Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Cosander
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Viesti
Kirjoittaja Cosander » Pe Lokakuu 7. 13:30:12 2005
Mitä kaikkee pitää irrottaa et saa ton etu perän tuleen pois tuolta?
On aika ahdas paikka!

-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Lokakuu 7. 13:35:49 2005
Cosander kirjoitti:Mitä kaikkee pitää irrottaa et saa ton etu perän tuleen pois tuolta?
On aika ahdas paikka!

Vetarit molemmilta puolilta, öljypohjan läpi menevä aksieli ja tietenkin kardaani, pakoputki (ei välttämättä???) ja perän kiinnityspulitit ; ). Pitäisi mahtua noiden purkamisella, jos ei mahdu niin nosta konetta hiukan matkustajan puolelta.
-
ahola
- Viestit: 472
- Liittynyt: To Huhtikuu 29. 20:58:32 2004
- Paikkakunta: mansesteri
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ahola » Pe Lokakuu 7. 18:09:32 2005
olikos ne vetarit ns.lyömällä kiinni eli lähteekös molemmilta puolin vetämällä poies?
ajoneuvoverhoilu Stailaaja Ky
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Lokakuu 10. 10:26:17 2005
ahola kirjoitti:olikos ne vetarit ns.lyömällä kiinni eli lähteekös molemmilta puolin vetämällä poies?
Matkustajanpuolen vetarissa sokka perän sisällä. Kuskinpuoli lähtee vetämällä.
-
jarkkoscosworth
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ma Lokakuu 10. 11:57:17 2005
Tuota sokkaa ei välttämättä tarvi laittaa takaisin, on ensikerralla sitten helpompi irrottaa. Pelkässä perän irrotuksessa ei kuskinpuolen vetarille tarvitse muistaakseni tehdä mitään.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
Cosander
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Viesti
Kirjoittaja Cosander » Ma Lokakuu 10. 12:05:42 2005
jarkkoscosworth kirjoitti:Tuota sokkaa ei välttämättä tarvi laittaa takaisin, on ensikerralla sitten helpompi irrottaa. Pelkässä perän irrotuksessa ei kuskinpuolen vetarille tarvitse muistaakseni tehdä mitään.
No nyt on homma tehty! Irti kyllä lähti ilman kuskin vetarin irrotusta kun purki etuperän pohjan pois pois mut takasi en saanut enenkuin purin kuskin puolen vetarin.
Olis voinut mennä jos olis saanut konetta nostettu tarpeeksi ylös mut ei ollut siihen mahdollisuutta.
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » Ma Lokakuu 10. 16:11:09 2005
Cosander kirjoitti:jarkkoscosworth kirjoitti:Tuota sokkaa ei välttämättä tarvi laittaa takaisin, on ensikerralla sitten helpompi irrottaa. Pelkässä perän irrotuksessa ei kuskinpuolen vetarille tarvitse muistaakseni tehdä mitään.
No nyt on homma tehty! Irti kyllä lähti ilman kuskin vetarin irrotusta kun purki etuperän pohjan pois pois mut takasi en saanut enenkuin purin kuskin puolen vetarin.
Olis voinut mennä jos olis saanut konetta nostettu tarpeeksi ylös mut ei ollut siihen mahdollisuutta.
Kannattaa irroittaa alapallo niin mahtuu, ei sitä vetaria purkaa...
Jos ei alapallon irroituksella mene paikalleen niin silloin on jotain vikaa..
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
cosworthman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Viesti
Kirjoittaja cosworthman » Ma Lokakuu 10. 22:59:48 2005
Kyl mä oon ainakin saanu etuperän irti ilman et väliaksilaa olis tarttennu irrottaa en ihan tarkkaan muista miten otin mut ei paljo muuta ku oikea alapallo+vetari piti irrottaa..nii ja kardaani tietty
Se sokka kannattaa kyl laittaa takasin..mun cossusta oli jollain edellisellä omistajalla pullahtanu vetari irti pyörät linkussa vedätyksessä. oli menny perä ja vetari paskaks ja etupalkista puuttuu pala..
#350
-
vellu1
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja vellu1 » Ti Lokakuu 11. 13:04:44 2005
4x4 Cosworth-manuaalissa on hyvät ja toimivat ohjeet. Lähtee irti, eikä tarttee mitään konetta kallistella tai kaataa. Kerran tehty noiden mukaan ja ei tartte ihmetellä. Kunhan on kunnon työkalut! nim. lenkkiavaimen käsin vääntämällä katkaissut.
-
sprint
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Viesti
Kirjoittaja sprint » Ti Maaliskuu 28. 7:43:20 2006
sierra4x4tbo kirjoitti:
öljypohjan läpi menevä aksieli
Lähteekö vetämällä vai onko jokin sokka jossain.

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Maaliskuu 28. 12:22:18 2006
sprint kirjoitti:sierra4x4tbo kirjoitti:
öljypohjan läpi menevä aksieli
Lähteekö vetämällä vai onko jokin sokka jossain.

Jep, kuskin puolella oleva laakeri on lukkorenkaalla kiinni. Lukkorengas pois, niin pitäis lähteä. Se rengas on vaan jemmattu nopeusmittarin pyörittimen rattaan taakse..
-
sprint
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Viesti
Kirjoittaja sprint » Su Huhtikuu 2. 17:35:11 2006
sierra4x4tbo kirjoitti:sprint kirjoitti:sierra4x4tbo kirjoitti:
öljypohjan läpi menevä aksieli
Lähteekö vetämällä vai onko jokin sokka jossain.

Jep, kuskin puolella oleva laakeri on lukkorenkaalla kiinni. Lukkorengas pois, niin pitäis lähteä. Se rengas on vaan jemmattu nopeusmittarin pyörittimen rattaan taakse..
Kolme lukkorengasta irrotettu. Ei ainakaan ihan kehyesti lähde irti, joten kenties ulosvetäjällä lähtenee.

Ulosvetäjälle löytyi kierre väliakselin sisältä

.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
bpasi
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Viesti
Kirjoittaja bpasi » Su Huhtikuu 2. 19:58:29 2006
voi olla tiukassa mutta lähtee..