Cossuun BD10 nokat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Cossuun BD10 nokat
Miten cossun moottorin luonne muuttuu vaihdettaessa vakionokat BD10:ksi? Entäpä pelkällä imunokan vaihdolla? Tietysti turbo, kansi yms. asiat vaikuttavat nokkien lisäksi paljon koneen luonteeseen. Oletetaan, että kantta on vähän portattu, Holset H1:sen kokoinen ehdin, iso cooleri, tehoa noin 400 heppaa. Mitenköhän tuollaiseen koneeseen vaikuttaisi nokkien tai pelkän imunokan vaihto BD10:ksi? Onko mitään järjellä perusteltavaa hyötyä?
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
ei.
itsellä tuli tehoa lisää noin 40hv takapyörille ja vääntö laski 20nm takapyörältä. tyhjäkäynti katosi. mut vetää kyllä tolkuttomasti ja teho nousee rajoittimelle saakka, eli yläpää toimii, mutta alakierrokset ei..
mutta monella muulla käy oikein nätisti noilla bd10 nokilla, mulla vaan ei! sitä hyvin vääntävässä cossussa on myös bd10:t. kokonaisuus ratkaisee, mun koneeseen ne vaan ei sovi. multa saat talven aikana nuo sopivasti..

itsellä tuli tehoa lisää noin 40hv takapyörille ja vääntö laski 20nm takapyörältä. tyhjäkäynti katosi. mut vetää kyllä tolkuttomasti ja teho nousee rajoittimelle saakka, eli yläpää toimii, mutta alakierrokset ei..
mutta monella muulla käy oikein nätisti noilla bd10 nokilla, mulla vaan ei! sitä hyvin vääntävässä cossussa on myös bd10:t. kokonaisuus ratkaisee, mun koneeseen ne vaan ei sovi. multa saat talven aikana nuo sopivasti..

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
En tiedä BD10:stä mutta yleisesti yks mikä kannattaa tutkia on vakionokkien ajoitus tällä hetkellä, kun tasoja plaanaa niin imu tuppaa sulkeutuu ykk:ssa ja pako on enemmän auki jolloin ajoitus on myöhäisellä ja tämä huonontaa huuhtelua joka vie poweria ja muuttaa luonnetta ylävireiseksi ja herääminen tahmeampaa. Rempatuissa koneissa pelkkä imunokan aikaistaminen tekee kummia. Ja sääd.nokkapyörillä on käyttöä laittaa mitkä nokat tahansa tai jos haluaa plaanatun vakion olevan kohdallaan. Siis suomeksi, katsokaa että ne olemassa olevat vakiot on kohdallaan. Mutta jos iso ahdin niin kireempää nokkaa vaan ja porttausta hattuun 

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Se on kyllä ihme että ne ei sulla toimi.Timo kirjoitti:ei.![]()
itsellä tuli tehoa lisää noin 40hv takapyörille ja vääntö laski 20nm takapyörältä. tyhjäkäynti katosi. mut vetää kyllä tolkuttomasti ja teho nousee rajoittimelle saakka, eli yläpää toimii, mutta alakierrokset ei..
mutta monella muulla käy oikein nätisti noilla bd10 nokilla, mulla vaan ei! sitä hyvin vääntävässä cossussa on myös bd10:t. kokonaisuus ratkaisee, mun koneeseen ne vaan ei sovi. multa saat talven aikana nuo sopivasti..
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Mulla toimii noi nokat kans ihan hyvin. En huomannu ainakaa mitään tyhjäkäynnin heikkenemistä, ja meni päästöistäkin läpi. Alaväännön katoamisesta en tiedä mutta ylhäällä riittää ainakin potkua. Isolla ahtimella tehot nousi koko ajan rajottajalle asti (7000rpm). Tossa on yks toinen cossu joka on melkein samalla kokoonpanolla ja siinä on vielä vakio nokat ja omistajan mukaan huomaa että ylhäällä kuulostaa paljon raikkaammalta noilla BD10:eillä ja tuntuu että meno kiihtyy koko ajan mitä enemmän jengaa. Jos meinaa mietoja nokkia cossuun niin mä voin ainakin suositella. Ja niinkun Timokin mainitsi niin 20nm vääntöä pois ja 40hp lisää tehua..
ps. Saattais noi omatkin nokat olla jossain vaiheessa myynnissä..

ps. Saattais noi omatkin nokat olla jossain vaiheessa myynnissä..

Toyota Supra TT
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Vakio männillä kannattaa sitten olla todella varuillaan jos ajoittaa venoja enempi auki ykk:ssa, siellä on todella vähän tilaa mäntiin ja ei ne vakio venajousetkaan kovin jäykät ole.SHR kirjoitti:En tiedä BD10:stä mutta yleisesti yks mikä kannattaa tutkia on vakionokkien ajoitus tällä hetkellä, kun tasoja plaanaa niin imu tuppaa sulkeutuu ykk:ssa ja pako on enemmän auki jolloin ajoitus on myöhäisellä ja tämä huonontaa huuhtelua joka vie poweria ja muuttaa luonnetta ylävireiseksi ja herääminen tahmeampaa. Rempatuissa koneissa pelkkä imunokan aikaistaminen tekee kummia. Ja sääd.nokkapyörillä on käyttöä laittaa mitkä nokat tahansa tai jos haluaa plaanatun vakion olevan kohdallaan. Siis suomeksi, katsokaa että ne olemassa olevat vakiot on kohdallaan. Mutta jos iso ahdin niin kireempää nokkaa vaan ja porttausta hattuun
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Onko BD10:istä mitään hyötyä jos ajoittaa koneen vakioasetuksiin. Ketääkö venttiilien vakiojouset, jos kierrättää konetta max 7000 rpm?Skorppi kirjoitti: Vakio männillä kannattaa sitten olla todella varuillaan jos ajoittaa venoja enempi auki ykk:ssa, siellä on todella vähän tilaa mäntiin ja ei ne vakio venajousetkaan kovin jäykät ole.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kyllä vakiojouset kestääMankka kirjoitti:Onko BD10:istä mitään hyötyä jos ajoittaa koneen vakioasetuksiin. Ketääkö venttiilien vakiojouset, jos kierrättää konetta max 7000 rpm?Skorppi kirjoitti: Vakio männillä kannattaa sitten olla todella varuillaan jos ajoittaa venoja enempi auki ykk:ssa, siellä on todella vähän tilaa mäntiin ja ei ne vakio venajousetkaan kovin jäykät ole.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Aivan totta, tosta on syytä varoittaa ettei ryhdy summassa niitä kääntelee. Tarkoitin lähinnä että korjaa venojen aukiolon ykk:ssa mahdollisimman lähelle orkkistilannetta jolloin vakionokatkin toimii kohtuullisesti. Kossussa on tosiaan vähän pelivaroja juuri männän ja venan välissä, männän ja kannen välikin on vakiona melko lähellä, eli ei kestä liikaa/turhia plaanaamisia. Kossussa on vakiona moni perusasia jo kohdallaan joita ei kannata paljoo muutella.Skorppi kirjoitti:Vakio männillä kannattaa sitten olla todella varuillaan jos ajoittaa venoja enempi auki ykk:ssa, siellä on todella vähän tilaa mäntiin ja ei ne vakio venajousetkaan kovin jäykät ole.SHR kirjoitti:En tiedä BD10:stä mutta yleisesti yks mikä kannattaa tutkia on vakionokkien ajoitus tällä hetkellä, kun tasoja plaanaa niin imu tuppaa sulkeutuu ykk:ssa ja pako on enemmän auki jolloin ajoitus on myöhäisellä ja tämä huonontaa huuhtelua joka vie poweria ja muuttaa luonnetta ylävireiseksi ja herääminen tahmeampaa. Rempatuissa koneissa pelkkä imunokan aikaistaminen tekee kummia. Ja sääd.nokkapyörillä on käyttöä laittaa mitkä nokat tahansa tai jos haluaa plaanatun vakion olevan kohdallaan. Siis suomeksi, katsokaa että ne olemassa olevat vakiot on kohdallaan. Mutta jos iso ahdin niin kireempää nokkaa vaan ja porttausta hattuun
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jos oikein olen Cossun ajoitustietoja ja kirjallisuutta ymmärtänyt niin imunokkaa on myöhäistetty 4 astetta väännön kustannuksella ja samoin tossa BD10 nokassa. Jos plaanaaminen vie ajoitusta vielä myöhäisemmälle niin kyllä alaväännöt lienee vähän hakusessa.
8 astetta imunokkaa(stanu) aikaisemmalle eli auki 14 ennen YKK niin pitäisi alaväännön lisääntyä.
Em. ajoitustedot perustuu Burtonin BD8 nokan ajoituksiin(6/55, 50/11) jonka pitäisi olla stanu, mutta näyttää Cossun korjauskäsis kertovan ajoitukseksi 8/52 52/8 eli imunokka ei olisikaan kuin pari astetta myöhäisellä, mutta plaanaus sitten tekee omat asteet siihen päälle.
8 astetta imunokkaa(stanu) aikaisemmalle eli auki 14 ennen YKK niin pitäisi alaväännön lisääntyä.
Em. ajoitustedot perustuu Burtonin BD8 nokan ajoituksiin(6/55, 50/11) jonka pitäisi olla stanu, mutta näyttää Cossun korjauskäsis kertovan ajoitukseksi 8/52 52/8 eli imunokka ei olisikaan kuin pari astetta myöhäisellä, mutta plaanaus sitten tekee omat asteet siihen päälle.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
ja penkitys kyllä vahvistaa tätä. eli teho/vääntö parani koko ajan imua aikaistettaessa, muuta kun se alkoi käymään niin rumasti, tai ei käynyt enää ollenkaan pienillä kierroksilla.. joten parasta "vääntö"-ajoitusta ei edes kokeiltu..SLEI kirjoitti:Jos oikein olen Cossun ajoitustietoja ja kirjallisuutta ymmärtänyt niin imunokkaa on myöhäistetty 4 astetta väännön kustannuksella ja samoin tossa BD10 nokassa. Jos plaanaaminen vie ajoitusta vielä myöhäisemmälle niin kyllä alaväännöt lienee vähän hakusessa.
8 astetta imunokkaa(stanu) aikaisemmalle eli auki 14 ennen YKK niin pitäisi alaväännön lisääntyä.
Em. ajoitustedot perustuu Burtonin BD8 nokan ajoituksiin(6/55, 50/11) jonka pitäisi olla stanu, mutta näyttää Cossun korjauskäsis kertovan ajoitukseksi 8/52 52/8 eli imunokka ei olisikaan kuin pari astetta myöhäisellä, mutta plaanaus sitten tekee omat asteet siihen päälle.
ja hieman lievennän ensimmäistä lausuntoani, onhan ne toisaalta aika hyvät jos noin 40hv tulee pyörätehoa lisää nokilla..


Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Oliskohan tässä paikka tehdä pientä hintatutkielmaa? Jos useammalla olis tarvetta hiotuttaa vakionokkansa BD10 specseihin, niin vois neuvotella hinnasta? Muistelen, joskus täältä lukeneeni että Virtasen Maurilla ainakin olis jigit noille. 

Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
juu näin on. voin kysellä könttä tarjousta jos tarvetta, jatketaanko tän topicin alle moniko niitä haluaa..?bpasi kirjoitti:taitaa timo tietää kans jonku toisen jolla on?
provikat kuuluu bpasi/siipicossu työryhmälle, heiltä kopsut sain..

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
AsiaaTimo kirjoitti:juu näin on. voin kysellä könttä tarjousta jos tarvetta, jatketaanko tän topicin alle moniko niitä haluaa..?bpasi kirjoitti:taitaa timo tietää kans jonku toisen jolla on?
provikat kuuluu bpasi/siipicossu työryhmälle, heiltä kopsut sain..

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Jep, mua ainakin kiinnostaa!Timo kirjoitti:juu näin on. voin kysellä könttä tarjousta jos tarvetta, jatketaanko tän topicin alle moniko niitä haluaa..?bpasi kirjoitti:taitaa timo tietää kans jonku toisen jolla on?
provikat kuuluu bpasi/siipicossu työryhmälle, heiltä kopsut sain..
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Gt-motors Hesassa esim. tekee nokkia 85€ kpl jos malli jo löytyy valmiina.
Mallin tekeminen taisi olla 100 tai 120€. Haimakainenkin siellä nokkia hiotuttaa ei kai ne ihan kelvottomia neniä tee?
HAP-racing tms. tekee kanssa nokkia about tohon rahaan.
Jos nokkia ruvetaan hiotuttamaan niin kannattaisiko siihen pistää vähän lisää nostoa esim. 1mm, perusympyrän pienenemisen saisi helposti kompensoitua laittamalla ne "pahat" Kuplan pitkät painimet?
Mallin tekeminen taisi olla 100 tai 120€. Haimakainenkin siellä nokkia hiotuttaa ei kai ne ihan kelvottomia neniä tee?
HAP-racing tms. tekee kanssa nokkia about tohon rahaan.
Jos nokkia ruvetaan hiotuttamaan niin kannattaisiko siihen pistää vähän lisää nostoa esim. 1mm, perusympyrän pienenemisen saisi helposti kompensoitua laittamalla ne "pahat" Kuplan pitkät painimet?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
mitkä bd10:n arvot on?
olis tossa hyllyllä 264/270asteiset ja 10.0/9.9 nostolla olevat hiotut nokat(noi on niitä myyntiasteita..), tarvivatkohan ne jo jäykemmät jouset vai meneekö vielä vakiojousilla?
olis tossa hyllyllä 264/270asteiset ja 10.0/9.9 nostolla olevat hiotut nokat(noi on niitä myyntiasteita..), tarvivatkohan ne jo jäykemmät jouset vai meneekö vielä vakiojousilla?
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
BD10 17/67 62/22 ja 8,6mm nostoa. BD10 nokasta olen mitannut karvan enmmän nostoa kuin vakiosta (8,5x mm)mettis kirjoitti:mitkä bd10:n arvot on?
olis tossa hyllyllä 264/270asteiset ja 10.0/9.9 nostolla olevat hiotut nokat(noi on niitä myyntiasteita..), tarvivatkohan ne jo jäykemmät jouset vai meneekö vielä vakiojousilla?
Onkohan noi BD nokat Burtonin kehittämiä profiileita?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Yli 9mm nosto ei mene vakiojousilla.mettis kirjoitti:mitkä bd10:n arvot on?
olis tossa hyllyllä 264/270asteiset ja 10.0/9.9 nostolla olevat hiotut nokat(noi on niitä myyntiasteita..), tarvivatkohan ne jo jäykemmät jouset vai meneekö vielä vakiojousilla?
Pohjaavat hieman alle sen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kuppeja/prikkoja jotka tulee jousen alle kantta vasten voi vähän hioa tai ottaa vaikka pienen siivun kannesta.siipicossu kirjoitti:Yli 9mm nosto ei mene vakiojousilla.mettis kirjoitti:mitkä bd10:n arvot on?
olis tossa hyllyllä 264/270asteiset ja 10.0/9.9 nostolla olevat hiotut nokat(noi on niitä myyntiasteita..), tarvivatkohan ne jo jäykemmät jouset vai meneekö vielä vakiojousilla?
Pohjaavat hieman alle sen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Pieni jatkokysymys tähän aiheeseen eli riittääkö tuo vakiojousten jousivoima miten, jos nokissa esim. noin 10mm nostoa ja tekee "tilaa" lisää jousille vaikka 1,5mm.SLEI kirjoitti:Kuppeja/prikkoja jotka tulee jousen alle kantta vasten voi vähän hioa tai ottaa vaikka pienen siivun kannesta.siipicossu kirjoitti:Yli 9mm nosto ei mene vakiojousilla.
Pohjaavat hieman alle sen.
Olen ymmärtänyt, että noi vakiojouset ois kuitenkin aika hyvät perusominaisuuksiltaan, kun niillä saa konetta kierrättää melkein huoletta sen n. 8000 rpm.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No joskus aikaisemmin näistä välyksistä itsekkin kyselin ja kukaan ei osannut sanoa mitään muuta kuin, että nokan valmistaja kertoo välykset
Ne pitää siis hakea kokeilemalla, mutta kun ottaa huomioon sen, että kansi laajenee lämmöstä enemmän kuin venat niin ei pitäisi ruveta kantamaan vaikka välyksiä ei ois kuin muutamia satkuja. Jos tollaiset joskus itelle tulee niin 0,1mm on maksimi, mitä harkitsen, koska kaikki välys on pois nokan nostosta

Ne pitää siis hakea kokeilemalla, mutta kun ottaa huomioon sen, että kansi laajenee lämmöstä enemmän kuin venat niin ei pitäisi ruveta kantamaan vaikka välyksiä ei ois kuin muutamia satkuja. Jos tollaiset joskus itelle tulee niin 0,1mm on maksimi, mitä harkitsen, koska kaikki välys on pois nokan nostosta

-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Eiköhän .20 - .25 olis sopivampi.MikkoT kirjoitti:No joskus aikaisemmin näistä välyksistä itsekkin kyselin ja kukaan ei osannut sanoa mitään muuta kuin, että nokan valmistaja kertoo välykset![]()
Ne pitää siis hakea kokeilemalla, mutta kun ottaa huomioon sen, että kansi laajenee lämmöstä enemmän kuin venat niin ei pitäisi ruveta kantamaan vaikka välyksiä ei ois kuin muutamia satkuja. Jos tollaiset joskus itelle tulee niin 0,1mm on maksimi, mitä harkitsen, koska kaikki välys on pois nokan nostosta
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Ei kukaan tuu sulle sanomaan jostain nokasta että laita näillä välyksillä niin hyvä tulee, yleensä käytetään valmistajan ilmoittamia. Yleisesti kovissa käytetään luokkaa löysä 0.2mm niin on ainakin lähellä. Ja jos välys on muutaman satkun löysä niin ehjät osat joissa on geometria ja välykset oikein, eivät pidä pahaa mekaanista ääntä.MikkoT kirjoitti:No joskus aikaisemmin näistä välyksistä itsekkin kyselin ja kukaan ei osannut sanoa mitään muuta kuin, että nokan valmistaja kertoo välykset![]()
Ne pitää siis hakea kokeilemalla, mutta kun ottaa huomioon sen, että kansi laajenee lämmöstä enemmän kuin venat niin ei pitäisi ruveta kantamaan vaikka välyksiä ei ois kuin muutamia satkuja. Jos tollaiset joskus itelle tulee niin 0,1mm on maksimi, mitä harkitsen, koska kaikki välys on pois nokan nostosta
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Piper ilmoittaa mekaanisille nokille välykseksi 0,2 ja 0,25mm ja varmaan noi välykset muidenkin valmistajien sivuilta löytyy.
Ei hydrauliselle nokalle mekaanisia seuraajia kannata laittaa nostosta lähtee välyksen verran pois ja asteista lähtee kanssa reilusti.
En myöskään tekisi kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä Cossun jousien kierrosten kestosta 20-12 vuotta käytettyjen toimivuuden perusteella.
Ei hydrauliselle nokalle mekaanisia seuraajia kannata laittaa nostosta lähtee välyksen verran pois ja asteista lähtee kanssa reilusti.
En myöskään tekisi kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä Cossun jousien kierrosten kestosta 20-12 vuotta käytettyjen toimivuuden perusteella.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
No koneessa paikalla olevat ovat kaikilla löysiä ja vanhoja, eli uudet joutuu ostamaan jokatapauksessa, niin miksei sitten osta hetki kunnollisia tuplajousia ?SLEI kirjoitti:Piper ilmoittaa mekaanisille nokille välykseksi 0,2 ja 0,25mm ja varmaan noi välykset muidenkin valmistajien sivuilta löytyy.
Ei hydrauliselle nokalle mekaanisia seuraajia kannata laittaa nostosta lähtee välyksen verran pois ja asteista lähtee kanssa reilusti.
En myöskään tekisi kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä Cossun jousien kierrosten kestosta 20-12 vuotta käytettyjen toimivuuden perusteella.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Tämän topicin jatkona kysäisen, kun en viitsi uuttakaan aloittaa! Eli kävikö 2wd nokat 4wd kanteen niiden rikkojen avulla? Ja olisiko kellään antaa rikkojen mittoja? Tuli ostettua nuo BD10 nokat, mutta olivatkin 2wd:n.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
4WD nokat menee 5mm prikan kanssa 2WD kanteen eli joudut sorvaamaan niistä 2WD nokista ton verran pois.paperman kirjoitti:Tämän topicin jatkona kysäisen, kun en viitsi uuttakaan aloittaa! Eli kävikö 2wd nokat 4wd kanteen niiden rikkojen avulla? Ja olisiko kellään antaa rikkojen mittoja? Tuli ostettua nuo BD10 nokat, mutta olivatkin 2wd:n.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Niinpäin se sitten menikin? No ei muuta, kun nokat mukaan tehtaalle ja sorviin.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Niitä nokkia kannattaa ajatuksen kanssa syynäillä ennen kun antaa sorvin laulaa. Nokassa on etupäässä se kuusikulmainen osa ja joissain 2WD nokissa sen edessä on "prikka" valussa jota voi ohentaa 4WD kanteen sopivaksi. Jos "prikkaa" ei ole miten sen etupään saa asettumaan laakerin kanssa yhteen?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Mulla on cat camsin nelikon nokat omassa prikoilla ja pari kertaa sai arpoa sen prikkojen paksuuden, sen vertaa eri kohdassa nokat toisiinsa verrattuna niissä kepeissä. Eli katoin uhden painimen mukaan et ois nokka keskellä ni sit oli jonkun johtaa iha vitullaan. Joutu kattoon semmosen "sopivan" kohdan. Ihme homma tuoki.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Täytyy vielä tietenkin katsella noita nokkia. Jos ei saada sopimaan, niin myydään ne ja ostetaan sopivat! Missä hinnoissa pyörii CatCanssin nokat?SLEI kirjoitti:Niitä nokkia kannattaa ajatuksen kanssa syynäillä ennen kun antaa sorvin laulaa. Nokassa on etupäässä se kuusikulmainen osa ja joissain 2WD nokissa sen edessä on "prikka" valussa jota voi ohentaa 4WD kanteen sopivaksi. Jos "prikkaa" ei ole miten sen etupään saa asettumaan laakerin kanssa yhteen?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
unohda staget.
ne on engelmanskien päiväunia ja epäuskon pönkittämistä väärin argumentein tuntemattomassa toimintaympäristössä ilman muiden yhteiskuntien sosiaalista tukea....
mulla oli 465 hv vakionokilla, tehokäyrä laskeva, kun vaihdoin bd10:t, teho nous muistaakseni 511hv, mutta vääntö tippui 580nm->550nm. ja hieman korkeammalla maks vääntö ja teho. niin ja tehokäyrä nouseva rajoittimelle saakka. ei säädettävää ruiskua eli oli stage 4.627..

mulla oli 465 hv vakionokilla, tehokäyrä laskeva, kun vaihdoin bd10:t, teho nous muistaakseni 511hv, mutta vääntö tippui 580nm->550nm. ja hieman korkeammalla maks vääntö ja teho. niin ja tehokäyrä nouseva rajoittimelle saakka. ei säädettävää ruiskua eli oli stage 4.627..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
joo staget perseeseen kyllä, mutta nyt kun ei ole kuin tuo vakioruisku , vihreet ja niille lastu, 3/4 turbo, isompi cooleri. ajattelin jos kokeilis näitä nokkia..että miten toiminee.. kellä kokeiluja vakioruiskulla näistä nokista..ja millä muilla muutoksilla? miten toimi.Timo kirjoitti:unohda staget.ne on engelmanskien päiväunia ja epäuskon pönkittämistä väärin argumentein tuntemattomassa toimintaympäristössä ilman muiden yhteiskuntien sosiaalista tukea....
mulla oli 465 hv vakionokilla, tehokäyrä laskeva, kun vaihdoin bd10:t, teho nous muistaakseni 511hv, mutta vääntö tippui 580nm->550nm. ja hieman korkeammalla maks vääntö ja teho. niin ja tehokäyrä nouseva rajoittimelle saakka. ei säädettävää ruiskua eli oli stage 4.627..
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mulla on vakio ruiskulla BD10-nokat ja toimii.hilteri kirjoitti:joo staget perseeseen kyllä, mutta nyt kun ei ole kuin tuo vakioruisku , vihreet ja niille lastu, 3/4 turbo, isompi cooleri. ajattelin jos kokeilis näitä nokkia..että miten toiminee.. kellä kokeiluja vakioruiskulla näistä nokista..ja millä muilla muutoksilla? miten toimi.Timo kirjoitti:unohda staget.ne on engelmanskien päiväunia ja epäuskon pönkittämistä väärin argumentein tuntemattomassa toimintaympäristössä ilman muiden yhteiskuntien sosiaalista tukea....
mulla oli 465 hv vakionokilla, tehokäyrä laskeva, kun vaihdoin bd10:t, teho nous muistaakseni 511hv, mutta vääntö tippui 580nm->550nm. ja hieman korkeammalla maks vääntö ja teho. niin ja tehokäyrä nouseva rajoittimelle saakka. ei säädettävää ruiskua eli oli stage 4.627..
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Nus, nus, siis stage 4 lastu, eikö? ja "vakio" ruisku...siipicossu kirjoitti:Mulla on vakio ruiskulla BD10-nokat ja toimii.hilteri kirjoitti:joo staget perseeseen kyllä, mutta nyt kun ei ole kuin tuo vakioruisku , vihreet ja niille lastu, 3/4 turbo, isompi cooleri. ajattelin jos kokeilis näitä nokkia..että miten toiminee.. kellä kokeiluja vakioruiskulla näistä nokista..ja millä muilla muutoksilla? miten toimi.Timo kirjoitti:unohda staget.ne on engelmanskien päiväunia ja epäuskon pönkittämistä väärin argumentein tuntemattomassa toimintaympäristössä ilman muiden yhteiskuntien sosiaalista tukea....
mulla oli 465 hv vakionokilla, tehokäyrä laskeva, kun vaihdoin bd10:t, teho nous muistaakseni 511hv, mutta vääntö tippui 580nm->550nm. ja hieman korkeammalla maks vääntö ja teho. niin ja tehokäyrä nouseva rajoittimelle saakka. ei säädettävää ruiskua eli oli stage 4.627..

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: Cossuun BD10 nokat
Tietääkö joku 2wd cossun vakio nokkien asetuksia asteissa. Sain vakio nokkapyörillä mittaamalla heittokellolla pako about 108Eykk ja Imu yli 113 Jykk. Noi oli nyt ulkomuistista keskiarvot mittakellon nokan pysähtymisen ajan keskiarvoista.
Männän yläkuolokohta tuli kans tarkastettua ja se on just siellä ,missä workshopmanual esim sen kertoo olevan. Eli kampuran pyörän tapin ihan vasemmassa reunassa. Eli se ei ainakaan asteisiin vaikuta.
Legenda kertoo ,et vakio pako 110 ja imu 110. Säädin nyt nokat tehdasasetuksiin ja jotenkin tuntuis ,et pako on tosiaan 110 vakiona ,mut imu olis hiukan enemmän. 112 Maybe.
Huomenna kyl mittaan sen vielä. Nyt on kannen ja lohkon plaanaukset kompensoitu ja aika paljon se asteisiin kyllä vaikuttaa ,vaikka ei mitään järjettömiä ole kannesta ja lohkosta sivallettu pois.
Männän yläkuolokohta tuli kans tarkastettua ja se on just siellä ,missä workshopmanual esim sen kertoo olevan. Eli kampuran pyörän tapin ihan vasemmassa reunassa. Eli se ei ainakaan asteisiin vaikuta.
Legenda kertoo ,et vakio pako 110 ja imu 110. Säädin nyt nokat tehdasasetuksiin ja jotenkin tuntuis ,et pako on tosiaan 110 vakiona ,mut imu olis hiukan enemmän. 112 Maybe.
Huomenna kyl mittaan sen vielä. Nyt on kannen ja lohkon plaanaukset kompensoitu ja aika paljon se asteisiin kyllä vaikuttaa ,vaikka ei mitään järjettömiä ole kannesta ja lohkosta sivallettu pois.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Cossuun BD10 nokat
http://cosworthrsclub.com/keskustelu/vi ... en+ajoitusKtK kirjoitti:Tietääkö joku 2wd cossun vakio nokkien asetuksia asteissa. Sain vakio nokkapyörillä mittaamalla heittokellolla pako about 108Eykk ja Imu yli 113 Jykk. Noi oli nyt ulkomuistista keskiarvot mittakellon nokan pysähtymisen ajan keskiarvoista.
Männän yläkuolokohta tuli kans tarkastettua ja se on just siellä ,missä workshopmanual esim sen kertoo olevan. Eli kampuran pyörän tapin ihan vasemmassa reunassa. Eli se ei ainakaan asteisiin vaikuta.
Legenda kertoo ,et vakio pako 110 ja imu 110. Säädin nyt nokat tehdasasetuksiin ja jotenkin tuntuis ,et pako on tosiaan 110 vakiona ,mut imu olis hiukan enemmän. 112 Maybe.
Huomenna kyl mittaan sen vielä. Nyt on kannen ja lohkon plaanaukset kompensoitu ja aika paljon se asteisiin kyllä vaikuttaa ,vaikka ei mitään järjettömiä ole kannesta ja lohkosta sivallettu pois.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Cossuun BD10 nokat
Asteita en osaa vakio aukioloajoille antaa, mutta 0,45mm auki molemmat YKK:ssa on täällä foorumilla ja jossain nokkavalmistajan sivuilla pyörinyt vakioasetukseksi.
Catin sivut antoivat muistaakseni vain 0,35mm molemmille, mutta toi kuulostaa ainakin omaan korvaan liian vähältä.
Edit: Minä hidas ja toistan itseäni, V...n mokkula
Catin sivut antoivat muistaakseni vain 0,35mm molemmille, mutta toi kuulostaa ainakin omaan korvaan liian vähältä.
Edit: Minä hidas ja toistan itseäni, V...n mokkula
