Ahtimen valinta +400 hp cossuun

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Ahtimen valinta +400 hp cossuun

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ke Marraskuu 23. 12:29:21 2005

Tehotavoite 2 wd Cossuun on noin 420-440 heppaa. Autosta pitäisi saada alhaalta vääntävä, jotta se olisi mukava jokapäiväisessä ajossa. Ahtimen oltava erillisellä hukkaportilla.

Autossa on portattu kansi, joka virtaa 212 heppaa. Nokiksi olen suunnitellut BD10:jä, mutta tällä hetkellä koneessa on 4 wd:n nokat.

Ehdotelkaa hyviä ahtimia, jotka täyttäisivät edellämainitut kriteerit. Ahdin voisi olla mielellään sellainen, että siihen jäisi vielä pieni kiristysvara, jos tulevaisuudessa haluaa veilä parikymmnetä konia lisää.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Marraskuu 23. 13:44:21 2005

Meinasin jo tarjota, mut tuo hukkaportillisuus haittaa :)
Olisit heti säästänyt jo rahdeissa... :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Marraskuu 23. 13:48:50 2005

H1E Holsetista sais varmaan sopivan kasattua?
http://www.proturbo.fi/turbot/turbos.htm
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Rasmus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Rasmus » Ke Marraskuu 23. 14:25:17 2005

Jos haluat pienillä kierroksilla heräävän ahtimen noille tehoille niin kuulalaakeriturbo on oikea valinta.

http://www.futurez.fi/viri-ahtimet.html

GT25/40R riittää ainakin ja miksei diskoperunakin jos nuo tehot ei aivan ehdottomia ole.

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ke Marraskuu 23. 16:06:36 2005

H1:stä olen miettinyt itsekin jo moneen otteeseen. Muita eri turbopajojen suosittelemia ja mielessäni käyneitä vaihtoehtoja ovat HX35, T04, GT35R, GT37 ja GT40. GT37 ei ole nyt saatavilla ja GT40 ei saa järkevään hintaan irrallisella hukkaportilla.

GT25R ja diskoperuna on mielestäni liian pieniä ahtimia. Mieluummin sitten GT35R. Hassu juttu on se, että joidenkin turbovelhojen mukaan kuulalaakeriahtimen ja liukulaakeriahtimen ero on kuin yöllä ja päivällä ja joidenkin mielestä kuulalaakeriturboon sijoittaminen on rahan heittämistä kaivoon :shock:

Huomaako sitä laakereiden eroa, jos liuku- ja kuulalaakeriturbot olisivat muuten samanlaisia? Kuinka paljon eroa mahdollisesti on?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Marraskuu 23. 16:29:17 2005

Mankka kirjoitti:Hassu juttu on se, että joidenkin turbovelhojen mukaan kuulalaakeriahtimen ja liukulaakeriahtimen ero on kuin yöllä ja päivällä ja joidenkin mielestä kuulalaakeriturboon sijoittaminen on rahan heittämistä kaivoon :shock:

Huomaako sitä laakereiden eroa, jos liuku- ja kuulalaakeriturbot olisivat muuten samanlaisia? Kuinka paljon eroa mahdollisesti on?
Niinno kuulalaakeroitua ahdinta ei ihan helpolla korjata,Pro Turboon kun soitin niin äijä sano vaan et ne on "kertakäyttö" ahtimia. Mulle se suositteli gt37 muokatulla pakopesällä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ke Marraskuu 23. 16:32:40 2005

Tuollainen löytyi muutama sivu taaksepäin

http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=99779

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ke Marraskuu 23. 17:15:49 2005

jesus48 kirjoitti: Niinno kuulalaakeroitua ahdinta ei ihan helpolla korjata,Pro Turboon kun soitin niin äijä sano vaan et ne on "kertakäyttö" ahtimia. Mulle se suositteli gt37 muokatulla pakopesällä.
Se on totta, että kuulalaakeriturboa ei kannata korjata.

jesus48, koska soitit Pro Turboon, kun he suosittelivat GT37:kaa? Minä, kun kysyin pari kuukautta sitten GT37:kaa, niin sitä ei ollut saatavilla.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Marraskuu 23. 17:28:33 2005

Kertokaa sitten kun löydätte turbon joka herää alhaalta ja riittää yli 400hv ilman hirveitä pakopaineita. Mikä ihmisten mielestä on alhaalla heräämisen piste? 2000rpm? :D

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Marraskuu 23. 18:50:55 2005

Mankka kirjoitti:
jesus48 kirjoitti: Niinno kuulalaakeroitua ahdinta ei ihan helpolla korjata,Pro Turboon kun soitin niin äijä sano vaan et ne on "kertakäyttö" ahtimia. Mulle se suositteli gt37 muokatulla pakopesällä.
Se on totta, että kuulalaakeriturboa ei kannata korjata.

jesus48, koska soitit Pro Turboon, kun he suosittelivat GT37:kaa? Minä, kun kysyin pari kuukautta sitten GT37:kaa, niin sitä ei ollut saatavilla.
Hmm,on siitä ehkä kuukausi..hinta muokattuna olis ollu alle tonnin.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Marraskuu 23. 19:35:18 2005

jesus48 kirjoitti:
Mankka kirjoitti:Hassu juttu on se, että joidenkin turbovelhojen mukaan kuulalaakeriahtimen ja liukulaakeriahtimen ero on kuin yöllä ja päivällä ja joidenkin mielestä kuulalaakeriturboon sijoittaminen on rahan heittämistä kaivoon :shock:

Huomaako sitä laakereiden eroa, jos liuku- ja kuulalaakeriturbot olisivat muuten samanlaisia? Kuinka paljon eroa mahdollisesti on?
Niinno kuulalaakeroitua ahdinta ei ihan helpolla korjata,Pro Turboon kun soitin niin äijä sano vaan et ne on "kertakäyttö" ahtimia. Mulle se suositteli gt37 muokatulla pakopesällä.
Sitä arvaa millanen muokattu pesä sieltä tulee. Vanha väsyny .63 pesä kiinni ja ahdin herää huonommin ku vakiopesällä :)

joopa joo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja joopa joo » Ke Marraskuu 23. 19:47:02 2005

hx 40 holset 60/65 16 pakopesä on kuulemma ollut myös h1e malleissa eli hx 40 on h1e uudempi versio jne jne mutt ettei tuu enempää kysymyksiä niin ei voi mainostaa paikkaa mistä kysyä???

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ke Marraskuu 23. 22:12:07 2005

Ytte: kyselitkö ahdinta Porin vai Lappeenrannan toimipisteestä? Oliko ahdin nimenomaan erillisellä hukkiksella?

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » To Marraskuu 24. 5:59:39 2005

jesus48 kirjoitti:
Mankka kirjoitti:Hassu juttu on se, että joidenkin turbovelhojen mukaan kuulalaakeriahtimen ja liukulaakeriahtimen ero on kuin yöllä ja päivällä ja joidenkin mielestä kuulalaakeriturboon sijoittaminen on rahan heittämistä kaivoon :shock:

Huomaako sitä laakereiden eroa, jos liuku- ja kuulalaakeriturbot olisivat muuten samanlaisia? Kuinka paljon eroa mahdollisesti on?
Niinno kuulalaakeroitua ahdinta ei ihan helpolla korjata,Pro Turboon kun soitin niin äijä sano vaan et ne on "kertakäyttö" ahtimia. Mulle se suositteli gt37 muokatulla pakopesällä.
jos haluatte kunnon ahtimen niin soittakaa kuopioon professional motoriin 8)
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Marraskuu 24. 8:10:46 2005

Mankka kirjoitti:Ytte: kyselitkö ahdinta Porin vai Lappeenrannan toimipisteestä? Oliko ahdin nimenomaan erillisellä hukkiksella?
En ole kysellyt tota ahdinta mistää. Pro turbon perinne vaan on se .63 pesä integroidulla hukkiksella.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Marraskuu 24. 9:03:24 2005

ytte kirjoitti:
Mankka kirjoitti:Ytte: kyselitkö ahdinta Porin vai Lappeenrannan toimipisteestä? Oliko ahdin nimenomaan erillisellä hukkiksella?
En ole kysellyt tota ahdinta mistää. Pro turbon perinne vaan on se .63 pesä integroidulla hukkiksella.
Mun muistaakseni se mulle ei tarjottu .63 pesällä vaan se oli jollain muulla mutten kuollaksenikaan muista millä. Kyselin myös integroidulla hukkiksella ja sillon tarjottiin tolla .63 pesällä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Marraskuu 24. 9:13:52 2005

RS.Kosonen kirjoitti:jos haluatte kunnon ahtimen niin soittakaa kuopioon professional motoriin 8)
Professional motorin vanhat työntekijäthän ovat perustaneet oman firman. Eli Vanhassa Professional Motorissa on nykyään uudet naamat työstämässä turboja.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » To Marraskuu 24. 9:57:14 2005

Taitaa olla vielä niin, että Professional Motors muuttaa pois Kuopiosta (Suonenjoelle vai Pieksämäelleköhän se oli). Ja se uusi entisten työntekijöiden perustama pulju on Finturbo Siilinjärvellä.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » To Marraskuu 24. 12:02:51 2005

Ite kävin tos alkuviikosta tuol kuopion toimipisteessä tustumassa firmaan ja tuli puhetta ahtimestani. Itellä hyllyllä odottelemassa upouusi hx40 60/65 14:lla pakopesällä ja mainitsinki siitä ku tuli puheeksi... Haukku milteipä sen helvettiin ja sanoi et ei sil enää nykypäivänä tee mitää.. :( Tarjoili vaan joitain nyrkinkokosia garretin kuulalaakeroituja ja sanoi et nää on 320hv kitteja ja jne.. mä taas yritin vänkätä vastaan et mul kuitenki tarve sinne ~500 hummaa jne.. hirvee intto vaan äijäl ja sillee.. melkee hattukädes piti poistuu paikalta ja paskafiilis jäi kyseisen firman palvelusta.. olis ny jotain positiivista ees keksiny mun mieliksi.. :?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Marraskuu 24. 14:17:27 2005

pehkos69 kirjoitti:Ite kävin tos alkuviikosta tuol kuopion toimipisteessä tustumassa firmaan ja tuli puhetta ahtimestani. Itellä hyllyllä odottelemassa upouusi hx40 60/65 14:lla pakopesällä ja mainitsinki siitä ku tuli puheeksi... Haukku milteipä sen helvettiin ja sanoi et ei sil enää nykypäivänä tee mitää.. :( Tarjoili vaan joitain nyrkinkokosia garretin kuulalaakeroituja ja sanoi et nää on 320hv kitteja ja jne.. mä taas yritin vänkätä vastaan et mul kuitenki tarve sinne ~500 hummaa jne.. hirvee intto vaan äijäl ja sillee.. melkee hattukädes piti poistuu paikalta ja paskafiilis jäi kyseisen firman palvelusta.. olis ny jotain positiivista ees keksiny mun mieliksi.. :?
Olisihan se kuulalaakeroitu varmaan hyvä mutta ne maksaa reilusti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Marraskuu 24. 17:23:32 2005

Professional Motorin äijä suositteli mulle Garrettin GT35R:ää

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Marraskuu 24. 20:49:00 2005

Tuli vaan mieleen tosta kuulalaakeroidun turbon kertakäyttöisyydestä. Harvaapa turboo kannattaa korjata kun siitä menee vaikka laakerit ihan loppuun tai siipi hajoo. Monesti korjaus tulee maksaa melkein enempi ku uus turbo.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Marraskuu 24. 22:22:14 2005

pehkos69 kirjoitti:Ite kävin tos alkuviikosta tuol kuopion toimipisteessä tustumassa firmaan ja tuli puhetta ahtimestani. Itellä hyllyllä odottelemassa upouusi hx40 60/65 14:lla pakopesällä ja mainitsinki siitä ku tuli puheeksi... Haukku milteipä sen helvettiin ja sanoi et ei sil enää nykypäivänä tee mitää..
Juuri juttelin tällä viikolla erään klubilaisen kanssa ja kertoi moisesta ahtimesta että nizmon 1,8L konessa olisi ollut 0,2 bar hieman reilulla 2000RMP:llä ja huippu tehotkin tulleet ennen 7000.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Marraskuu 25. 14:56:36 2005

ytte kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
Mankka kirjoitti:Hassu juttu on se, että joidenkin turbovelhojen mukaan kuulalaakeriahtimen ja liukulaakeriahtimen ero on kuin yöllä ja päivällä ja joidenkin mielestä kuulalaakeriturboon sijoittaminen on rahan heittämistä kaivoon :shock:

Huomaako sitä laakereiden eroa, jos liuku- ja kuulalaakeriturbot olisivat muuten samanlaisia? Kuinka paljon eroa mahdollisesti on?
Niinno kuulalaakeroitua ahdinta ei ihan helpolla korjata,Pro Turboon kun soitin niin äijä sano vaan et ne on "kertakäyttö" ahtimia. Mulle se suositteli gt37 muokatulla pakopesällä.
Sitä arvaa millanen muokattu pesä sieltä tulee. Vanha väsyny .63 pesä kiinni ja ahdin herää huonommin ku vakiopesällä :)
Juuri näin... NOT!!!

P.S Tässä kuva omasta GT37:sta "vanhalla väsyneellä" .63 pesällä made by Pro Turbo :wink:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Marraskuu 25. 17:01:33 2005

Tuossa vaan ei ole sitä integroitua hukkista.
Toi pesä ilmeisesti on niitä joita proturbo on teetättänyt jossain mittojen mukaan.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Pe Marraskuu 25. 21:18:26 2005

Halutaan alhaalta vääntävä ja ylhäältä potkiva mieluiten halpa ahdin. Mahdoton yhtälö HALVALLA.
Mikä on käyttöalue mille ahtimen haluat? Se antaisi vastaajille hieman mahdollisuuksia enemmän.
Ahdinkauppiaat kehuvat juuri sitä mitä sattuu olemaan hyllyssä.

Alkuperäiseen kysymykseen, RS500:n ahdin ja tehoalue saavutetaan. Holset H1E/D, Hx40/45... Vaihtoehtoja on yhtä paljon kuin vastaajia.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Marraskuu 25. 21:38:00 2005

Aksu kirjoitti: Juuri juttelin tällä viikolla erään klubilaisen kanssa ja kertoi moisesta ahtimesta että nizmon 1,8L konessa olisi ollut 0,2 bar hieman reilulla 2000RMP:llä ja huippu tehotkin tulleet ennen 7000.
niin no, samoin mulla tekee kun laittaa kaasun auki, eli 0.2 tulee lähes aina, mutta se milloin ahdin antaa halutun maksimipaineen on aivan eri juttu. eli tarkoitan että tuo 0.2 ei kyllä ainakaan mulle kerro mitään. nelonen tai vitonen sisään ja se kierrosluku millä ahtoviisari suorastaan ampaisee tappiin, se on turbon heräämishetki. ja cossuihin liittyen, itsekin pidin omaa ahdinta tosi alhaalta heräävänä, rpm mittarissa oli noin 3500 kun tuli täys paine, nyt kun on säädettävä ruisku mikä mittaa "oikean" kierrosluvun, se on noin 500rpm korkeampi kuin mittarin näyttämä.. no onko sillä väliä, 500 sinne tänne, mutta ihan nice to knowk, cossun rpm mittari ei ole oikein tarkka..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » La Marraskuu 26. 0:44:03 2005

ckolli kirjoitti:Halutaan alhaalta vääntävä ja ylhäältä potkiva mieluiten halpa ahdin. Mahdoton yhtälö HALVALLA.
Mikä on käyttöalue mille ahtimen haluat? Se antaisi vastaajille hieman mahdollisuuksia enemmän.
Ahdinkauppiaat kehuvat juuri sitä mitä sattuu olemaan hyllyssä.

Alkuperäiseen kysymykseen, RS500:n ahdin ja tehoalue saavutetaan. Holset H1E/D, Hx40/45... Vaihtoehtoja on yhtä paljon kuin vastaajia.

Sehän olisikin mahtavaa, jos sellaisen ahtimen saisi että se heräisi todella alhaalta ja potkisi vihaisesti yläkierroksilla. Taitaa vaan olla niin, että jommastakummasta joutuu tinkimään. Ahtimen on alettava mielestäni heräilemään 3000 kierroksen tuntumassa, mieluummin vaikka jo aikaisemmin. Käyttöalue mille ahdin tulee on 1000-7000 rpm. Tavoite olisi saada autosta sellainen, että se painaisi oikeasti Recaroon kiinni kiihdytyksissä. Ikävä kyllä kunnolla penkkiin painamiseen ei taida 400 heppaa riittää.

