cossun nostajat

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

lars
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:50:51 2004
Paikkakunta: turku

cossun nostajat

Viesti Kirjoittaja lars » To Elokuu 4. 23:23:35 2005

tuli vaihdettua kossusta ventiilivarrenkumit kun tänään sain kannen kasaan ja rupesin koe käyttämään.Käy pirun nätisti ja tasaisesti muuten mutta armoton naputus :(
on sit kai yhdessä hydraullisessa nostajassa jotain häikkää?
Laitoin kyllä kaikki ihan kunnolla loppuun asti paikoilleen. Eikö niissä ole reijät mistä menee oljyt sisään onkohan mahdollisesti jonkun nostajan reikä tukossa :?: :roll:

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Elokuu 5. 2:14:15 2005

Eikö se naputus tokene ollenkaan ajossa esim.
Vaikeeta sanoa mikä siellä on vialla.
Jos on joku nostaja tai kanava tukossa ,ei siihen paljon muu auta kuin putsaus/vaihto.

Jos painimet on ihan tyhjät ,ne varmaankin naputtaa jonkun aikaa ennen kuin täyttyvät.
Jotkut laittaa niistä venttiilinpainimien reijistä öljyä sisälle jo valmiiksi ennen asennusta.
Mulla on nostimet uinut öljyssä aina ennen asennusta ja ei ole sen ihmeemmin koskaan naputellut.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Elokuu 5. 2:51:18 2005

Annoitko sitten yhtään kierroksia koneelle?

Itellä sen verran kokemusta, että kun broidin autoon saatiin kone käyntiin niin se naputti ihan helvetisti. Annettiin sen käydä vain tyhjäkäyntiä n. 20-30 min ja ei auttanut mitään, mutta kun pari kertaa kierrätti vähän korkeammalle niin sitten vasta täyttyi noi nostajatkin kunnolla ja konekin hiljeni normaaliksi.
Tossa tapauksessa nostajat oli varmasti tyhjät, koska ne oli pesty kahteen kertaan ultraäänipesurissa.

lars
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:50:51 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja lars » Pe Elokuu 5. 9:27:06 2005

MikkoT kirjoitti:Annoitko sitten yhtään kierroksia koneelle?

Itellä sen verran kokemusta, että kun broidin autoon saatiin kone käyntiin niin se naputti ihan helvetisti. Annettiin sen käydä vain tyhjäkäyntiä n. 20-30 min ja ei auttanut mitään, mutta kun pari kertaa kierrätti vähän korkeammalle niin sitten vasta täyttyi noi nostajatkin kunnolla ja konekin hiljeni normaaliksi.
Tossa tapauksessa nostajat oli varmasti tyhjät, koska ne oli pesty kahteen kertaan ultraäänipesurissa.
tuli sitä jossain 3000 kierroksessa käytettyä hetkellisesti ja ihan normaali tyhjäkäynnillä joku 10min.Noh tarvii lähtee tallin puolelle ihmettelemään onneks on kesäloma :P

lars
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:50:51 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja lars » Pe Elokuu 5. 13:34:06 2005

ei tokene millään naputus vaikka on paineimalla puhalleltu ja puunailtu :?:
Missä olette käyneet ultraäänipesussa?Onko turun lähistöllä jotain paikkaa?ja minkä hintasta tollanen touhu on varmasti kyllä halvempaa kun uudet nostajat 40ekiä kappale 8)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Elokuu 5. 13:50:19 2005

Kyllä ne mullakin aluksi piti melkosta rapinaa mutta en antanut sen häritä. Baanalle vaan ja tossua huolella niin jo lakkas rapinat :wink:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Elokuu 5. 15:08:41 2005

Skorppi kirjoitti:Kyllä ne mullakin aluksi piti melkosta rapinaa mutta en antanut sen häritä. Baanalle vaan ja tossua huolella niin jo lakkas rapinat :wink:
Yhdyn tähän kommenttiin eli ensin kone lämpimäksi ja sitten vaan joko ajelemalla tai paikallaan kierrokset sinne suunnilleen rajottajalle niin pitäisi nostajienkin täyttyä ja ylimäärästen äänien hävitä. Tämä edellyttää tietenkin sitä, että nostajat ovat olleet ehjät purettaessa.

Jos epäilet vain yhtä nostajaa niin sen voit saada ehkä selville näin: käyttelet konetta ensin vähän aikaa, jonka jälkeen purat ton venakopankannen irti ja kokeilet nostajat esim. ruuvarilla, että on "kovat" kun vena on kiinni (nokan kärki kohti taivasta). Jos joku nostaja on tossa vaiheessa selvästi väljä niin se on todennäköisesti silloin tukossa tai rikki.

Vastaa Viestiin