4*4 cossun perus seos säätö

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

4*4 cossun perus seos säätö

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Syyskuu 28. 20:47:12 2005

Kuinkas tuossa 4x4 (katillisen) cossun boxille tehdään tuo perus säätö boxin irti olon jälkeen.
Vai meneekö se ihan perus tyhjäkänti venan iroitus periaatteella ja ruuvista kohdalleen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: 4*4 cossun perus seos säätö

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Syyskuu 29. 10:14:30 2005

Aksu kirjoitti:Kuinkas tuossa 4x4 (katillisen) cossun boxille tehdään tuo perus säätö boxin irti olon jälkeen.
Vai meneekö se ihan perus tyhjäkänti venan iroitus periaatteella ja ruuvista kohdalleen.
Ensin kierroksilla bpaineella seos kohdalleen ja sitten tyhjäkäynnillä seos boksin ruuvista. Ja tosiaan, kuumalla koneella, voihan sen tkvenan ottaa myös irti jos ei usko sen toimintaan.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Syyskuu 29. 10:48:49 2005

Onko katillisessa seosruuvia boxissa?
Eikö se lambda sen säädä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » To Syyskuu 29. 11:00:33 2005

Vihreessä boxissa seossäätöruuvi on plommin alla piilossa.
#350

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Syyskuu 29. 11:14:36 2005

siipicossu kirjoitti:Onko katillisessa seosruuvia boxissa?
Eikö se lambda sen säädä.
Kyllähän sen lambdan säätää pitäisi, mutta kyllä siitä ruuvi löytyy
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Syyskuu 29. 20:22:23 2005

Mulla kun oli lambda rikki, tuli säädeltyä seoksia oikein päästömittauslaitteiston kanssa. Ilman lambdaa seokset säätyi kyllä ihan laidasta laitaan, mutta kun laittoi ehjän toimintalämpöisen lambdan, seokset pysyi paikallaan vaikka kuinka olisi ruuvannut.

Täälläkin on ollut joskus kattimallin tyhjäkäyntiseoksen säätöohjeita, itse säätäisin ilman lambdaa soksen kohdilleen ja sitten anturi kiinni. Tiedä sitten mikä on oikea tapa.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » To Syyskuu 29. 21:17:05 2005

Minulla oli lambda rikki vihreäkantisessa, eikä kyllä saatu tyhjäkäyntiseoksia kirveelläkään kohdalleen.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Syyskuu 30. 23:30:17 2005

Eli vika löytyi hieman väärästä kytkennästä.
Nyt alkoi ohc:kin toimia suhteelisen mukavasti seoksien suhteen verratuna 2wd:n aivoilla tehtynä.
Ennen seokset tahtoi olla paksuna t-käynillä mutta nyt menee suhteelisen lähellä oikeata koko skaalan.No mitä nyt yläpää kaipaa lisää soppaa mutta siihen löytyy muut syyt.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin