4 wd -- 2 wd
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 336
- Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
- Paikkakunta: Oulu
4 wd -- 2 wd
Onko kukaan muuttanu esim. cossu escorttia takavetoiseksi? ja oiskohan millanen homma. oishan se ku ottas vaan etu kardaanin pois. mut vaikka takavetocossun laatikon ja onkohan kardaani oikean mittanen.
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8
Suzuki GSX-R 1000 k8
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Escort RS Cosworth perustuu lyhennettyyn Sierra (RS) Cosworthin pohjalevyyn, joten tämän olettaman perusteella voisi arvella takaveto-Cossun kardaanin olevan sopimaton.
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: 4 wd -- 2 wd
On , mutta miksi näin pitäisi tehdä ?madhand kirjoitti:Onko kukaan muuttanu esim. cossu escorttia takavetoiseksi? ja oiskohan millanen homma. oishan se ku ottas vaan etu kardaanin pois. mut vaikka takavetocossun laatikon ja onkohan kardaani oikean mittanen.
ex Jäsen #10
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Onhan noita clubissakin ollut/on.
Ehkä bpasi kertoo miten sen saa tehtyä.
Ehkä bpasi kertoo miten sen saa tehtyä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
cossu sierran olen tehnyt..ei mikään älytön urakka???2wd öljypohjasta en tiedä meneekö escoon mut sierraan meni heittämäl(männänjäähdytyssuuttimet putkessa)jotkut vaan väitti ettei mene sierraankaan kun silloin kyselin.borg warner jatkeeksi ja 2wd cossun kardaani..etunapoihin vetonivelet paikalleen ja kovaa ajoa....




Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
jos haluut helpolla päästä niin siihen tarvitaan:
2wd laatikko josta kytkin kopasta otetaan pienipala pois
2wd kartaani lyhennettynä (löytyy)
2wd startti
ja sitten "vaiken" homma laatikon tuki sen voi tehä esim. näin volvon moottorityyny,4wdlaatikon palkki,paksuhkoa lättärautaa.
näin jää etuperäpaikalle ja muu roska paikalle
jos tarttet muuta tietoa niin soita oon myös muuttanu 4wd sierran 2wd:ksi
2wd laatikko josta kytkin kopasta otetaan pienipala pois
2wd kartaani lyhennettynä (löytyy)
2wd startti
ja sitten "vaiken" homma laatikon tuki sen voi tehä esim. näin volvon moottorityyny,4wdlaatikon palkki,paksuhkoa lättärautaa.
näin jää etuperäpaikalle ja muu roska paikalle
jos tarttet muuta tietoa niin soita oon myös muuttanu 4wd sierran 2wd:ksi
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Sierra cosw. & 4x4/Escort cosw. nelikoissa pitäisi toimia. Voima menee planeettapyörästön kotelon kuoren kautta "100%" takapäähän. Planeettapyörästö/visko tavallaan vain ryöstää voimaa eteen, eli jos planeettapyörästö hajoaa (tai kardaani upuu), voima menee kokonaan taakse.JesseT kirjoitti:Palatakseni ensimmäiseen kysymykseen, etukardaanin poisto ei toimi keskitasauspyörästön takia.
EDIT: en suosittele näin tekemään, laatikon kesto on hyvin heikko näin. Miel. T5 tai vast.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Korjaa nyt jos olen väärässä, mutta periaatehan on tämän näköinen:jjs kirjoitti:Sierra cosw. & 4x4/Escort cosw. nelikoissa pitäisi toimia. Voima menee planeettapyörästön kotelon kuoren kautta "100%" takapäähän. Planeettapyörästö/visko tavallaan vain ryöstää voimaa eteen, eli jos planeettapyörästö hajoaa (tai kardaani upuu), voima menee kokonaan taakse.JesseT kirjoitti:Palatakseni ensimmäiseen kysymykseen, etukardaanin poisto ei toimi keskitasauspyörästön takia.
EDIT: en suosittele näin tekemään, laatikon kesto on hyvin heikko näin. Miel. T5 tai vast.
http://www.bodnarchuk.com/vintage_slotcar/gear_07.jpg
Eli kone pyörittää tuota planeettamekanismia, ulkokehä takaperää ja keskiratas etuperää. Jos kuorma otetaan pois keskirattaalta niin ulkokehää ei pyöritä enää mikään voima. Ainoastaan visko pistää vastaan ja se ei sitä kauaa jaksa tehdä hajoamatta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Voi olla että muistelen väärää asiaa. Näköjään sitten, perskule. Eli kun visko antautuu, laulu loppuu...hmmm.
En kuitenkaan antaudu vielä kokonaan; nuuskin yhden laatikon ja palataan astialle; kun tuo (laho) muistini väittää voiman "kiertävän kotelon ulkokuorta" suoraan taakse. Noh, nuuskitaan
En kuitenkaan antaudu vielä kokonaan; nuuskin yhden laatikon ja palataan astialle; kun tuo (laho) muistini väittää voiman "kiertävän kotelon ulkokuorta" suoraan taakse. Noh, nuuskitaan
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 336
- Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
- Paikkakunta: Oulu
Elikkä ootko muuttanu cossu escortin takavedoksi? jos nii millanen ajaa?bpasi kirjoitti:jos haluut helpolla päästä niin siihen tarvitaan:
2wd laatikko josta kytkin kopasta otetaan pienipala pois
2wd kartaani lyhennettynä (löytyy)
2wd startti
ja sitten "vaiken" homma laatikon tuki sen voi tehä esim. näin volvon moottorityyny,4wdlaatikon palkki,paksuhkoa lättärautaa.
näin jää etuperäpaikalle ja muu roska paikalle
jos tarttet muuta tietoa niin soita oon myös muuttanu 4wd sierran 2wd:ksi
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8
Suzuki GSX-R 1000 k8
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
On se lappu täälläkin ollut esillä joskus ja taitaa vieläkin löytyä jostain.pablo kirjoitti:juu 635hv/650nm/1,8b paperi löytyy KUNNIOITETTAVAT LUKEMAT!!!ja vielä alle 2 bar..
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Tuli kans tos paripäivää sitten innostus kokeilla et mimmonen olis toi esco ajaa taka vetosena.
No tänään sillä sit ajeltiin taka vetosena!
Ei kyl tehoja ole kuin puolet tosta bpasin tehoista mut liukasta oli
ainakin kun satoi
Ja kyllähän oli mukavaa ajaa takavetosella taas pitkästä aikaa.
Tosin tuli huomattua et lukko on näköjään paskana tuolta taka päästä,
pitää nypätä kytkimellä enenkuin vetää molemmat pyörät jos silloinkaan.
Ei ihme et radallakin meinaa sutia mutkis aina toisen puolen etuja taka rengas kun ei toi lukko pidä sit pätkääkään.
No tänään sillä sit ajeltiin taka vetosena!
Ei kyl tehoja ole kuin puolet tosta bpasin tehoista mut liukasta oli
ainakin kun satoi

