Välikoppa escoon 2wd cosan tekniikka

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

RSc4x4
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Huhtikuu 27. 23:44:46 2005
Paikkakunta: Turku

Välikoppa escoon 2wd cosan tekniikka

Viesti Kirjoittaja RSc4x4 » La Syyskuu 3. 21:10:02 2005

Olis oma 2wd cosa osina ja miettisin onko mahdoton tehtävä rekisteröidä liikenteeseen välikoppa esco takapotku cosan tekniikalla?

Ja onko tietoa mitä kaikkea muutosta joutuu tekemään, että saa koneen, vaihteiston, kardaanin ja perän mahtumaan? Ja onko akseliväli sama cosa sierran kanssa? Eli käykö perämurikka kiinnitettynä takavetarit suoraan paikoilleen ilman lyhentämistä?
En tiedä kuinka tyhmältä projekti kuullostaa, mutta tällänen projekti olisi haaveena. Välikoppaa ei ole vielä ostettu, mutta jos projektin saa rekisteriin niin eiköhän se käynnisty lähiaikoina...

Ja vastailen aina viikonloppuisin kysymyksiin/vastauksiin parhampani mukaan.
Escort Cosworth 4x4 -92
Ex Sierra Cosworth 4x4 -90
Ex Sierra Cosworth 2wd -87

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » La Syyskuu 3. 21:12:18 2005

Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » La Syyskuu 3. 21:22:04 2005

no tuo sierran perän sovittaminen escorttiin on aikamoinen operaatio, koska escortissa on jäykkä taka-akseli, ei sellainen erillisjousitettu kuten sierrassa. jos et hanki koppaa, jossa on luvat 2l + turbo, voi leimaaminen olla vaikeaa, en silti tiedä onko se mahdotonta?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Syyskuu 3. 21:22:55 2005

Kone,apulaitteet,laatikko,sähköt,jarrut,perä.. Prosentteja menee... :?

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Välikoppa escoon 2wd cosan tekniikka

Viesti Kirjoittaja ohc » La Syyskuu 3. 21:29:13 2005

RSc4x4 kirjoitti:Olis oma 2wd cosa osina ja miettisin onko mahdoton tehtävä rekisteröidä liikenteeseen välikoppa esco takapotku cosan tekniikalla?

Ja onko tietoa mitä kaikkea muutosta joutuu tekemään, että saa koneen, vaihteiston, kardaanin ja perän mahtumaan? Ja onko akseliväli sama cosa sierran kanssa? Eli käykö perämurikka kiinnitettynä takavetarit suoraan paikoilleen ilman lyhentämistä?
En tiedä kuinka tyhmältä projekti kuullostaa, mutta tällänen projekti olisi haaveena. Välikoppaa ei ole vielä ostettu, mutta jos projektin saa rekisteriin niin eiköhän se käynnisty lähiaikoina...

Ja vastailen aina viikonloppuisin kysymyksiin/vastauksiin parhampani mukaan.
Noo kaikkihan on mahdollista, mutta jos ihan laillisesti mennään niin katsastaminen on mahdotonta. Onhan noita silti tehty ja kilpiinkin saatu.

Vaihtoon menee siis kone,laatikko,kardaani mutta mitään cossun perää sinne nyt ei pidä alkaa tunkemaan. Ei nimittäin ole ihan helppo homma eikä varmaan mene konttorilla läpi mikään cossun erillisjousitettu perä.

Laitat vaan cossusta koneen ja laatikon. Kardaaniksi rs2000:n 1-osainen ja peräksi iso atlas (kestää varmasti).

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » La Syyskuu 3. 21:33:19 2005

Joo cossun perässä ei tosiaankaan ole järkeä,jos haluaa että auto kanssa liikahtaa.Vahvoja jäykkiä akseleita on maailma väärällään.

Kyllähän niitä reilu 130 heppasia cossuescortteja on leimattu nykyäänkin.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Syyskuu 3. 21:35:37 2005

Walderama kirjoitti: Kyllähän niitä reilu 130 heppasia cossuescortteja on leimattu nykyäänkin.
niinhän niitä on... mutta kyllä pitää olla aika puupää inssi joka hyväksyy 130heppasen cossun koneen :D

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Syyskuu 5. 8:46:58 2005

Tee mkIII Caprin koppaan tuo tekniikan vaihto, niin ei tarvitse pelleillä noiden tehojen kanssa :wink: Näyttääkin paremmalta kuin esco :roll:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Vastaa Viestiin