Se on totta, että jokaisella ahdinkauppiaalla on oma mielepiteensä siitä, että mikä ahdin on paras ja tietysti he suosittelevat niitä ahtimia joita he itse myyvät ja hyllystä löytyy. Itse olen nyt päätynyt joko H1:seen tai GT37:kaan erillisellä hukkaportilla.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Marraskuu 26. 11:55:44 2005

ensi keväänä penkityspäivillä on mukava otanta taas viritettyjä autoja. monet suunnittelee uusiksi laitteitaan. omaan autoon tulee nyt uusi turbo, gt35r tuplakuulalaakeroitu .86 pakopesällä. maksoi 1350e professiolan motorsissa. mukava nähdä pitääkö kaikki väitökset tuon tyypin ahtimesta paikkansa vai menikö rahat hukkaan.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Marraskuu 26. 13:28:31 2005

caltsu kirjoitti:ensi keväänä penkityspäivillä on mukava otanta taas viritettyjä autoja. monet suunnittelee uusiksi laitteitaan. omaan autoon tulee nyt uusi turbo, gt35r tuplakuulalaakeroitu .86 pakopesällä. maksoi 1350e professiolan motorsissa. mukava nähdä pitääkö kaikki väitökset tuon tyypin ahtimesta paikkansa vai menikö rahat hukkaan.
Pystytkö kertomaaan yhtään tarkempia specsejä tuosta puhaltimestasi?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Marraskuu 26. 13:35:38 2005

AkiS kirjoitti:
caltsu kirjoitti:ensi keväänä penkityspäivillä on mukava otanta taas viritettyjä autoja. monet suunnittelee uusiksi laitteitaan. omaan autoon tulee nyt uusi turbo, gt35r tuplakuulalaakeroitu .86 pakopesällä. maksoi 1350e professiolan motorsissa. mukava nähdä pitääkö kaikki väitökset tuon tyypin ahtimesta paikkansa vai menikö rahat hukkaan.
Pystytkö kertomaaan yhtään tarkempia specsejä tuosta puhaltimestasi?
en pysty koska en tiedä. mitä tietoja olisit tarvinnut?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Marraskuu 26. 13:45:17 2005

caltsu kirjoitti:
AkiS kirjoitti:
caltsu kirjoitti:ensi keväänä penkityspäivillä on mukava otanta taas viritettyjä autoja. monet suunnittelee uusiksi laitteitaan. omaan autoon tulee nyt uusi turbo, gt35r tuplakuulalaakeroitu .86 pakopesällä. maksoi 1350e professiolan motorsissa. mukava nähdä pitääkö kaikki väitökset tuon tyypin ahtimesta paikkansa vai menikö rahat hukkaan.
Pystytkö kertomaaan yhtään tarkempia specsejä tuosta puhaltimestasi?
en pysty koska en tiedä. mitä tietoja olisit tarvinnut?
Juu no... Kompuran AR. ja siipien koot noin alkuun. Kartat olis jees mutta niistä ei promotorikaan varmaan mitään tiedä. Mut pystys garretin sivuilta ainakin kattoo täsmääkö mihinkään jos tietäs vähän noita kokoja. Paitti jos tuo ahdin ihan promotorin omaa customia niin sittei täsmää kyllä mihinkään...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Marraskuu 26. 13:51:32 2005

AkiS kirjoitti: Juu no... Kompuran AR. ja siipien koot noin alkuun. Kartat olis jees mutta niistä ei promotorikaan varmaan mitään tiedä. Mut pystys garretin sivuilta ainakin kattoo täsmääkö mihinkään jos tietäs vähän noita kokoja. Paitti jos tuo ahdin ihan promotorin omaa customia niin sittei täsmää kyllä mihinkään...
tuo ei ole custom-malli. .70 näytti olevan kompurapuoli. siipiä en nyt voi mitata koska nauhamitalla saattaa mittatarkkuus heittää :wink:
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Marraskuu 26. 14:32:52 2005

