yks muu oli ja kertoi että aika kiukkusesti kulkee, 5-6000 ja sitten alkaa kirjaimellisesti karjuminen ja perä oli erikoisen jäykkä! Auto oli ex-Vatasen ruotsinralliauto (Mäkisen mukaan) ilmeisesti 81-82, silloinen omistaja oli Saarinen Lopelta. Auton oli maahantuonu käsittääkseni H. Toivonen joka sitten kilvitettiin suomessa UPH-XXX. Jos Jay tarkoitti että takapihalla seisoi vanha tehdasauto niin on juuri tämä yksilö. Kori makasi pitkään HML:ssa. Tässä melko viimeisessä Sutton tehdasautossa oli jäykkä lehtijousi.
Historic-luokkaan saa laittaa F-ryhmä tyylisen kierrejousitolpan yhdellä lehdellä sekä säädettävän iskarin mutta ei lisäsäiliötä. Nykyisissä beetuissa on ja tulee olemaan parempi vetopito kuin ennen, saundi kärsii mutta sitten pitää virittää lisää![]()
UPH oli rekisteri(edit jätetään nyt noi numerot pois jos nykyinen omistaja vaikka ei tykkää), kilpi on vieläkin isän palkintokaapin päällä. Hieno auto oli kyllä... Mulla ei sen historiasta ole kovin tarkkaa tietoa, muuta kuin että olisi ollut juuri Vatasella käytössä Ruotsinrallissa -81. Mutta mulla on ollut semmonen kuvitelma, että se olisi ollut alunperin UYY 256S joka on tuo jjs:n mainitsema Black Beauty, tästä en kylläkään ole varma!!! Kyseisestä autosta löytyy esittely VM 7/82.
Olen käynyt katsomassa sitä autoa,tein hyvän tarjouksen mutta ei myyty.
Kyllä siitä vielä saa hyvän auton kun jaksaa laittaa tai teettää.Harmi että olin 4kk myöhässä sen tiedosta, kuulin siitä sedältäsi kun hain sen hallilta yhden raadon. Toivottavasti Heikki on jaksanut laitella sitä.Voishan se ilmoitella miten homma etenee kun on kirjoitellutkin tänne foorumille!
Niin no eihän se siitä olisi halunnut luopua, mutta kun se ehti 10 vuotta seisoa tossa täysin raatona eikä sille tullut mitään tehtyä, niin parempi kai antaa mennä sellaiselle joka siitä jotain vielä tekee. Ja kyllä muuten oli kiinnostusta ostaa sitä yhdellä jos toisella, vaikka koskaan ei ollut puhuttukkaan sen myymisestä. Mä voin pistää huomenna pari kuvaa siitä raadosta, jos joku haluaa nähdä. Taka-akselisto siinä oli myös varkauden jälkeen tallessa, se vaikuttaa nykyisin Eklundhin vanhakoppa BDA:ssaSHR kirjoitti:Soitin pari vuotta sitten tätä UPH koppaa mutta ei ollut myynnissä, paha tarjoilla kun ei myydä. Eiköhän Heikki saa sen entisöityä, on sillä muutakin legendaarista.
Ja jos nykyinen omistaja lukee tätä, niin olisi mukava saada kuvia, miten projekti etenee! Tuleeko niihin valko-sinisiin Sutton väreihin, millainen olikin viimeisinä aikoinaan?
Ja loppuun pitää vielä sanoa, että voi pojat se oli hieno auto silloin ehjänä!



Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
- Paikkakunta: Varkaus
-
- Viestit: 135
- Liittynyt: Ma Tammikuu 12. 23:11:14 2004
- Paikkakunta: keskisuomi
Mullakin on siitä kuvia mutta kuvasin omaan tallenukseen luvalla enkä anna niitä jakoon ilman omistajan lupaa.Toivottavasti Heikki ei myy sitä eikä muitakaan aarteitaan joita omistaa ulkomaille.Ne on kuiteskin suomalaista autourheilu historiaa.Nostan hattua näiden taltiomisista ja kunnostamisista.Ja aika kultaa muistot jokaisella harrastajalla. 

Minäkö, en se ollut minä.
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Kuolemantuomio kivittämällä.:axe:
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tekijät jäi kyllä kiinni, niiden jäljiltä löytyi useita autoja purettuna. Tostakin olivat ainakin omien sanojensa mukaan myyneet osat, eikä niitä pystytty jäljittämään. Tuomio niille oli joku naurettavan pieni!nprteam kirjoitti:
Kuolemantuomio kivittämällä.:axe:
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
- Paikkakunta: Varkaus
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Jay kirjoitti:Tekijät jäi kyllä kiinni, niiden jäljiltä löytyi useita autoja purettuna. Tostakin olivat ainakin omien sanojensa mukaan myyneet osat, eikä niitä pystytty jäljittämään. Tuomio niille oli joku naurettavan pieni!nprteam kirjoitti:
Kuolemantuomio kivittämällä.:axe:
Kivittää pitäis myös nuo osien ostajat.
...vai eikö tienneet ostavansa "kuumaa osaa"?

-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ei ole juurikaan historiaa.Nelilinkki kirjoitti:Onko tuossa vauhdin maailman artikkelissa täydellinen historia tuosta UYY kopasta? Lieneekö se edes kovin hyvin tiedossa...
Sitten selainen yksityiskohta, että auton "hattuhyllyllä" oli ennen varastamista sellainen rekisterikilpi tai sentapainen kyltti, jossa luki B257 BDA. Olisiko ollut ennen suomeen tuloa sellaisella kilvellä jossain muualla rekisteröity, vai mikähän kyltti se oli?
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Taas hassu kysymys noista valoista;oliko alkuperin myös takalasilla "pilteema"-jarruvalot?,jotenkin vaan pisti silmään lehteä töissä selatessa =P~jjs kirjoitti:Huomasitteko? RS1600 Twin Cam? M.Mäkinen voisi opetella läksynsä paremmin.
Tuossa BDA -koneisessa "replikassa" on tosiaan aidot imp-lyysat takana (yök), edessä sen sijaan ihan normi mk1 vilkut impin vilkku-parkki -yhdistelmän sijaan. Niitä muuten käytettiin siksi kun Halogeeni (Jodi) lamput valmistettiin vain ilman parkkimahdollisuutta.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
- Paikkakunta: Varkaus
http://park8.wakwak.com/~fox/ford-wp11.htm
Siinä ajelee Vatanen ensimmäiseen MM-voittoon UYY 256S rekkarilla. Rekkari on sama...entä onko koppa? Onkohan nykyisellä omistajalla tästä tietoa?
Vatanen voitti acropoliksen -81 ja suurajot -81 Suttonin escortilla DKP 191T...sepä liitelee tässä.
http://park8.wakwak.com/~fox/ford-wp27.htm
Vuonna -81 Vatanen sitten ajoi Brittien sarjaa mustalla DKP 191T:llä. Se meni nurin Manx-rallissa ja homma loppui siihen. Tästä on juttua "The Vatanen touch too"-videolla. Jokin aika sitten sain käsiini kuvia DKP:stä Suttonin Rothmans väreissä. Auto on nykyään aktiiviajossa briteissä. Ajattelin että hyvin on oiottu jos on se sama kaatunut kori. Sitten löysin juttua yhdestä brittiforumista että kahta koria, soraspekseillä ja asfalttispekseilla on käytetty samalla rekkarilla ja siis asfalttikori män paskaks tuossa manx-rallissa ja tuo sorakori ois tuo entisöity.
Tiedä näistä kun tämä netti on täynnä tarinoita...Kerrotko Jay tuon VM:n numeron vielä...
Siinä ajelee Vatanen ensimmäiseen MM-voittoon UYY 256S rekkarilla. Rekkari on sama...entä onko koppa? Onkohan nykyisellä omistajalla tästä tietoa?
Vatanen voitti acropoliksen -81 ja suurajot -81 Suttonin escortilla DKP 191T...sepä liitelee tässä.
http://park8.wakwak.com/~fox/ford-wp27.htm
Vuonna -81 Vatanen sitten ajoi Brittien sarjaa mustalla DKP 191T:llä. Se meni nurin Manx-rallissa ja homma loppui siihen. Tästä on juttua "The Vatanen touch too"-videolla. Jokin aika sitten sain käsiini kuvia DKP:stä Suttonin Rothmans väreissä. Auto on nykyään aktiiviajossa briteissä. Ajattelin että hyvin on oiottu jos on se sama kaatunut kori. Sitten löysin juttua yhdestä brittiforumista että kahta koria, soraspekseillä ja asfalttispekseilla on käytetty samalla rekkarilla ja siis asfalttikori män paskaks tuossa manx-rallissa ja tuo sorakori ois tuo entisöity.
Tiedä näistä kun tämä netti on täynnä tarinoita...Kerrotko Jay tuon VM:n numeron vielä...
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tuossa se lukee aiemminkin, mutta pistetään uusiks: VM 7/82Nelilinkki kirjoitti:http://park8.wakwak.com/~fox/ford-wp11.htm
Siinä ajelee Vatanen ensimmäiseen MM-voittoon UYY 256S rekkarilla. Rekkari on sama...entä onko koppa? Onkohan nykyisellä omistajalla tästä tietoa?
Vatanen voitti acropoliksen -81 ja suurajot -81 Suttonin escortilla DKP 191T...sepä liitelee tässä.
http://park8.wakwak.com/~fox/ford-wp27.htm
Vuonna -81 Vatanen sitten ajoi Brittien sarjaa mustalla DKP 191T:llä. Se meni nurin Manx-rallissa ja homma loppui siihen. Tästä on juttua "The Vatanen touch too"-videolla. Jokin aika sitten sain käsiini kuvia DKP:stä Suttonin Rothmans väreissä. Auto on nykyään aktiiviajossa briteissä. Ajattelin että hyvin on oiottu jos on se sama kaatunut kori. Sitten löysin juttua yhdestä brittiforumista että kahta koria, soraspekseillä ja asfalttispekseilla on käytetty samalla rekkarilla ja siis asfalttikori män paskaks tuossa manx-rallissa ja tuo sorakori ois tuo entisöity.
Tiedä näistä kun tämä netti on täynnä tarinoita...Kerrotko Jay tuon VM:n numeron vielä...
Mä voin pistää privalla ton UPH:n rungonnumeron jos se auttaa.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
En jaksanut kaivaa kirjoja esille, eli rek. ei nyt varmuutta; tämä -erikoiskorinen black beauty- tuhoutui koriltaan joskus 80-luvulla ja infon antoi Gartracin toinen omistaja. Naureskeli kun joku kaupitteli sitä 100% orkkiksena. Kertoi aiheesta muuten jossain Ford Heritagessakin (?)nelilinkki kirjoitti:Vuonna -81 Vatanen sitten ajoi Brittien sarjaa mustalla DKP 191T:llä. Se meni nurin Manx-rallissa ja homma loppui siihen. Tästä on juttua "The Vatanen touch too"-videolla. Jokin aika sitten sain käsiini kuvia DKP:stä Suttonin Rothmans väreissä. Auto on nykyään aktiiviajossa briteissä. Ajattelin että hyvin on oiottu jos on se sama kaatunut kori. Sitten löysin juttua yhdestä brittiforumista että kahta koria, soraspekseillä ja asfalttispekseilla on käytetty samalla rekkarilla ja siis asfalttikori män paskaks tuossa manx-rallissa ja tuo sorakori ois tuo entisöity.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 21:05:14 2003
Heikki tässä terve!
Auton laitto on edennyt hitaasti.Samaan aikaan työn alla huolto-vanin läpikäynti,vaimon autoon koneremontti,f-ryhmän kostaja,historic talbot(suonenjoelle yritän viivalle tai viimestään tunturiin)ps.auto tulee myyntiin talvikisojen jälkeen.Sitten on toinen talbot odottamassa peltitöitä vesipesun jäljiltä,kolmannen talbotin myin pariskunnalle joka entisöi sen historiikkiin(AMP-424),pitkin hampain luovuin mutta oisko ikä tuonut tajua että kaikkea ei kerkiä elämänsä aikana tehdä.Niin ja sitten siihen "majuriin".
Osat on osteltuna melko pitkälti kaikki (laatikko,akseli,alusta ym,jotain pientä nippeliä kasaus vaiheessa tarvii hakea "lontoosta".Suurin puute on moottori joten jos talbotti käy kaupan niin sitten vois hakea wilcoxsilta koneen tai sitten ei...Suomesta lienee jo kaikki koneet kartoitettu ja joko on loppu tai ei myynnissä.
Auto ei ole tarkoitus entisöidä pilkkua nussien museoon vaan sillä on tarkoitus ajaa kilpaa mitä varten se on aikanaan tehty.Toki tekniikka tulee yks-yhteen sen ajan mukaan.(Itse vannoutuneena sumppi miehenä tullut kettuiltua majuri miehille: lantakärryn akseli ei sovi kilpakäyttöön! mutta kohtahan pääsee vertaan oisko ees puoliksi yhtä hyvä kuin sumpin alusta...)
Väritys toivosen aikainen sini raidat valk.pohjalla.
Haaveena olisi auton valmiiksi saanti vuoden sisällä,mutta se on niin lyhyt aika vaikka tulee 6-8 h asuttua tallissa arkisin ja pyhät kellon ympäri.
No tässä "uteliaille" tietoa ja kirjoittelen lisää kunhan kerkiän.Viimeistään helmikuun lopulla kun rallikausi hellittää hetkeksi ja pääsee projektien pariin.
Lisäys 1:Tiedoksi asiasta tietämättömille että auto oli ohc koneella f-ryhmän kilpurina kun se varastettiin joten "kuumaa" bdg moottoria ei ole markkinoilla ollut,muut osat lienee ollut alkup. tai niin alkup. kuin kilpaa ajetussa autossa on ollut.
Lisäys 2:Täytyy laittaa kuvia kunhan on jotain kuvattavaa.
Auton laitto on edennyt hitaasti.Samaan aikaan työn alla huolto-vanin läpikäynti,vaimon autoon koneremontti,f-ryhmän kostaja,historic talbot(suonenjoelle yritän viivalle tai viimestään tunturiin)ps.auto tulee myyntiin talvikisojen jälkeen.Sitten on toinen talbot odottamassa peltitöitä vesipesun jäljiltä,kolmannen talbotin myin pariskunnalle joka entisöi sen historiikkiin(AMP-424),pitkin hampain luovuin mutta oisko ikä tuonut tajua että kaikkea ei kerkiä elämänsä aikana tehdä.Niin ja sitten siihen "majuriin".
Osat on osteltuna melko pitkälti kaikki (laatikko,akseli,alusta ym,jotain pientä nippeliä kasaus vaiheessa tarvii hakea "lontoosta".Suurin puute on moottori joten jos talbotti käy kaupan niin sitten vois hakea wilcoxsilta koneen tai sitten ei...Suomesta lienee jo kaikki koneet kartoitettu ja joko on loppu tai ei myynnissä.
Auto ei ole tarkoitus entisöidä pilkkua nussien museoon vaan sillä on tarkoitus ajaa kilpaa mitä varten se on aikanaan tehty.Toki tekniikka tulee yks-yhteen sen ajan mukaan.(Itse vannoutuneena sumppi miehenä tullut kettuiltua majuri miehille: lantakärryn akseli ei sovi kilpakäyttöön! mutta kohtahan pääsee vertaan oisko ees puoliksi yhtä hyvä kuin sumpin alusta...)
Väritys toivosen aikainen sini raidat valk.pohjalla.
