RS2000 tärinä/vetarit

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

RS2000 tärinä/vetarit

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Kesäkuu 2. 18:02:33 2005

juu olen tässä tutkinut kaikkia paikkoja escortista ja nyt viimeisenä asiana on epäselvyys tärinästä joka ilmenee kun kiihdyttää normaalia voimakkaammin tärinä tulee vänkärin puolen renkaasta ja tuntuu ihan selvästi.Osaisiko joku sanoa mikä siellä mättää?Nivelet olen tarkastanut ja niissä ei ole väljää myöskin vetari on timmin tuntoinen.
Viimeksi muokannut Tupi, Ti Kesäkuu 7. 18:05:59 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Kesäkuu 2. 18:52:46 2005

Vanne kiero tai rengas epätasapainossa?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » To Kesäkuu 2. 19:21:16 2005

vois olla kaks vaihtoehtoa. Vetari jompikumpi veikkaisen sisempi murros. tai sama kun mulla et moottorin kannake rupes antautumaan ja tärinä synty siitä.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Kesäkuu 2. 19:32:12 2005

Vanteet ja renkaat on n. kuukauden vanhoja eikä niitä ole kolhittu mihinkään.auto ei siis täristä enään sitte kun vauhti on saatu kiihdytettyä haluttuun ei täristä etes 200 vauhdissa vain ainoastaan rivakassa kiihdytyksessä
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Kesäkuu 3. 12:36:01 2005

Tupi kirjoitti:Vanteet ja renkaat on n. kuukauden vanhoja eikä niitä ole kolhittu mihinkään.auto ei siis täristä enään sitte kun vauhti on saatu kiihdytettyä haluttuun ei täristä etes 200 vauhdissa vain ainoastaan rivakassa kiihdytyksessä
Onko raidetangon sisä ja ulkopää varmasti tutkittu hyvin??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Pe Kesäkuu 3. 18:25:01 2005

Onhan jarru satula hyvin kiinni?
#643
RS2

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Pe Kesäkuu 3. 18:32:48 2005

Nivelet on tutkittu jarrusatula on kiinni.Kävin tuossa jonkinaikaa ajelemassa maantie nopeuksia niin pahiten tärrää 80-110 kiihdyttäessä ja heti 110 jälkeen katoaa kokonaan.Tänään kävin katsastaan eikä löytyny moitittavaa mistään.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Kesäkuu 7. 12:05:05 2005

Tupi kirjoitti:Nivelet on tutkittu jarrusatula on kiinni.Kävin tuossa jonkinaikaa ajelemassa maantie nopeuksia niin pahiten tärrää 80-110 kiihdyttäessä ja heti 110 jälkeen katoaa kokonaan.Tänään kävin katsastaan eikä löytyny moitittavaa mistään.
Vanne tai rengas

Myös moottorin tukikumi / vetarin sisempi murros... oletko pyörittänyt tunkilla tuohon nopeuteen?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ti Kesäkuu 7. 17:55:57 2005

Elikkä paikansin vian molempien vetareiden sisempiin niveliin ovat puskeneet vaseliinit ulos ja kolahtelevat kun käsin edestakasin liikuttaa.Saako noita sisempiä niveliä mistään vai voiko etes vaihtaa ja onko kuin tyyriitä?Motonetilla oli ulompia niveliä muttei sisempiä eikä koko akseleita.

Jos jollakin on varmasti ehjät vetarit/nivelet niin privaa tuleen.

Kuuluuko tässä mallissa vetarin liikkua pituus suunnassa yhtään? Minulla molemmat vetarit liikkuvat noin 2 mm laatikon ja tolpan/navan välissä
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ke Kesäkuu 8. 13:15:44 2005

Tupi kirjoitti:Elikkä paikansin vian molempien vetareiden sisempiin niveliin ovat puskeneet vaseliinit ulos ja kolahtelevat kun käsin edestakasin liikuttaa.Saako noita sisempiä niveliä mistään vai voiko etes vaihtaa ja onko kuin tyyriitä?Motonetilla oli ulompia niveliä muttei sisempiä eikä koko akseleita.

Jos jollakin on varmasti ehjät vetarit/nivelet niin privaa tuleen.

Kuuluuko tässä mallissa vetarin liikkua pituus suunnassa yhtään? Minulla molemmat vetarit liikkuvat noin 2 mm laatikon ja tolpan/navan välissä
HEHE .. onneks olkoon! Ne nivelet saa liikkua pitkittäis suunnassa kun ne ei ole muulla kiinni istukassa kun suoja kumilla. siis ei huolta. Jos rasvat on pihalla niin kumit maksaa 12€ kpl. (Saa vain foord liikkeestä.)+ sit kannattaa vaihtaa vetareiden stefat samalla + laatikko öljy joka valuu puhalle kun irrotat vetarit. :D jos niveliin on kulumia maksaa uudet nivelet n.200€ (ristinivel 45€/istukka 155€) ja ei löydy tarvikkeena. :!: Kulumat kannattaa kokeilla sormella istukan sisäpinnalta kun rasvat on puhdistettu huolellisesti. pienikin kuluma aiheuttaa vit**Ä* maisen jyrinän maantienopeuksissa. Toivotaan että selviät pelkillä suojakumeilla... Toivottavasti tästä oli jotain apua.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Kesäkuu 8. 17:05:46 2005

Joo vetarit maksaa n.250€/kpl ja nivelet kappaleelta 190€ ja tarvikkeena ei saa kuin ulompia (63€/kpl)

Minulla kaikki 4 niveltä on paskana sisemmät ovat ruvenneet paukkumaan ja lonksumaan jo oikeen antaumuksella eli nivelet on ihan paskat huomaa jo käsin kokeilemalla.

En todellakaan raskisi juuri nyt 500€ upottaa vetareihin joten jos jollakin on ehjät vetarit ylimääräisenä niin tarjotkaa ihmeessä.

Alkaa olla jo hermot kireellä :(
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Kesäkuu 8. 17:08:42 2005

Niin ja sekin vielä että sopiiko tuohon mistään muusta vetarit?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Kesäkuu 8. 17:52:04 2005

Niin ja sekin tuli mieleen että voiko niitä laakereita vaihtaa samalla kun vetarit on irti vai tarviiko laatikon halkaisun ennenkuin onnistuu kyse siis poskilaakereista.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » To Kesäkuu 9. 13:24:07 2005

Tupi kirjoitti:Niin ja sekin tuli mieleen että voiko niitä laakereita vaihtaa samalla kun vetarit on irti vai tarviiko laatikon halkaisun ennenkuin onnistuu kyse siis poskilaakereista.
Ei kyl onnistu laatikkoa halkomatta...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Pe Kesäkuu 10. 1:55:13 2005

Taidan hommata toisen laatikonkin tässä kun vauhtiin pääsen vaikka ei tossa entisessäkään ole mitn vikaa :D

Sopiiko nuo vetarit muista malleista entä laatikko? Ois kiva saada pikkusen pitemmällä 5 vaihteella oleva laatikko tuo alkup.on hiukka liian tiheä minun makuun.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Kesäkuu 10. 13:43:30 2005

Autio.netissä näytti olevan vetarit kaupan rs2k:hon....
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Kesäkuu 15. 16:53:17 2005

Autio netissä on vain toinen eivätkä kunnosta osanneet pahemmin kertoa varaosahavun sivuilta löysin toisen mutta se olikin ollut kiero kun olivat tarkistaneet.

ELI JOS JOLLAKIN ON EHJÄT VETARIT TAI AKSELI JOSSA ON TIMMI SISEMPI NIVEL NIIN PRIVAA/SOITTOA ON JO KOVA TARVE.

Oikean puoleinenkin riittää ainakin ens alkuun.

PUH:040 7480 275

Niin ja tietääkö kukaan sopiiko muista malleista vetarit onko muissa mtx75 laatikkoa kuin RS2k:ssa ja XR3i:ssä?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Kesäkuu 15. 17:41:33 2005

Tupi kirjoitti: Niin ja tietääkö kukaan sopiiko muista malleista vetarit onko muissa mtx75 laatikkoa kuin RS2k:ssa ja XR3i:ssä?
Kaikissa 2.0 Mondeoissa/Focuksissa
130hv Escortit/Orionit
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Kesäkuu 15. 17:49:02 2005

Eli sopiiko mondeosta vetarit tohon escoon?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Kesäkuu 15. 21:02:24 2005

Auttakee nyt joku menen huomenna katsomaan mondeon akseleita tuohon lähelle et miltä näyttää.Kertokaa jos tiedätte että sopiiko ne akselit tuohon vai ei etten turhaa revi vielä noita vanhoja malliksi tuolta.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Kesäkuu 15. 21:43:25 2005

Pikkulinnut lauloi että vetarit sopisi malleista SI, turbodiesel ,ja XR3i

Onko näin?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Kesäkuu 20. 16:01:34 2005

Joo eli puhelimen välityksellä purkaamon miehen kans poristiin molemmilla verit kourassa mulla rs2000 ja sillä turbodiesel vm97 vetari ja mitat tuntu olevan samat tilasin sitte semmoset saapa nähdä sopiiko
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ma Kesäkuu 20. 20:55:14 2005

Tupi kirjoitti:Joo eli puhelimen välityksellä purkaamon miehen kans poristiin molemmilla verit kourassa mulla rs2000 ja sillä turbodiesel vm97 vetari ja mitat tuntu olevan samat tilasin sitte semmoset saapa nähdä sopiiko
uudet?? vanhat?? hinta? kiinostas kun pitäs kait jossain vaiheessa nekin uusia..
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Kesäkuu 20. 21:08:51 2005

Ainakin kauppiaan mukaan uuttavastaavassa kunnossa antoi palautusoikeuden jos ei kelpaa hinta oli n.200€ vm 97 td:stä jolla ajettu 90tkm
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Vastaa Viestiin