Cossuun uusi turbo???

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Lokakuu 11. 20:23:29 2005

Mitä on clubin porukka käyttänyt ahtimena cossuissa ja mitä suosittelisitte jos heppa tavoitteena olis 400hv :?: Ahtimenhan pitäs tietenkin herä "alhaalta"koska onhan kyse katupelistä.Tietoja ja vinkkejä otetaan avosylin vastaan mikäli niitä raskitaan pistää jakoon :twisted:

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Lokakuu 11. 21:02:50 2005

Holset H1E 54/60 A/R.63 :wink: :lol: :lol:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ti Lokakuu 11. 22:30:25 2005

osta tuplakuulalaakeroitu garrett kiinteällä hukkiksella, semmosen mä itelleni ostin.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Lokakuu 12. 14:40:45 2005

caltsu kirjoitti:osta tuplakuulalaakeroitu garrett kiinteällä hukkiksella, semmosen mä itelleni ostin.
Mitähän mallia ja minkalaisilla pesillä?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Lokakuu 12. 17:29:58 2005

timoheikkinen792 kirjoitti:
caltsu kirjoitti:osta tuplakuulalaakeroitu garrett kiinteällä hukkiksella, semmosen mä itelleni ostin.
Mitähän mallia ja minkalaisilla pesillä?
Taisi olla gt2871 A/R 86 pakopuoli.APT ilmoittaa tuolle 400 tuotoksi mutta on tuolla suomessa 64 pesälläkin 450 penkitetty kuulemma.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Lokakuu 18. 14:45:40 2005

Jos laitat 2WD pakosarjaan kiinni niin Garrett GT32 näyttää kuvissa ja paperilla aika hyvältä ja siinä on jaettu pakopesä. Maailmanmarkkinahinta on ollut jopa -50% GT28 ja GT30 kuulapalloturboja halvempi. Olen nähnyt myös mainintoja GT32 turbosta kuulalaakereilla, mutta en ole saanut vielä selvitettyä onko sellainen myös olemassa alle 1000€ hintaan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Lokakuu 19. 1:25:26 2005

SLEI kirjoitti:Jos laitat 2WD pakosarjaan kiinni niin Garrett GT32 näyttää kuvissa ja paperilla aika hyvältä ja siinä on jaettu pakopesä. Maailmanmarkkinahinta on ollut jopa -50% GT28 ja GT30 kuulapalloturboja halvempi. Olen nähnyt myös mainintoja GT32 turbosta kuulalaakereilla, mutta en ole saanut vielä selvitettyä onko sellainen myös olemassa alle 1000€ hintaan.
Tuota katselin itsekin ennen oman ahtimen ostoa.Jossain sivustolla oli subarun 2,5L impusa tuo viritys sarjaan kuuluvana +400hv
Tuossahan tuo onkin.
Mitenkäs alhaalta sen pitää herätä ?
Oma H1E 54/58 16 pesällä herää tuolla ohc:n kyljessä esim-> 4:lla 2000 lappu lattiaan 3000 kohdalla on 0,5bar , 3500 onkin jo 1,2bar(5000kärsiikin jo b-pulaa,380cc)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Lokakuu 19. 8:34:02 2005

---
Viimeksi muokannut ytte, Ke Lokakuu 19. 8:40:57 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Lokakuu 19. 8:34:21 2005

Mistäs noita GT malleja sais halvalla, ite tarvisin gt25 ta gt30 Ärrä malliset? Kimppatilaus vetää :D

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Lokakuu 19. 9:12:52 2005

Varsin pieni on toi gt2871r, en alkais tosissani tekeen sillä mitään 400hv konetta jos tarkoitus on saada muutakin kun pakopainetta. Virtaahan toi gt:n siipi paremmin ku t:n ja iso ar pesässä auttaa mutta pakosiipi on tossa pienempi ku kossun orkkis ahtimessa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Lokakuu 19. 10:14:02 2005

itekkin suosittelisin GT30 ja GT35 malleja cosaan. Ei tollasella GT28:lla tuu kun itku.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Lokakuu 19. 10:25:43 2005

liitän tähän alas kauan sitten aloittamani topiikin.
tältäkin voisi nämä tiedot löytää jos vaan kaikki laittaisivat siihen tietojaan.



http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... ight=turbo
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Ke Lokakuu 19. 13:26:48 2005

joo laitetaa vaa kimppatilaus gt-R malleista 8)
itsellä on hakusessa tuo gt35r

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Lokakuu 19. 13:42:05 2005

Aksu kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:
caltsu kirjoitti:osta tuplakuulalaakeroitu garrett kiinteällä hukkiksella, semmosen mä itelleni ostin.
Mitähän mallia ja minkalaisilla pesillä?
Taisi olla gt2871 A/R 86 pakopuoli.APT ilmoittaa tuolle 400 tuotoksi mutta on tuolla suomessa 64 pesälläkin 450 penkitetty kuulemma.
tuo mun ahdin on gt35. soitin ja tarkistin asian professional motorsista. kun ostin ko. ahtimen niin sanoin tarvitsevani hyvän ahtimen 400hv tehoihin ja tuon se myi mulle.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Ke Lokakuu 19. 17:47:07 2005

caltsu kirjoitti:
Aksu kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti: Mitähän mallia ja minkalaisilla pesillä?
Taisi olla gt2871 A/R 86 pakopuoli.APT ilmoittaa tuolle 400 tuotoksi mutta on tuolla suomessa 64 pesälläkin 450 penkitetty kuulemma.
tuo mun ahdin on gt35. soitin ja tarkistin asian professional motorsista. kun ostin ko. ahtimen niin sanoin tarvitsevani hyvän ahtimen 400hv tehoihin ja tuon se myi mulle.
Onks se just toi GT35R??? Pirun halvalla sait jos ei ole muokattu!! Tuon sivuston mukaan=> http://www.futurez.fi/ => tuotto riittäisi 600hv!!! Täytyy hommata oma kans sit sieltä Professionalmotorssista 8)

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Lokakuu 19. 18:08:49 2005

menee vähän ohi aiheen mutta menköön..
sanoi virtala siellä professional motorsissa teettävänsä pakarinlaippoja ja öljynippoja noihin uusiin gt turboihin. hinnat laipalle n.10e 6mm hst tehtynä.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

joopa joo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja joopa joo » To Lokakuu 20. 19:28:03 2005

Joo pakko sanoo että holset hx 40 imu 60mm poisto 65mm pakopesä 16

ihan jees 400hv todellista tehoa.
,vaikka penkitetty huimia lukemia niin 400hv real power toivotaan niin ainakin omassa projektissa.kaikkihan riippuu kaikesta.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Lokakuu 23. 17:47:03 2005

ytte kirjoitti:Mistäs noita GT malleja sais halvalla, ite tarvisin gt25 ta gt30 Ärrä malliset? Kimppatilaus vetää :D

Joku kielitaitoinen ottaa yhteyttä tuonne ATP-Turboon ja kyselee vähän kimppatilausjuttuja..?

Itteä kiinnostas kovasti toi GT3076R-WG-TURBO T04S kompuralla 0.64 pakopesällä...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Lokakuu 23. 22:38:38 2005

Itselleni näitä kaksi kappaletta .86 pesällä, kiitos.

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=BCS

MikZ
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Syyskuu 8. 14:57:29 2003
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MikZ » Su Lokakuu 30. 20:21:24 2005

Meille tulee tuolta atp:lta muutaman viikon välein roinaa, eli jos jotain oikeasti tarvii niin samallahan ne tulee. Ei sellasia "turhia" kyselyjä kuitenkaan kauheesti kiitos.

Vaikka yv:tä kehiin.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Lokakuu 30. 21:44:26 2005

lievästi ohi aiheen,mutta mikäs ahdin olis hyvä oharin kylkeen. kun tarvis herätä alhaalta ja riittää max 350hv??
ford escort´79 tic

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Lokakuu 30. 22:15:22 2005

MikZ kirjoitti:Meille tulee tuolta atp:lta muutaman viikon välein roinaa, eli jos jotain oikeasti tarvii niin samallahan ne tulee. Ei sellasia "turhia" kyselyjä kuitenkaan kauheesti kiitos.

Vaikka yv:tä kehiin.
Pistetäänpä korvantaa.

Custom_76
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
Paikkakunta: Jurva

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Custom_76 » Pe Heinäkuu 29. 22:12:40 2011

Jatketaan tästä, Elikkä 4x4 Cossu olis potilaana ja siihen uutta turboa etsimässä, Kokoonpano lähes vakio (paineita noin 1,1) ja tarkoitus olisi jatkaa nelikon pakosarjalla ja kiinteällä hukkaportilla. Sitten itse kysymykseen. Parista paikasta noita kyselly ja aivan risti riitaista tietoa olen saanut. Toinen kehui Holsetin HX35 tai HY35 kiinteällä hukkiksella ja toinen sanoi kiinteää hukkaporttia liian pieneksi. Toi ahdin kiinnostaisi koska sen saisi vissiin aivan heittämällä laittaa paikalle. Kiitoksia vastauksista etukäteen :D
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Heinäkuu 29. 22:18:01 2011

Custom_76 kirjoitti:Jatketaan tästä, Elikkä 4x4 Cossu olis potilaana ja siihen uutta turboa etsimässä, Kokoonpano lähes vakio (paineita noin 1,1) ja tarkoitus olisi jatkaa nelikon pakosarjalla ja kiinteällä hukkaportilla. Sitten itse kysymykseen. Parista paikasta noita kyselly ja aivan risti riitaista tietoa olen saanut. Toinen kehui Holsetin HX35 tai HY35 kiinteällä hukkiksella ja toinen sanoi kiinteää hukkaporttia liian pieneksi. Toi ahdin kiinnostaisi koska sen saisi vissiin aivan heittämällä laittaa paikalle. Kiitoksia vastauksista etukäteen :D
Onko mitä muuta tarkoitus päivittää, kuin ahdin? Lastu, ruisku, suuttimet, cooleri jne? Tehotavoite?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Heinäkuu 29. 22:45:19 2011

Custom_76 kirjoitti:Jatketaan tästä, Elikkä 4x4 Cossu olis potilaana ja siihen uutta turboa etsimässä, Kokoonpano lähes vakio (paineita noin 1,1) ja tarkoitus olisi jatkaa nelikon pakosarjalla ja kiinteällä hukkaportilla. Sitten itse kysymykseen. Parista paikasta noita kyselly ja aivan risti riitaista tietoa olen saanut. Toinen kehui Holsetin HX35 tai HY35 kiinteällä hukkiksella ja toinen sanoi kiinteää hukkaporttia liian pieneksi. Toi ahdin kiinnostaisi koska sen saisi vissiin aivan heittämällä laittaa paikalle. Kiitoksia vastauksista etukäteen :D
Jos on tupla nieluinen ja portilla niin ei toimi kunnolla.
Vanhoja lueskellut ?
Mikke kirjoitti:
AnttiLag kirjoitti:Mulla on se Holset HY35 kiinni ja on hyvä ajaa. En tiedä onko se nykymuodin mukaan tarpeeksi ISO, mutta jos
haluaa hyvin heräävän turbon, niin se on siinä. Itselläni täydet ahdot 1,2 bar 3300rpm ja maisema vaihtuu (346 hv ja 486 nm). Kesäksi roplaan hukkista 1,5 bar ja saa riittää mulle. Taisin lähettää dynolaput kahdelle Timolle viime penkityksestä. Kevättä odotellessa... :)

Herääväisyydestä olen kyllä aivan samaa mieltä. Cossun koneessa omasta mielestä todella toimiva paketti jos haetaan 400hv tehoja.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Custom_76
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
Paikkakunta: Jurva

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Custom_76 » La Heinäkuu 30. 20:16:44 2011

Tehotavoitetta ei varsinaisesti ole mutta joskus tulevaisuudessa olisi tarkoitus laittaa vihreet, niille lastu ja 3 bar map. Nyt siis autossa rs 500 vastaava cooleri ja taisi olla stage 1 lastu, vakio suuttimet ja ruiskuna toimii ihan vakio. Eli jos oikein ymmärsin niin jos hyvän haluaa niin pitää laittaa takavetoisen pakosarja tai sitten joku peltipakosarja ja siihen ulkoinen hukkaportti?. :)
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Heinäkuu 31. 20:08:17 2011

Custom_76 kirjoitti:Tehotavoitetta ei varsinaisesti ole mutta joskus tulevaisuudessa olisi tarkoitus laittaa vihreet, niille lastu ja 3 bar map. Nyt siis autossa rs 500 vastaava cooleri ja taisi olla stage 1 lastu, vakio suuttimet ja ruiskuna toimii ihan vakio. Eli jos oikein ymmärsin niin jos hyvän haluaa niin pitää laittaa takavetoisen pakosarja tai sitten joku peltipakosarja ja siihen ulkoinen hukkaportti?. :)
Ns. "vihreät" riittää hiukan yli 300hv. Omasta penkitettiin 328hv ja meni aika laihalle ylhäältä. Tuota voi tietysti korjata hiukan hyvällä bensapumpulla painetta nostamalla. Jos noihin tehoihin pääsy riittää ja arvostaa hyvää katukäytöstä, niin kohtuu pieni hyrrä sinne. Jos haluaa enemmänkin tehoa, niin sitten laittaisin varmaan HX35/HX40. Samalla hiukan alapää tietty karsii ja varmasti siinä vaiheessa alkaa alla ohjelmoitava ruisku kannattava hankinta. Tuo "stage 1" on hyvä setti ja siitä ylöspäin suosittelen suoraan ohjelmoitavaa ja riittävän isoja suuttimia, kun nälkä kasvaa kuitenkin syödessä :green: Mulle sanottiin jo 10v sitten noin, enkä silloin uskonut. Kahlasin sit 4 eri lastua ja kolmet suuttimet läpi ja aina jotain sanomista seoksissa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Tammikuu 21. 20:46:07 2012

Onko täällä kokemusta EFR-sarjasta?
Itseä kiinnostaa 7670 ja 8374 (portilliset) mallit. Minkähänlaisia nuo on kestoltaan?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » La Tammikuu 21. 21:12:54 2012

Jasu kirjoitti:Onko täällä kokemusta EFR-sarjasta?
Itseä kiinnostaa 7670 ja 8374 (portilliset) mallit. Minkähänlaisia nuo on kestoltaan?
Ilmeisesti aika hiljaista on ollu noiden toimitus vanhalle mantereelle BorgWarnerin saatua sopparin toimittaakseen Indy-sarjan ahtimet.
Voisiko jopa olla, ettei Suomeen olla saatu vielä ensimmäistäkään..?

Itsellä on kyllä tarkoitus haalia jotain kautta ahdin EFR sarjasta Cossuun, kunhan ahtimen ostaminen on ajankohtaista.

-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Tammikuu 21. 21:31:53 2012

sierra4x4tbo kirjoitti:
Jasu kirjoitti:Onko täällä kokemusta EFR-sarjasta?
Itseä kiinnostaa 7670 ja 8374 (portilliset) mallit. Minkähänlaisia nuo on kestoltaan?
Ilmeisesti aika hiljaista on ollu noiden toimitus vanhalle mantereelle BorgWarnerin saatua sopparin toimittaakseen Indy-sarjan ahtimet.
Voisiko jopa olla, ettei Suomeen olla saatu vielä ensimmäistäkään..?

Itsellä on kyllä tarkoitus haalia jotain kautta ahdin EFR sarjasta Cossuun, kunhan ahtimen ostaminen on ajankohtaista.

-Timo
Jahas, vai sellaista. :(
No, eipä mullakaan vielä mikään kiire ole (tuskin tänä vuonna tarvetta).
Eritoten kiinnostaa tuon kiinteän hukkiksen takia.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Tammikuu 22. 0:57:37 2012

Ahtimen hankinta olis mullekkin ajankohtaista. Mikähän uudempi ahdin vastais T34:sta ja laippa sama kiinteellä hukkiksella. T34 tietty kävis ,mutta tuntuvat olevan yhtä kalliita kuin uudemmatkin melkein. T34 ar.48 ei toiminut mulla ,pahan surgen takia.

kari66
CRSC jäsen 2014
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Syyskuu 2. 7:47:34 2005
Paikkakunta: kangasniemi
Viesti:

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja kari66 » Su Tammikuu 22. 12:30:46 2012

KtK kirjoitti:Ahtimen hankinta olis mullekkin ajankohtaista. Mikähän uudempi ahdin vastais T34:sta ja laippa sama kiinteellä hukkiksella. T34 tietty kävis ,mutta tuntuvat olevan yhtä kalliita kuin uudemmatkin melkein. T34 ar.48 ei toiminut mulla ,pahan surgen takia.
Minulla toimi hyvin T34 ar.48 Virtalan porttaamalla pakopesällä. Säädetty Harisella 325hv ja 504nm.
Toisessa moottorissa T34 ar.63 samoin Virtalan porttaama pako ja imukotelo. Säädetty Harisella 404hv ja 511nm.
Porttaustyöt tehty aikanaan rallikäyttöön.
Escort 2.0 -77
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja cossie82 » Ma Tammikuu 23. 15:07:05 2012

KtK kirjoitti:Ahtimen hankinta olis mullekkin ajankohtaista. Mikähän uudempi ahdin vastais T34:sta ja laippa sama kiinteellä hukkiksella. T34 tietty kävis ,mutta tuntuvat olevan yhtä kalliita kuin uudemmatkin melkein. T34 ar.48 ei toiminut mulla ,pahan surgen takia.
Tuo garretin gt32 vois olla hyvä korvaus vanhoille t34 ahtimille,gt32 kun on ihan normi liukulaakereilla mutta siipiprofiilit varmasti paremmat kuin vanhoissa.
Niin ja gt32 on vain öljyjäähdytetty,liekkö sitten ongelma...
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Tammikuu 23. 20:12:08 2012

KtK kirjoitti:Ahtimen hankinta olis mullekkin ajankohtaista. Mikähän uudempi ahdin vastais T34:sta ja laippa sama kiinteellä hukkiksella. T34 tietty kävis ,mutta tuntuvat olevan yhtä kalliita kuin uudemmatkin melkein. T34 ar.48 ei toiminut mulla ,pahan surgen takia.
Ei ihan just aiheeseen, mutta oliko sulla KtK tässä mitään muutoksia pakosiivessä?

Broidillani oli 2wd cossun ahtimesta tehdyssä "T34:ssa" ar 0.63 pakopesä / viistetty pakosiipi ja perus ar 0.42 imukotelo. Tällä ahtimella broidi veti kentällä 235 loppuja n. 1,2bar ahdoilla lastuviritetyllä sedanilla, kun n. 370-380 hv (AMW)samanlainen meni 236 "kaks päällä", joten aika pitkälle tollainen ahdin riittää/toimii.
En uskalla sanoa, että miten ar0.48 pesä vaikuttaisi asiaan, mutta onhan noitakin pesiä ollut esim. n. 400hv käytössä vähän isomman ahtimen perässä.

Edit. Broidin autossa oli 3":n putki loppupönttöä lukuunottamatta, joka oli 2,5":mainen.
Viimeksi muokannut MikkoT, Ti Tammikuu 24. 16:16:04 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Tammikuu 23. 22:55:56 2012

MikkoT kirjoitti:
KtK kirjoitti:Ahtimen hankinta olis mullekkin ajankohtaista. Mikähän uudempi ahdin vastais T34:sta ja laippa sama kiinteellä hukkiksella. T34 tietty kävis ,mutta tuntuvat olevan yhtä kalliita kuin uudemmatkin melkein. T34 ar.48 ei toiminut mulla ,pahan surgen takia.
Ei ihan just aiheeseen, mutta oliko sulla KtK tässä mitään muutoksia pakosiivessä?

Broidillani oli 2wd cossun ahtimesta tehdyssä "T34:ssa" ar 0.63 pakopesä / viistetty pakosiipi ja perus ar 0.42 imukotelo. Tällä ahtimella broidi veti kentällä 235 loppuja n. 1,2bar ahdoilla lastuviritetyllä sedanilla, kun n. 370-380 hv (AMW)samanlainen meni 236 "kaks päällä", joten aika pitkälle tollainen ahdin riittää/toimii.
En uskalla sanoa, että miten ar0.48 pesä vaikuttaisi asiaan, mutta onhan noitakin pesiä ollut esim. n. 400hv käytössä vähän isomman ahtimen perässä.
Pakosiipi oli viistetty tässä ilmeisesti ja kompurasiipi oli ilmanputsarinreijästä mitattuna about 46mm. Vieläkin toi t34 ar .48 tuntuis hyvältä vaihtoehdolta ,kunhan sais toimimaan. Ja tulee kyllä muitakin muutoksia nyt. Lambda ohjattu l8 boxi MSD:n closed loop lastulla ainakin. Vakiosta isompaa downpipeakin on suositeltu. Nokkien säädöllä ei ollu tohon vanhaan pienintäkään vaikutusta surgen kannalta.

cossie82
CRSC jäsen 2015
Viestit: 229
Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja cossie82 » Ti Tammikuu 24. 3:03:02 2012

KtK kirjoitti:Pakosiipi oli viistetty tässä ilmeisesti ja kompurasiipi oli ilmanputsarinreijästä mitattuna about 46mm. Vieläkin toi t34 ar .48 tuntuis hyvältä vaihtoehdolta ,kunhan sais toimimaan. Ja tulee kyllä muitakin muutoksia nyt. Lambda ohjattu l8 boxi MSD:n closed loop lastulla ainakin. Vakiosta isompaa downpipeakin on suositeltu. Nokkien säädöllä ei ollu tohon vanhaan pienintäkään vaikutusta surgen kannalta.
Melko pitkälti samanlainen setti olis tavoitteena mullakin siis ruiskun ja turbon osalta,mulla nyt tuommonen t34 ar0,48 pakopesällä ja stage 1 lastu paineet 1bar...
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone

Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Tammikuu 24. 20:16:25 2012

48 pesä ja siihen hyvin portattu hukkaportin kanava isommalla läpällä + cossu escortin t34 kompura tuotti mulla 34mm imuilman kuristimella 1.5bar paineella 337hv ja 540nm sierrassa vakionokilla ja kevyesti portatulla kannella, ilman kuristinta ei jarrutettu.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Tammikuu 25. 16:20:45 2012

Cosesc kirjoitti:48 pesä ja siihen hyvin portattu hukkaportin kanava isommalla läpällä + cossu escortin t34 kompura tuotti mulla 34mm imuilman kuristimella 1.5bar paineella 337hv ja 540nm sierrassa vakionokilla ja kevyesti portatulla kannella, ilman kuristinta ei jarrutettu.
Tällainen paketti vaikuttaa aika herkulliselta. Mistähän turbopajasta kannattais kysellä. Kansiviritys kosunenkin toimittaa turboja ,mutta onko ne välikäden kautta isommista turbopuljuista. Välikädet ,kun tuppaa aina nostamaan hintaa.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Helmikuu 1. 18:24:59 2012

Saako T25-laipallisen ahtimen sovitettua 2wd pakosarjaan?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Helmikuu 1. 22:54:04 2012

tuttulla escossa muistaakseni tuollanen ainut et kaikki liitokset v-pandilla...http://www.tialsport.com/prod_tc_tial_h_3076t31.htm

ens kuussa selviää onko parannausta tullu viimme penkki reissuun,mut voin sanoa et toimii ja tästä tulee laput sit ja koitan muistaa korjata oliko tuo varmasti se malli. saa myös portillisena...

Cossu92
Viestit: 69
Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Cossu92 » Ke Kesäkuu 20. 19:54:15 2012

Nälkä kasvaa syödessä ja kohta olisi suunnitelmissa hankkia ehkä isompaa turboa Cossuun kunhan isompi cuuleri saadaan ensin paikoilleen... Tällä hetkellä kiinni orggis T3, vihreät ja alkuperäinen bensapumppu. Voimansiirtokin on vakio. Varmaan joku T34 lienisi paras ja loogisin vaihtoehto jos haen jotain 300-350 hp tehoja? Montaakohan noita T34:sia sitten on, ainakin pakopesän kokoja lienee .48, .55 ja .63 mitä olen brittifoorumeilta lukenut? Eikös tuota T34:sta saa vielä tuolla bensasysteemilla pyöritettyä mutta kytkin mennee vaihtoon. Ja lastupuoli: ilmeisesti tuohon pakettiin kävisi joku Motorsports Developmentsin valmislastu kun tuo kokoonpano lienee aika yleinen? Kaikkia vinkkejä otetaan vastaan että mitä kaikkea tarvitsee vielä ottaa huomioon... :)
Sierra Cosworth 4x4 -91

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Kesäkuu 20. 20:07:07 2012

Cossuescon t34 tai joku muu ns 3/4...

ps katoppa myynti ilmotus 8)

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja pontsei » Ke Kesäkuu 20. 21:49:55 2012

itsellä 60/57 siivillä oleva garretti, nyt tulee teho tosi "äkkinäisesti", mitä mieltä olette jos muuttais kompura siipeä pienemmäksi, esim joku 53mm luokkaa? saisko jouheamman, nyt potkua oli 480hv/540nm..., vähempikin riittää siinä tapauksessa, jos saa mukavammin toimivan...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

Cossu92
Viestit: 69
Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Cossu92 » To Kesäkuu 21. 0:39:13 2012

THR kirjoitti:Cossuescon t34 tai joku muu ns 3/4...

ps katoppa myynti ilmotus 8)
Eli sinulta löytyy ilmeisesti Cossu Escon orkkisturbo, jos ymmärsin oikein niin ahdin on huollettu ja huollon jälkeen ei ole kilometrejä tullut. Tuohan voisi olla varteenotettava vaihtoehto jos hinnasta päästään sopuun ja päätyy tuohon .63:een.

