Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Elokuu 29. 22:12:32 2005

Ohje löytyy suomenkielisenä ja selkeänä myös www.finsquirt.net .

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ma Elokuu 29. 23:33:29 2005

tumi kirjoitti:
Sierraxr4x4 kirjoitti:ite en ole vielä tähän megaruiskuun tutustunut :? , mutta voisiko se olla vaihtoehtona muille säädettäville ruiskuttajille efi v6tt koneeseen?, vai haudataanko ajatus samointein?
Nyt on vaikea keksiä vaihtoehtoa Megasquirtille :D 2,9tt on ollu ajossa muutaman viikon Squirtin kanssa ja pelaa hienosti. Squirtti ohjaa myös kutosen TFI sytkää ja tyhjäkäyntisäädintä. Rakensin piirilevyn EEC4 boksin sisään niin voin vaihtaa orkkisboksin vaikka kesken matkan jos tulee ongelmia eikä tarvinnut tehdä uutta johdotusta autoon.
täytyypä ruveta perehtymää asiaan tarkemmin :wink:
sierra xr4x4
escort mk1

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Su Syyskuu 4. 23:47:46 2005

toimiiko tuo megaruisku BOA koneessa käyttäen sen omia antureita ja sytytystä? eikös siinä ole edis6?? eli vanhan boksin tilalle sqruitti vaan kiinni?
sierra xr4x4
escort mk1

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ma Syyskuu 5. 0:44:44 2005

BOA-koneessa on edis-6, kyllä
#682

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ma Syyskuu 12. 15:49:28 2005

Onhan 91 vuosimallin escortissa jo suorasytytys?
Jäsen #1112

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Syyskuu 12. 16:00:58 2005

AnttiR kirjoitti:Onhan 91 vuosimallin escortissa jo suorasytytys?
on varmaan, jo 88v lopusta asti.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Syyskuu 12. 23:01:35 2005

Jos nyt vielä ihan yhteenvetona pari kysymystä:

Voinko käyttää mekaruutan kanssa hall- jakajasytytystä ilman mitään erikoistoimenpiteitä? Eli jos kolvaan kokoon tuon partcon 2.2 sarjan niin toimiiko em. ehdolla?

Mitä tarkoittaa extra-koodi tai tuo koodi yleensäkin?

Ilmeisesti tuonne partcon systeemiin on valmiiksi ohjelmoitu joku juttu, tarviiko minun osata kertoa sinne jotain hämärää, ennenkuin saan itselleni sopivan setin?

Toimiva anturisetti, koko hoito?


Haltechin kanssa oli helppoa kun haluamansa toiminnot sai ottaa valikoista, tässä jos ne tarvii itse suunnitella valmistusvaiheessa niin jää haaveeksi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Syyskuu 12. 23:24:56 2005

Arska kirjoitti:Jos nyt vielä ihan yhteenvetona pari kysymystä:

Voinko käyttää mekaruutan kanssa hall- jakajasytytystä ilman mitään erikoistoimenpiteitä? Eli jos kolvaan kokoon tuon partcon 2.2 sarjan niin toimiiko em. ehdolla?
Voit käyttää ja toimii aivan suoraan ilman modifikaatioita. Muista vaan, että MS:ssä ei ole sisäänrakennettua sytytysvahvistinta joten esim. Boschin perus 7-pinnisen mokkulan joutuu laittamaan väliin.
Arska kirjoitti: Mitä tarkoittaa extra-koodi tai tuo koodi yleensäkin?
MS on yleisessä kielenkäytössä tuo laite. Siihen purkkiin on olemassa läjä erilaisia ohjelmia=koodeja joissa kaikissa on eri ominaisuuksia ja puutteita. Monipuolisin ja monimutkaisin koodi kantaa tällä hetkellä "Megasquirt'n'spark extra" nimeä, tuttavallisemmin extra-koodi.
Arska kirjoitti: Ilmeisesti tuonne partcon systeemiin on valmiiksi ohjelmoitu joku juttu, tarviiko minun osata kertoa sinne jotain hämärää, ennenkuin saan itselleni sopivan setin?
Siellä on B&G peruskoodi valmiina jos ei muuta spesifioi. Ihan sama mitä siellä on koska itse sinne joutuu sen koodin työntämään ennemmin tai myöhemmin uudestaan.
Arska kirjoitti: Toimiva anturisetti, koko hoito?
Muotoile sama suomeksi.
Arska kirjoitti: Haltechin kanssa oli helppoa kun haluamansa toiminnot sai ottaa valikoista, tässä jos ne tarvii itse suunnitella valmistusvaiheessa niin jää haaveeksi.
Samalla lailla tässä saa niitä ominaisuuksia enbloitua/disabloitua sitten säätöohjelmalla. Jutkut edistyneemmät ominaisuudet voi tosin vaatia esim. ylimääräisen pääteasteen väsäämisen koska ulostulot on pääasiassa signaalityyppisiä joilla ei suoraan vielä mitään solenoideja/flektejä/releitä/pumppuja ajeta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Syyskuu 14. 11:20:37 2005

Miten ootta toteuttanut 'normaalilambdalla' seosmittarille ja esim ms:lle johdotuksen ? Tyhmältä tuntus jos siihen tarvis 2lambdaa.. Pystyykö sitä jakamaan seos mittarille huoletta, kun tuntus että sitten se lambda arvo on virheellinen sitten jos sitä jaetaan moneen paikkaan? Entä mites tuollasella laajakaistalambdalla ?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Syyskuu 14. 12:40:48 2005

Laajakaistalambdalla ei ole mitään ongelmaa. Normaalissa kannattaa katsoa, että vain yhdessä laitteessa on päätevastus, eli esim. Megasta pois, muuten on voinut olla ongelmia.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Syyskuu 14. 12:49:05 2005

ok, kiitoksia paljon.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Syyskuu 14. 16:08:44 2005

Eikai tuo mega tarvi välttämättä lambdatietoa?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Syyskuu 14. 16:17:06 2005

Ei tarvitse. Helpottaa toki säätämistä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Syyskuu 14. 22:04:02 2005

eikös jokseenkin viksu tapa olisi myös käyttää vain seosmittariin lambdaa. sellaiseen jossa on tiedonkeruu ja numeroina näyttö.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » La Syyskuu 17. 18:06:34 2005

MS1 V3 piirilevyllä lähti tilaukseen. Katotaan miten äijän käy...
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » La Syyskuu 17. 18:24:37 2005

Tuosta MS'n'S-E:stä vielä sen verran, että sen voi kohtuu helposti kytkeä myös TFI:n kylkeen, ei vaadi paljonkaan muutoksia. Itse meinasin niin tehdä, mutta hommasin kuitenkin EDIS hilut.

Tuon TFI:n toteutuksesta löytyy täältä tietoa
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html

Miksu77
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Syyskuu 12. 14:58:16 2005
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Miksu77 » Ma Syyskuu 19. 21:50:30 2005

Täällä on sen verran tekstia megaruutasta joten josko väliin sopisi minunkin ongelma. kaasuläpän asennontunnistin näyttää oikein kaasu pohjassa ja polin ylhäällä mutta hetken odottelun jälkeen tietokone näyttää että kaasuläppä on auki ja aukeaa kokoajan. samainen rakkine toimii hienosti alle 5000rpm mutta sen yli rötää pahasti ennakoilla ja seoksilla ei vaikutusta asiaan jarrussa testailtu. josko jollain olisi tietoa mistä lähteä nuuhkimaan olisin hyvin hyvin kiitollinen...auto on 2.0 turbo ic cosun helyillä 8v kannella suuttimet 390.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Syyskuu 20. 1:47:34 2005

Miksu77 kirjoitti:Täällä on sen verran tekstia megaruutasta joten josko väliin sopisi minunkin ongelma. kaasuläpän asennontunnistin näyttää oikein kaasu pohjassa ja polin ylhäällä mutta hetken odottelun jälkeen tietokone näyttää että kaasuläppä on auki ja aukeaa kokoajan. samainen rakkine toimii hienosti alle 5000rpm mutta sen yli rötää pahasti ennakoilla ja seoksilla ei vaikutusta asiaan jarrussa testailtu. josko jollain olisi tietoa mistä lähteä nuuhkimaan olisin hyvin hyvin kiitollinen...auto on 2.0 turbo ic cosun helyillä 8v kannella suuttimet 390.
Onkohan cossun asentotunnistimessa sellainen toiminto että siellä mikrokytkin katkaisee keskijohtimen irti tyhjäkäynnillä? Tai sitten anturista on liuku poikki sieltä alkupäästä. Jokatapauksessa tuo ittellään nouseminen kielii siitä että asentosignaali olisi "ilmassa".
Jäsen #606

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Pe Syyskuu 30. 8:13:15 2005

Voisko joku laittaa tarpeelliset anturit, koneena 2.0 OHC iS.

Itellä semmonen mielikuva et kaasun sais Mi16 pösöstä? ilmanlämmön cossusta?

mites loput?

kertokaa miten itse olette toteuttaneet.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Syyskuu 30. 8:49:24 2005

kaasuläpän anturina toimii kyllä is oma anturi.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Pe Syyskuu 30. 9:09:29 2005

qreippi kirjoitti:Voisko joku laittaa tarpeelliset anturit, koneena 2.0 OHC iS.

Itellä semmonen mielikuva et kaasun sais Mi16 pösöstä? ilmanlämmön cossusta?

mites loput?

kertokaa miten itse olette toteuttaneet.
Veden- ja imuilmanlämpöantureiksi käy lähes mitkä tahansa, Easytherm ohjelmalla saa muokattua sopivat arvot Megaan.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Pe Syyskuu 30. 9:22:40 2005

Niin eli periaattes pärjää vakiovesi-anturilla ja kaasuläpän tunnistimella?

mitäs ootte tosta motonetin-cossun ilma-anturista mieltä?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Syyskuu 30. 10:47:07 2005

qreippi kirjoitti:Niin eli periaattes pärjää vakiovesi-anturilla ja kaasuläpän tunnistimella?

mitäs ootte tosta motonetin-cossun ilma-anturista mieltä?
käytä hakua, asiasta on keskusteltu syventävästi :) Motonetilla ei taida olla firman käytössä yhtään cossua, toimitusjohtajallakin on uusi Jeep Cherokee :lol:
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Syyskuu 30. 10:55:41 2005

qreippi kirjoitti:Niin eli periaattes pärjää vakiovesi-anturilla ja kaasuläpän tunnistimella?
Ei kun käytännössä.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Pe Syyskuu 30. 11:03:42 2005

No anteeks :shock:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Syyskuu 30. 13:09:46 2005

tuo ooppelin anturi käy suoraan MS:ään ilman että tarttee modata mitään, ja näyttääkin vielä tarpeeks oikein ( olisko ollu 3 astetta liikaa tms ).
koodi taisi olla
i/GTE-moott valvonta SININEN (M12x1.5-kierre). . . . . . . 37-3128 9.50
mutta kannattaa tarkistaa vielä että resistanssi on about 2,5kohmia huoneenlämmössä.
käy sekä imuilman lämmölle että veden lämmölle. Mutta, jos haluaa halvan ratkaisun, niin tilaa Partcosta ( samalla kun muutakin ) pari NTC vastusta, mallia NTC-vastus 0,2 W + 2,2k, joka maksaa 50centtiä. Toimii ilmanlämpöanturina erittäin hyvin, koska massa on pieni. Samanlainen elementti on Sierran anturin sisällä reikäpellin alla. Tän voi myös pistää orggis vedenanturin kuppiin, kun sen poraa tyhjäksi ja valaa epoksilla anturin paikalleen.

se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa ;)

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Pe Syyskuu 30. 16:44:48 2005

Mulla on iS sierran vakio TPS- ja vedenlämpöanturi ja Motonetin cossu-imuilma-anturi. Käytössä ollu nyt mustaakseni kolmatta vuotta ja hyvin on pelittäny...

Kimmo

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Lokakuu 2. 22:11:20 2005

Mites tuo TFI kytkentä nyt sitten oikein tuotaniin, mistä sille otetaan tuo 12V? Mihin se kannattaa maadoittaa, kai tuo 0 V puoli on maa? Ja jos joku vielä rautalangasta vääntäisi tuon from cpu ja jumper to pad kytkemisen, mihin? Miten tuo connection into circuit -kohta pitäisi käsittää niinkuin käytännössä?

Ja jos lyhennetään tämä, niin en ymmärrä koko kuvasta oikeastaan yhtään mitään.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

MikZ
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Syyskuu 8. 14:57:29 2003
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MikZ » Ti Lokakuu 18. 16:57:41 2005

Minkäslaisilla sytkäkartoilla porukka ajelee ohc-turboilla? Ensi viikolla tulee solmu koneen kylkeen ja samalla laitetaan sytkäkin megan kautta, niin olisi kiva saada jotain lähtökohtaa säätöön.

ps. kuva ois kiva 8)

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Ti Lokakuu 18. 18:53:57 2005

Tässä ois yks turbo OHC:n sytkäkartta. Tämä on tehty penkissä ajettaessa. Made by Jäälin Autosäätö (Prokkola). http://www.ee.oulu.fi/~ppeussa/kartta.jpg
Toimii ainakin mun koneessa pirun hyvin. Säädön jälkeen alkoi vetään paljon tasasemmin ja oli paremmin voimaa ilman ahtojaki.
Sytkän säätäjänä on Megajolt JR, mutta tuo kartta käy tietenki ihan yhtä hyvin Megasquirtille.

MikZ
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Syyskuu 8. 14:57:29 2003
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MikZ » Ke Lokakuu 19. 1:04:50 2005

Taralabs kirjoitti:Tässä ois yks turbo OHC:n sytkäkartta. Tämä on tehty penkissä ajettaessa. Made by Jäälin Autosäätö (Prokkola). http://www.ee.oulu.fi/~ppeussa/kartta.jpg
Toimii ainakin mun koneessa pirun hyvin. Säädön jälkeen alkoi vetään paljon tasasemmin ja oli paremmin voimaa ilman ahtojaki.
Sytkän säätäjänä on Megajolt JR, mutta tuo kartta käy tietenki ihan yhtä hyvin Megasquirtille.
Kiitoksia, tuosta saa jo vähän suuntaa millä lähteä kokeilemaan. Semmonen kyssäri vielä että onhan noi map lukemat samoja absoluuttisia kilopascaleita kuin megassakin? Eli alle 70kPa:n ei ole tossa kartassa mitään arvoja. Vetääkö se sen alapuolella noilla ylimmän rivin arvoilla?

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Ke Lokakuu 19. 7:45:05 2005

Joo kyllä juurikin niin se toimii. Samalla lailla jos painetta on yli 1bar, niin se käyttää tuota alimman taulukon arvoja.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Lokakuu 19. 8:30:43 2005

Mitäs kaikkee vaatii jos ohc ton sytkän virittelis?

eiks toi edis 4 pitäs wörkkiä ihan hienosti? vai onko parempia vaihtoehtoi?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » La Lokakuu 22. 13:48:38 2005

Mikähän mun sierrassa aiheuttaa sytkän heittelyn. 5-20ast. Ongelma tuli konepäivityksien yhteydessä.

Lampulla kun katsoo niin vähän väliä heittää yhden kipinän aikaisemmalle.
Megatunessa on vakioennakko päällä esim15ast.

Kokoonpano Megasguirt spark`n extra trigger angle ohjeiden mukainen suositeltu 10ast, iduktiivisella jäykällä jakajalla, Kasikoneen 7-HEI sytkämoduli/singaalimuuntimella, IS-sierran puola. Näillä kolskeilla on ajettu kesällä. Mikä mättää?

EDIT: Häiriöt poistettu. Pelkkä hei-moduli ohjaa sytkää, niin lakkas heittelemästä. Otettiin Squirtti tutkimuspöydälle.
Viimeksi muokannut kynsi, Ma Lokakuu 31. 20:24:24 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Lokakuu 31. 18:02:39 2005

Moniko on huomannut, etä uusiin Megatune-versioihin on ilmestynyt 'autotune'?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

MikZ
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Syyskuu 8. 14:57:29 2003
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MikZ » Ma Lokakuu 31. 18:45:05 2005

JesseT kirjoitti:Moniko on huomannut, etä uusiin Megatune-versioihin on ilmestynyt 'autotune'?
Minä en ainakaan, en kyllä löydä nytkään. Mistäs se löytyy, megatune on mt225b656.

edit. eipäs olekkaan vaan 627. Eli asentelenpa ensin ton uusimman(!).

edit2. nyt on toi 656 joka on vissiin uusin enkä silti löydä... :oops:
Viimeksi muokannut MikZ, Ma Lokakuu 31. 18:54:57 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ma Lokakuu 31. 18:51:52 2005

Ei kukaan oo tilaamassa tuolta ameriikasta megasquirt tavaraa voisin ottaa jotain siinä mukana.
Jäsen #1112

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Lokakuu 31. 19:39:18 2005

MikZ kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Moniko on huomannut, etä uusiin Megatune-versioihin on ilmestynyt 'autotune'?
Minä en ainakaan, en kyllä löydä nytkään. Mistäs se löytyy, megatune on mt225b656.

edit. eipäs olekkaan vaan 627. Eli asentelenpa ensin ton uusimman(!).

edit2. nyt on toi 656 joka on vissiin uusin enkä silti löydä... :oops:
Pitää sieltä .ini:stä vissiin aktivoida ja sitten se tulee sinne tuning-VE vai mikä se oli ikkunaan. Toimii target-AFR rajoitusten mukaan ja siis muuttaa karttaa jatkuvasti, mutta muutokset tulee voimaan vain aina kun painaa B 'Burn to memory'.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Lokakuu 31. 20:05:05 2005

AnttiR kirjoitti:Ei kukaan oo tilaamassa tuolta ameriikasta megasquirt tavaraa voisin ottaa jotain siinä mukana.
minä! mutta tilaan varmaankin vasta tuossa vuoden vaihteen jälkeen.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ma Lokakuu 31. 20:11:54 2005

qreippi kirjoitti:
AnttiR kirjoitti:Ei kukaan oo tilaamassa tuolta ameriikasta megasquirt tavaraa voisin ottaa jotain siinä mukana.
minä! mutta tilaan varmaankin vasta tuossa vuoden vaihteen jälkeen.
Ei mulla ainakaan ole mitään kiirettä asian kanssa.
Jäsen #1112

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Lokakuu 31. 21:16:50 2005

AnttiR kirjoitti:
qreippi kirjoitti:
AnttiR kirjoitti:Ei kukaan oo tilaamassa tuolta ameriikasta megasquirt tavaraa voisin ottaa jotain siinä mukana.
minä! mutta tilaan varmaankin vasta tuossa vuoden vaihteen jälkeen.
Ei mulla ainakaan ole mitään kiirettä asian kanssa.
Joo ei mulkaan.. kevääks ajoon? toivottavasti :wink:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Marraskuu 1. 10:00:55 2005

Voisko joku nyt kertoa selko-kielellä mitä tarvitaan jos haluaa käyttää vakiosytkää ja kytkeä megan ohjaamaan sitä.

Koneena 2.0 ohc iS
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Marraskuu 1. 10:35:23 2005

Käsittääkseni bosch jakajalla hallin vaatimat muutokset ja vanhemmalla sen tfi jutun vaatima lisäjuttu mikälie. Kuvat molemmista löytyy jostain.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Marraskuu 1. 10:43:14 2005

http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html

Tosta ilmeisesti selviää?

Joku vois (JesseT?) vaikka kirjottaa molemmille jakajille tarvittavat osat ja konstit.. niin laitetaan se ylös johonkin ihan.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Marraskuu 1. 11:18:37 2005

qreippi kirjoitti:Joku vois (JesseT?) vaikka kirjottaa molemmille jakajille tarvittavat osat ja konstit.. niin laitetaan se ylös johonkin ihan.
Hyvä idea! Mites noi CVH ekkerin jakajat menee? RST:ssä on hallillinen, mutta kuinka muissa? Boschin iso sinikantinen ja Lucasen pieni mustakantinen ainakin löytyy ylimääräsenä, että jos niistä voi jotain rakentaa.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Marraskuu 1. 13:37:38 2005

Kaikki muut paitsi KE-jetin (RST ja saastemallin 1.6i) jakajat ovat induktiivisellä anturiilla. KE:ssä suoraan sopiva hall-anturi. Induktiivisen jakajan signaali täytyy muuntaa hall-tyyppiseksi tavalla toi toisella. V3.0 piirilevyssä on valmiina piiri tätä varten.
qreippi kirjoitti:Joku vois (JesseT?) vaikka kirjottaa molemmille jakajille tarvittavat osat ja konstit.. niin laitetaan se ylös johonkin ihan.
Siis ikinä en ole noihin jakajiin koskenut, joten joku muu voisi olla parempi henkilö. Tosin tuossahan ne ohjeet on.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

MikZ
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Syyskuu 8. 14:57:29 2003
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MikZ » Su Marraskuu 6. 20:18:40 2005

JesseT kirjoitti:Pitää sieltä .ini:stä vissiin aktivoida ja sitten se tulee sinne tuning-VE vai mikä se oli ikkunaan. Toimii target-AFR rajoitusten mukaan ja siis muuttaa karttaa jatkuvasti, mutta muutokset tulee voimaan vain aina kun painaa B 'Burn to memory'.
Joo nyt löysin kyseisen ominaisuuden ja kävin ihan kokeilemassakin. Ideana varsin hyvä ja yksinkertainen ja olisi mahtava kun toimisi. Mutta ei se mun mielestä vielä toimi ihan niinkuin pitää. Jostain syystä 95% ajasta siinä lukee että "Autotune: Tuning point outside window", vaikka ollaan jossain kartan keskivaiheilla, ja säädettävääkin olisi. Silloin tällöin se kyllä kartan arvoja muutteli, saisi vaan tehdä sitä koko ajan.

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Su Marraskuu 6. 20:54:57 2005

nyt on myös täälä aloitettu ruutan tinailu kasaan :P
sierra xr4x4
escort mk1

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Marraskuu 6. 20:55:52 2005

Siis, siinä asetetaan erikseen se alue mitä säädetään ja sitten se kuinka lähellä itse kartan säätöpistettä pitää olla ennen kuin sitä lähdetään muuttamaan. Ilmeisesti nämä asetukset on sulla pielessä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

MikZ
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Syyskuu 8. 14:57:29 2003
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MikZ » Su Marraskuu 6. 23:34:10 2005

JesseT kirjoitti:Siis, siinä asetetaan erikseen se alue mitä säädetään ja sitten se kuinka lähellä itse kartan säätöpistettä pitää olla ennen kuin sitä lähdetään muuttamaan. Ilmeisesti nämä asetukset on sulla pielessä.
Aijaa no enhän mä niin syvällisesti sitä tutkinut. Pitää tutkia sitä iniä tarkemmin, sieltähän ne kai sitten säädetään. Kiitoksia vinkistä, luulin että se säätelis koko alueelta kunhan vaan on päällä.

Vastaa Viestiin