caltsu kirjoitti:
AkiS kirjoitti: Juu no... Kompuran AR. ja siipien koot noin alkuun. Kartat olis jees mutta niistä ei promotorikaan varmaan mitään tiedä. Mut pystys garretin sivuilta ainakin kattoo täsmääkö mihinkään jos tietäs vähän noita kokoja. Paitti jos tuo ahdin ihan promotorin omaa customia niin sittei täsmää kyllä mihinkään...
tuo ei ole custom-malli. .70 näytti olevan kompurapuoli. siipiä en nyt voi mitata koska nauhamitalla saattaa mittatarkkuus heittää :wink:
Laitat ahtimen atomeiksi jotta saa mittoja :roll: No ei vaa... Se saattas olla TÄMÄ paitti että tuos on .82 pakopesä...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Marraskuu 26. 15:32:51 2005

AkiS kirjoitti:
caltsu kirjoitti:
AkiS kirjoitti: Juu no... Kompuran AR. ja siipien koot noin alkuun. Kartat olis jees mutta niistä ei promotorikaan varmaan mitään tiedä. Mut pystys garretin sivuilta ainakin kattoo täsmääkö mihinkään jos tietäs vähän noita kokoja. Paitti jos tuo ahdin ihan promotorin omaa customia niin sittei täsmää kyllä mihinkään...
tuo ei ole custom-malli. .70 näytti olevan kompurapuoli. siipiä en nyt voi mitata koska nauhamitalla saattaa mittatarkkuus heittää :wink:
Laitat ahtimen atomeiksi jotta saa mittoja :roll: No ei vaa... Se saattas olla TÄMÄ paitti että tuos on .82 pakopesä...
ööh.. ei mitään. :oops: , vaan voisko olla kirotus virhe..
Viimeksi muokannut Jaakkoki, La Marraskuu 26. 15:41:53 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Marraskuu 26. 15:34:07 2005

Jaakkoki kirjoitti: No eikös caltsukin kertonut että hänelläkin on .82 pakopesä.
Lainaus:" tulee nyt uusi turbo, gt35r tuplakuulalaakeroitu .86 pakopesällä"
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Marraskuu 27. 16:14:28 2005

otin sarjanumerot levystä ja tarkistin asiat oikeiksi.
harhaluulo oli että olisi ollut iso kuin mikä vaan todellisuudessa se onkin sopiva.
voi herätä aikasta hyvin.

tämä

outoa että virtala sanoi sen olevan isompi.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Marraskuu 27. 17:03:30 2005

caltsu kirjoitti:otin sarjanumerot levystä ja tarkistin asiat oikeiksi.
harhaluulo oli että olisi ollut iso kuin mikä vaan todellisuudessa se onkin sopiva.
voi herätä aikasta hyvin.

tämä

outoa että virtala sanoi sen olevan isompi.
Outoa on myös jos myi T25 pakopuolella Cossuun saa tehdä kaikki putket uusiksi?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Su Marraskuu 27. 17:52:15 2005

Joo, T25 laippa on reilusti pienempi,kuin T3 laippa.
Aika paha on tehdä sovitelevyä,ettei tulisi kynnystä virtaus suuntaan.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Marraskuu 27. 19:01:03 2005

Walderama kirjoitti:Joo, T25 laippa on reilusti pienempi,kuin T3 laippa.
Aika paha on tehdä sovitelevyä,ettei tulisi kynnystä virtaus suuntaan.
jup, tiedossa oli putkien sopimattomuus. sovitelevyä ei tulekaan vaan petsku alias jesus48 ilmoitti halukkuutensa koko välipalan tekoon kunnon kamasta.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Marraskuu 27. 19:10:50 2005

caltsu kirjoitti:otin sarjanumerot levystä ja tarkistin asiat oikeiksi.
harhaluulo oli että olisi ollut iso kuin mikä vaan todellisuudessa se onkin sopiva.
voi herätä aikasta hyvin.

tämä

outoa että virtala sanoi sen olevan isompi.
Nytpä se sitten selvis mullekin minkä takia "gt35" laippa ei ole normaalikokonen.. :wink:
Toyota Supra TT

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Marraskuu 27. 19:23:38 2005

Hena kirjoitti:
caltsu kirjoitti:otin sarjanumerot levystä ja tarkistin asiat oikeiksi.
harhaluulo oli että olisi ollut iso kuin mikä vaan todellisuudessa se onkin sopiva.
voi herätä aikasta hyvin.

tämä

outoa että virtala sanoi sen olevan isompi.
Nytpä se sitten selvis mullekin minkä takia "gt35" laippa ei ole normaalikokonen.. :wink:
siitä tais olla eilen juttua jos muistan oikein,pätkii jostaan kumman syystä toi muisti.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Su Marraskuu 27. 19:29:05 2005

Walderama kirjoitti:Joo, T25 laippa on reilusti pienempi,kuin T3 laippa.
Aika paha on tehdä sovitelevyä,ettei tulisi kynnystä virtaus suuntaan.
No cossuescon T25:n laipat täysin samat ja käy suoraan heittämällä paikalleen vaikka 4wd cossuun ainoa ero on sisääntulon suuaukko, on soikea mutta voi pienellä työllä muokkaa sopivaksi vanhalle 4wd:n pakosarjalle. Mut voipi olla että on tehty "cossu" versio ja onhan se jo 10vuotta vanha

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Marraskuu 28. 0:04:56 2005

caltsu kirjoitti:otin sarjanumerot levystä ja tarkistin asiat oikeiksi.
harhaluulo oli että olisi ollut iso kuin mikä vaan todellisuudessa se onkin sopiva.
voi herätä aikasta hyvin.

tämä

outoa että virtala sanoi sen olevan isompi.
Mutta miksi tuo on myyty sulle gt35r:nä?
Garretti lupaa tuolle 350hv.

Toi on melkein sama ahdin mitä esim. Futurez myy GT25/40R:nä ja 1149e hintaan ja tota saa vielä t3 liitännälläkin...
Tälle luvataan 450hv...

No kuitenkin... Toivottavasti täyttää lupaukset... Kommenttia sitten heti kun saat kiinni ja ajoon!
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ma Marraskuu 28. 16:37:43 2005

caltsu kirjoitti:
Walderama kirjoitti:Joo, T25 laippa on reilusti pienempi,kuin T3 laippa.
Aika paha on tehdä sovitelevyä,ettei tulisi kynnystä virtaus suuntaan.
jup, tiedossa oli putkien sopimattomuus. sovitelevyä ei tulekaan vaan petsku alias jesus48 ilmoitti halukkuutensa koko välipalan tekoon kunnon kamasta.
Jep,juuri noin se onnistuukin.Tossa cossussa onkin toi välipala aika kätevä,sitä muuttamalla saa hyrrän,kuin hyrrän sopimaan.

Pelkkä sovitelevy T3-->T25 ei onnistu.Tai onnistuu kyllä,mutta tulee mahdoton pykälä.Sen verran pienempi on t25 sisäänmeno.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Marraskuu 28. 22:18:42 2005

Mistä te siihen pykälää yritätte tehdä ?

Itellä oli T03 laippa ja kiinni ihin rhb6:nen eikä siellä mitään pykälä ollut pelkällä välilaipalla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Marraskuu 29. 0:51:48 2005

Aksu kirjoitti:Mistä te siihen pykälää yritätte tehdä ?

Itellä oli T03 laippa ja kiinni ihin rhb6:nen eikä siellä mitään pykälä ollut pelkällä välilaipalla.
Tietääkseni To3 laipassa on n. 3"x 2" reikä ja T2 2.25" x 1.75" ei toi kovin jouhevaa menoa anna.
Eikös IHI RHB6 ahtimessa ole pyöreä reikä tai peräti To3 laippa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Marraskuu 29. 2:00:23 2005

Ihin laippa oli lähempenä t2:sen laippaa mutta kun sen teki 30mm levystä ja toisella puolella to3 kokoinen ja toisella ihin sekä jyrsitty välistä jouheammaksi.Linja oli suhteellisen sama kuin p-sarjan kollektorissa.
Ja se oli pelkkä välipala jonka läpi pultit menivät pakosarjasta turboon.
Pultti väli oli muistakseen sen verran erinlainen että toiselle puolelle to3 ja toiselle ihin jako olisi onnistunut,mutta levy oli sen verran kovaa että en edes yrittänyt ruveta tekemään kierteitä siihen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin