cossu temppuilee(yllätys)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

perhecossu
Ylläpitäjä

cossu temppuilee(yllätys)

Viesti Kirjoittaja perhecossu » Pe Heinäkuu 1. 1:13:35 2005

cossu alkoi temppuilemaan konehuoneen pesun jälkeen.tyhjäkäynti normaalia,sillon tällön tömähtää putkessa.ja tietysti aaltoilee,mutta se on varmaan se tyhjäkäyntiventtiili.pintakaasulla vetää hyvin,mutta täyskaasukiihdytyksessä alkaa pistämään hanttiin ihan kuin joku pytty tippuis kokonaan pelistä heti kun paineet nousee.isoilla vaihteilla ei vedä juuri mihinkään.huiput ehkä 150km/h.kun on aikansa rykinyt ja päästää kaasun ,pölläyttää tumman pilven putkesta,eli bensaa ilmeisesti tulee riittämiin.vika parani pesun jälkeen kun ajo motin lämpimäks,ja uusiutu nyt viikon jälkeen pesusta.mistä aloitan tarkistamisen?ilmeisesti jakajan kansi,johdot ja tulpat,mutta jos vika ei korjaannu ni mikä sitten eteen.
mitenköhn usein tulis noi tulpat vaihtaa?ajattelin et jos niistä paineen alla kipinä katoaa.niillä on nyt 10000km ajettu.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: cossu temppuilee(yllätys)

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Heinäkuu 1. 5:27:59 2005

perhecossu kirjoitti:cossu alkoi temppuilemaan konehuoneen pesun jälkeen.tyhjäkäynti normaalia,sillon tällön tömähtää putkessa.ja tietysti aaltoilee,mutta se on varmaan se tyhjäkäyntiventtiili.pintakaasulla vetää hyvin,mutta täyskaasukiihdytyksessä alkaa pistämään hanttiin ihan kuin joku pytty tippuis kokonaan pelistä heti kun paineet nousee.isoilla vaihteilla ei vedä juuri mihinkään.huiput ehkä 150km/h.kun on aikansa rykinyt ja päästää kaasun ,pölläyttää tumman pilven putkesta,eli bensaa ilmeisesti tulee riittämiin.vika parani pesun jälkeen kun ajo motin lämpimäks,ja uusiutu nyt viikon jälkeen pesusta.mistä aloitan tarkistamisen?ilmeisesti jakajan kansi,johdot ja tulpat,mutta jos vika ei korjaannu ni mikä sitten eteen.
mitenköhn usein tulis noi tulpat vaihtaa?ajattelin et jos niistä paineen alla kipinä katoaa.niillä on nyt 10000km ajettu.
Ne kaks isoa koneenjohtosarjan liitintä siinä puolan vieressä kannattaa myös tarkistaa. Mulla oli niistä toinen täysin hapettunut sisältä. Jakajan kansi, pyörijä ja se virranjakajan anturi kannattaa tosiaan ekaksi tarkistaa.
Viimeksi muokannut Yrkesman, Ke Heinäkuu 9. 9:27:32 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Pe Heinäkuu 1. 11:25:27 2005

Itsellä samoja oireita koneen pesun jälkeen joskus. Tulpanjohdot oli saanut vettä vähän ja huolellinen kuivaus auttoi. Ohje tulppien vaihtoväliksi taisi olla 30 tkm, moni taitaa vaihtaa vähän useammin.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Heinäkuu 1. 14:51:46 2005

Kannattaa myös ottaa AINA pesun jälkeen virranjakajan kansi ylös ja kuivata...

EDIT;

luin tuon selityksen myös ajatuksella, nostappa tulpanjohdot kannesta ylös ja katso lampulla lainehtiiko...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Heinäkuu 1. 17:29:14 2005

Itselläni teki kartiosuodatin sen kun kastui.. ja kun alko vedättää.. pröö pröö.. tuntu et ois käyny kolmella.

sen jälkeen olen pessyt ihan normaalisti ja varonut suodatinta. ja ei ole ollut mitään vikoja sen jälkeen.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

perhecossu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja perhecossu » Pe Heinäkuu 1. 17:36:44 2005

kävin tilaamassa jakajan kannen,pyörijän ja johdot.mitään tuotetta ei ollu hyllyssä stockkalla,ja johtoja en viitsi sieltä edes hakea koska ne maksaa 79euroo kpl.autoracingiin soitin,mutta olivat tänään myyneet jollekin viimeiset johdot(189euroo sarja).on muuten perin vittumainen irrottaa toi jakajan kansi.oisko mitään neuvoo kuinka nakkisormi siitä suoriutuu

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Heinäkuu 1. 17:38:19 2005

perhecossu kirjoitti:kävin tilaamassa jakajan kannen,pyörijän ja johdot.mitään tuotetta ei ollu hyllyssä stockkalla,ja johtoja en viitsi sieltä edes hakea koska ne maksaa 79euroo kpl.autoracingiin soitin,mutta olivat tänään myyneet jollekin viimeiset johdot(189euroo sarja).on muuten perin vittumainen irrottaa toi jakajan kansi.oisko mitään neuvoo kuinka nakkisormi siitä suoriutuu
jakopäänsuoja irti, niin homma on vähän helpompaa.

perhecossu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja perhecossu » Pe Heinäkuu 1. 17:43:36 2005

kiitti vinkistä.se on se taaempi klipsi ainakin mun sormille liian pienessä kolossa.pitää varmaan ottaa vaimo avuks.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Heinäkuu 1. 17:48:44 2005

perhecossu kirjoitti:kiitti vinkistä.se on se taaempi klipsi ainakin mun sormille liian pienessä kolossa.pitää varmaan ottaa vaimo avuks.
taaempi klipsi lähtee melkein vain ruuvarilla.. harvoin sitä oon takaskaan saanu ilman apuvälinettä, kun ei voima riitä siellä pienessä kolossa puristamaan tarpeeksi..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Pe Heinäkuu 1. 19:59:18 2005

Laze kirjoitti:
perhecossu kirjoitti:kiitti vinkistä.se on se taaempi klipsi ainakin mun sormille liian pienessä kolossa.pitää varmaan ottaa vaimo avuks.
taaempi klipsi lähtee melkein vain ruuvarilla.. harvoin sitä oon takaskaan saanu ilman apuvälinettä, kun ei voima riitä siellä pienessä kolossa puristamaan tarpeeksi..
No sitten ei ole tarpeeksi ruutia :wink:

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Heinäkuu 1. 20:53:34 2005

ddd
Viimeksi muokannut Jake, La Heinäkuu 2. 2:32:32 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Jäsen #10

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Heinäkuu 1. 20:59:26 2005

Saa aika helposti kun ensin edestä katsottuna oikean puoleisen klipsin irrottaa esim. ruuvarilla , toisen saakin sitten iisisti kallistamalla hieman kantta .

Kannattaa varoa voimankäyttöä , johdot hajoaa helposti :x
ex Jäsen #10

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Heinäkuu 1. 22:34:43 2005

Juu takaisin laitto taaimmaisessa näin henkilökohtaisesti tuotti enemmän ongelmia.. :roll:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

perhecossu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja perhecossu » Su Heinäkuu 3. 17:35:16 2005

tais löytyä syy prötäämiseen.3 sylinterin tulpasta puuttui kärki kokonaan.toivottavasti on poistunut vähin äänin,eikä esimerkiksi olisi tuhonnut pakovenaa mennessään.

Vastaa Viestiin