kysymys cossun ryypystä?!

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

kysymys cossun ryypystä?!

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Elokuu 30. 1:28:10 2005

Eli nyt viileällä on alkanut huomaamaan, että kun pamauttaa auton käyntiin niin ei kierroksia nosta edes kylmänä.. nousee vaan siihen n.900rpm ja siinä pysyy oli sitten lämmin tai kylmä.... eli missä mahtaisi olla vika että ei nosta kierroksia edes kylmänä?

tyhjäkäyntivena vissiin toimii ihan hyvin kun ottaa piuhan irti niin alkaa käymään huonosti.

sitte aasinsiltaa vielä toiseen kyssäriin, kuuluuko flektien pyöriä _aina_ auton sammutuksen jälkeen jonkunaikaa?

auto 4x4 cossu redhat.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re: kysymys cossun ryypystä?!

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Elokuu 30. 7:30:53 2005

Stefa kirjoitti:Eli nyt viileällä on alkanut huomaamaan, että kun pamauttaa auton käyntiin niin ei kierroksia nosta edes kylmänä.. nousee vaan siihen n.900rpm ja siinä pysyy oli sitten lämmin tai kylmä.... eli missä mahtaisi olla vika että ei nosta kierroksia edes kylmänä?

tyhjäkäyntivena vissiin toimii ihan hyvin kun ottaa piuhan irti niin alkaa käymään huonosti.

sitte aasinsiltaa vielä toiseen kyssäriin, kuuluuko flektien pyöriä _aina_ auton sammutuksen jälkeen jonkunaikaa?

auto 4x4 cossu redhat.
Tuntuu että tuo cossujen epämääräinen käynti kylmänä on ominaisuus, omakin tekee mitä ihmeellisempiä kuvoita kylmänä. Flektit pyörivät sammutuksenkin jälkeen mikäli moottori on tarpeeksi lämmin, joka on mulla ainakin käytännössä aina.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Elokuu 30. 8:20:13 2005

Eiköhän moottorin lämpötilantunnistimen pitäisi kertoa boxille, että kone on kylmä. Sieltä ainakin lähtisin vikaa etsimään. Mulla nostaa kierroksia hetkeksi kesälläkin kun koneen höräyttää käyntiin.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: kysymys cossun ryypystä?!

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Elokuu 30. 8:54:00 2005

Stefa kirjoitti:
tyhjäkäyntivena vissiin toimii ihan hyvin kun ottaa piuhan irti niin alkaa käymään huonosti.

auto 4x4 cossu redhat.
Lämpöisellä koneella ei pitäisi olla paljoa vaikutusta.
Mutta kuten tuossa jo oli lämpötila-anturista että jos ei saa tietoa koneen lämmöstä niin voi olla tyhjäkäynti mitä sattuu.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ti Elokuu 30. 10:38:08 2005

Kyllä mullakin nostaa kesälläkin aamuisin kierroksia hetkeksi. Mulla jää vain toinen flekti pyörimään kun sammuttaa auton, käynnissä pyörii molemmat.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Elokuu 31. 0:28:07 2005

Kaasuläpän ohitusventtiili ei "ohita" tarpeeksi. Säädä seuraavasti: venttiilin pistoke irti, romu käyntiin, säädä kaasuläpän alta (edestäpäin, klo 6) perustyhjäynti n.700-750rpm, sitten pistoke kiinni.
Jos ei toimi, eli nosta tyhjäkäyntiä 850-900 ja tai kylmänä/kuumastarttauksen jälkeen kierroksia hetkeksi (1000-1200), pura ja puhdista klubbenin ohjeiden mukaisesti tk.venttiili.
Jos vika on lämpötilatunnistimessa, seuraa yleensä muitakin ongelmia....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Elokuu 31. 12:05:26 2005

Pitääpä kokeilla, kiitos jjs. ja tietty muillekin vastanneille.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Su Syyskuu 4. 14:57:21 2005

jjs kirjoitti:Kaasuläpän ohitusventtiili ei "ohita" tarpeeksi. Säädä seuraavasti: venttiilin pistoke irti, romu käyntiin, säädä kaasuläpän alta (edestäpäin, klo 6) perustyhjäynti n.700-750rpm, sitten pistoke kiinni.
Jos ei toimi, eli nosta tyhjäkäyntiä 850-900 ja tai kylmänä/kuumastarttauksen jälkeen kierroksia hetkeksi (1000-1200), pura ja puhdista klubbenin ohjeiden mukaisesti tk.venttiili.
Jos vika on lämpötilatunnistimessa, seuraa yleensä muitakin ongelmia....
Mahtaako sama toimia korpparissakin?
On ja kylmänä sohlannu tyhjäkäynti ja koitin sitä säätää tolla konstilla.
Nyt alko kyllä heti kylmänä pysymään kierrokset siinä 750 kohdalla kun ennen meinas kokoajan sammua.
Ei vaan missään vaiheessa nosta niitä tonne 1000 nurkille niinkuin ennen.
Tyhjäkäyntivena on vaihdettu ja sille tulee sähköä.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Vastaa Viestiin