

Valvoja: CRSC Hallitus
Taisi olla gt2871 A/R 86 pakopuoli.APT ilmoittaa tuolle 400 tuotoksi mutta on tuolla suomessa 64 pesälläkin 450 penkitetty kuulemma.timoheikkinen792 kirjoitti:Mitähän mallia ja minkalaisilla pesillä?caltsu kirjoitti:osta tuplakuulalaakeroitu garrett kiinteällä hukkiksella, semmosen mä itelleni ostin.
Tuota katselin itsekin ennen oman ahtimen ostoa.Jossain sivustolla oli subarun 2,5L impusa tuo viritys sarjaan kuuluvana +400hvSLEI kirjoitti:Jos laitat 2WD pakosarjaan kiinni niin Garrett GT32 näyttää kuvissa ja paperilla aika hyvältä ja siinä on jaettu pakopesä. Maailmanmarkkinahinta on ollut jopa -50% GT28 ja GT30 kuulapalloturboja halvempi. Olen nähnyt myös mainintoja GT32 turbosta kuulalaakereilla, mutta en ole saanut vielä selvitettyä onko sellainen myös olemassa alle 1000€ hintaan.
tuo mun ahdin on gt35. soitin ja tarkistin asian professional motorsista. kun ostin ko. ahtimen niin sanoin tarvitsevani hyvän ahtimen 400hv tehoihin ja tuon se myi mulle.Aksu kirjoitti:Taisi olla gt2871 A/R 86 pakopuoli.APT ilmoittaa tuolle 400 tuotoksi mutta on tuolla suomessa 64 pesälläkin 450 penkitetty kuulemma.timoheikkinen792 kirjoitti:Mitähän mallia ja minkalaisilla pesillä?caltsu kirjoitti:osta tuplakuulalaakeroitu garrett kiinteällä hukkiksella, semmosen mä itelleni ostin.
Onks se just toi GT35R??? Pirun halvalla sait jos ei ole muokattu!! Tuon sivuston mukaan=> http://www.futurez.fi/ => tuotto riittäisi 600hv!!! Täytyy hommata oma kans sit sieltä Professionalmotorssistacaltsu kirjoitti:tuo mun ahdin on gt35. soitin ja tarkistin asian professional motorsista. kun ostin ko. ahtimen niin sanoin tarvitsevani hyvän ahtimen 400hv tehoihin ja tuon se myi mulle.Aksu kirjoitti:Taisi olla gt2871 A/R 86 pakopuoli.APT ilmoittaa tuolle 400 tuotoksi mutta on tuolla suomessa 64 pesälläkin 450 penkitetty kuulemma.timoheikkinen792 kirjoitti: Mitähän mallia ja minkalaisilla pesillä?
ytte kirjoitti:Mistäs noita GT malleja sais halvalla, ite tarvisin gt25 ta gt30 Ärrä malliset? Kimppatilaus vetää
Onko mitä muuta tarkoitus päivittää, kuin ahdin? Lastu, ruisku, suuttimet, cooleri jne? Tehotavoite?Custom_76 kirjoitti:Jatketaan tästä, Elikkä 4x4 Cossu olis potilaana ja siihen uutta turboa etsimässä, Kokoonpano lähes vakio (paineita noin 1,1) ja tarkoitus olisi jatkaa nelikon pakosarjalla ja kiinteällä hukkaportilla. Sitten itse kysymykseen. Parista paikasta noita kyselly ja aivan risti riitaista tietoa olen saanut. Toinen kehui Holsetin HX35 tai HY35 kiinteällä hukkiksella ja toinen sanoi kiinteää hukkaporttia liian pieneksi. Toi ahdin kiinnostaisi koska sen saisi vissiin aivan heittämällä laittaa paikalle. Kiitoksia vastauksista etukäteen
Jos on tupla nieluinen ja portilla niin ei toimi kunnolla.Custom_76 kirjoitti:Jatketaan tästä, Elikkä 4x4 Cossu olis potilaana ja siihen uutta turboa etsimässä, Kokoonpano lähes vakio (paineita noin 1,1) ja tarkoitus olisi jatkaa nelikon pakosarjalla ja kiinteällä hukkaportilla. Sitten itse kysymykseen. Parista paikasta noita kyselly ja aivan risti riitaista tietoa olen saanut. Toinen kehui Holsetin HX35 tai HY35 kiinteällä hukkiksella ja toinen sanoi kiinteää hukkaporttia liian pieneksi. Toi ahdin kiinnostaisi koska sen saisi vissiin aivan heittämällä laittaa paikalle. Kiitoksia vastauksista etukäteen
Mikke kirjoitti:AnttiLag kirjoitti:Mulla on se Holset HY35 kiinni ja on hyvä ajaa. En tiedä onko se nykymuodin mukaan tarpeeksi ISO, mutta jos
haluaa hyvin heräävän turbon, niin se on siinä. Itselläni täydet ahdot 1,2 bar 3300rpm ja maisema vaihtuu (346 hv ja 486 nm). Kesäksi roplaan hukkista 1,5 bar ja saa riittää mulle. Taisin lähettää dynolaput kahdelle Timolle viime penkityksestä. Kevättä odotellessa...
Herääväisyydestä olen kyllä aivan samaa mieltä. Cossun koneessa omasta mielestä todella toimiva paketti jos haetaan 400hv tehoja.
Ns. "vihreät" riittää hiukan yli 300hv. Omasta penkitettiin 328hv ja meni aika laihalle ylhäältä. Tuota voi tietysti korjata hiukan hyvällä bensapumpulla painetta nostamalla. Jos noihin tehoihin pääsy riittää ja arvostaa hyvää katukäytöstä, niin kohtuu pieni hyrrä sinne. Jos haluaa enemmänkin tehoa, niin sitten laittaisin varmaan HX35/HX40. Samalla hiukan alapää tietty karsii ja varmasti siinä vaiheessa alkaa alla ohjelmoitava ruisku kannattava hankinta. Tuo "stage 1" on hyvä setti ja siitä ylöspäin suosittelen suoraan ohjelmoitavaa ja riittävän isoja suuttimia, kun nälkä kasvaa kuitenkin syödessäCustom_76 kirjoitti:Tehotavoitetta ei varsinaisesti ole mutta joskus tulevaisuudessa olisi tarkoitus laittaa vihreet, niille lastu ja 3 bar map. Nyt siis autossa rs 500 vastaava cooleri ja taisi olla stage 1 lastu, vakio suuttimet ja ruiskuna toimii ihan vakio. Eli jos oikein ymmärsin niin jos hyvän haluaa niin pitää laittaa takavetoisen pakosarja tai sitten joku peltipakosarja ja siihen ulkoinen hukkaportti?.
Ilmeisesti aika hiljaista on ollu noiden toimitus vanhalle mantereelle BorgWarnerin saatua sopparin toimittaakseen Indy-sarjan ahtimet.Jasu kirjoitti:Onko täällä kokemusta EFR-sarjasta?
Itseä kiinnostaa 7670 ja 8374 (portilliset) mallit. Minkähänlaisia nuo on kestoltaan?
Jahas, vai sellaista.sierra4x4tbo kirjoitti:Ilmeisesti aika hiljaista on ollu noiden toimitus vanhalle mantereelle BorgWarnerin saatua sopparin toimittaakseen Indy-sarjan ahtimet.Jasu kirjoitti:Onko täällä kokemusta EFR-sarjasta?
Itseä kiinnostaa 7670 ja 8374 (portilliset) mallit. Minkähänlaisia nuo on kestoltaan?
Voisiko jopa olla, ettei Suomeen olla saatu vielä ensimmäistäkään..?
Itsellä on kyllä tarkoitus haalia jotain kautta ahdin EFR sarjasta Cossuun, kunhan ahtimen ostaminen on ajankohtaista.
-Timo
Minulla toimi hyvin T34 ar.48 Virtalan porttaamalla pakopesällä. Säädetty Harisella 325hv ja 504nm.KtK kirjoitti:Ahtimen hankinta olis mullekkin ajankohtaista. Mikähän uudempi ahdin vastais T34:sta ja laippa sama kiinteellä hukkiksella. T34 tietty kävis ,mutta tuntuvat olevan yhtä kalliita kuin uudemmatkin melkein. T34 ar.48 ei toiminut mulla ,pahan surgen takia.
Tuo garretin gt32 vois olla hyvä korvaus vanhoille t34 ahtimille,gt32 kun on ihan normi liukulaakereilla mutta siipiprofiilit varmasti paremmat kuin vanhoissa.KtK kirjoitti:Ahtimen hankinta olis mullekkin ajankohtaista. Mikähän uudempi ahdin vastais T34:sta ja laippa sama kiinteellä hukkiksella. T34 tietty kävis ,mutta tuntuvat olevan yhtä kalliita kuin uudemmatkin melkein. T34 ar.48 ei toiminut mulla ,pahan surgen takia.
Ei ihan just aiheeseen, mutta oliko sulla KtK tässä mitään muutoksia pakosiivessä?KtK kirjoitti:Ahtimen hankinta olis mullekkin ajankohtaista. Mikähän uudempi ahdin vastais T34:sta ja laippa sama kiinteellä hukkiksella. T34 tietty kävis ,mutta tuntuvat olevan yhtä kalliita kuin uudemmatkin melkein. T34 ar.48 ei toiminut mulla ,pahan surgen takia.
Pakosiipi oli viistetty tässä ilmeisesti ja kompurasiipi oli ilmanputsarinreijästä mitattuna about 46mm. Vieläkin toi t34 ar .48 tuntuis hyvältä vaihtoehdolta ,kunhan sais toimimaan. Ja tulee kyllä muitakin muutoksia nyt. Lambda ohjattu l8 boxi MSD:n closed loop lastulla ainakin. Vakiosta isompaa downpipeakin on suositeltu. Nokkien säädöllä ei ollu tohon vanhaan pienintäkään vaikutusta surgen kannalta.MikkoT kirjoitti:Ei ihan just aiheeseen, mutta oliko sulla KtK tässä mitään muutoksia pakosiivessä?KtK kirjoitti:Ahtimen hankinta olis mullekkin ajankohtaista. Mikähän uudempi ahdin vastais T34:sta ja laippa sama kiinteellä hukkiksella. T34 tietty kävis ,mutta tuntuvat olevan yhtä kalliita kuin uudemmatkin melkein. T34 ar.48 ei toiminut mulla ,pahan surgen takia.
Broidillani oli 2wd cossun ahtimesta tehdyssä "T34:ssa" ar 0.63 pakopesä / viistetty pakosiipi ja perus ar 0.42 imukotelo. Tällä ahtimella broidi veti kentällä 235 loppuja n. 1,2bar ahdoilla lastuviritetyllä sedanilla, kun n. 370-380 hv (AMW)samanlainen meni 236 "kaks päällä", joten aika pitkälle tollainen ahdin riittää/toimii.
En uskalla sanoa, että miten ar0.48 pesä vaikuttaisi asiaan, mutta onhan noitakin pesiä ollut esim. n. 400hv käytössä vähän isomman ahtimen perässä.
Melko pitkälti samanlainen setti olis tavoitteena mullakin siis ruiskun ja turbon osalta,mulla nyt tuommonen t34 ar0,48 pakopesällä ja stage 1 lastu paineet 1bar...KtK kirjoitti:Pakosiipi oli viistetty tässä ilmeisesti ja kompurasiipi oli ilmanputsarinreijästä mitattuna about 46mm. Vieläkin toi t34 ar .48 tuntuis hyvältä vaihtoehdolta ,kunhan sais toimimaan. Ja tulee kyllä muitakin muutoksia nyt. Lambda ohjattu l8 boxi MSD:n closed loop lastulla ainakin. Vakiosta isompaa downpipeakin on suositeltu. Nokkien säädöllä ei ollu tohon vanhaan pienintäkään vaikutusta surgen kannalta.
Tällainen paketti vaikuttaa aika herkulliselta. Mistähän turbopajasta kannattais kysellä. Kansiviritys kosunenkin toimittaa turboja ,mutta onko ne välikäden kautta isommista turbopuljuista. Välikädet ,kun tuppaa aina nostamaan hintaa.Cosesc kirjoitti:48 pesä ja siihen hyvin portattu hukkaportin kanava isommalla läpällä + cossu escortin t34 kompura tuotti mulla 34mm imuilman kuristimella 1.5bar paineella 337hv ja 540nm sierrassa vakionokilla ja kevyesti portatulla kannella, ilman kuristinta ei jarrutettu.
Eli sinulta löytyy ilmeisesti Cossu Escon orkkisturbo, jos ymmärsin oikein niin ahdin on huollettu ja huollon jälkeen ei ole kilometrejä tullut. Tuohan voisi olla varteenotettava vaihtoehto jos hinnasta päästään sopuun ja päätyy tuohon .63:een.THR kirjoitti:Cossuescon t34 tai joku muu ns 3/4...
ps katoppa myynti ilmotus
2wd cosworth T35 turbo with .48 housing, comes with actuator and water pipes, in good used condition
Joo voisin tuossa pirautella jossain vaiheessa. Alustavasti etenkin tuo .48 versio kiinnostaa..THR kirjoitti:Puhelin ns käteen ja soittele. Joo ajamaton ja kyllä siihen voi laittaa 0.48 pakopesän...
Omassa T34 0.48 pesällä ja vihreät niin 318/430nm...sekin vois joutaa. Aj.alle 10tkm ja siinä...
Mut kun soittaa niin helpompi kertoilla jne...