rs turbon vaihdelaatikoista

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

rs turbon vaihdelaatikoista

Viesti Kirjoittaja simanski » Su Syyskuu 11. 18:28:25 2005

autona siis zvh rst jossa ollut muutama rst:t laatikko(hajonnut) ja viimeeksi dsl express eskon laatikko(kesti paremmin mutta nyt rivahti). kysymys kuuluu. millasta laatikkoa tonne kannattais suunnitella mikä kestäis eikä olis sairaan kallis? nyt taitaa kuitenkin tulla viel posti expressin loota kun yhdestä purkuautosta löyty, jollain tapaahan ne vissiin on jämäkämpiä kuin bensa vehkeitten.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: rs turbon vaihdelaatikoista

Viesti Kirjoittaja Hartza » Su Syyskuu 11. 18:36:22 2005

simanski kirjoitti:autona siis zvh rst jossa ollut muutama rst:t laatikko(hajonnut) ja viimeeksi dsl express eskon laatikko(kesti paremmin mutta nyt rivahti). kysymys kuuluu. millasta laatikkoa tonne kannattais suunnitella mikä kestäis eikä olis sairaan kallis? nyt taitaa kuitenkin tulla viel posti expressin loota kun yhdestä purkuautosta löyty, jollain tapaahan ne vissiin on jämäkämpiä kuin bensa vehkeitten.
Ei ole diisselipeleissä sen järeämpää lootaa, välitys nyt on erilainen... Kyllä kai nyt 200 tkm+ toosat hajoo jo vakioissakin ilman sen kummempaa, BC lootassa peruskorjaus ja pääakselin laakeroinnin muuttaminen järeämpään vaikuttaa jo kummasti, kunnon lukko ei varmasti olisi pahitteeksi. Eikä varmaan niitten pehmeittein tukikumien päivittäminen huono homma olisi. Omassa pelissä nykykoneella rynkyttää ikävästi kun yrittää rivakasti lähteä, laatikko pomppii varmasti aika mukavasti pellin alla, ainakin jossain vaiheessa kone on napannut peltiin kiinni.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Syyskuu 11. 19:03:06 2005

Kerrotko Simanski tarkemmin mikä sulla on noista pettänyt?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Su Syyskuu 11. 19:10:41 2005

JesseT kirjoitti:Kerrotko Simanski tarkemmin mikä sulla on noista pettänyt?
rst laatikot mennet ed. omistajan toimesta, lyöneet jumiin eli kai rattaita silpuksi. ja dsl laatikosta tasauspyörästö päreiksi.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Syyskuu 11. 21:09:53 2005

Kaikki minkä rikkoitumista itse olen kaveripiirissä todistanut, on lähtenyt siitä pääakselin rullalaakerissa. Nyt on jo jonkin aikaa laatikkoa rakentaessa ollut tapana työstää kuori IB5:sen isommalle rullalaakerille. Nämä laatikot on ainakin toistaiseksi kaikki toimineet hyvin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Helmikuu 24. 15:35:09 2006

omassa autossa 2003 vuonna ostettu fordilta tehdasuus laatikko. onkohan siinä jo ne isommat laakerit?
ford escort´79 tic

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Helmikuu 24. 17:38:16 2006

adh kirjoitti:omassa autossa 2003 vuonna ostettu fordilta tehdasuus laatikko. onkohan siinä jo ne isommat laakerit?
No ei kai nyt sentään, jos RST:n laatikko on ostettu eikä esim. Focuksen laatikkoa tjs. :D
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Helmikuu 26. 11:13:28 2006

tuli itsellekkin mieleen sama, sen jälkeen kun olin ton edellisen kirjoittanut. siitähän se selviäis kun katsois mikä laatikko siihen on silloin ostettu. sama pää kesät talvet :oops:
ford escort´79 tic

Vastaa Viestiin