painekotelo
Valvoja: CRSC Hallitus
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
painekotelo
kertokaas arvon virittäjävelhot mihin asti cossun (4wd) oma painekotelo/kaasuläppä riittää..meinaan hepallisesti?vaikuttaako niiden isontaminen ahtimen heräämiseen ratkaisevasti(hx-40)aattelin kysäistä kun näkyy välillä omia painekoteloratkaisuja????

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Axeman
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Ratsastan aiheella, toivottavasti ei asianomaiset loukkaannu.
Tuli tuossa mieleen että kun ootte jotkut turboon rakentanu noita painekoteloita nii onko kukaan kokeillu sellasta, että tekis periaatteessa
4-1 pakosarjan, mutta toimis tietusti toisin päin, eli kollektoriin kaasuläppä ja ilma kulkis kollektorilta moottoriin päin.
Mitkä on idean haitat? Nähtävästihän haittoja on, koska kyseisiä rakennelmia en oo tavannu vielä missään kulkineessa.
Tuli tuossa mieleen että kun ootte jotkut turboon rakentanu noita painekoteloita nii onko kukaan kokeillu sellasta, että tekis periaatteessa
4-1 pakosarjan, mutta toimis tietusti toisin päin, eli kollektoriin kaasuläppä ja ilma kulkis kollektorilta moottoriin päin.
Mitkä on idean haitat? Nähtävästihän haittoja on, koska kyseisiä rakennelmia en oo tavannu vielä missään kulkineessa.
#764
-
Puuhapetri
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
Onhan noita vapari ykspisteruiskuissa pakonsanelemina. Mutta eikö suorat imutorvet ole paremmat painekotelossa ahdetuissa ja läppärunko imutorvilla imukoneissa.Axeman kirjoitti:Ratsastan aiheella, toivottavasti ei asianomaiset loukkaannu.
Tuli tuossa mieleen että kun ootte jotkut turboon rakentanu noita painekoteloita nii onko kukaan kokeillu sellasta, että tekis periaatteessa
4-1 pakosarjan, mutta toimis tietusti toisin päin, eli kollektoriin kaasuläppä ja ilma kulkis kollektorilta moottoriin päin.
Mitkä on idean haitat? Nähtävästihän haittoja on, koska kyseisiä rakennelmia en oo tavannu vielä missään kulkineessa.
Cosworth 4x4 -90
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
löytynyt tuollainen rakennelma ainakin yhdeltä klubilaiselta(TRV) jossain vaiheessa escosta mutta muutettu nykyisin toisenlaiseksi.Axeman kirjoitti:Ratsastan aiheella, toivottavasti ei asianomaiset loukkaannu.
Tuli tuossa mieleen että kun ootte jotkut turboon rakentanu noita painekoteloita nii onko kukaan kokeillu sellasta, että tekis periaatteessa
4-1 pakosarjan, mutta toimis tietusti toisin päin, eli kollektoriin kaasuläppä ja ilma kulkis kollektorilta moottoriin päin.
Mitkä on idean haitat? Nähtävästihän haittoja on, koska kyseisiä rakennelmia en oo tavannu vielä missään kulkineessa.
1-4imusarja
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
Orsts2
- Viestit: 463
- Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
- Viesti:
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
..
kannattaa niitä virtauksiakin hieman miettiä kun välipalaa asentaa. kyllä cossu-insinööreillä on jokin ajatus ollut kun ovat tuollaisen tehneet. se imukoteloon menevä nielu on aika litteä ja jos tarkkaan tuumailee huomaa että se nielu menee imutorvien taakse, aiheuttaiskohan se tasaisen virtauksen kaikille sylintereille alipainetilassa. ahtopaineella sillä ei ole niinkään merkitystä, ehkä? välipalalla nielu tulee ulospäin ja siten ruokkii kakkos ja kolmos pyttyjä enemmän?
no sitten kartiokotelot, kuinkahan moni on niitä mittaillut kuinka tasaisesti virtaukset jakaantuu, en minä ainakaan.. (sarlin on..) ja hyvin toimii..
mutta summa summarum, oikein leveä välipala saattaa aiheuttaa tasakaasulla eroja pyttyjen ilmansaantiin ja siten aiheuttaa nykimistä, samoin tyhjäkäynnillä röpötystä, ehkä? tuskin kuitenkan erot niin suureksi kasvaa että vaurioita olisi tiedossa, en tiedä. luulisin että suurempi riski virtaushäiriöihin on noilla itsetehdyillä koteloilla...
tämä oli mutua, ei tietoa.
no sitten kartiokotelot, kuinkahan moni on niitä mittaillut kuinka tasaisesti virtaukset jakaantuu, en minä ainakaan.. (sarlin on..) ja hyvin toimii..
mutta summa summarum, oikein leveä välipala saattaa aiheuttaa tasakaasulla eroja pyttyjen ilmansaantiin ja siten aiheuttaa nykimistä, samoin tyhjäkäynnillä röpötystä, ehkä? tuskin kuitenkan erot niin suureksi kasvaa että vaurioita olisi tiedossa, en tiedä. luulisin että suurempi riski virtaushäiriöihin on noilla itsetehdyillä koteloilla...
tämä oli mutua, ei tietoa.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
TVR
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Joo, on ollu tommonen systeemi mulla käytössä ja toimi ihan hyvin. Sillä imusarjalla oon ajanu kovimman varttimailin aikani tähän mennessä 9.6sec. Tehoo ei ihan niin hyvin sillä tuu (pitkät putket, vääntöö) mutta helpommin ajettava. Imusarjan muutin että saa lisää tehoo. Oon testannu vasta 4 lähtöö ja loppunopeus kasvoi ainakin heti joka kielii tehon kasvusta. Sillä 4-1 systeemillä en oo ajellu kadulla että en tiedä millai se normaali ajossa toimii. Pitkiä imusarjan putkia vakio autoissakin usein näkee.Aksu kirjoitti:löytynyt tuollainen rakennelma ainakin yhdeltä klubilaiselta(TRV) jossain vaiheessa escosta mutta muutettu nykyisin toisenlaiseksi.Axeman kirjoitti:Ratsastan aiheella, toivottavasti ei asianomaiset loukkaannu.
Tuli tuossa mieleen että kun ootte jotkut turboon rakentanu noita painekoteloita nii onko kukaan kokeillu sellasta, että tekis periaatteessa
4-1 pakosarjan, mutta toimis tietusti toisin päin, eli kollektoriin kaasuläppä ja ilma kulkis kollektorilta moottoriin päin.
Mitkä on idean haitat? Nähtävästihän haittoja on, koska kyseisiä rakennelmia en oo tavannu vielä missään kulkineessa.
1-4imusarja