välikopan sisätilanlämppäristä

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

välikopan sisätilanlämppäristä

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Huhtikuu 6. 12:02:38 2005

ko tossa omassa ilmesesti laakerit huutaa viimesiään niin onko ne helppo vaihtaa :?: tai vaihtoehtosesti sopiiko sierran tai taunuksen lämppäri helposti tilalle :?:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: välikopan sisätilanlämppäristä

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Huhtikuu 6. 22:26:52 2005

timppaanen kirjoitti:ko tossa omassa ilmesesti laakerit huutaa viimesiään niin onko ne helppo vaihtaa :?: tai vaihtoehtosesti sopiiko sierran tai taunuksen lämppäri helposti tilalle :?:
Siinä lämppärissä on sellaiset "liukulaakeri" tyyppiset laakerit ts. "puslat" joita ei juuri kannata alkaa yrittämään vaihtaa, tuskin oikein onnistuukaan, eli osta vain uusi välikopan lämppärin moottori niin pääset tuostakin vaivasta. Sierran tai tanarin lämppäri ei kyllä sovi muuta kuin kirveen kanssa sinne.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Ke Huhtikuu 6. 22:45:17 2005

Itellä oli kans sama homma kerran, käytin auki ja voitelin, ujellus loppu siihen.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Huhtikuu 10. 17:15:13 2005

Eikä ole kovin helppo vaihtaa sitä moottoriakaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Su Huhtikuu 10. 19:48:14 2005

jos lämmityslaite on boschilainen eli halkaistava malli niin se on jonkinverran vitutuskäyrää nostattava projekti mutta ei kuitenkaan mahdoton vittumaisin homma taitaa olla ite lämmityslaitteen kaivaminen koelaudan alta pois ainakin itsestä siltä tuntui kun aika vasta moisen homman tein.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Su Huhtikuu 10. 20:52:52 2005

olihan se vittumainen kaivaa ku timppaanen vaan katto vierestä ku ei itte mahtunu kojelaudan alle ja jouduin sen sieltä jossain akrobaattisessa asennossa irrottamaan :evil:
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Huhtikuu 10. 20:54:10 2005

Ja onko sittenkään? Jos on Bosch, niin tod.näk. löydät sellaisen ihka uuden ja voit heittää kaikenmailman viritykset pois.

Tein talvella Capriini pienimuotoisen lämppäri rempan. Otin koko laitteen pois ja vaihdoin paskan alumiini-muovipäätyisen kennon uuteen täyskupariseen, 75e. Bosch puhaltimen moottori löytyi suoraan paikallisen varaosaputkan hyllyltä, 25e. Lopuksi puhdistin kopan ja tiivistin sen. Voin kertoa että lämpöä piisaa!

Voi olla että moottori ei ole sama. Mulla olis kyllä possin numerokin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Huhtikuu 10. 21:00:15 2005

Tällanen Copy-Paste SCF:n puolelta...

"
Boschin numero 0130007001, käy lukuisiin eri autoihin. Fordien osalta sopivuudet ovat:

Capri mk2/mk3
Escort takaveto 68-80 (jos Bosch)
Fiesta 76-83 (jos yksi lapa)
Taunus
Transit 9.78-85
"

Mulla kyllä toi numero oli kumpaisessakin (vanha ja uusi) 0130007009, mutta jouduin ottamaan vanhasta sen muovisen kauluksen moottorin ympäriltä uuteen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Su Huhtikuu 10. 21:50:37 2005

pitää kattella jossain välissä timppaanen vaan lomailee tän viikon mökillä enkä jaksa oma-aloitteisesti mennä sen autoon tekemään niin vi....aista hommaa :roll:
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Maaliskuu 1. 15:30:19 2006

Aiheeseen liittyen...

Saako mk1 fiestaan nuita puhaltimen (bosch) kiinnitysmuoveja (siis se koko muovihökötys) mistään? Jos saa niin mistä niitä voisi kysellä? Taitaa olla tuokin ns. halkaistava malli, kuten varmaan escortissakin.

Vastaa Viestiin