Miten Scorpion DOHC-moottori suurennettu 2,0l:sta 2,3l:aan?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Meeme
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
- Paikkakunta: Vantaa
Miten Scorpion DOHC-moottori suurennettu 2,0l:sta 2,3l:aan?
Niin, onko se suurennettu vaan poraamalla? Jos kerran Scorpion/RS2000 kansi sopii 8V DOHC koneeseen, niin eikö Scorpion 2,3 lohko menisi yhteen 8V DOHC-kannen kanssa? Silloin saisi aikaiseksi 2,3l 8V DOHC-Sierran?!

-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
Meeme
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
- Paikkakunta: Vantaa
-
DiiJayJay
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Bootsi kirjoitti:Niin..
ja TEKNIIKKA osiossa lisää...
WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
Meeme
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
- Paikkakunta: Vantaa
No autokaan ei kyllä ole ihan prosenttivapa (muistaakseni n.30%), mutta se ei ole päällimmäinen syy säilyttää alkuperäinen kansi. Lähinnä ajatuksena on ollut yksinkertaisempi ratkaisu ja myös taloudellinen puoli, jos saan hankittua kokonaisen 2,3 koneen, voisi luulla että siitä saisi kannen myytyä sopivaan hintaan.samiharju kirjoitti:ja minä vastauksellani sitä, että kai sitä nyt moottorinvaihton 12% kehtaa ilmoittaa muuten prosenttivapaaseen autoon?MoloA kirjoitti:No lähinnä hain tuolla alkuperäisellä vastauksellani sitä, että jos on dokkisierra jo valmiiksi, niin katsastusinssi ei tod.näk. huomaa sitä alakerranvaihtoa.
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kannattaa unohtaa ihan koko homma jos sähkötilpehöörit tuottaa ylitsepääsemättömiä ongelmia.Meeme kirjoitti:Ymmärtääkseni RS2000/2,3 16V -kannen laittaminen vaatii imu- ja pakosarjan myötä myös jonkun verran sähkötilpehöörien vaihtoa joka taas tuottaa ylimääräistä päänvaivaa, mikäli ylipäätään saa toimimaan. Vai?samiharju kirjoitti:miks se 2.3-16v koneen alakerta pitäisi pilata 8v kannella?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Meeme
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
- Paikkakunta: Vantaa
Kiitos vastauksestasi, mutta se ei ole vastaus alkuperäiseen kysymykseen. Aion edelleen pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa.MouTine kirjoitti:Kannattaa unohtaa ihan koko homma jos sähkötilpehöörit tuottaa ylitsepääsemättömiä ongelmia.Meeme kirjoitti:Ymmärtääkseni RS2000/2,3 16V -kannen laittaminen vaatii imu- ja pakosarjan myötä myös jonkun verran sähkötilpehöörien vaihtoa joka taas tuottaa ylimääräistä päänvaivaa, mikäli ylipäätään saa toimimaan. Vai?samiharju kirjoitti:miks se 2.3-16v koneen alakerta pitäisi pilata 8v kannella?