cossun kovista nostimista?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

cossun kovista nostimista?

Viesti Kirjoittaja THR » Su Marraskuu 13. 10:22:44 2005

Onko kukaan laittanut omiin vehkeisiin nuita ja mistä nuita kannattas kysellä meinaan kuka nuita valmistaa?

JHa
Viestit: 51
Liittynyt: La Tammikuu 4. 18:03:23 2003
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JHa » Ke Marraskuu 16. 11:32:50 2005

mua kiinnostaisi sama asia.
ainakin burtonilta saa ja catcamsilta myös.
mitä olette käyttäneet ja missä on halvimmat?

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ke Marraskuu 16. 11:47:44 2005

Halvin ratkaisu on ottaa vanhoista nostajista keskitappi pois ja tehdä kiinteä tappi tilalle, painoeroa tulee hiukan tuollaiseen "tehdasvalmisteiseen" mutta ei paljoa. Ja samalla on syytä tukkia nostajan kyljestä se öljyreikä. Toinen vaihtoehto käyttää 1.8 turbodieselin nostajia jossa säätöpala nostimen päällä, alkaa vaan olla jo melko painavat. Tosin kannattaa miettiä pari kertaa onko tarvetta/järkeä siirtyä koviin nostajiin...
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Marraskuu 16. 14:35:18 2005

Dieselin painimet on painavat ja jos kone karkaa ylikierroksille se prikka voi lentää pois siitä painimen päästä ja ventiilikoneisto on sitten entinen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Marraskuu 20. 10:57:47 2005

Mitkä olis hyvät venttiili väljykset jos pistää kovat nostimet?

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Su Marraskuu 20. 20:24:34 2005

Jos nokka on tehty hydraulinostajille, eikös sen ajotukset muutu ihan joksikin muuksi jos se laitetaan koville nostajille. Mulla on sellanen käsitys et profiilit on erilaisia samanarvosissa nokissa, jos se tehdään kovalle tai hydrauliselle nostajalle. Asiaan enemmän perehtyneet voivat tarkentaa.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Marraskuu 21. 7:36:28 2005

timoheikkinen792 kirjoitti:Mitkä olis hyvät venttiili väljykset jos pistää kovat nostimet?
Muistaakseni mulla haettiin välyksiä 0.2.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Marraskuu 21. 8:54:19 2005

Niin munkin mielestä profiilit on erilaiset koville nostajille tarkoitetuissa nokissa! Jos muistan, niin napsin tallilla kuvia koville nostajille ja hydr. nostajille tarkoitetuista nokista. Voin myös tarkistaa sen välys asian! Mutta eiköhän se ole aika lähelle tuo 0.2/0.25 mm?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ma Marraskuu 21. 11:22:47 2005

Minun mielestä homma menee silleen, et jos hydraulinokalle laittaa kovat nostajat nokasta tulee rajumpi. Kiinteässä nokassa pitää noston lähteä "loivemmin" kuin hydraulissa. Kannattanee varmistaa asia joltain nokan valmistajalta.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Marraskuu 21. 17:04:42 2005

rikke kirjoitti:Minun mielestä homma menee silleen, et jos hydraulinokalle laittaa kovat nostajat nokasta tulee rajumpi. Kiinteässä nokassa pitää noston lähteä "loivemmin" kuin hydraulissa. Kannattanee varmistaa asia joltain nokan valmistajalta.
Kyllä siitä nokasta lähtee asteita ja nostoa pois mekaanisten välyksiin, ei siitä ainakaan siinä mielessä rajumpi tule. Jos nokka on suunniteltu mekaanisille painimille niin voidaan se välys ottaa pois vähän loivemmilla rampeilla eli hydr. nokka mekaanisilla painimilla voi/pitää kovempaa napsutusta käydessään.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin