4x4 cossun lämpötilamittari näyttää omiaan
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
4x4 cossun lämpötilamittari näyttää omiaan
Eli yksinkertanen kysymys mihin en forumin googlella löytänyt vastausta.
Eli ongelmana on se että eka lämpömittari toimi. sitten alkoi välillä näyttämään vain tappia ja välillä toimi. nyt kokonaan tapissa.
Onko anturi vika vai mittaristossa. Missä kyseinen lämpöanturi sijaitsee..?
Jotain tuntus olevan tulipellin luona imusarjan alla mut sinne ei oikeen pääse käsiksi niin ei viittis koko konehuonetta purkaa turhan takia jossei se siellä ole.
Ehdotuksia ?
Eli ongelmana on se että eka lämpömittari toimi. sitten alkoi välillä näyttämään vain tappia ja välillä toimi. nyt kokonaan tapissa.
Onko anturi vika vai mittaristossa. Missä kyseinen lämpöanturi sijaitsee..?
Jotain tuntus olevan tulipellin luona imusarjan alla mut sinne ei oikeen pääse käsiksi niin ei viittis koko konehuonetta purkaa turhan takia jossei se siellä ole.
Ehdotuksia ?
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5
Volvo S80 D5
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
vaikea sanoa kummassa on vika, mutta anturia epäilisin ensimmäiseksi. eli yleismittari käteen ja mittaamaan, jos ei kokeilemalla halua yrittää.
mulla on vedenlämpötilan anturi ainakin koneen oikealla puolella kannessa, nokkapyörien lähellä. siis oikea puoli, niinkuin repsikan puoli.
imusarjan alla on kanssa lämpötilan mittari, mutta se ei vaikuta lämpötilamittarin näyttämään.
edit. viallinen anturi näyttää oikeastaan joko todella suurta vastusta tai sitten se on lähes nolla vastuksella. sun tapauksessa anturin vastus on kokolailla nollan nurkilla.
mulla on vedenlämpötilan anturi ainakin koneen oikealla puolella kannessa, nokkapyörien lähellä. siis oikea puoli, niinkuin repsikan puoli.
imusarjan alla on kanssa lämpötilan mittari, mutta se ei vaikuta lämpötilamittarin näyttämään.
edit. viallinen anturi näyttää oikeastaan joko todella suurta vastusta tai sitten se on lähes nolla vastuksella. sun tapauksessa anturin vastus on kokolailla nollan nurkilla.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No eikös se mene niin päin, että kun lämpömittarin johdon laittaa suoraan maahan niin nousee tappiin eli vastus siis suunnilleen nolla kuten Hectori jo mainitsi eli todennäköisesti vika anturissa.
Kaverin escossa oli toi anturin liitin irronnut siitä itse anturin rungosta ja heilui sitten siinä miten sattui. Välillä näytti ihan ok ja välillä mitä huvittaa, kun sai suoraan maita.
Kaverin escossa oli toi anturin liitin irronnut siitä itse anturin rungosta ja heilui sitten siinä miten sattui. Välillä näytti ihan ok ja välillä mitä huvittaa, kun sai suoraan maita.
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: 4x4 cossun lämpötilamittari näyttää omiaan
Nelikossa juuri tuolla imusarjan alla tulipellin luona. Käsiksi pääsee helpostiBliz kirjoitti:Eli yksinkertanen kysymys mihin en forumin googlella löytänyt vastausta.
Eli ongelmana on se että eka lämpömittari toimi. sitten alkoi välillä näyttämään vain tappia ja välillä toimi. nyt kokonaan tapissa.
Onko anturi vika vai mittaristossa. Missä kyseinen lämpöanturi sijaitsee..?
Jotain tuntus olevan tulipellin luona imusarjan alla mut sinne ei oikeen pääse käsiksi niin ei viittis koko konehuonetta purkaa turhan takia jossei se siellä ole.
Ehdotuksia ?

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Mulla teki just samaa kun anturi oli rikki. Vaihdoin yläkautta, siinä tarvii kyllä niitä kätilön käsiä
Öljytikku pois, öljytikun pidikkeen pultti irti, moottorin lämpöanturin "kotelo" irti. Sitten pääsi jotenkuten vaihtamaan. Yritin kyllä alakautta, mutta mulla ei ainakaan käsien pituus ja nivelet oikein riittänyt.

Öljytikku pois, öljytikun pidikkeen pultti irti, moottorin lämpöanturin "kotelo" irti. Sitten pääsi jotenkuten vaihtamaan. Yritin kyllä alakautta, mutta mulla ei ainakaan käsien pituus ja nivelet oikein riittänyt.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
4WD:ssä anturit on vierekkäin kuskinpuolella kannen takanurkassa.Hectori kirjoitti:mulla on siivessä mittarin anturi oikealla edessä, ja toinen, ilmeisesti boksille tiedon kertova anturi sitten imusarjan alla takana.
onko nelikossa sama anturi molemmille tiedoille, vai onko se mittarin anturi jossain muualla?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
On muuten harvinaisen kettumainen paikka. alakautta oli pienet mahollisuudet päästä sinne ees jotenkin käsiksi mut todella todella ahdasta on. Mysteeri ei vieläkään selvinnyt pitää siis purkaa enemmän autoa että pääsee käsiksi siihen. Yksinkertaisesti joko huonot työkalut tai liian isot räpylät.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5
Volvo S80 D5
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
kuulostaa kyllä suhteellisen vittumaiselta paikalta. no nivelletty räikkälenkki auttaa varmasti sinnekin.Turbo_IS kirjoitti: 4WD:ssä anturit on vierekkäin kuskinpuolella kannen takanurkassa.
miksihän se nelikkoon on muutettu sinne, kun tossa 2wd mallissa se on aika makoisasti esillä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002