Haaveena olisi auton valmiiksi saanti vuoden sisällä,mutta se on niin lyhyt aika vaikka tulee 6-8 h asuttua tallissa arkisin ja pyhät kellon ympäri.
No tässä "uteliaille" tietoa ja kirjoittelen lisää kunhan kerkiän.Viimeistään helmikuun lopulla kun rallikausi hellittää hetkeksi ja pääsee projektien pariin.
Lisäys 1:Tiedoksi asiasta tietämättömille että auto oli ohc koneella f-ryhmän kilpurina kun se varastettiin joten "kuumaa" bdg moottoria ei ole markkinoilla ollut,muut osat lienee ollut alkup. tai niin alkup. kuin kilpaa ajetussa autossa on ollut.
Lisäys 2:Täytyy laittaa kuvia kunhan on jotain kuvattavaa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
tämmöinen kuva tuli lehdessä vastaanNelilinkki kirjoitti:
Tämä VLE 756X taasen on ollut mukana vain yhdessä rallissa ja meni sen jälkeen museoon. Suttonin tiimi rakensi Arille auton RAC:hen ja muutapa sillä ei kai ajettu...Tuosta autosta löytyy netistä jonkun verran kuvia kun kiertää näyttelyissä. On muuten aika rujon näköistä tekoa sisältä...niinhän ne tais siihen aikaan yleensä olla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
No niin, tuli kaivettua muutamia tietoja näistä em. englannin kilpisistä tehdas- ja Suttonautoista:
-"Black Beauty" on kilveltään DKP 191T, D. Suttonin, ei Borehamin auto
-T. Mäkisen ostama "ex-tehdasauto" on UVY 256S, D. Sutton. Näin tämän livenä 82-3 Lopella spintissä.
-H. Toivosen ostama on myös Suttonin autoja, RRK 425W, ja sama yksilö jolla Vatanen kävi sankaroimassa Norsunluurannikolla MM-pistejahdissa. Autosta hajosi kai kaikki mahdollinen ja osui johonkin, peli oli todella lohduton näky ja hirveä ajaa; mm. startti, etup. laakeri, tuulilasinpyyhkijät pois pelistä jne. Auto oli toiseksi viimeinen Suttonesco.
-VLE 756X on myyty jo 82 Suttonilta Rothmansille näyttelykaluksi.
Suomeen "aitoja" tehdasautoja on tullut ainakin seuraavat:
-LVX 948J, TC -71, tullut suomeen -72 Auto Lammiselle. Rata-auto.
-000 98M, RS1600, tullut suomeen helmikuussa -75 J. Kynsilehdolle. Tällä on mielenkiintoinen historia; Mäkinen voitti RAC:n -73 tällä (vaal.sin-valk. "maitoauto"), "Kynkkä" hypytti sen suurajoissa tohjoksi -75-6?. Sitten auto näkyi Tunturissa (vai Hankis) 70-luvun lopulla samalla rek.nrolla, oli taas sin-valk. mutta mk2... Tätä ei ainakaan missään lukemassani brittilähteessä mainita, mutta kuva löytyy VM:stä.
-STW 129R, RS1800 -77, H. Mikkola ostanut helmikuussa -80. Lieneekö sitten suomessa?
-MLD 999P, myyty P. Hokkaselle. Auto oli -79 RS1800, -81 se oli RS2000...
-"Black Beauty" on kilveltään DKP 191T, D. Suttonin, ei Borehamin auto
-T. Mäkisen ostama "ex-tehdasauto" on UVY 256S, D. Sutton. Näin tämän livenä 82-3 Lopella spintissä.
-H. Toivosen ostama on myös Suttonin autoja, RRK 425W, ja sama yksilö jolla Vatanen kävi sankaroimassa Norsunluurannikolla MM-pistejahdissa. Autosta hajosi kai kaikki mahdollinen ja osui johonkin, peli oli todella lohduton näky ja hirveä ajaa; mm. startti, etup. laakeri, tuulilasinpyyhkijät pois pelistä jne. Auto oli toiseksi viimeinen Suttonesco.
-VLE 756X on myyty jo 82 Suttonilta Rothmansille näyttelykaluksi.
Suomeen "aitoja" tehdasautoja on tullut ainakin seuraavat:
-LVX 948J, TC -71, tullut suomeen -72 Auto Lammiselle. Rata-auto.
-000 98M, RS1600, tullut suomeen helmikuussa -75 J. Kynsilehdolle. Tällä on mielenkiintoinen historia; Mäkinen voitti RAC:n -73 tällä (vaal.sin-valk. "maitoauto"), "Kynkkä" hypytti sen suurajoissa tohjoksi -75-6?. Sitten auto näkyi Tunturissa (vai Hankis) 70-luvun lopulla samalla rek.nrolla, oli taas sin-valk. mutta mk2... Tätä ei ainakaan missään lukemassani brittilähteessä mainita, mutta kuva löytyy VM:stä.
-STW 129R, RS1800 -77, H. Mikkola ostanut helmikuussa -80. Lieneekö sitten suomessa?
-MLD 999P, myyty P. Hokkaselle. Auto oli -79 RS1800, -81 se oli RS2000...
Viimeksi muokannut jjs, Su Joulukuu 18. 20:50:56 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
- Paikkakunta: Varkaus
Kyllä Black Beautyn rekkari oli UYY 256S...mulla on tästä pari kuvaakin -76 vuodelta. Se musta DKP 191T oli se MCD asfalttispesiaali...tästä on juttua Vatanen touch too videolla...sanoo sen olevan "ultimate escort".
Tuossa pari kuvaa siitä...
http://www.worldrallyphotos.com/brc.htm
Joo taisi törmätä paikalliseen kuorma-autoon Norsunluurannikolla. Autosta muuten oli kytkinkin rikki ja kun huolto vaihtoi kytkinlevyä niin huomasivat että sopivaa ei ole mukana???!!! Liekkö totta...
Sellaistakin tuossa sain tietää että kun tuo UYY 256S on rekisteröity suomeen, briteissä on alkuperäiset kilvet lyöty toiseen ralliautoon ja tämä on ollut jonkun McRaen nuottiryhmään kuuluneen hepun hallussa...Onpa kivaa touhua tuo kilpien svappailu.
http://www.rsownersclub.co.uk/
Imekää tuolta videoista tuo rothmans-video jos ette oo sitä jo tehny...
Tuossa pari kuvaa siitä...
http://www.worldrallyphotos.com/brc.htm
Joo taisi törmätä paikalliseen kuorma-autoon Norsunluurannikolla. Autosta muuten oli kytkinkin rikki ja kun huolto vaihtoi kytkinlevyä niin huomasivat että sopivaa ei ole mukana???!!! Liekkö totta...
Sellaistakin tuossa sain tietää että kun tuo UYY 256S on rekisteröity suomeen, briteissä on alkuperäiset kilvet lyöty toiseen ralliautoon ja tämä on ollut jonkun McRaen nuottiryhmään kuuluneen hepun hallussa...Onpa kivaa touhua tuo kilpien svappailu.
http://www.rsownersclub.co.uk/
Imekää tuolta videoista tuo rothmans-video jos ette oo sitä jo tehny...
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Nyt täytynee ottaa selvitys siitä -mikä on Black Beauty-.Nelilinkki kirjoitti:Kyllä Black Beautyn rekkari oli UYY 256S...mulla on tästä pari kuvaakin -76 vuodelta. Se musta DKP 191T oli se MCD asfalttispesiaali...tästä on juttua Vatanen touch too videolla...sanoo sen olevan "ultimate escort".
-76 Ari ajoi kyllä Allied Polymerin sponssaamalla musta -valk. escolla, mutta se ei ole BB. BB:stä on ensimmäiset maininnat vasta -82, -> on juuri tuo "ultimate escort" jonka Gartrac teki MCD:lle (->RED) vähän väljällä sääntötulkinnalla

EDIT:



Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
- Paikkakunta: Varkaus
Joo ei ole se allied polymers laite tämä...vaan musta esco X-pack tyylisillä levikkeillä...kultaiset raidat. Jos haluat valokuvia laita yv:llä osoite mulle...tosin sillä ehdolla ettet levittele kun pitäs ensin kysyä lupa tuolta joka kuvat otti.
PS. Tarkoitukseni ei ole päteä eikä tietoni siihen riitäkkään...kirjottelen vaan mitä olen kuullut/lukenut...en tiedä väitteiden todenperää. Niin tuossa Rothmans-videolla tuumaa että "UYY 256S, once known as black beaty." Näihin tietoihin minun on tukeuduttava.
PS. Tarkoitukseni ei ole päteä eikä tietoni siihen riitäkkään...kirjottelen vaan mitä olen kuullut/lukenut...en tiedä väitteiden todenperää. Niin tuossa Rothmans-videolla tuumaa että "UYY 256S, once known as black beaty." Näihin tietoihin minun on tukeuduttava.
Viimeksi muokannut Nelilinkki, Su Joulukuu 18. 19:29:55 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Noista Suttonin autoista ei muuten varmuudella tiedä mistä saakka periytyvät; Sutton osti monta mk2 tehdasautoa. Romuja on voitu siirtää uusiin koreihin.
Nelilinkki: UYY vai UVY?
Laitan sähköpostios. privana. Ei oteta hommaa liian vakavasti. On ollutkin mukavaa saada "juttuseuraa" kun nimim. Brenda on pitänyt hiljaiseloa. SHR kyllä sparraa TAp:n kera niin että täällä hiki valuu, ja olen saanut jo monasti kynsilleni...
Näitä on hauskaa tutkia, olisi vaan enemmän aikaa
EDIT: tehdasautoja on tietääkseni ollut aidoilla Zakspeed -ratalevikkeillä (joista nuo katuZakit on apinoitu ja kesytetty) vain kaksi; valkoinen (Clark) ja keltainen (Mäkinen) -76 Monten "asvalttispeciaalit". Toinen saattaa olla suomessa karsittu Zakeista; joskus kyselin Autoracingista -aitoja Zakkeja" (leveämpi, päädyt auki) niin näyttivät mulle yhtä takalevikettä ja sanoivat sen tulleen suomeen liian myöhään korjausta ajatellen (kisat; suurajot? painoivat päälle), ja olivat laittaneet kourut tilalle. Jos muistan oikein.
Rekkarit olivat KHK 982 N ja -3 N
Olet Nelilinkki oikeassa, rek. on UYY.
Nelilinkki: UYY vai UVY?
Laitan sähköpostios. privana. Ei oteta hommaa liian vakavasti. On ollutkin mukavaa saada "juttuseuraa" kun nimim. Brenda on pitänyt hiljaiseloa. SHR kyllä sparraa TAp:n kera niin että täällä hiki valuu, ja olen saanut jo monasti kynsilleni...
Näitä on hauskaa tutkia, olisi vaan enemmän aikaa

EDIT: tehdasautoja on tietääkseni ollut aidoilla Zakspeed -ratalevikkeillä (joista nuo katuZakit on apinoitu ja kesytetty) vain kaksi; valkoinen (Clark) ja keltainen (Mäkinen) -76 Monten "asvalttispeciaalit". Toinen saattaa olla suomessa karsittu Zakeista; joskus kyselin Autoracingista -aitoja Zakkeja" (leveämpi, päädyt auki) niin näyttivät mulle yhtä takalevikettä ja sanoivat sen tulleen suomeen liian myöhään korjausta ajatellen (kisat; suurajot? painoivat päälle), ja olivat laittaneet kourut tilalle. Jos muistan oikein.
Rekkarit olivat KHK 982 N ja -3 N
Olet Nelilinkki oikeassa, rek. on UYY.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe