Cossu käy kolmella

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Cossu käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Kesäkuu 21. 21:55:22 2005

Otsikon mukainen vika ilmestynyt nyt kolme kertaa kuukauden sisällä. Ilmenee nimenomaan kylmänä, kun kone lämpenee, alkaa käymään normaalisti. Viikonloppuna teki ekan kerran tempun kotipihassa, silloin ehdin todeta seuraavaa:
1:s pytty pimeä, kastelee tulpan. Kipinä tulee, kokeiltu kolmella eri tulpalla, uusittu tulppa -> ei vaikutusta. tänään aamulla lähti käymään OK, mutta hetken päästä kävi taas kolmella. Ajoin auton tallille, n. viiden km jälkeen kävi taas OK.

Torstaina ehdin syventyä asiaan ajan kanssa, mutta onko porukalla ehdotuksia mikä mättää? Omat arviot osuu auki jumittavaan suuttimeen, venttiilivikaan, tai sitten jostain kumman syystä kipinä katoaa kun tulppa on kiinni (kaukaa haettu). Pitää mittailla puristukset, mutta vika ilmestyy harvoin ja varmaan taas torstaina toimii Ok, kun menen autoa tutkimaan.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

..

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Kesäkuu 21. 22:17:25 2005

noista se vika varmaan löytyy mutta kato huvikseks lampulla männänpäätä onko se aivan kiiltävä (vesi puhdistaa tehokkaasti). mulla oli juuri tuollaiset oireet silloin aikoinaan kun tappelin sen kannessa olleen hiushalkeaman kanssa. usein käynnistyksessä lähti vain kolmella ja kun hetken matkaa ajoi heräs neljäskin pytty mukaan. muuten ei oireillu (kunnes sitten joskus kun puhalsi vedet ulos, mutta siihen kului aikaa.)
tuskin se vika tuohon paikallistuu mutta kuitenkin.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Kesäkuu 21. 22:20:26 2005

Onko tulpanjohdot kunnossa?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Kesäkuu 21. 22:36:53 2005

ota yhteyttä niin pestään sun suuttimet
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Kesäkuu 22. 0:14:43 2005

Joo, yksi epäilyksen aihe on toi Timon ehdottama. Lampulla olen kyllä katsonut ja mustalta näyttää, eikä vedetkään häviä, mutta ei toi ole kuitenkaan ihan poissuljettu.

Tulpanjohdot näyttää olevan OK, mutta vois kokeilla vaihtaa toisen johdon kanssa ristiin, jos vaikka vika hyppää toiseen pyttyyn.

Kiitoksia sierra friikki, mulla on yksi sarja 4wd suuttimia hyllyssä, kokeilen niillä, mutta ei toi pesu kuitenkaan pahaa tekis. Palaan asiaan.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Su Kesäkuu 26. 19:24:06 2005

Nyt on taas päästy eteenpäin, ykköspytyssä ei ole puristuksia kun vika on päällä. Lähipäivinä pitää ottaa kansi pois ja kurkata miltä sen alapuolella näyttää.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Kesäkuu 26. 19:34:03 2005

Turbo_IS kirjoitti:Nyt on taas päästy eteenpäin, ykköspytyssä ei ole puristuksia kun vika on päällä. Lähipäivinä pitää ottaa kansi pois ja kurkata miltä sen alapuolella näyttää.
Mulla kävi aikoinaan aina kylmänä pitkään kolmella ja lämmetessä sitten rupes käymään neljällä. Johtui siitä että oli kansi palotiloista halki ja venat vuos. Toivotaan että ei oo sulla yhtä huonosti asiat.. Tosin siitä on hyvä alottaa viritys.. 8)
Toyota Supra TT

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Su Kesäkuu 26. 22:41:45 2005

Hena kirjoitti:Mulla kävi aikoinaan aina kylmänä pitkään kolmella ja lämmetessä sitten rupes käymään neljällä. Johtui siitä että oli kansi palotiloista halki ja venat vuos. Toivotaan että ei oo sulla yhtä huonosti asiat.. Tosin siitä on hyvä alottaa viritys.. 8)
Hävisikö sulla nestettä? Oliko tulppa märkä?

Mulla se tekee tempun niin, että kun kylmänä laittaa käymään, se käy n. 20-30sek. ok ja sitten 1:nen pimenee. Muutaman km:n kun ajaa tulee pytty mukaan ja sitten toimii ihan normaalisti. Viittaisi mun mielestä siihen, että vettä tulee jostakin sylinteriin. Hirveesti ei viitsi ajella kun näyttää siltä, että muut sylinterit menee rankasti laihalle (tulpat valkoisia).
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Kesäkuu 26. 23:31:48 2005

Turbo_IS kirjoitti:
Hena kirjoitti:Mulla kävi aikoinaan aina kylmänä pitkään kolmella ja lämmetessä sitten rupes käymään neljällä. Johtui siitä että oli kansi palotiloista halki ja venat vuos. Toivotaan että ei oo sulla yhtä huonosti asiat.. Tosin siitä on hyvä alottaa viritys.. 8)
Hävisikö sulla nestettä? Oliko tulppa märkä?

Mulla se tekee tempun niin, että kun kylmänä laittaa käymään, se käy n. 20-30sek. ok ja sitten 1:nen pimenee. Muutaman km:n kun ajaa tulee pytty mukaan ja sitten toimii ihan normaalisti. Viittaisi mun mielestä siihen, että vettä tulee jostakin sylinteriin. Hirveesti ei viitsi ajella kun näyttää siltä, että muut sylinterit menee rankasti laihalle (tulpat valkoisia).
Ei muistaakseni hirveesti kuitenkaan hävinnyt nestettä. Mulla teki niin että kävi heti kolmella, joskus jopa kahella vähän aikaa. Sitten kun oli jonkun aikaa käytelly niin alko käymää kaikilla. Se on sitten kansiremppa sulla edessä.. :?
Toyota Supra TT

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Kesäkuu 29. 13:01:45 2005

Kansi on nyt irrotettu, mutta en vielä ehtinyt purkaa venttiileitä pois. Kansipahvi näytti kyllä epäilyttävältä, mutta ihan selvää vikaa en siitäkään löytänyt.

ARP kansipultteja ei tunnu löytyvän tähän hätään mistään, täytyy varmaan laittaa vakiot. Mutta jos jollakin löytyy vinkkejä missä saattais olla, saa ilmoitella.

Niin ja mistä erottikaan vakion ja N-ryhmäläisen kansipahvin? Olin ostavinani N-ryhmäläisen, mutta toi paikallaan oleva oli numeroita myöten samanlainen. Saattaa tosin olla, että se on joskus aiemmin jo vaihdettu N-ryhmäläiseen.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Kesäkuu 29. 13:03:32 2005

Turbo_IS kirjoitti:Kansi on nyt irrotettu, mutta en vielä ehtinyt purkaa venttiileitä pois. Kansipahvi näytti kyllä epäilyttävältä, mutta ihan selvää vikaa en siitäkään löytänyt.

ARP kansipultteja ei tunnu löytyvän tähän hätään mistään, täytyy varmaan laittaa vakiot. Mutta jos jollakin löytyy vinkkejä missä saattais olla, saa ilmoitella.

Niin ja mistä erottikaan vakion ja N-ryhmäläisen kansipahvin? Olin ostavinani N-ryhmäläisen, mutta toi paikallaan oleva oli numeroita myöten samanlainen. Saattaa tosin olla, että se on joskus aiemmin jo vaihdettu N-ryhmäläiseen.
Mikä numero siinä on?
N-ryhmäläisessä ei ole metallirinkulaa öljykanavan reijässä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Kesäkuu 29. 13:18:31 2005

siipicossu kirjoitti:Mikä numero siinä on?
N-ryhmäläisessä ei ole metallirinkulaa öljykanavan reijässä.
Muistaakseni jotain YB 1009/1, täytyy tarkistaa kun käyn tallilla.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Kesäkuu 29. 13:38:07 2005

tarvitko uuden kannen?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Kesäkuu 29. 13:55:28 2005

Laita LT-volkkarin pultit, 2.4l TD koneesta. Maksaa motonetissä 15e. Ovat mitoiltaan identtiset vakioiden kanssa mutta ovat vahvemmat.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Kesäkuu 29. 14:13:12 2005

d
Viimeksi muokannut PasiZ, Ke Kesäkuu 29. 16:05:26 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Kesäkuu 29. 15:03:55 2005

sierra friikki kirjoitti:tarvitko uuden kannen?
Kansi näyttäis olevan ihan ehjä, mutta tutkitaan vielä tarkemmin...
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Kesäkuu 29. 15:13:13 2005

Turbo_IS kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Mikä numero siinä on?
N-ryhmäläisessä ei ole metallirinkulaa öljykanavan reijässä.
Muistaakseni jotain YB 1009/1, täytyy tarkistaa kun käyn tallilla.
Vakio YB 1261, ja ännäläinen YB 0611
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ke Kesäkuu 29. 19:01:26 2005

siipicossu kirjoitti:
Turbo_IS kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Mikä numero siinä on?
N-ryhmäläisessä ei ole metallirinkulaa öljykanavan reijässä.
Muistaakseni jotain YB 1009/1, täytyy tarkistaa kun käyn tallilla.
Vakio YB 1261, ja ännäläinen YB 0611
Jos en väärin muista niin aikoinaan esim autoracingissä myytiin vakiopahvia nryhmäläisen pahvina :roll: Kun pahvit laitettiin vierekkäin pöydälle niin oli täysin sama pahvi.

escovainaa
Viestit: 515
Liittynyt: Ti Syyskuu 21. 5:09:10 2004
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja escovainaa » Ke Kesäkuu 29. 21:31:52 2005

Kaverin cossus oli hyvin saman tyyppistä vikaa vuosi sitten. Lisäksi se hukkas jäähdytin nestetettä. Kone avattiin ja syy löytyi kolmos pytystä, jossa oli pitkä halkeama.
En halua pelotella, mutta näinkin on käynyt!

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Kesäkuu 30. 12:33:13 2005

siipicossu kirjoitti:
Turbo_IS kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Mikä numero siinä on?
N-ryhmäläisessä ei ole metallirinkulaa öljykanavan reijässä.
Muistaakseni jotain YB 1009/1, täytyy tarkistaa kun käyn tallilla.
Vakio YB 1261, ja ännäläinen YB 0611
Kyllä siinä toi YB 1009/1 numero on. Täytyy tänään verrata kun saan vakion käsiini.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Kesäkuu 30. 14:45:33 2005

Ei sun luo uskalla enää tulla kylään jos tuo sun huono tuuri tarttuu omiin projekteihin.Seuraavaksi sulla varmaan repeää etuperä noin vain :? :(
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Kesäkuu 30. 18:07:59 2005

Aksu kirjoitti:Ei sun luo uskalla enää tulla kylään jos tuo sun huono tuuri tarttuu omiin projekteihin.Seuraavaksi sulla varmaan repeää etuperä noin vain :? :(
Joo, oma perä on revennyt jo moneen kertaan, ei tosin silloin kun sä oot käyny täällä :lol: :lol:

No, vika kuitenkin löytyi, pidetään porukkaa jännityksessä niin kauan kun saan otettua kuvan. Tästähän vois järjestää ckollimaisen arvauskilpailun, palkintona oikein arvanneelle itseostetut pullakahvit :wink:

Edit: Niin ja ne joille ehdin syyn kertoa esim. tänään pk-miitissä, ei TIETENKÄÄN ole osallistumisoikeutta.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Kesäkuu 30. 19:38:55 2005

Lukematta juurikaan noita ylläolevia viestejä veikkaan kannen olevan halki palotilojen ylänurkista suoraan vesitilaan; halkeamia 1-8 kpl?
Viimeksi muokannut jjs, To Kesäkuu 30. 21:59:06 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Kesäkuu 30. 20:42:56 2005

jjs kirjoitti:Lukematta juurikaan noita ylläolevia viestejä veikkaan kannen olevan halki palotilojen ylänurkista suoraan vesitilaan; 1-8 kpl?
kolmos pytyn takimmaisen imu- ja pakoventtiilin välistä vesitilaan..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » To Kesäkuu 30. 20:46:28 2005

Irronnutta/löystynyttä seetirengasta, ja edes sen sylinterin jos "arvaan" oikein eli ykköspytty.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » To Kesäkuu 30. 22:30:20 2005

Männän palautusjousi on kuoleentunut ja ykkösen mäntä jäänyt ääriasentoon... eiku mähän kuuluinkin joukkoon "ei osallistumisoikeutta". Eli unohtakaa tää ja jatkakaa veikkailua.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » To Kesäkuu 30. 22:32:27 2005

Timo kirjoitti:
jjs kirjoitti:Lukematta juurikaan noita ylläolevia viestejä veikkaan kannen olevan halki palotilojen ylänurkista suoraan vesitilaan; 1-8 kpl?
kolmos pytyn takimmaisen imu- ja pakoventtiilin välistä vesitilaan..
tiedättekös mistä se halkeaminen johtuu cossun kannessa?
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Kesäkuu 30. 23:08:57 2005

Päästän teidät piinasta, vaikka kovasti yrititte pelotella, selvittiin kuitenkin suhteellisen halvalla. Tässä syyllinen (huono kuva).
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Heinäkuu 1. 14:44:36 2005

Turbo_IS kirjoitti:Päästän teidät piinasta, vaikka kovasti yrititte pelotella, selvittiin kuitenkin suhteellisen halvalla. Tässä syyllinen (huono kuva).
No siinähän se popin palautinjousi olikin poikkinaisena :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Heinäkuu 1. 15:34:01 2005

Toisilla sitten käy tuuri... Omassa oli aikoinaan "vastaavilla oireilla" kansi 8 kohtaa halki.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Heinäkuu 1. 15:47:16 2005

jjs kirjoitti:Toisilla sitten käy tuuri... Omassa oli aikoinaan "vastaavilla oireilla" kansi 8 kohtaa halki.
Sai sitten hetken soittaa tikkiä
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Pe Heinäkuu 1. 18:34:25 2005

Ette olisi paljastaneet.. Olisin ihan rehellisesti sanottuna veikannut, että tarkistappa venttiilikoneisto :) Oli yhdessä dieselissä taannoin ongelma, että ei kylmänä käynyt kunnolla, mutta "yritti" välillä.. Kas kummaa, jousi :D

Tuossa uudessa timberin ajokissa oli, että ei käynyt kylmänä oikein ja kuumana kuormalla alkoi hukkaamaan yhtä pyttyä. Pakosarjan tiiviste oli 6. sylinterin pakokanavan edessä.. Tampereelle soitettiin, niin veti poijat hiljaiseksi kun sanottiin uuden koneen kuulostavan ooppelilta :lol:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Heinäkuu 1. 18:58:37 2005

PasiZ kirjoitti:
jjs kirjoitti:Toisilla sitten käy tuuri... Omassa oli aikoinaan "vastaavilla oireilla" kansi 8 kohtaa halki.
Sai sitten hetken soittaa tikkiä
No ei. Uutta tilalle.
-Mutta- tuli siinä kohden kun huomasin oireet, ajattelin tilkkeen olevan vainaa, purin; olihan tilkekin luonnollisesti vähän kärähtänyt joten uusi pahvi ja hyllystä uusi kansi (portattu) tilalle. Kaikki vielä ok, mutta kun kaveri halusi omaan cossuunsa (öljykanavasta haljenneen tilalle) sen kannen niin siitä se soppa syntyi... Kiinni ja "miksi tää käy kolmella kylmänä?" Tuli muuten ostettua kaverille tilalle toinen kansi vähän kalliimmalla kun olin itse saanut edellisestä :? Ja tein työt vielä päälle ja maksoin tilkkeet. Kuka vielä väittää ettei yksityiskaupoissa ole takuuta??? Korpeaa vieläkin, mutta -pidin sanani- 8)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Pe Heinäkuu 1. 20:43:47 2005

PowerUp kirjoitti:Ette olisi paljastaneet.. Olisin ihan rehellisesti sanottuna veikannut, että tarkistappa venttiilikoneisto :)
Läpi menee, uskotaan. Saat käydä ostamassa itsellesi pullakahvit :wink:

Olipa muuten hyvä palvelu Tero Anttila Oy:ssä, laitoin sinne mailina tiedustelun venttiilijousista ja loppuun puhelinnumeron, meni muutama tunti ja sieltä soitettiin. Jouset löytyi ja kun kysyin hintaa, myyjä kysyi olenko klubin jäsen, alennusta tuli lähtöhinnasta reilu 66% ja olisi vielä tuonut jouset mukanaan kotimatkalla. En ehtinyt kaveria treffaamaan, niin lupasin noutaa ne maanantaina.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Pe Heinäkuu 1. 22:36:12 2005

PasiZ kirjoitti: No siinähän se popin palautinjousi olikin poikkinaisena
Niin oli mutta mähän olin nähny ton päivemmällä joten siksi tiesin vian :)
Toisaalta jos joku olis arvannu sen olevan ihan poikkirikki, niin olis saanu sen papukaijamerkinkin pullakaffien lisäksi.
Turbo_IS kirjoitti: Jouset löytyi ja kun kysyin hintaa, myyjä kysyi olenko klubin jäsen, alennusta tuli lähtöhinnasta reilu 66% ja olisi vielä tuonut jouset mukanaan kotimatkalla.
Täh! Ei siis olis edes asentanu niitä paikalleen... no mä kyllä unohtasin tollasen firman ja hommaisin jouset muualta. Eikö nykyaikana saa mitään palvelua! 8)
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Vastaa Viestiin