Löysin myös briteistä .48:lla pakopesällä olevan. Sattuukohan kellään olemaan tietoa että miten luotettava/pelittävä firma tuo rscosworthbreakers on, ainakin mainostavat itseään Brittein suurimmaksi Cossu-purkaamoksi. :cha

http://www.rscosworthbreakers.co.uk/grp ... %20031.JPG
2wd cosworth T35 turbo with .48 housing, comes with actuator and water pipes, in good used condition
Sierra Cosworth 4x4 -91

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja KtK » To Kesäkuu 21. 1:17:45 2012

T34.063 toimii täällä ainakin hienosti. Alavääntöä sain hiukan alemmaks imunokan säädöllä ,kun siinä menettää vakio fööniin verrattuna. En kaipaa yläkierroksille viimisiä heposia tosta ,kun ei niille ole oikeen tarvetta löytynyt. Ja kytäkki pelottaa nykyään :(

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja THR » To Kesäkuu 21. 5:45:35 2012

Puhelin ns käteen ja soittele. Joo ajamaton ja kyllä siihen voi laittaa 0.48 pakopesän...

Omassa T34 0.48 pesällä ja vihreät niin 318/430nm...sekin vois joutaa. Aj.alle 10tkm ja siinä...

Mut kun soittaa niin helpompi kertoilla jne...

spinneri
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja spinneri » To Kesäkuu 21. 10:11:32 2012

Lehtemme projekti-Cossussa (4WD, vihreäkantinen) ahtimena on Master Power MP802138 kiinteällä hukkaportilla. Vastaa periaatteessa Garrett T03/4 hybridiä. Hyvin on käynyt ja kukkunut. Siemens 580 cm3 suuttimilla, Hestecin moottorinohjauksella, 3-tuuman putkistolla ja muutamilla muilla muutoksilla ärjyy 330 hevosvoiman ja 450 newtonmetrin voimalla.

Ahtimesta ja sen asennuksesta voi lukea enemmän numerostamme 3/2008 (saatavana sähköisenä näköislehtenä).
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec

Cossu92
Viestit: 69
Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Cossu92 » To Kesäkuu 21. 20:30:02 2012

THR kirjoitti:Puhelin ns käteen ja soittele. Joo ajamaton ja kyllä siihen voi laittaa 0.48 pakopesän...

Omassa T34 0.48 pesällä ja vihreät niin 318/430nm...sekin vois joutaa. Aj.alle 10tkm ja siinä...

Mut kun soittaa niin helpompi kertoilla jne...
Joo voisin tuossa pirautella jossain vaiheessa. Alustavasti etenkin tuo .48 versio kiinnostaa..
Sierra Cosworth 4x4 -91

jyrkkä
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja jyrkkä » Pe Kesäkuu 22. 0:49:28 2012

moro!
ostin vuosi sitten ko.firmasta ,rscosworthbreakersiltä vanteet renkaineen cossu-eskoon.
tavara oli just mitä luvattiin ja homma toimi muutenkin ok.ihan mukava ostokokemus.
e-mailia vaan peliin... :wink:

tv.jyrkkä

Cossu92
Viestit: 69
Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011

Re: Cossuun uusi turbo???

Viesti Kirjoittaja Cossu92 » Pe Heinäkuu 20. 9:00:22 2012

Suunnitelmiin muutos ja varmaan ennen fööniä laittanen bensapumpun ja suuttimet vaihtoon eli lykätään turbon uusimista... :roll: Mitähän Suomessa Proturbo, Finturbo yms. ryöstävät tuollaisesta T34:sta uutena painekellon kanssa, briteistä saa about 1000€ hintaan uuden. Proturbokin ilmoittaa ''uusista tai kunnostetuista osista'' kasatulle T34:lle hinnat alkaen 850€, lienee sitten kunnostetun hinta tuo. :cha
Sierra Cosworth 4x4 -91

Vastaa Viestiin