Cossun tiivisteet??

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Cossun tiivisteet??

Viesti Kirjoittaja THR » To Syyskuu 1. 18:26:08 2005

Mistä saa halvinmalla tiivisteet cossun koneeseen ja kannattaako laittaa venakoppa liimalla vai tiivisteellä kasaan :?: :roll:

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » To Syyskuu 1. 18:35:37 2005

Alakertaan voit ainakin hyödyntää normi-oharin tiivisteitä, ei luulisi paljoa maksavan missään niiden.
#682

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Syyskuu 1. 18:47:45 2005

MoloA kirjoitti:Alakertaan voit ainakin hyödyntää normi-oharin tiivisteitä, ei luulisi paljoa maksavan missään niiden.
Joo ne ei kyllä maksa mitään

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Syyskuu 1. 19:26:39 2005

Tarviketiivisteitä ei tosiaan oikeen löydy, ite ostin alkuperäisen yläpään sarjan tosta paikallisesta varaosaputkasta joka myy orkkis osaa myös. hintaa oli 220e. Venakopan voi laittaa liimalla kiinni.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » To Syyskuu 1. 19:41:55 2005

eipä kyllä kannattas sätöstellä millään tarvike tiivisteillä :shock: on se sit kivaa kun moottori on kasauken jälkeen kuin mehu maija.....eli alkuperäisiä tiivisteitä vaan....
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » To Syyskuu 1. 20:08:17 2005

RS.Kosonen kirjoitti:eipä kyllä kannattas sätöstellä millään tarvike tiivisteillä :shock: on se sit kivaa kun moottori on kasauken jälkeen kuin mehu maija.....eli alkuperäisiä tiivisteitä vaan....
aijaa, noooo jos se hintalisä tekee siinä sen tiiveyden ???

minä laitoin tarvikkeet ja ei oo vuotanut mistään. kohta varmaan vuotaa.

tai ei niissä mitään henry fjoordin allekirjotuksia ollu, eli kai tarvikkeet oli. lautamaestä ostin.

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » To Syyskuu 1. 20:21:27 2005

RS.Kosonen kirjoitti:eipä kyllä kannattas sätöstellä millään tarvike tiivisteillä :shock: on se sit kivaa kun moottori on kasauken jälkeen kuin mehu maija.....eli alkuperäisiä tiivisteitä vaan....
voihan se tarvikkeellakin pitää...mutta itelläni ei ole tarvike mallisista tiivisteistä hyviä kokemuksia.....
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » To Syyskuu 1. 20:27:52 2005

RS.Kosonen kirjoitti:
RS.Kosonen kirjoitti:eipä kyllä kannattas sätöstellä millään tarvike tiivisteillä :shock: on se sit kivaa kun moottori on kasauken jälkeen kuin mehu maija.....eli alkuperäisiä tiivisteitä vaan....
voihan se tarvikkeellakin pitää...mutta itelläni ei ole tarvike mallisista tiivisteistä hyviä kokemuksia.....
no kaikki tiivisteet/stefat mitä oon tohon moottoriin (205lohkoinen) ostanut niin on ollut laadukkaan oloisia ja aina ne on pitänyt. eikä ole ollut kalliita.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » To Syyskuu 1. 21:59:16 2005

Skorppi kirjoitti:Tarviketiivisteitä ei tosiaan oikeen löydy, ite ostin alkuperäisen yläpään sarjan tosta paikallisesta varaosaputkasta joka myy orkkis osaa myös. hintaa oli 220e. Venakopan voi laittaa liimalla kiinni.
Eli kannentiivisteestä ylöspäin kaikki?

Burtonilta koko yläpään tiivistesarjoja hinta luokkaan 200-260€ muistaakseni kuluineen.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Syyskuu 1. 22:41:04 2005

Kysäses rallyracelta,ite ostin kaikki tiivisteet sieltä.Muista tingata... :wink:
Venakopan laitoin tiivisteellä,jonka molemmille puolille tiivistemassaa,ja kyllä piti.
#446

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Syyskuu 1. 22:46:52 2005

juu ei se tiivisteliiman pito varmaan ole ongelma siinä venakopassa, vaan ne pienet tiivisteliimapalat mitä ehkä irtoaa ja kiertää jonnekin kivaan paikkaan, laakeriliuskanväliin, öljykanavaan jne...

no, liimalla se on silti mullakin... :roll:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Syyskuu 1. 22:50:26 2005

Tuo tiivistemassan käyttö esim. venttiilikopan tiivistykseen on turhaa, vain "puolikuiden" päihin sitä kannattaa laittaa. Muistakaa, että se tiivistemassa puristuessaan pursuaa myös moottorin sisäosiin ja saattaa aiheuttaa ikäviä tukkeutumia pieniin öljykanaviin = naputtavia nostimia, tuhoutunut alakerta....
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

lars
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:50:51 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja lars » To Syyskuu 1. 23:10:51 2005

meilläpäin fordin varosaliikkeessä maksaa venakopan tiiviste 47e ja koko yläpään sarja 217e :shock:
Siis ei vittu missään suhteessa :evil:

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Syyskuu 2. 7:27:31 2005

Laze kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Tarviketiivisteitä ei tosiaan oikeen löydy, ite ostin alkuperäisen yläpään sarjan tosta paikallisesta varaosaputkasta joka myy orkkis osaa myös. hintaa oli 220e. Venakopan voi laittaa liimalla kiinni.
Eli kannentiivisteestä ylöspäin kaikki?

Burtonilta koko yläpään tiivistesarjoja hinta luokkaan 200-260€ muistaakseni kuluineen.
Joo tuossa on kaikki pahvista ylöspäin, myös uudet pultit. Mullakin oli eka toi venakoppa tilkitty uudella tiivisteellä mut sen hajottua 3 osaan 2000km ajon jälkeen ei ollut kiinnostusta maksaa 50e uudesta tiivisteestä, joten laitoin liimalla kiinni, nyt on pysynyt öljyt sisällä.

Siinä tiivisteliiman käytössä voi pitää myös järjen mukana kun sitä pursottelee.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Pe Syyskuu 2. 7:28:11 2005

Kaikki pienemmät tiivisteet voi naputella itse tiivistepaperista. Imusarjan ja kopan tiivisteenä alkuperäisiä/tarvike. Nelikon öljypohjaan käy tiivistemassa jolloin pohja pääsee hieman elämään.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Pe Syyskuu 2. 8:36:11 2005

Tero Anttila Oy olisi myynyt yläpään sarjan kesällä muistaakseni reilu 200 euroon. Venakoppaan olen yhden tiivisteen tehnyt itse, paperi oli Biltemasta, hyvin toimi. Nyt siellä on vakiotiiviste kun sen yläpään sarjan joutui sattuneesta syystä ostamaan.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Syyskuu 2. 8:41:13 2005

Skorppi kirjoitti:Tarviketiivisteitä ei tosiaan oikeen löydy, ite ostin alkuperäisen yläpään sarjan tosta paikallisesta varaosaputkasta joka myy orkkis osaa myös. hintaa oli 220e. Venakopan voi laittaa liimalla kiinni.
Mitäs ihmettä.. autoracingiltä yläpään tiivistesarja maksoi vuosi sitten ~ 195€? Kansiremontin kun tein..

EDIT: katos, kuittien mukaan vuosi olikin 2003 ja maaliskuu.
Viimeksi muokannut cossuton, Ma Syyskuu 5. 12:20:12 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Syyskuu 2. 10:30:02 2005

cossuton kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Tarviketiivisteitä ei tosiaan oikeen löydy, ite ostin alkuperäisen yläpään sarjan tosta paikallisesta varaosaputkasta joka myy orkkis osaa myös. hintaa oli 220e. Venakopan voi laittaa liimalla kiinni.
Mitäs ihmettä.. autoracingiltä yläpään tiivistesarja maksoi vuosi sitten ~ 195€? Kansiremontin kun tein..
265e on hinnastossa + mitä siitä sitten saa klubi alea.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Syyskuu 2. 10:31:42 2005

Skorppi kirjoitti:
cossuton kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Tarviketiivisteitä ei tosiaan oikeen löydy, ite ostin alkuperäisen yläpään sarjan tosta paikallisesta varaosaputkasta joka myy orkkis osaa myös. hintaa oli 220e. Venakopan voi laittaa liimalla kiinni.
Mitäs ihmettä.. autoracingiltä yläpään tiivistesarja maksoi vuosi sitten ~ 195€? Kansiremontin kun tein..
265e on hinnastossa + mitä siitä sitten saa klubi alea.
Höh, no johan on :?
Kuittikin vielä löytyy ja itse hain paikanpäältä kun se vielä oli siellä vanhassa osoitteessa. Tarkka hinta 192€ ja syyläri 595€. Ompas hinnat sitten muuttuneet :evil:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » La Syyskuu 3. 13:49:39 2005

autoracingillä makso vuoden 2004 luettelossa 2wd 255,90£ ja 4x4 326,80£
itse ostin 2wdeen tero anttilalta tän vuoden alusta alveineen ja lähetys kuluineen h. 211£.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Syyskuu 5. 12:11:59 2005

TepalmetMotorsportilta Cometicin tiivistesatsi ~120€ (hatara muistikuva), tulee kaikki muut tiivisteet paitsi kannentiiviste. Tiivisteeet ovat metallirunkoisia, ei paperitiivisteitä.

www.tepalmetmotorsport.fi
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Ma Syyskuu 5. 17:06:56 2005

Tuleeko tuossa satsissa kannenpultitkin mukaaan.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Syyskuu 5. 17:56:14 2005

Skorppi kirjoitti:
Laze kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Tarviketiivisteitä ei tosiaan oikeen löydy, ite ostin alkuperäisen yläpään sarjan tosta paikallisesta varaosaputkasta joka myy orkkis osaa myös. hintaa oli 220e. Venakopan voi laittaa liimalla kiinni.
Eli kannentiivisteestä ylöspäin kaikki?

Burtonilta koko yläpään tiivistesarjoja hinta luokkaan 200-260€ muistaakseni kuluineen.
Joo tuossa on kaikki pahvista ylöspäin, myös uudet pultit. Mullakin oli eka toi venakoppa tilkitty uudella tiivisteellä mut sen hajottua 3 osaan 2000km ajon jälkeen ei ollut kiinnostusta maksaa 50e uudesta tiivisteestä, joten laitoin liimalla kiinni, nyt on pysynyt öljyt sisällä.

Siinä tiivisteliiman käytössä voi pitää myös järjen mukana kun sitä pursottelee.
Niin ja laittaa esim. liimaa enemmän ulkoreunaan päin ja kohtuudella.

Toi olis kohtuuhintanen siihen nähden että kannentiiviste kuuluu mukaan ja vielä ne uudet pultit..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Syyskuu 6. 0:51:04 2005

taikka laittaa vain hyvin ohuen kerroksen sitä tiivisteliimaa. pyyhkii ylimääräset esimerkiksi sormella pois, niin että jää vain hyvin pieni kalvo. ja tollasissa paikoissahan käytetään ainoastaan laadukkaita nonaerobisia liimoja, mikä estää kanavien tukkeutumisen.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ti Syyskuu 6. 0:59:30 2005

t5 kirjoitti:Tuleeko tuossa satsissa kannenpultitkin mukaaan.
Ei tule.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Syyskuu 6. 17:50:07 2005

sierra4x4tbo kirjoitti:TepalmetMotorsportilta Cometicin tiivistesatsi ~120€ (hatara muistikuva), tulee kaikki muut tiivisteet paitsi kannentiiviste. Tiivisteeet ovat metallirunkoisia, ei paperitiivisteitä.

www.tepalmetmotorsport.fi
Kysäsin hintaa ja oli seuraavanlainen:

Cometic yläpään tiivistesarja 110 euroa+ kannentiiviste 1.09 paksu 156 euroa.

Halpa vai kallis sarja? :roll:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Syyskuu 7. 2:08:55 2005

Hectori kirjoitti:taikka laittaa vain hyvin ohuen kerroksen sitä tiivisteliimaa. pyyhkii ylimääräset esimerkiksi sormella pois, niin että jää vain hyvin pieni kalvo. ja tollasissa paikoissahan käytetään ainoastaan laadukkaita nonaerobisia liimoja, mikä estää kanavien tukkeutumisen.
Loctite 574 lienee sopiva aika moneenkin paikkaan kannessa ja imuputkistossa jos tiivistepintoja ei ole klohmittu pahoille koloille.

Eikös nelareiden öljypohja ole ilman tiivistettä ja liimattu ettei etuperä liikkuisi?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Syyskuu 7. 15:24:41 2005

SLEI kirjoitti:
Eikös nelareiden öljypohja ole ilman tiivistettä ja liimattu ettei etuperä liikkuisi?
Juup.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Syyskuu 7. 23:23:57 2005

SLEI kirjoitti: Loctite 574 lienee sopiva aika moneenkin paikkaan kannessa ja imuputkistossa jos tiivistepintoja ei ole klohmittu pahoille koloille.
joo, tuo on hyvä. tukkii suhteellisen isoja kolojakin vielä, kestää hyvin lämpöä ja auton nesteitä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Lokakuu 14. 11:02:53 2005

Laze kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:TepalmetMotorsportilta Cometicin tiivistesatsi ~120€ (hatara muistikuva), tulee kaikki muut tiivisteet paitsi kannentiiviste. Tiivisteeet ovat metallirunkoisia, ei paperitiivisteitä.

www.tepalmetmotorsport.fi
Kysäsin hintaa ja oli seuraavanlainen:

Cometic yläpään tiivistesarja 110 euroa+ kannentiiviste 1.09 paksu 156 euroa.

Halpa vai kallis sarja? :roll:
mitä tuo yläpään tiiviste setti sisältää :?: :roll:

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Lokakuu 14. 13:29:20 2005

timoheikkinen792 kirjoitti:
Laze kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:TepalmetMotorsportilta Cometicin tiivistesatsi ~120€ (hatara muistikuva), tulee kaikki muut tiivisteet paitsi kannentiiviste. Tiivisteeet ovat metallirunkoisia, ei paperitiivisteitä.

www.tepalmetmotorsport.fi
Kysäsin hintaa ja oli seuraavanlainen:

Cometic yläpään tiivistesarja 110 euroa+ kannentiiviste 1.09 paksu 156 euroa.

Halpa vai kallis sarja? :roll:
mitä tuo yläpään tiiviste setti sisältää :?: :roll:
Tulee kaikki muut tiivisteet paitsi kannentiiviste. Siis myös öp-, vesipumpun- jne. tiivisteet.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Lokakuu 24. 23:33:26 2005

Käykö ohc:een öljypohjan tiiviste cossun ö-pohjaan vai pitääkö ostaa cossun oma tiiviste?

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Lokakuu 24. 23:52:16 2005

timoheikkinen792 kirjoitti:Käykö ohc:een öljypohjan tiiviste cossun ö-pohjaan vai pitääkö ostaa cossun oma tiiviste?
käy
Toyota Supra TT

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

joopa joo

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Helmikuu 23. 23:26:30 2006

Ite kävin Viescar:ilta kysymässä kansi pahvia (orginaali)
Meinas perseelleen lentää kun kuuli hinnan 427€ :shock:
Siis pelkkä tiiviste on muuten hyvä kilo hinta pahvilla vissiin :lol:

ite tilasin oulusta (junnikkala) ja makso 80€ (victor reinz)
kansi pultit otin viescar:ilta 7.90€ kipale
ARP:t olis ollu 150€
oharin öljypuhjan tiivisteen noukin tänään 7€ varmaan halvin osa mitä tulee cosaan ostettua.. :lol:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 23. 23:47:08 2006

SLEI kirjoitti:Eikös nelareiden öljypohja ole ilman tiivistettä ja liimattu ettei etuperä liikkuisi?
OT
Hienosäätöä rakentavaan sävyyn :wink: :
Epäilen että tiivistettä ei ole välissä (=> "yhtäpuuta" -rakenne) ettei etuperä liikuta öljypohjaa-> aiheuta vuotoja-katko ö.p.pultteja.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Re: joopa joo

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Helmikuu 26. 14:03:24 2006

jarkkoma kirjoitti: ite tilasin oulusta (junnikkala) ja makso 80€ (victor reinz)
kansi pultit otin viescar:ilta 7.90€ kipale
Toi se niinku halpa vasta onkin... Mitäköhän siel Junnikkalal ois koko yläpään tiivistesarja..?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Su Helmikuu 26. 21:41:54 2006

ei sillä oo kuin pelkkiä kansipahveja. ei täysiä sarjoja..

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Ti Huhtikuu 18. 21:09:12 2006

Mitäs tuo koko yläpään tiivistesarja pitää sisällään esim.Autoracingillä?

kipi
Viestit: 185
Liittynyt: Ma Heinäkuu 5. 14:36:57 2004
Paikkakunta: jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja kipi » Ti Huhtikuu 18. 21:11:18 2006

cossu- kirjoitti:Mitäs tuo koko yläpään tiivistesarja pitää sisällään esim.Autoracingillä?
yläpään tiivisteet.. :roll: :P
ford sierra cosworth -88
jäsen #792
cossu

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Huhtikuu 19. 4:52:55 2006

Sellaisen jutun olen huomannut halvoista stefoista ettei niissä ole sisähuulessa sellaisia viistoja pieniä kohoumia, jotka kaapii öljyä takaisin sisäänpäin akselin pyöriessä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

neliveto
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
Paikkakunta: Eteläsawo

Viesti Kirjoittaja neliveto » La Marraskuu 18. 19:02:45 2006

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta cossun tiivistesarjasta ja etenkin metallikansipahvista jota nimim. varastomies myy?

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » La Marraskuu 18. 22:07:46 2006

neliveto kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia tuosta cossun tiivistesarjasta ja etenkin metallikansipahvista jota nimim. varastomies myy?
Ebay:ssakin joku kauppasi vastaavaa satsia ja kehu kannentiivisteelle uskomattomat kestävyydet ja useammat käyttökerrat.. :roll: Ittee kans kiinnostas tommonen nelikerroksinen kansivisuste. Jospa se ei hikoilis niin perkeleesti kuin toi cometicci.. :?:

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Su Marraskuu 19. 20:21:11 2006

Hectori kirjoitti:taikka laittaa vain hyvin ohuen kerroksen sitä tiivisteliimaa. pyyhkii ylimääräset esimerkiksi sormella pois, niin että jää vain hyvin pieni kalvo. ja tollasissa paikoissahan käytetään ainoastaan laadukkaita nonaerobisia liimoja, mikä estää kanavien tukkeutumisen.
Logttiten mustaa silikooniavaan ohuelti joka paikkaan pitää varmasti kun pesee saumat jarrucleanerilla. :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Kaitzu
Viestit: 126
Liittynyt: Pe Kesäkuu 28. 16:29:47 2002
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Kaitzu » La Joulukuu 23. 21:19:17 2006

itse ostin varastomieheltä yläpään tiivistesarjan ja 4-kerros metallikannentiivisteen ja hyvin on toistaiseksi kestäny. Kannentiivisteessä on pientä hikoilua, mutta eikös se oo aivan normaalia.
Sierra Mk1 3d '86 - Siipicossu rataprojekti
Sierra Mk2 2.0iS '89
Audi UrS4 2.2t Quattro '93
Audi A8 d2 3.7 Quattro '98 - Käyttis
__________________________________
Jäsen: 746 since 2002

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Joulukuu 23. 23:45:15 2006

vakiopahvissa se on ainakin normaalia.. :)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ke Marraskuu 21. 21:40:56 2007

Asiaa sivuten, Paljos maksaa vakio kansipultti satsi erkseen ostettuna?
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Marraskuu 21. 22:05:55 2007

simanski kirjoitti:Asiaa sivuten, Paljos maksaa vakio kansipultti satsi erkseen ostettuna?
kympin-kaks sarja kun ostat wolkkarin kannenpultit. ne on samat.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Marraskuu 22. 6:25:58 2007

Timo kirjoitti:
simanski kirjoitti:Asiaa sivuten, Paljos maksaa vakio kansipultti satsi erkseen ostettuna?
kympin-kaks sarja kun ostat wolkkarin kannenpultit. ne on samat.
Eikös ne volkkarin pultit ole kovat ja vakiot taas venyvät? Jotain 100euron luokkaa tais olla alkuperäset pultit, ei oo kyl tarkkaa muistikuvaa.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Marraskuu 22. 7:16:25 2007

Orkkis pultit on fordilla 8e kpl. Ne volkkarin pultit ei kyllä taida olla samat, tosin tästä on vähän väliä pientä epäselvyyttä ilmassa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

AleSrs
Viestit: 845
Liittynyt: Ti Marraskuu 14. 18:28:43 2006
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja AleSrs » To Marraskuu 22. 9:20:43 2007

Skorppi kirjoitti:Orkkis pultit on fordilla 8e kpl. Ne volkkarin pultit ei kyllä taida olla samat, tosin tästä on vähän väliä pientä epäselvyyttä ilmassa.
Kyllä ne volkkarin pultit samat on..
Sierra Cosworth -89
Ford Mondeo STW -01

Ex -Ford Fiesta XR2i -91
Ex -Ford Sierra 2.0 -90
Ex -Ford Mondeo GT -97
Ex -Ford Focus 2.0 -99
Ex -Ford Escort 1.8i -92
Ex -Ford Escort xr3i -86
Ex -Ford Scorpio Ghia -85

Vastaa Viestiin