Mk5 RS2000 madallus

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Mk5 RS2000 madallus

Viesti Kirjoittaja MASter » Ti Marraskuu 15. 9:01:44 2005

Tuossa nyt hetken tuolla pirssillä ajeltuani, olen tullut siihen tulokseen että ei haittais vaikka sitä sieltä kentästä vähä nostaiskin...

Nykyinen madallus on FK:n, ilmeisesti joku -60/50mm (mittausten perusteella).
Alla on ilmeisesti suht koht tuoreet lyhytiskuiset iskarit, joten pelkkä jousten vaihto olis mielessä...

Ja nyt olisikin hakusessa joku hieman kesympi madallus -30...-40mm?!?
Kysymys kuuluisikin että mitä kansa suosittelee? :D

Weitech
FK
Cobra
Eibach
Koni (kallis?)
Bilstein (kallis?)
jne jne...
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Marraskuu 15. 9:13:42 2005

Eibach
h&r
Spax

Muita en miettis.

Spaxit noin 150e, eibach ja h&r 300e>

Itellä Spaxit ollut nyt 3:ssa Fordissa ja ei oo pahaa sanottavaa.
Viimeksi muokannut qreippi, Ti Marraskuu 15. 9:25:04 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Marraskuu 15. 9:16:28 2005

Itse laittasin Eibach:n tai H&R:n vieterit,Spax:lla ja Weitec:llä on kans ihan jees tavaraa.
Cobra,FK ja muut halpahalli tuotteet unohtaisin heti kättelyssä. Laadusta saa maksaa jonkun verran mutta kyllä se kannattaa. Itse kun oon kokeillu sierrassa jos jonkun sorttista alustaa niin voin vaan todeta että hyvää ei todellakaan saa halvalla.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ti Marraskuu 15. 16:31:04 2005

Ei muuta kun uhraat kerralla ja laitat säädettävän alustan, niin pystyy mielen mukaan pelleilee :wink: esim. kw-n kynät mk6 rs2000:seen makso pari vuotta sitten noin 1100e setti.
#643
RS2

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ti Marraskuu 15. 16:50:23 2005

PS: Meillähän on tuossa pienen porukan kesken rakenteilla kimppatilaus Burtonilta, itse ostan siinä luultavasti GAZit omaani.
Ford Fiesta ST 2013
#727

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Marraskuu 15. 16:59:01 2005

Weitecillä on asiallisia kohtuuhintaisia vietereitä. Sitten tietenkin Eibach ja KW!
#6
Escort -75

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Marraskuu 15. 17:05:37 2005

Spaxin jouset tai KW:n säädettävä alusta,molemmista hyvää kokemusta.
#446

Tomppeli
Viestit: 98
Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003

Viesti Kirjoittaja Tomppeli » Ti Marraskuu 15. 18:36:39 2005

Ei kannata ostaa ainakaan Weitecciä mk5 rs2000! Madaltuu niillä jousilla edestä n.1 sentin ja takaa 1.5 senttiä vakiosta. Ainakin omaan makuun aivan liian löysät.
Mk4 escossa Weitecci oli ihan pätevä mut tosiaan mk5:ssa en oo ollu tyytyväinen.
Ex Ford Escort RS2000 -92

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Marraskuu 15. 18:40:11 2005

Onhan niitä eri korkeusvaihtoehtoja Weiteckiin saatavissa. Tosiaan ne ei ole mitään kivirekiä tai ratapäivä alustoja mutta loistavia jokapäiväiseen käyttöön.
#6
Escort -75

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Ti Marraskuu 15. 19:27:33 2005

Tää saattaa olla tyhmä kysymys, mutta vaikuttaako tuo madallus noihin jarruihin yhtään, kun käyttö-ohjeessa lukee, että auton korkeuttaa ei saa muuttaa...
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Marraskuu 15. 20:32:08 2005

jleinon2 kirjoitti:Tää saattaa olla tyhmä kysymys, mutta vaikuttaako tuo madallus noihin jarruihin yhtään, kun käyttö-ohjeessa lukee, että auton korkeuttaa ei saa muuttaa...
Jos asia häiritsee,niin takapään kuormaventtiilit ovat säädettävissä,tekee ihan hyvää rs2k:n jarruille et ovat takaa alkuperäistä herkemmät ettei levyt ruostu puhki! Omasta ainakin sääsin herkemmälle.Usein ovat vielä venttiilien vivustot ruostuneet jumiin...
#446

Tomppeli
Viestit: 98
Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003

Viesti Kirjoittaja Tomppeli » Ti Marraskuu 15. 20:52:44 2005

Ilkka_H kirjoitti:Onhan niitä eri korkeusvaihtoehtoja Weiteckiin saatavissa. Tosiaan ne ei ole mitään kivirekiä tai ratapäivä alustoja mutta loistavia jokapäiväiseen käyttöön.
Ei löydy Rs2000:n kuin -30mm jouset. Säädettäviä sarjoja sit kyl löytyy.
Ex Ford Escort RS2000 -92

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ti Marraskuu 15. 21:00:55 2005

tuon auton entisenä omistaja voin sanoa että tuolla alustalla mikä nyt on paikallaan voi ajaa oikeasti lujaa mitä enemmän vauhtia sitä paremmin menee rupesi ihan pelottamaan kun tuota mutkaista tietä tuossa lähellä testailin alkukesästä.Ja ei se FK mikään halppis merkki ole aika kallis ollut tuokin sarja uutena jos todella hyvin tuntuu pelaavan mutta auto todellakin on hieman turhan matala ainakin näin talvikelille.

Suosittelen siihen spaxin jousia.Elä missään nimessä laita ainakaan cobraa niillei monien kokemusten perusteella tee yhtään mitään.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Marraskuu 15. 21:21:44 2005

Tupi kirjoitti:tuon auton entisenä omistaja voin sanoa että tuolla alustalla mikä nyt on paikallaan voi ajaa oikeasti lujaa mitä enemmän vauhtia sitä paremmin menee rupesi ihan pelottamaan kun tuota mutkaista tietä tuossa lähellä testailin alkukesästä.Ja ei se FK mikään halppis merkki ole aika kallis ollut tuokin sarja uutena jos todella hyvin tuntuu pelaavan mutta auto todellakin on hieman turhan matala ainakin näin talvikelille.

Suosittelen siihen spaxin jousia.Elä missään nimessä laita ainakaan cobraa niillei monien kokemusten perusteella tee yhtään mitään.
Samanlaiset on kokemukset spaxeista.Alastaron rata taittu kohtuu aikaan,parannus ainakin orkkiksiin oli huomattava.Tosin jarrut loppu 1,5 kierroksen jälkeen... :D
#446

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Marraskuu 16. 1:15:48 2005

Tupi kirjoitti:Ja ei se FK mikään halppis merkki ole aika kallis ollut tuokin sarja uutena jos todella hyvin tuntuu pelaavan mutta auto todellakin on hieman turhan matala ainakin näin talvikelille.

Suosittelen siihen spaxin jousia.Elä missään nimessä laita ainakaan cobraa niillei monien kokemusten perusteella tee yhtään mitään.
No tota 4-5 FK:n valmistamaa alustasarjaa nähny/ajanu niillä ja voin sanoa ettei ne oo ainakaan toiminu tippaakaan. Mielummin laitan rahani Bilsteiniin/Koneihin ja saan rahoilleni vastinetta.

Spaxin jousista on hyviä kokemuksia mulla,ei oo mitään huonoa sanottavaa niistä.

edit: ja Cobrasta ei oo todellakaan mitään hyvää sanottavaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Ke Marraskuu 16. 23:25:16 2005

Mitenkäs tuo madallus vaikuttaa etupään camberiin, alkaako syömään renkaiden sisä reunaa kuinka pahasti? Itellä tuntuu nyt jo kulumaan normaalia enemmä vaikka ihan vakio alusta(?).

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Marraskuu 17. 9:05:15 2005

hanta kirjoitti:Mitenkäs tuo madallus vaikuttaa etupään camberiin, alkaako syömään renkaiden sisä reunaa kuinka pahasti? Itellä tuntuu nyt jo kulumaan normaalia enemmä vaikka ihan vakio alusta(?).
Ei mulla ainakaan syönyt. Kannattaa tarkistaa auraus!
#446

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Marraskuu 17. 9:25:06 2005

Ei mullakaan syöny... vaikka oli auto ihan tontissa.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » To Marraskuu 17. 13:24:34 2005

Tomppeli kirjoitti:Ei kannata ostaa ainakaan Weitecciä mk5 rs2000! Madaltuu niillä jousilla edestä n.1 sentin ja takaa 1.5 senttiä vakiosta. Ainakin omaan makuun aivan liian löysät.
Mk4 escossa Weitecci oli ihan pätevä mut tosiaan mk5:ssa en oo ollu tyytyväinen.
ite täysin samalla kannalla... alusta oli todella pettymys rs 2000: sessa. mutta halvalla ei tosiaan taida hyvää alustaa saada.

