RST porisee..?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

RST porisee..?

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ma Huhtikuu 11. 10:53:04 2005

Rupeeko muitten rs turbot ajon jälkeen keittään, eli ilmeisesti turbossa rupee keittään nestejäähy neste....? Eli varsinaisesti koneen ei pitäs keittää koska lämmöt alle puolenvälin ja ajeltu rauhallisesti viimoset kilometrit.

OT: Äskön leima napsahti tohon tekniikanvaihtoon...

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RST porisee..?

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Huhtikuu 11. 11:27:18 2005

Esco_bar kirjoitti:Rupeeko muitten rs turbot ajon jälkeen keittään, eli ilmeisesti turbossa rupee keittään nestejäähy neste....? Eli varsinaisesti koneen ei pitäs keittää koska lämmöt alle puolenvälin ja ajeltu rauhallisesti viimoset kilometrit.

OT: Äskön leima napsahti tohon tekniikanvaihtoon...
Ilmaa jäähdytysjärjestelmässä tai paine karkaa jonnekin (korkki?)?

RSTkaastinen
Viestit: 105
Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 19:54:08 2004
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RSTkaastinen » Ma Huhtikuu 11. 11:27:35 2005

Ei mulla kyllä oo ikinä tuollain keittäny miten kerroit. Itellä kyllä normi lämmöt nousee kaupungissa ihan ylös, mut ajattelin et hommaan uuden termostaatin ja jos sais ton flektin lähtemään aikasemmin pyörimään. Rupeeko se keittämään jos käyttää vaan paikallaan vaiko vasta kun turbo on mukana?
Escort RST S2 -88
Mondeo ST200 -00

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Huhtikuu 11. 11:39:32 2005

Ilmeisesti ei pysy paineet järjestelmässä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ma Huhtikuu 11. 12:12:23 2005

Paisari halki, korkin vierestä tuntuu olevan joka toinen säiliö halki?

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Ma Huhtikuu 11. 12:25:08 2005

Täytyy testata eri korkilla ja tutkia että onko säiliö halki mistään.

Tomye
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Tomye » Ma Huhtikuu 11. 19:59:18 2005

Mulla on ihan sama juttu. Lämmöt ei oo koskaan noussu lähellekään punasta ja saattaa porista ihan lyhyen ja rauhallisen lenkin jälkeenki. Tehny tota jo pitkän aikaa mut en oo jaksanu asialle mitään tehdä ku ei oo mitään ongelmia tullu.

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » Ma Huhtikuu 11. 20:12:18 2005

samaa vikaa löytyy täältäkin suunnalta
escort rs cosworth -94
escort mexico 1600gt -73
mb 124 300tdst 24v

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Huhtikuu 11. 20:40:56 2005

Paine on systeemissä juuri sen takia, että vesi ei kiehuisi (niin helposti). Olettehan huomanneet sen, kun ajaa moottorin lämpimäksi ja käyttöohjekirjassakin taidetaan varoittaa, että ei saa avata korkkia heti? Jos avaat, niin jo alkaa porina paisuntasäiliössä paineen kadottua systeemistä.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Huhtikuu 12. 12:54:59 2005

Sine kirjoitti:Paine on systeemissä juuri sen takia, että vesi ei kiehuisi (niin helposti). Olettehan huomanneet sen, kun ajaa moottorin lämpimäksi ja käyttöohjekirjassakin taidetaan varoittaa, että ei saa avata korkkia heti? Jos avaat, niin jo alkaa porina paisuntasäiliössä paineen kadottua systeemistä.
1bar paine järjestelmässä taitaa nostaa jo kiehumispisteen 120C maastoon ainakin glykolin kanssa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin