RST:n KE-jetin toiminta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
RST:n KE-jetin toiminta
Alkaa tuntumaan pahasti, että tuon kotteron KE-jetti mättää.
Kuinkahan sen pitäisi toimia tilanteessa, jossa painetaan kaasua noin puoleen väliin, ahdot nousee ~0,4bar. Tuo auto kyllä siinä tilanteessa "kiihtyy" mutta jotenkin olen huomaavani pientä mooausta, jopa pientä nykimistä joskus ja seosmittari näyttää laihaa. Sitten jos samasta tilanteesta sorvaiset kaasun pohjaan, seos nousee rikkaalle niinku pitääkin ja auto ampaisee matkaan.
Viimeksi kottero on penkissä käynyt syksyllä ja seokset olivat ok, siis täyskaasukiihdytyksessä ja sitä ne suurinpiirtein ovat nytkin, koneeseen ei ole tehty muutoksia. Tosin tuota asiaa pitänee vielä kokeilla tarkemmin. Tuo auto nyt on ollut koko ajan tuollainen, niin ei itsellä ole vertailukohtaa samanlaiseen autoon, mutta jotenkin tuntuu luonnottomalta tuo käytös. Tyhjäkäynnillä seosmittari näyttää 14,7 rikkaampaa seosta ja päästöt ovat ok.
Kuinkahan sen pitäisi toimia tilanteessa, jossa painetaan kaasua noin puoleen väliin, ahdot nousee ~0,4bar. Tuo auto kyllä siinä tilanteessa "kiihtyy" mutta jotenkin olen huomaavani pientä mooausta, jopa pientä nykimistä joskus ja seosmittari näyttää laihaa. Sitten jos samasta tilanteesta sorvaiset kaasun pohjaan, seos nousee rikkaalle niinku pitääkin ja auto ampaisee matkaan.
Viimeksi kottero on penkissä käynyt syksyllä ja seokset olivat ok, siis täyskaasukiihdytyksessä ja sitä ne suurinpiirtein ovat nytkin, koneeseen ei ole tehty muutoksia. Tosin tuota asiaa pitänee vielä kokeilla tarkemmin. Tuo auto nyt on ollut koko ajan tuollainen, niin ei itsellä ole vertailukohtaa samanlaiseen autoon, mutta jotenkin tuntuu luonnottomalta tuo käytös. Tyhjäkäynnillä seosmittari näyttää 14,7 rikkaampaa seosta ja päästöt ovat ok.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2093
- Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
- Paikkakunta: varsinainen-suomi
mullakin vetää välillä laihalle puolikaasulla, täyskaasulla ei ongelmaa...siksi olenkin saanut syyn painaa sen pohjaan
no huomasin tuon vasta viime syksynä, ja sen jälkeen olen ajanut varmaan n. 100km. tarttis muutenkin viedä säädettäväksi.

no huomasin tuon vasta viime syksynä, ja sen jälkeen olen ajanut varmaan n. 100km. tarttis muutenkin viedä säädettäväksi.
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
- Paikkakunta: Porvoo
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Hmm, nostan tämän topicin ilmoille. Jep jep, kuten kaikki on lukenu, niin mulla oli tuota vikaa vähän tuossa RST:eessä ja homma korjaantu sillä että vaihtoi: tulpat, virranjakajan, tulpanjohdot, pyörijän ja kannen sekä laittoi boksin sulakkeen kiinni
MUTTA, nyt meno on ok:ta, PAITSI että tasakaasulla tai puolikaasulla (miten haluaa sanoa) auto nykii niin todella ärsyttävästi. Sytkä on säädetty ok (JesseT:een ohjeiden mukaisesti) eli siinä ei mitään. Eikä muutenkaan sytytyspuolella PITÄISI olla ongelmia enään. ELI, voisiko tuo kaasuläppätunnistin aiheuttaa tämmöistä? Tunnistin naksahtaa täyskaasuasennossa, mutta ei silloin, kun kaasua painaa vähän. Hmm ja hmm.. mitäköhän tuollainen uusi muuten maksaa? JA mistä?


MUTTA, nyt meno on ok:ta, PAITSI että tasakaasulla tai puolikaasulla (miten haluaa sanoa) auto nykii niin todella ärsyttävästi. Sytkä on säädetty ok (JesseT:een ohjeiden mukaisesti) eli siinä ei mitään. Eikä muutenkaan sytytyspuolella PITÄISI olla ongelmia enään. ELI, voisiko tuo kaasuläppätunnistin aiheuttaa tämmöistä? Tunnistin naksahtaa täyskaasuasennossa, mutta ei silloin, kun kaasua painaa vähän. Hmm ja hmm.. mitäköhän tuollainen uusi muuten maksaa? JA mistä?
Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Saitko mittailtua niiden mun laittamien ohjeiden kanssa sen asentotunnistimen? En tiedä saako Foordilta noita tunnistimia enää, mut mulla on ainakin yks ylimääränen. Luulen kyllä, ett jos se auto toimii "suht koht hyvin" nii ei siinä tunnistimessa vikaa ole. Seosmittarillahan sen näkisi suoraan ajossa, että toimiiko se tunnistin.cossuton kirjoitti:Hmm, nostan tämän topicin ilmoille. Jep jep, kuten kaikki on lukenu, niin mulla oli tuota vikaa vähän tuossa RST:eessä ja homma korjaantu sillä että vaihtoi: tulpat, virranjakajan, tulpanjohdot, pyörijän ja kannen sekä laittoi boksin sulakkeen kiinni![]()
![]()
MUTTA, nyt meno on ok:ta, PAITSI että tasakaasulla tai puolikaasulla (miten haluaa sanoa) auto nykii niin todella ärsyttävästi. Sytkä on säädetty ok (JesseT:een ohjeiden mukaisesti) eli siinä ei mitään. Eikä muutenkaan sytytyspuolella PITÄISI olla ongelmia enään. ELI, voisiko tuo kaasuläppätunnistin aiheuttaa tämmöistä? Tunnistin naksahtaa täyskaasuasennossa, mutta ei silloin, kun kaasua painaa vähän. Hmm ja hmm.. mitäköhän tuollainen uusi muuten maksaa? JA mistä?
Oon kanssa yrittäny päästä samasta nykimisongelmasta eroon ja tuntuu olevan tosi tarkka kaikista säädöistä toi laite. Välillä sain sen jopa toimimaan muuten hyvin, paitsi että on just tuota nykimistä pintakaasulla...tehoakin löytyi sillon ihan kivasti, eikä mitään ongelmia ahdoilla, paitsi välillä vähän röpötti ennen kun ampui kunnolla liikkeelle. Sitten vaihdoin toiset (vanhat) tulpat ja tasakaasulla nykiminen hävisi tai ainakin väheni, mutta ahdoilla ei toiminu enää ollenkaan. Sytkää ja ahtoja oon kans vähän säädelly, mutta eipä se taas oikein toimi kunnolla, vaikka mielestäni nyt on ihan samat "asetukset" kuin silloin kun toimi. Nyt se toimii välillä vähän paremmin ja välillä ei ollenkaan vaikka ei koskis mihinkään säätöihin siinä välillä. Ainoa kunnon lääke taitaa olla KE-Jetin heittäminen nurkkaan ja MS tilalle.
Veikkaisin, että itelläni ainakin menee seokset aika rikkaalle tasakaasulla, jolloin alkaa nykimään. Yleensähän tota nykimistä taitaa aiheuttaa laiha seos, mutta tämä on vähän erilaista ja mikäli seosmittariin on mitään uskomista niin heti kun painaa lisää kaasua niin seos menee mittarin mukaan laihemmalle ja nykiminen loppuu. Ilmeisesti toi röpötyskin johtuu rikkaasta seoksesta, kun tuntuu puskevan aika tummaa savua putkesta kun taustapeiliin kattoo. Pitäis kai uskaltaa säätää sitä ohjauspaineen säädintä, mutta kun mittari näyttää jo nyt laihaa seosta koko ajan. Onkin tullu mieleen, että olisko toi mun lambda vääränlainen mittariin nähden tai sitten jompikumpi muuten vaan pielessä. Aika ohutta johtoakin kyllä se mun signaalijohdin sieltä lambdalta, mutta eihän siinä juuri virtaa kulje, eli tuskin siinä voi isoa jännitehäviötä syntyä. Täytyykin mittailla...
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Mnjoo, niinku puhelimessa puhuttiin (kerrotaan nyt koko yleisölle), vaihdoin vanhat tulpat ihan kokeen vuoksi: ei vaikutusta, sama meno jatkuu. Mainittakoon se että kylmänä poksauttelee tai putputtaa tyhjäkäynnillä, mutta koneen lämmetessä käynti on tasaista ja todella siistiä. Myös kylmänä nykiminen on kaikkein pahinta ja ärsyttävintä, mutta koneen lämmetessä normaaliin, sen vielä sietää juuri ja juuri. Nykimisen alue on n. 1900-2500 RPM eli juuri se alue, jolla yleisesti ajellaan (tai ainakin suurin osa).
Nyt alkaa tosiaan keinot loppumaan ja auto menee kohta seisontaan, koska tarviin tulevissa töissä luotettavan auton joka toimii joka aamu niinkuin kuuluukin
Jos jollakulla on jotain, mitä voisi vielä tarkistaa niin ilmotelkaa ihmeessä. Olen melko varma, että moni RST:een omistaja on jossain vaiheessa kärsinyt samoista vioista tms. joten nyt tarvitaan oikeesti apua!
Miksu: Voisin lainata tuota kaasuläpän asentotunnistinta ja tulla joku päivä siellä Vantaalla käymään (tuon samalla vanhat tulpanjohdot), kun tuolla kerta vielä ajelee. Käykö ensi viikolla? Vastaa privaan..
Nyt alkaa tosiaan keinot loppumaan ja auto menee kohta seisontaan, koska tarviin tulevissa töissä luotettavan auton joka toimii joka aamu niinkuin kuuluukin

Jos jollakulla on jotain, mitä voisi vielä tarkistaa niin ilmotelkaa ihmeessä. Olen melko varma, että moni RST:een omistaja on jossain vaiheessa kärsinyt samoista vioista tms. joten nyt tarvitaan oikeesti apua!
Miksu: Voisin lainata tuota kaasuläpän asentotunnistinta ja tulla joku päivä siellä Vantaalla käymään (tuon samalla vanhat tulpanjohdot), kun tuolla kerta vielä ajelee. Käykö ensi viikolla? Vastaa privaan..
Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19