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » To Marraskuu 17. 13:41:11 2005

Jos toi Weitecin -30mm madallus kerta puottaa autoa vain sen 10-15mm(eli -30mm tavan escosta)
Niin onko tietoa paljonko sitten esmes tuon Spaxin -45mm madalluksen todellinen madallus on?

Jos jollain on tämmönen niin olisin tosi mielissään jos kehtaisitte mitata kaaren ja pyörännavan välin.
Maavarakin olis iso + ! :D
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Marraskuu 17. 13:57:30 2005

MASter kirjoitti:Jos toi Weitecin -30mm madallus kerta puottaa autoa vain sen 10-15mm(eli -30mm tavan escosta)
Niin onko tietoa paljonko sitten esmes tuon Spaxin -45mm madalluksen todellinen madallus on?

Jos jollain on tämmönen niin olisin tosi mielissään jos kehtaisitte mitata kaaren ja pyörännavan välin.
Maavarakin olis iso + ! :D
Mittoja ei ole,mutta tossa jotain kuvia mun vanhasta rs2k:sta jos on apuja...
http://www.cosworthrsclub.com/jasenauto ... to106.html
#446

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » To Marraskuu 17. 14:27:01 2005

JRZ kirjoitti:
MASter kirjoitti:Jos toi Weitecin -30mm madallus kerta puottaa autoa vain sen 10-15mm(eli -30mm tavan escosta)
Niin onko tietoa paljonko sitten esmes tuon Spaxin -45mm madalluksen todellinen madallus on?

Jos jollain on tämmönen niin olisin tosi mielissään jos kehtaisitte mitata kaaren ja pyörännavan välin.
Maavarakin olis iso + ! :D
Mittoja ei ole,mutta tossa jotain kuvia mun vanhasta rs2k:sta jos on apuja...
http://www.cosworthrsclub.com/jasenauto ... to106.html
ei ois muistikuvaa, et oliko kuin paljo maavaraa?
Kun nyt mulla on ~+70mm ja siitä pitäs jonkun verran ylöspäin päästä.
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Marraskuu 17. 15:23:04 2005

MASter kirjoitti:
JRZ kirjoitti:
MASter kirjoitti:Jos toi Weitecin -30mm madallus kerta puottaa autoa vain sen 10-15mm(eli -30mm tavan escosta)
Niin onko tietoa paljonko sitten esmes tuon Spaxin -45mm madalluksen todellinen madallus on?

Jos jollain on tämmönen niin olisin tosi mielissään jos kehtaisitte mitata kaaren ja pyörännavan välin.
Maavarakin olis iso + ! :D
Mittoja ei ole,mutta tossa jotain kuvia mun vanhasta rs2k:sta jos on apuja...
http://www.cosworthrsclub.com/jasenauto ... to106.html
ei ois muistikuvaa, et oliko kuin paljo maavaraa?
Kun nyt mulla on ~+70mm ja siitä pitäs jonkun verran ylöspäin päästä.
Kyllä mulla yli sen sallitun 81mm oli. Olisko ollu joku 9cm,kun konttorilla mittailtiin. Toki varmaan pikkuheitot on autokohtaisia,mut kyl tolla silti oli vielä hyvä ajella ettei joka korokkeessa raappinu paikat kiinni.
#446

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Marraskuu 17. 16:33:58 2005

Mulla oli toi spaxi omassani kanssa ja ei se kyllä kiinni raapinu, mutta jäykkähän se on 8)
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » Ti Marraskuu 29. 17:18:41 2005

Onko kellään tiedossa kuka myis vaikkapa Spaxin jousia Kuopiossa?
Saa mainostaa! :lol:

Btw. saako Spaxeja n. -30mm vai onko -45mm pienin?
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tuksu » Ti Marraskuu 29. 17:46:43 2005

Itsekkin juuri katselin noita madallusjousia ja kanssa spaxit aattelin hommata. Ainakin Rally Race --> http://www.rallyracefin.fi myy Spaxin jousia ja madallussarjoja.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

Vastaa Viestiin