RS2000 korista kysymyksiä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jore
Ylläpitäjä

RS2000 korista kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jore » Ma Lokakuu 17. 18:25:07 2005

Täytyy nolona myöntää että vaikka omistin 1,5 vuotta tollasen RS2K:n niin en muista paria asiaa :(

Onko etuveto mallissa kardaani tunneli valmiina? Entä onko etu/nelarimallissa tulipelti täysin suora, eli on muokkaamatta turha unelmoida että tiputtaisi pitkittäisen koneen sisälle?

Jos jollain sattuisi olla läpileikkaus / räjäytyskuvaa RS2K:n ja Cossu Escon korista niin olisin kovasti kiitollinen näistä.

T:Jore

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Lokakuu 17. 22:52:17 2005

Yksi perusasia:
Escort Cosworth "ei ole" Escort vaan Sierra, oikeasti. Vain pohjapellin pituutta on muutama sentti lyhennetty, muuten sama.

Etuvetoescon ja nelikon (eli käytännössä RS2000 4x4 -94->-96) pohjapelti on sama keskenään. Jotain eroja voi olla, mutta ei ole osunut silmään vaikka parin RS2 4x4:n alla olen tunteja viettänyt.
Kone on niissä poikittain, laatikko identtinen kuoriltaan etuvedon kanssa, vain jakolaatikko on istutettu oik. vetarin reikään ja kardaani lähtee siitä suoraan taakse -alkuperäistä keski"tunnelia"- pitkin. Tila ei mitenkään riitä esim. takavedon laatikolle, kardaani saattaa sopia (nelikon tulee aika "alhaalla").
Perä/akseli on toteutettu rehdisti sanottuna melko väkisin ja on aikamoinen taideteos. Voimaa kestävän taka-akseliston ripustaminen teettää työtä.

Driftingiin tjs sopivan tekniikan asentaminen tuohon koriin on helppoa kuin se legendaarinen "sulan voikilon työntäminen villikissan p*rseeseen suikkapuikolla".
Toki niitä on tehty kilpakäyttöön, ja jos intoa riittää niin :)
Kilpiin ei saa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jore
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jore » Ti Lokakuu 18. 9:45:07 2005

Jep, näin ajattelinkin. Eli jos tommoseen lähtee niin suoraan sitten Cossu Escon korilla...

Paljos on käypä hinta Cossu Escon täydelliselle tekniikalle jos lähtee valmista autoa purkamaan? Jos ei meinaan sattuisi konevikaista tulemaan vastaan..

T:Jore

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Lokakuu 18. 12:26:19 2005

5000e? tosi paha sanoo :roll:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Jore
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jore » Ti Lokakuu 18. 12:34:31 2005

Joo, pahahan tuota on sanoa. Mut kelasin et jos laskuperusteena pitää vaikka 4000e tekniikalle ja sit muut sälät päälle.. Niin tietäisi vähän laskea että paljon tulisi koko projektille arvoa.

T:Jore

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Lokakuu 18. 13:15:57 2005

Ihan kiinnostuksesta... mitäs japsi myllyä sä sinne meinaat survoa? :evil:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Lokakuu 18. 13:20:14 2005

qreippi kirjoitti:Ihan kiinnostuksesta... mitäs japsi myllyä sä sinne meinaat survoa? :evil:
Tääl kans kauhusta kankeana jännitetään taustalla et mikä kinkkikone sinne haluttais laittaa raiskaamaan lekendaarinen kori :wink:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Lokakuu 18. 14:13:39 2005

jätähän se esco cosan koppa rauhaan ja tunge se riisinkeitin vaikkapa ladan koppaan.. :wink:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Jore
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jore » Ti Lokakuu 18. 14:29:31 2005

Kiitos jjs:lle tämän threadin asiallisesta vastauksesta. Joku mode voisi poistaa koko threadin..

T:Jore

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Lokakuu 18. 14:40:35 2005

Jore kirjoitti:Kiitos jjs:lle tämän threadin asiallisesta vastauksesta. Joku mode voisi poistaa koko threadin..

T:Jore
Ei saa suuttua, aina pitää vähä antaa rakentavaa kritiikkiä :)
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Jore
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jore » Ti Lokakuu 18. 14:47:53 2005

Juu, en mä suuttunutkaan. Asia tuli vaan käsiteltyä jo. Ja minkäs mä sille mahdan jos Cossu Escon kori on hienompi ku noi nousevan auringon maan ihmeet :wink:

T:Jore

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ti Lokakuu 18. 21:34:48 2005

jjs kirjoitti:Yksi perusasia:
Escort Cosworth "ei ole" Escort vaan Sierra, oikeasti. Vain pohjapellin pituutta on muutama sentti lyhennetty, muuten sama.

Etuvetoescon ja nelikon (eli käytännössä RS2000 4x4 -94->-96) pohjapelti on sama keskenään. Jotain eroja voi olla, mutta ei ole osunut silmään vaikka parin RS2 4x4:n alla olen tunteja viettänyt.
Jos pilkkua ruvetaan viilaamaan, ni eroa on. Varapyöräkotelo on kauempana takana ja taka"runko"aisoissa on kierrelevyt sisällä mihin saa perähilppeet ripustettua kiinni. :wink:

Vastaa Viestiin