Ja kyllähän oli mukavaa ajaa takavetosella taas pitkästä aikaa.

Tosin tuli huomattua et lukko on näköjään paskana tuolta taka päästä,
pitää nypätä kytkimellä enenkuin vetää molemmat pyörät jos silloinkaan.
Ei ihme et radallakin meinaa sutia mutkis aina toisen puolen etuja taka rengas kun ei toi lukko pidä sit pätkääkään.
-
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Minä vaihdoin 2wd cossun loodan + startin +kartaanin jota piti lyhetää pikkusen.madhand kirjoitti:no ei ihme jos bpasilla menee periä...
Miten cosander on toteuttanut muuton takavetoseksi?
Sopiiko muuten toi 2wd perä murikka heittämällä tonne 4wd perän tilalle?
Ja eikös 3.62 oli nelikko cossun välitys?
Mikäs nelikko dohc välitys on?
-
- Viestit: 336
- Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
- Paikkakunta: Oulu
miten katastus?Cosander kirjoitti:Minä vaihdoin 2wd cossun loodan + startin +kartaanin jota piti lyhetää pikkusen.madhand kirjoitti:no ei ihme jos bpasilla menee periä...
Miten cosander on toteuttanut muuton takavetoseksi?
Sopiiko muuten toi 2wd perä murikka heittämällä tonne 4wd perän tilalle?
Ja eikös 3.62 oli nelikko cossun välitys?
Mikäs nelikko dohc välitys on?
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8
Suzuki GSX-R 1000 k8
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
miksi se pitäis katsastaa 2wd? onko liian kova homma vaihtaa loota kerran vuodessa? jos kerran muutenkin haluaa alkaa kikkailemaanmadhand kirjoitti:miten katastus?Cosander kirjoitti:Minä vaihdoin 2wd cossun loodan + startin +kartaanin jota piti lyhetää pikkusen.madhand kirjoitti:no ei ihme jos bpasilla menee periä...
Miten cosander on toteuttanut muuton takavetoseksi?
Sopiiko muuten toi 2wd perä murikka heittämällä tonne 4wd perän tilalle?
Ja eikös 3.62 oli nelikko cossun välitys?
Mikäs nelikko dohc välitys on?

sierra xr4x4
escort mk1
escort mk1
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
En meinaa katsastaa takavetosena talveksi taas nelikoksi.Sierraxr4x4 kirjoitti:miksi se pitäis katsastaa 2wd? onko liian kova homma vaihtaa loota kerran vuodessa? jos kerran muutenkin haluaa alkaa kikkailemaanmadhand kirjoitti:miten katastus?Cosander kirjoitti: Minä vaihdoin 2wd cossun loodan + startin +kartaanin jota piti lyhetää pikkusen.
Sopiiko muuten toi 2wd perä murikka heittämällä tonne 4wd perän tilalle?
Ja eikös 3.62 oli nelikko cossun välitys?
Mikäs nelikko dohc välitys on?
Sopivasti pitää alkuvuodesta katsastaa niin saa taas kesäksi vaihtaa takavetoksi.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Quaife kestää "käsittämättömän" määrän tehoa. Varsinkin 4v. Hammasprofiilit on vahvoja vaikka akselit eivät ole kovin kaukana toisistaan, päittäisvoimia ei synny kun kyseessä on suorahampainen jne.Kehmu kirjoitti:Muistan lukeneeni jostain netistä parista esco cossusta jotka oli muutettu 2wd ja niissä käytettiin normi sierran type9 lootaa quaifen sisuskaluilla. Tiedä sitten miten kestää, mutta ei noissa tainnu ollakkaan kuin se ~400hv (enklantilaisia)Mutta kuitenkin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe