ja jjs, älä edes kerro niistä mitkä sulla on...
mitkä nokat 500hv+ cossuun
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
mitkä nokat 500hv+ cossuun
selasin vanhat topicit läpi ja sieltä jotakin vinkkiä sai, mutta onko oikeaa tietoa/kokemusta minkä asteisia/nostoisia nokkia kannattaa laittaa? liika on liikaa nokan jyrkkyydessäkin mutta nuo nykyiset hiotut ei miellytä.. (teho nousi vakioihin verrattuna ~50hv ja vääntö laski ~30nm..) teholuokka sinne 550-600hv..
ja jjs, älä edes kerro niistä mitkä sulla on...
ja jjs, älä edes kerro niistä mitkä sulla on...
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
mettis
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
en tarkkaan tiedä, mutta ne on bd10 vastaavat, eli lähes vakio nosto ja asteita parikymmentä enemmän.. lähinnä tuo väännön heikentyminen harmittaa, aiemmin kun oli niin poikkeuksellisen loistava vääntökäyrä, laakea ja korkea..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
bd16 on hytikoilla ja riittää melko pitkälle.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
glue
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Mulla on koneessa imu236ast pako228ast millistä milliin catcams nokat. Nostoa 10.95mm. Kohta pitäs päästä koekäyttämään. Samat nokat taisi olla swecosilla tässä ~750hv koneessa.
Mutta kertokaas miksi näihin cossun nokkii tota nostoakin noinkin paljon laitetaan? Jos kerran kannen virtaus ei parane kuin nimellisesti enää 8mm noston jälkeen? Pari virtauskäyrää olen nähnyt. Viimeisin tässä: Käppyrät.
Etenkin pako vetää ihan vaakaa jo 7mm jälkeen.
Mutta kertokaas miksi näihin cossun nokkii tota nostoakin noinkin paljon laitetaan? Jos kerran kannen virtaus ei parane kuin nimellisesti enää 8mm noston jälkeen? Pari virtauskäyrää olen nähnyt. Viimeisin tässä: Käppyrät.
Etenkin pako vetää ihan vaakaa jo 7mm jälkeen.
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
swecosin koneessa oli noi nokat mitkä mulla on. Eli 231 astetta ja 9,75mm.glue kirjoitti:Mulla on koneessa imu236ast pako228ast millistä milliin catcams nokat. Nostoa 10.95mm. Kohta pitäs päästä koekäyttämään. Samat nokat taisi olla swecosilla tässä ~750hv koneessa.
Mutta kertokaas miksi näihin cossun nokkii tota nostoakin noinkin paljon laitetaan? Jos kerran kannen virtaus ei parane kuin nimellisesti enää 8mm noston jälkeen? Pari virtauskäyrää olen nähnyt. Viimeisin tässä: Käppyrät.
Etenkin pako vetää ihan vaakaa jo 7mm jälkeen.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
bpasi
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
glue kirjoitti:Mulla on koneessa imu236ast pako228ast millistä milliin catcams nokat. Nostoa 10.95mm. Kohta pitäs päästä koekäyttämään. Samat nokat taisi olla swecosilla tässä ~750hv koneessa.
Mutta kertokaas miksi näihin cossun nokkii tota nostoakin noinkin paljon laitetaan? Jos kerran kannen virtaus ei parane kuin nimellisesti enää 8mm noston jälkeen? Pari virtauskäyrää olen nähnyt. Viimeisin tässä: Käppyrät.
Etenkin pako vetää ihan vaakaa jo 7mm jälkeen.
kyllä sitä virtausta saa paremmaksi 7mm jälkeenkin kun viilaa OIKEASTA PAIKASTA..
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Pakko sitä nostoa ja asteita on lisätä, että saadaan mahdollisimman paljon sitä virtausikkunaa, nokan profiili ei voi olla kulmikas ellei venoja ohjata solenoideilla tai hydraulisesti/pneumaattisesti. Nokkaprofiilissa on tietyt lainalaisuudet esim. paljonko sitä voidaan kiihdyttää painimien kokoon nähden ja paljonko nostoa saadaan minkäkin kokoisella painimella/nostajalla. Pötkähti pari päivää sitten postista n. 290 asteiset nokat hydr. painimille ja about 11mm nostoa, mitähän niillä saisi aikaan?glue kirjoitti:Mulla on koneessa imu236ast pako228ast millistä milliin catcams nokat. Nostoa 10.95mm. Kohta pitäs päästä koekäyttämään. Samat nokat taisi olla swecosilla tässä ~750hv koneessa.
Mutta kertokaas miksi näihin cossun nokkii tota nostoakin noinkin paljon laitetaan? Jos kerran kannen virtaus ei parane kuin nimellisesti enää 8mm noston jälkeen? Pari virtauskäyrää olen nähnyt. Viimeisin tässä: Käppyrät.
Etenkin pako vetää ihan vaakaa jo 7mm jälkeen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: mitkä nokat 500hv+ cossuun
Viet vanhalta mieheltä viimeisetkin ilonaiheet.... Ei pääse edes kehumaan. Oon tainnut mainita niistä liian useinTimo kirjoitti:ja jjs, älä edes kerro niistä mitkä sulla on...
Vakavasti, epäilen niiden olevan liian julmat järkevään käyttöön.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Cosesc
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
no voit sä jjs kertoa..
nyt lyödään kortit pöytään, mulla kävi näin kun vaihdoin nokat vakioista hiottuihin, hiotut on lähes vakionostolla mutta asteita hieman enemmän:
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2281167
jokainen tulkitkoon itse mitä tuo käytännössä tarkoittaa..
eli "peruslappu" on tehot ennen ja siihen piirretyt lisäykset on tehot nyt..
p.s katsokaapa vakionokkien vääntökäyrää... sanoisin vau!
p.s2 kuva on hieman pieni mutta kyllä siitä näkee..
nyt lyödään kortit pöytään, mulla kävi näin kun vaihdoin nokat vakioista hiottuihin, hiotut on lähes vakionostolla mutta asteita hieman enemmän:
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2281167
jokainen tulkitkoon itse mitä tuo käytännössä tarkoittaa..
eli "peruslappu" on tehot ennen ja siihen piirretyt lisäykset on tehot nyt..
p.s katsokaapa vakionokkien vääntökäyrää... sanoisin vau!
p.s2 kuva on hieman pieni mutta kyllä siitä näkee..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
On kyllä melkoinen ero.Timo kirjoitti:nyt lyödään kortit pöytään, mulla kävi näin kun vaihdoin nokat vakioista hiottuihin, hiotut on lähes vakionostolla mutta asteita hieman enemmän:
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2281167
jokainen tulkitkoon itse mitä tuo käytännössä tarkoittaa..
eli "peruslappu" on tehot ennen ja siihen piirretyt lisäykset on tehot nyt..
p.s katsokaapa vakionokkien vääntökäyrää... sanoisin vau!
p.s2 kuva on hieman pieni mutta kyllä siitä näkee..
Saa nähdä tuleeko mullakin tuonäköiset (siltä vähän tuntuu) ylävireiset jos vaan joskus pääsisi penkittään.
Vaikka mulla ei ihan samat palikat ole kuin sulla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.