Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » Ma Toukokuu 9. 17:21:37 2005
Olin sitten konttorilla näyttämässä tätä uusinta ostosta eli vakiokuntoista vm.97 escorttia. Eihän se mennyt läpi
Itse kysymykseen: Auton tyhjäkäynti vaeltaa välillä n.900 --> n.200. Eli meinaa välillä sammua. Myös ajettaessa esiintyy melko pahaa nykimistä. Katsastussetä hylkäsi häkä-arvojen vuoksi, muut ok.
Mistä lähden etsimään vikaa? Voisiko syynä olla viallinen lambda-anturi, kenties katit paskana?? Neuvoja otetaan vastaan
Ps. Ei kovin hyvä alku cosworthin parissa....
-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Voortikari » Ma Toukokuu 9. 17:54:24 2005
Toden näköisesti sulla on siinä imuvuoto joko egr venttiili laskee läpi tai siinä kannen päässä vasemmalla puolella oleva kuminen t-kappale vuotaa
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Voortikari » Ma Toukokuu 9. 17:59:58 2005
Unohda se kuminen t-kappale ei sitä cossusta löydy. Osta varaosa kaupasta vaikka break kliineriä ja suihkuttele sitä imusarjan lähettyville. Kliineri on tarpeeksi ohutta tunkeutukseen pienimmästkin raosta. Vuodon huomaa siitä kun kierroksen nousevat kun kliineri rupee palamaan sylinterissä
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » Ma Toukokuu 9. 18:06:13 2005
Eli sen verran korjausta et myös lambda-arvo on alhaalla, vain 0.74. vika saattas olla myös anturissa.... tutkailen asiaa kunhan hermotasapaino palautuu normaalille tasolle

-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Voortikari » Ma Toukokuu 9. 19:03:40 2005
Oliko sinulla auto lämmin ja/tai pyörikö sulla auto? Entä oliko johdot irti mitatessasi lambdan? Koska lambdan oma jännite on n.0,5v. Paljonko se hc arvo oli ja mikä O2:n ja co:n arvo on tyhjäkäynnillä ja kierroksilla?
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Viesti
Kirjoittaja paperman » Ma Toukokuu 9. 20:13:49 2005
Ainakin mun cossulla täytyy vedätellä ja ajella kunnolla lämpimaksi, ennen kun arvot laskee sallitulle tasolle!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
PowerUp
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja PowerUp » Su Toukokuu 15. 22:03:32 2005
paperman kirjoitti:Ainakin mun cossulla täytyy vedätellä ja ajella kunnolla lämpimaksi, ennen kun arvot laskee sallitulle tasolle!
Sama homma.. Ja ilmanputsarista kannattaa poistaa viiriäisen pesät ja rotan kolot..

-
jarkkoscosworth
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ma Toukokuu 16. 13:35:39 2005
tuo on vissiin eec-4 ohjauksella.?
akunkengän kun ottaa vartiksi irti niin nollaa säätömuistin.
sitten ajamaan niin pitäisi itsellään hakea uusia säätöjä.
toisaalta tuo kuitenkin kuulostaa oikealta vialta.
cossuesko varmaan tietää enemmän tuosta uudemman mallin
moottorinohjauksesta.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » Ma Toukokuu 16. 23:14:52 2005
Auto on nyt korjaamolla tutkittavana, kun omat taidot ei oo viel karttuneet tarpeeks...

Asiaa ehkä sivuten, olisin kiitollinen aivan perustiedoista liittyen escon tekniikkaan. Eli tietoa antureista (toiminta, vaikutus, mahdolliset viat, niiden seuraukset yms.) Ei viitsisi opetella kaikkea kantapään kautta, tulee turhan kalliiksi. Haluja ois opetella tuo escon tekniikkapuoli läpikotaisin,. mutta näin alkuun olisi perustiedoista apua.
Ps. Haen koko ajan tietoa netistä (mm. google) ja kirjastokin tulee varmasti tutuksi, joten näihin en tarvitse viittauksia.

-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ti Toukokuu 17. 8:23:53 2005
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
Jake
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Viesti
Kirjoittaja Jake » Ti Toukokuu 17. 10:34:16 2005
Markki kirjoitti:Auto on nyt korjaamolla tutkittavana, kun omat taidot ei oo viel karttuneet tarpeeks...

Asiaa ehkä sivuten, olisin kiitollinen aivan perustiedoista liittyen escon tekniikkaan. Eli tietoa antureista (toiminta, vaikutus, mahdolliset viat, niiden seuraukset yms.) Ei viitsisi opetella kaikkea kantapään kautta, tulee turhan kalliiksi. Haluja ois opetella tuo escon tekniikkapuoli läpikotaisin,. mutta näin alkuun olisi perustiedoista apua.
Ps. Haen koko ajan tietoa netistä (mm. google) ja kirjastokin tulee varmasti tutuksi, joten näihin en tarvitse viittauksia.

Google sauhuamaan , niin löydät kaiken mitä tarvitset

ex Jäsen #10
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » Ti Toukokuu 17. 13:00:34 2005
Markki kirjoitti:Eli sen verran korjausta et myös lambda-arvo on alhaalla, vain 0.74. vika saattas olla myös anturissa.... tutkailen asiaa kunhan hermotasapaino palautuu normaalille tasolle

Sehän käy ihan hullun rikkaalla, aloita vaikka siitä, että katsot pensapaineet vähän hehtaarille...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Voortikari » Ti Toukokuu 17. 17:48:14 2005
Elikkäpäs tarkoitan sitä kun mitataan lambdan jännite silloin kun auto ei pyöri niin ohjaus johdosta (musta) mitataan jännite niin sen tulisi olla 0,5v luokkaa
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ti Toukokuu 17. 18:16:01 2005
Voortikari kirjoitti:
Elikkäpäs tarkoitan sitä kun mitataan lambdan jännite silloin kun auto ei pyöri niin ohjaus johdosta (musta) mitataan jännite niin sen tulisi olla 0,5v luokkaa
Jos auto ei käy niin lambdakaan ei näytä mitään.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Hena
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Viesti
Kirjoittaja Hena » Ti Toukokuu 17. 19:38:42 2005
siipicossu kirjoitti:Jos auto ei käy niin lambdakaan ei näytä mitään.
Ei ainakaan mitään järkevää lukemaa..
Toyota Supra TT
-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » Ti Toukokuu 17. 22:34:05 2005
No niin.... Alkaa taas hermo kiristymään

Auto ollut nyt 2 päivää korjaamolla, sitä on tutkittu ja käytetty testerissä. Mitään vikaa eivät ole löytäneet. Silti tyhjäkäynti on mitä sattuu ja ajossa esiintyy ajoittaista nykimistä. Huomenna haen auton kotiin, ja alan itse etsimään vikaa. Vinkkejä, mitä pitäisi tutkiskella? Bensapaineet tuossa aikaisemmin jo mainittiinkin...
-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Voortikari » Ti Toukokuu 17. 23:36:56 2005
Ei helvata mä oon nukkunu koko tän topicin ajan

. Nyt iski pahemman laatuinen lukihärö että huh huh.
Elikkä tosiaan kannattaa mitata bensan paineet ja tuotto (mikä ilmeiseti ei ole ongelma sinun tapauksessa). Moottorin lämpötilatunnistin (ei jäähdytysnesteen) kannattaa myös mitata. Anturista kannattaa ottaa vastusarvot kylmänä, lämpinä ja kuumana. Muistaakseni vastuksen pitäisi kasvaa lämpötilan noustessa.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ke Toukokuu 18. 9:42:51 2005
Voortikari kirjoitti:Moottorin lämpötilatunnistin (ei jäähdytysnesteen) kannattaa myös mitata. Anturista kannattaa ottaa vastusarvot kylmänä, lämpinä ja kuumana. Muistaakseni vastuksen pitäisi kasvaa lämpötilan noustessa.
Eikun pienentyä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » Ke Toukokuu 18. 10:09:18 2005
olitko tietoinen tosta viasta? luulis että jp-cars olisi kuntoon laittanut jos jokin helpponakki, koska jonkun verran cossuista kokemuksia heillä.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » Ke Toukokuu 18. 13:11:04 2005
qreippi kirjoitti:olitko tietoinen tosta viasta? luulis että jp-cars olisi kuntoon laittanut jos jokin helpponakki, koska jonkun verran cossuista kokemuksia heillä.
Ei ollu tietoa viasta..
-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » Pe Toukokuu 20. 17:45:27 2005
No niin... Hain auton kotiin korjaamolta, jossa se oli 4 päivää. Siellä eivät löytäneet mitään vikaa. Aikani kuluksi otin irti tyhjäkäyntisolenoidin ja liotin sitä hetken bensassa. Sisältä tuli kirjaimellisesti mustaa p*skaa. Noh, laitoin palikat takas paikalleen ja ihmetys oli suuri, sillä nyt tyhjäkäynti on kohdallaan, eikä ajossakaan ilmene enää nykimistä

Otan sen vielä uudelleen irti ja suoritan tarkemman putsauksen.
Otin siitä päädystä sen metallikorkin auki, alta paljastui musta muovinen "korkki". Mitenköhän se lähtee irti, että pääsen purkamaan koko venttiilin

-
PowerUp
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja PowerUp » Pe Toukokuu 20. 23:40:44 2005
Markki kirjoitti:No niin... Hain auton kotiin korjaamolta, jossa se oli 4 päivää. Siellä eivät löytäneet mitään vikaa. Aikani kuluksi otin irti tyhjäkäyntisolenoidin ja liotin sitä hetken bensassa. Sisältä tuli kirjaimellisesti mustaa p*skaa. Noh, laitoin palikat takas paikalleen ja ihmetys oli suuri, sillä nyt tyhjäkäynti on kohdallaan, eikä ajossakaan ilmene enää nykimistä

Otan sen vielä uudelleen irti ja suoritan tarkemman putsauksen.
Otin siitä päädystä sen metallikorkin auki, alta paljastui musta muovinen "korkki". Mitenköhän se lähtee irti, että pääsen purkamaan koko venttiilin

Johtuen tästä koneen sekoilusta en voi heittää suoraa linkkiä, mutta tekniikan yläasass infoksi laitettuna oli jokin ohje..
-
jarkkoscosworth
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja jarkkoscosworth » La Toukokuu 21. 20:02:21 2005
uudemmassa eskocossussa on erilainen tyhjäkäyntisolenoidi.
ohje ei välttämättä täsmää, vai täsmääkö?
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Viesti
Kirjoittaja cossuesco » La Toukokuu 21. 20:11:18 2005
Käy se normi sierran ohje.
-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » La Toukokuu 21. 20:32:59 2005
Jeps, eli se muovinen tsydeemi on myös kierteillä. Oli muuten aika piukassa

-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » Ti Syyskuu 13. 17:53:48 2005
Sori et nostan vanhan aiheen vielä ylös, mut nyt on tyhjäkäynti kunnossa ja äsken kävin mittauttamassa päästöt. Alittaa kirkkaasti päästörajat

Mitään muuta en tehnyt, kuin liottelin tyhjäkäyntivenan bensassa ja vaihdoin uudet platinatulpat...
On se välillä pienestä kiinni tai sit koko homma on henkimaailman juttuja

Nyt vaan täytyy sit alkaa juhlimaan tätäkin tapahtumaa kera vodkan

-
ckolli
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja ckolli » To Syyskuu 15. 18:58:20 2005
Ja
vastaus ongelmiin olisi ollut tekniikan ensimmäisellä sivulla

-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » To Syyskuu 15. 21:18:07 2005
Näiden ohjeiden ansiosta tämä ongelma selvisikin, kiitos siitä
