RST:n takajarrujen jarrusylinterit

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tuke
Ylläpitäjä

RST:n takajarrujen jarrusylinterit

Viesti Kirjoittaja tuke » Pe Syyskuu 9. 15:34:28 2005

...ovat muuten aika kalliit verrattuna normi-escortin sylintereihin. Tarvikkeena ei näytä oikein löytyvän mistään, alkuperäiset maksaa 60e kappale, eikä muusta mallistakaan äkkiä näytä löytyvän sopivaa.

Elikkä kysymys kuuluu: Mistä olette hankkineet sylinterit ja mihin hintaan, tai käykö mistään muusta mallista sylinteri RST:hen. Tai onko kukaan löytänyt tarvikkeena.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Syyskuu 9. 16:12:52 2005

Löytyy niitä sopivia muistakin Fordeista, mutta ei välttämättä täsmälleen tuolla porauksella.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Pe Syyskuu 9. 17:20:22 2005

Escort Vanista (80-90) löytyy 22.2 millinen joka käy RST:hen. Ei se aivan identtinen ole RST:n oman kanssa, mutta koko on sama ja on niitä noihin laitettu.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

tuke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja tuke » La Syyskuu 10. 12:18:41 2005

Kiitos, tiedosta Krisse. Tuota Vanin sylinteriä katselin jo aimmin sylinterin mitan vuoksi, mutta en tiennyt sopivuudesta.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Su Syyskuu 11. 16:51:48 2005

Tuossa vanin sylintereissä ei ole sitä koloa männissä jarrukengille, joka RST:n omissa on. Miksei sen sinne toki tehtyä saa. Tiivisteet menevät suoraan noista vanin omista.
Tästä löytyy myös toinen mun aloittama topicci, siinä ehkä jotain lisätietoja.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Su Syyskuu 11. 22:40:31 2005

No siihen vanin sylinteriin ei sitä koloa pidä tehdäkään. Nyt tuli justiinsa tältä istumalta mieleen että sellainen käytännön eroavuus siinä tulee vastaan että kenkä ottaa kiinni aikalailla männän reunaan, ei keskelle niinkuin silloin kun käytetään oikeita sylintereitä. Mutta niinku sanottu, on nuo asiakkaat tulleet kertomaan että homma kuitenkin toimii.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Syyskuu 12. 8:20:55 2005

Eikö niitä vanhoja mäntiä voi laittaa sinne uuteen sylinteriin?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Syyskuu 12. 12:02:04 2005

Tai laittaa takajarrut 2.0 sierrasta niin osia saa vastaisuudessa helpommin. Samalla rummun leveys vähän kasvaa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Syyskuu 12. 12:07:22 2005

Arska kirjoitti:Tai laittaa takajarrut 2.0 sierrasta niin osia saa vastaisuudessa helpommin. Samalla rummun leveys vähän kasvaa.
ja jarrusylintereitä saa pilkkahintaan.

tuke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja tuke » To Syyskuu 15. 23:14:57 2005

Kokeillaan nyt noita Vanin sylintereitä ihan mielenkiinnon vuoksi. Ei se alkuperäisen hinta aivan konkurssia aiheuta, mutta periaatteesta täytyy koettaa muitakin vaihtoehtoja.

tuke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja tuke » Ti Syyskuu 20. 12:31:17 2005

Krisse kirjoitti:No siihen vanin sylinteriin ei sitä koloa pidä tehdäkään. Nyt tuli justiinsa tältä istumalta mieleen että sellainen käytännön eroavuus siinä tulee vastaan että kenkä ottaa kiinni aikalailla männän reunaan, ei keskelle niinkuin silloin kun käytetään oikeita sylintereitä. Mutta niinku sanottu, on nuo asiakkaat tulleet kertomaan että homma kuitenkin toimii.
Van Expressin sylinterit ovat paikallaan, ja mitoiltaan ovat kyllä hahloja lukuunottamatta täysin identtiset. Myös etäisyys jarrukilvestä.
Elikkä jälleen kerran vastinetta jäsenmaksulle, nyt n. 100e.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Syyskuu 20. 13:55:11 2005

Hahlothan voi noihin hurauttaa aika äkkiä varmaan?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

tuke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja tuke » Ti Syyskuu 20. 16:28:07 2005

Jos siihen sen hahlon tekee, painuu se (hahlo siis) jo tiivisteen sisäpuolelle, kun mäntä painuu sisään. Jätin hahlot kokonaan pois. En tiedä onko sillä hahlolla muuta ja aivan ratkaisevaa merkitystä kuin pitää kengän runko ja mäntä kohdallaan, ainakaan vielä en saanut niitä pois "linjasta". Jos näin kävisi olisi se aika kova turvallisuus riski esim 200km/h nopeudesta jarrutettaessa. Toisaalta myöskin Escortin pienemmissä jarruissa (200mm rumpu) on täysin sama perusrakenne kuin RST:ssä, pienemmässä koossa ainoastaan. Ja sylinteri siis ilman hahloa. Täytyy testata ja olla varovainen kun auton ottaa käyttöön. Mutta en usko että jarrukenkä pääsee kääntymään mihinkäänpäin kun rumpu on paikallaan.

Vastaa Viestiin