Mikä cossus säätää tyhjäkäynnin?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Mikä cossus säätää tyhjäkäynnin?
Cossun tyhjäkäyntin noin 1800 eikä laske, millä sitä sais säädettyä?
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=79031
Olisiko luisti jumissa?
Mm. boksihan se sitä säätää. Ilmavuoto?
Olisiko luisti jumissa?
Mm. boksihan se sitä säätää. Ilmavuoto?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Re: Mikä cossus säätää tyhjäkäynnin?
Kaasuläpän alapuolella on tyhjäkäynnin säätöruuvi. Näin ainakin 2wd cossussa.Cosander kirjoitti:Cossun tyhjäkäyntin noin 1800 eikä laske, millä sitä sais säädettyä?
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
siis sille perusaukeamalle on siinä vivustossa se pieni ruuvi mihin yleensä ei ole tarvetta eikä syytä koskea, ja siellä alla on se "oikea" tyhjäkäynnin säätö, vai menikö metsään..??ukormi kirjoitti:Ja sillä ruuvillahan ei säädetä tyhjäkäyntiä, vaan kaasuläpän perusaukeama.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
..
siis sille perusaukeamalle on siinä vivustossa se pieni ruuvi mihin yleensä ei ole tarvetta eikä syytä koskea, ja siellä alla on se "oikea" tyhjäkäynnin säätö, vai menikö metsään..??ukormi kirjoitti:Ja sillä ruuvillahan ei säädetä tyhjäkäyntiä, vaan kaasuläpän perusaukeama.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Mikäs on homman juju kun se ruuvi ei tiedä mitään!
Mut sitten kun ottaa kaasunasentotunnistimelta piuhat irti niin sit kierrokset tipahtaa noin 900 ja silloin siitä ruuvista saa tyhjäkäynnin säädettyä. Ja kun taas laittaa liittimen takas kierrokset n.2000
Voiko toi kaasun asentotunnistin olla vääräs asennos
Mut sitten kun ottaa kaasunasentotunnistimelta piuhat irti niin sit kierrokset tipahtaa noin 900 ja silloin siitä ruuvista saa tyhjäkäynnin säädettyä. Ja kun taas laittaa liittimen takas kierrokset n.2000

Voiko toi kaasun asentotunnistin olla vääräs asennos

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mittaa mitä näyttää kaasunasentotunnistin kun kaasuläppä normaalisti kiinni.Cosander kirjoitti:Mikäs on homman juju kun se ruuvi ei tiedä mitään!
Mut sitten kun ottaa kaasunasentotunnistimelta piuhat irti niin sit kierrokset tipahtaa noin 900 ja silloin siitä ruuvista saa tyhjäkäynnin säädettyä. Ja kun taas laittaa liittimen takas kierrokset n.2000![]()
Voiko toi kaasun asentotunnistin olla vääräs asennos
Miten voltit muuttuu kun kaasua painaa (läppää avaa).
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ja kun olet saanut varsinaisen vian korjattua voit säätää perustyhjäkäynnin kohdilleen. Mittaa että kaasuläppä jää 0.1mm avoimeksi. Se voidaan tosiaan säätää siitä pikkuruuvista kaasuläppäakselin vieressä. Sitten kone käyntilämpöön ja tyhjäkäyntiventtiililtä piuha pois. Sitten säädät peruskäynnin 50rpm alemmas kuin ohjearvon ja laitat tyhjäkäyntiventtiilin piuhan paikoilleen. Kierrosten pitäisi nousta hitusen ja asettua ohjearvoon.
Omassa cossussani sain arvot kohdilleen vasta kun remontoin tyhjäkäyntiventtiiliä. Oli luisti jo kulunut ja otti välistä liikaa ilmaa.
Noista kummastakaan ruuvista ei varsinaisesti säädetä tyhjäkäyntiä mutta niistä säädetään perusasetus kohdilleen. Yleensä noihin ei juurikaan tarvitse koskea kun ne kerran on asetettu kohdilleen. Tyhjäkäyntiventtiili ja boksi hoitavat homman.
Ja tietty tuo ilmaruuvi tuppaa olemaan juminut ikuisiksi ajoiksi paikoilleen eikä liiku mihinkään suuntaan, eli sulla on tuuria
Oliko kaasuläpänasentotunnistimessa vikaa?
Oma cossuni oli -88 ja siinä oli asentotunnistimella 5v silloin kun kaasu oli kiinni. Sulla taitaa olla tuo -92 kyseessä ja niissähän tuo toimii toisinpäin eli pitää olla 0.6v tai alle. Mittaus navoista 17 ja 11.
Omassa cossussani sain arvot kohdilleen vasta kun remontoin tyhjäkäyntiventtiiliä. Oli luisti jo kulunut ja otti välistä liikaa ilmaa.
Noista kummastakaan ruuvista ei varsinaisesti säädetä tyhjäkäyntiä mutta niistä säädetään perusasetus kohdilleen. Yleensä noihin ei juurikaan tarvitse koskea kun ne kerran on asetettu kohdilleen. Tyhjäkäyntiventtiili ja boksi hoitavat homman.
Ja tietty tuo ilmaruuvi tuppaa olemaan juminut ikuisiksi ajoiksi paikoilleen eikä liiku mihinkään suuntaan, eli sulla on tuuria

Oliko kaasuläpänasentotunnistimessa vikaa?
Oma cossuni oli -88 ja siinä oli asentotunnistimella 5v silloin kun kaasu oli kiinni. Sulla taitaa olla tuo -92 kyseessä ja niissähän tuo toimii toisinpäin eli pitää olla 0.6v tai alle. Mittaus navoista 17 ja 11.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015