EDIT: Tehot tulee pyörimään siinä 250hv:n paikkeilla..
Sierran taka-akselisto?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Sierran taka-akselisto?
Juu eli kohta puoliin pitäis päättää että mitä akselistoa tullaan käyttämään omassa turbo prokkiksessa ja aattelin että kysynpä täältä vähän neuvoja..eli onko se cossun akselisto kestävyydeltään ainut vaihtoehto vai onko muita kenties?ideoita,perusteluita,faktaa jne., kaikki kelpaa..kiitoksia etukäteen.. 
EDIT: Tehot tulee pyörimään siinä 250hv:n paikkeilla..
EDIT: Tehot tulee pyörimään siinä 250hv:n paikkeilla..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
toniwe
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Mulla on omassa projektissa XR4x4:n akselisto, lukkoperällä, levyillä ja ABS:llä. Tulee ainakin halvemmaksi kuin Cossun.. levythän tossa on 253mm (Cossu 273mm). Kitkalukkoperä on ollut viime syksystä ja hyvin kestää, vetarit on ohuemmat kuin Cossussa, mutta ei mulla ainakaan vielä oo mitään ongelmia ollut vaikka kenkääkin on saanut..
-
Sierraxr4x4
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
jaa..ja mistäköhän mä semmosen löydän,missä scorpeissa niitä akselistoja on?Ares kirjoitti:Hommaat vaan jostain scorpiosta sen cossun taka-akseliston niin ei tuu cossu lisää
EDIT: vai tarkoititko cossu scorpin?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
täytyypi katsoa jos jostaan löytäis semmosen näin alkuun ainakin..kerkeehän sitä tehä parannuksia jne vaikka ens talvena..kunhan ton kipon sais ajoon kesäks tolla toisella koneella..Ares kirjoitti:Eiku tavallisesta scorpiosta 7.5" viskolukollinen perä
Ei niitä kaikissa tietysti ole, mutta luulis jostain purkaamolta löytyvän...
Edit: Vielä parempi jos olis kitkalevylukko niin se kestäis hyvin, lukko meinaan
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
toniwe
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Kaikissa ABS-mallin sierroissa (paitsi cosw) on muuten ollut samat jarrut ja akselistot, eli takana laippavetarit, ja 260/253 levyt. Eli jos haluaa edullisesti laittaa ihan kohtuu akselistot ni etit tollasen abs sierran akselistot ja siihen sit vaan jostain laippavetarivehkeestä lukkoperä, kyllä niitä tarjolla on. Samalla kun vaihdat vielä sen abs mallin jarrutehostimen ni mukavampi jarrutellakki. (Tehostaa aika ärhäkästi vrt. perussierran tehostin).
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Ares kirjoitti:Eiku tavallisesta scorpiosta 7.5" viskolukollinen perä
Ei niitä kaikissa tietysti ole, mutta luulis jostain purkaamolta löytyvän...
Edit: Vielä parempi jos olis kitkalevylukko niin se kestäis hyvin, lukko meinaan
Meneekös se 7,5" murikka suoraan tuon 7" tilalle?
Myös hyviä ehdotuksia otetaan vastaan että miten rakentais 4wd cosan jarrut noitten rumpujen tilalle?
253mm takalevyjen navat löytys nurkista, pystyyköhän niitä hyödyntää mitenkää?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Noh... jos hommaan cosan navat niin sopiiko niihin minkä tahansa sierran laippavetarit? Peränkin joutuu vaihtamaan laippamalliseen sitten...
Nii ja sopiiko noi navat + laippavetarit yhteen tuon nykysen tukivarren kanssa?
Nii ja sopiiko noi navat + laippavetarit yhteen tuon nykysen tukivarren kanssa?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Tavan (4x4) sierra/scorpio lukkoperä + laippavetarit ja cossun navat, toimisko?
RallyRacesta kun kysyin siitä sierran takalevyjen rakennus sarjasta niin sanoivat että levyjarrullisen navat pitää olla jokatapauksessa..?
Kyllähän noista levyjarrunavoista sais rakennettua mitkä on nurkissa, kun tekee adapterin millä saa cossun satulan kiinni mut taas ei nuo työnnettävät vetarit sovi niihin...
RallyRacesta kun kysyin siitä sierran takalevyjen rakennus sarjasta niin sanoivat että levyjarrullisen navat pitää olla jokatapauksessa..?
Kyllähän noista levyjarrunavoista sais rakennettua mitkä on nurkissa, kun tekee adapterin millä saa cossun satulan kiinni mut taas ei nuo työnnettävät vetarit sovi niihin...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Levyjarrunapoihin sopii ihan moitteettomasti noi työnnettävät vetarit. Perän onkin eri juttu! Joudut avaamaan perän ja irroittamaan laippojen sokat ja lyömään laipat pois, mutta sen jälkeen siihen perään voi laittaa työnnettävät vetarit jos näin haluaa tehdä...AkiS kirjoitti:Tavan (4x4) sierra/scorpio lukkoperä + laippavetarit ja cossun navat, toimisko?
Kyllä sopii, mutta laipat edelleenkin saattavat ottaa niihin tukivarsiin...
Tilaa joutuu varmaan tekemään
RallyRacesta kun kysyin siitä sierran takalevyjen rakennus sarjasta niin sanoivat että levyjarrullisen navat pitää olla jokatapauksessa..?
Näin on!
Kyllähän noista levyjarrunavoista sais rakennettua mitkä on nurkissa, kun tekee adapterin millä saa cossun satulan kiinni mut taas ei nuo työnnettävät vetarit sovi niihin...
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Ares kirjoitti:Levyjarrunapoihin sopii ihan moitteettomasti noi työnnettävät vetarit. Perän onkin eri juttu! Joudut avaamaan perän ja irroittamaan laippojen sokat ja lyömään laipat pois, mutta sen jälkeen siihen perään voi laittaa työnnettävät vetarit jos näin haluaa tehdä...AkiS kirjoitti:Tavan (4x4) sierra/scorpio lukkoperä + laippavetarit ja cossun navat, toimisko?
Kyllä sopii, mutta laipat edelleenkin saattavat ottaa niihin tukivarsiin...
Tilaa joutuu varmaan tekemään
RallyRacesta kun kysyin siitä sierran takalevyjen rakennus sarjasta niin sanoivat että levyjarrullisen navat pitää olla jokatapauksessa..?
Näin on!
Kyllähän noista levyjarrunavoista sais rakennettua mitkä on nurkissa, kun tekee adapterin millä saa cossun satulan kiinni mut taas ei nuo työnnettävät vetarit sovi niihin...
Jaa pitäs mennä tökättävät? Tossa mun riesassa on siis alkuperäset tökättävät vetarit paikallaan... xr4i:n lukkoperä on vaihettu siihen ja se on myöskin noille alkuperäsille tökättäville sopiva
Mulla on yhet tökättävät vetarit irtonaisena mutta ne ei sovi ainakaan noihin napoihin, eri spoori. Vetarit näyttäs paksuilta eli ne on jostain kakslitrasesta tai isommasta varmaan, ei pysty sanoon...
Levyjarrunapojen spoori on 26 hammasta, irtovetareissa entiä, en jaksanu laskea
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Oli pakko käydä kokeilemassa tota ku sanoit ettei se napa sovi...
Eihän se sovikkaat boorituksessa hienoinen ero...
Elikkä jost tökkättäviä aikoo käyttää on siihen hommattava tökättäville sopiva napa. En tiedä sitten olisko sen lyömällä saaanut. En jaksanut laskea oli ero boorien määrässä...näytti tosin siltä että boori olisi ollut terävämpi laippamallin navassa
Elikkä jost tökkättäviä aikoo käyttää on siihen hommattava tökättäville sopiva napa. En tiedä sitten olisko sen lyömällä saaanut. En jaksanut laskea oli ero boorien määrässä...näytti tosin siltä että boori olisi ollut terävämpi laippamallin navassa
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Mietittiin semmosta patenttia kans että purkaa tuon systeemin ja naittaa tuon rumpujarrullisen navan ja sitte tuo levyjarrullisen "kiinnitysosan" (entiä mikä sen oikee nimi on
) mutta niissä on erikokoset laakerit...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
kun kattelee esim. motonetin varaosalistaa vatarien kohalta niin sielä sanottais että navan päässä olis 2 litrasissa 26 uraa mutta mutta...
no täytyy sitten purkaa ja katella paljo niitä uria löytyy noista autossa olevista vetareista kuhan ne puslat joskus tulee...
Jossei sittekää onnaa niin ei kai auta muu kun alkaa niitä kokonaisia akselistoja jostain kattelemaan...
no täytyy sitten purkaa ja katella paljo niitä uria löytyy noista autossa olevista vetareista kuhan ne puslat joskus tulee...
Jossei sittekää onnaa niin ei kai auta muu kun alkaa niitä kokonaisia akselistoja jostain kattelemaan...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Ares kirjoitti:
Levyjarrunapoihin sopii ihan moitteettomasti noi työnnettävät vetarit. Perän onkin eri juttu! Joudut avaamaan perän ja irroittamaan laippojen sokat ja lyömään laipat pois, mutta sen jälkeen siihen perään voi laittaa työnnettävät vetarit jos näin haluaa tehdä...
Tuli tässä vaan mieleen kysymys että mites sitten ne laippavetarin tumpit sopis tuohon tökättäville vetareille tarkotettuun perään?
Mitään hajua?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Ares kirjoitti:Perä pitää aukaista ja molemmissa laipoissa on sisällä sokat, jotka pitää irroittaa ja sitten niitä vain pitää yrittää lyödä ulos päin
Eiiih...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
No perkeles sitten...
Ei muutaku pajalle suunnittelemaan
Oho, mä oonkin jo täällä...
Ei muutaku pajalle suunnittelemaan
Oho, mä oonkin jo täällä...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
kynsi
- Ylläpitäjä
Mitä löytyy vm91 abs 2l OHC IS- Scorpioonin Perän kätköistä?
Onko mahdollisesti 7.5" kitka- tai viskolukko? Näkyy olevan laippavetarit ja levyjarrut ja takavakaaja. Käykö kardaanin ja kiinnikkeiden puolesta paikoilleen?
Olen ehkä laittamassa tuollaista akselistoa vm82 1.6 koriin.
Lukkoperä on ehdoton tulevaisuudessa ja omasta on joko särki tai puuttuu kokonaan. Jako muuttuisi vaan 5-pultille.
Onko mahdollisesti 7.5" kitka- tai viskolukko? Näkyy olevan laippavetarit ja levyjarrut ja takavakaaja. Käykö kardaanin ja kiinnikkeiden puolesta paikoilleen?
Olen ehkä laittamassa tuollaista akselistoa vm82 1.6 koriin.
Lukkoperä on ehdoton tulevaisuudessa ja omasta on joko särki tai puuttuu kokonaan. Jako muuttuisi vaan 5-pultille.
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Se onko kitka vai visko riippuu ihan tuuristakynsi kirjoitti:Mitä löytyy vm91 abs 2l OHC IS- Scorpioonin Perän kätköistä?
Onko mahdollisesti 7.5" kitka- tai viskolukko? Näkyy olevan laippavetarit ja levyjarrut ja takavakaaja. Käykö kardaanin ja kiinnikkeiden puolesta paikoilleen?
Olen ehkä laittamassa tuollaista akselistoa vm82 1.6 koriin.
Lukkoperä on ehdoton tulevaisuudessa ja omasta on joko särki tai puuttuu kokonaan. Jako muuttuisi vaan 5-pultille.
Kardaani käy paikalleen, mutta jos pelkkä murikkaa yrität ei onnistu joutuu vaihtamaan apurungon (joka muuten sitten sopii sierran runkoon) ja alatukivarretkin kannattaa jotta saa pyöränkulmat suorempaan!
-
kynsi
- Ylläpitäjä
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ght=per%E4
Tuolla sanotaan noin, eli epäilys siitä lukosta on vielä ilmassa.
Tuolla sanotaan noin, eli epäilys siitä lukosta on vielä ilmassa.
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
En kyllä menisi lukkoa scorpissa harvinaiseksi sanomaan
On nimittäin jokaisessa ollut jonkunlainen lukko ja 7.5" perä aina, mutta enhän mä ole tavannut ku vasta 5kpl
Nosta perse ilma ja pyöritä. Jos pyörii molemmat pyörät samaan suuntaan niin on lukko tietysti kokeilet vielä, että tuntuuko vastaan pyöritys vaikealta... Lukottomassa pyörii ihan helposti vastaan kiertäessä...
Nosta perse ilma ja pyöritä. Jos pyörii molemmat pyörät samaan suuntaan niin on lukko tietysti kokeilet vielä, että tuntuuko vastaan pyöritys vaikealta... Lukottomassa pyörii ihan helposti vastaan kiertäessä...
-
kynsi
- Ylläpitäjä
-
heka
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
xr nelkun pyörän navat ja is sierran taka levyt. noi vaihtoon niin saa pultata kiinni jarruputketkin käy samat.kynsi kirjoitti:Meinaat että visko on, jos on lukko.
Laippavetarit oli siinä, että visko varmaan (toivottavasti) on.
Se pulttijaon vaihto, kun siinä on ne viisipulttiset. Onnistuuko että säilyttää levyt ja vaihtaa vain jotain (en vaan tiiä mitä), että pulttijako muuttuu?
eli helppohomma jos mikään ei oo jumissa
ja varaudu heti siihen että joudut ostamaan uudet pyöränlaakerit ei ainaakaan timppaasen kanssa onnistuttu saamaan ehjänä irti navasta.
ja scorpin perä 7.5 tuumanen
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
kynsi
- Ylläpitäjä
-
timppaanen
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
kynsi kirjoitti:No mistä minä nyt tuollaiset yht-äkkiä saan.
Levyt saan kaupasta, mutta ne navat on varmaan uutena tyyriit.
(en oikeen ymmärrä miksi ne navat ei käy)
noissa xr navoissa nelipulttijako ja istuu suoraan paikoilleen. eihän niitä varmaan enään uusia myydä jos ei löydy käytettyjä niin vakio 5 pulttiset työn alle hitsausta ja sitte koneistaa uus 4 pulttijako niihin. ammattikoulu halvin vaihtoehto ja saattaa olla tarpeeks haastava harjotus työ niin voi tehdä ilmaseks.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
kynsi
- Ylläpitäjä
Käytin hakua, ja löysin mielenkiintoista tietoa.
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... vyt#207813
Tuossa keskustelussa jjs sanoo, että "pyöränlaipan" vaihtamalla selviää.
Silloin tarvitsis hankkia korkeintaan levyt. (on sierran rumpujarrut ennestään)
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... vyt#207813
Tuossa keskustelussa jjs sanoo, että "pyöränlaipan" vaihtamalla selviää.
Silloin tarvitsis hankkia korkeintaan levyt. (on sierran rumpujarrut ennestään)
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Tuli tuossa juuri rakennettua levyjarrut rumpujen tilalle...
vaihetut osat:
-7" perä laippavetareille
-laippavetarit
-abs sierran vetarin päät (eli akseli joka menee pyörännavan läpi)
-2wd cossun navat/laakeripesä
-2wd cossun levyt/satulat
-käsijarruvaijeri
Modifikaatiot:
-snurrilla paskat pois vetarin/navan läpivienti reiästä
-rälläkällä paskat pois abs urien päältä
-hieman lekaa tukivarren "pohjaan" jotta vetarinlaippa mahtuu pyörimään (ei oo monesta millistä kiinni...).
Vaihtoehtosesti voi käyttää myös abs jarrullisen normi sierran laakeripesiä/napoja jos ei halua cossun levyjä laittaa.
Niin ja jos on laippavetarit jo entuudestaan niin selviää tosi helpolla.
Tässä kuva paskasesta akselistosta.
vaihetut osat:
-7" perä laippavetareille
-laippavetarit
-abs sierran vetarin päät (eli akseli joka menee pyörännavan läpi)
-2wd cossun navat/laakeripesä
-2wd cossun levyt/satulat
-käsijarruvaijeri
Modifikaatiot:
-snurrilla paskat pois vetarin/navan läpivienti reiästä
-rälläkällä paskat pois abs urien päältä
-hieman lekaa tukivarren "pohjaan" jotta vetarinlaippa mahtuu pyörimään (ei oo monesta millistä kiinni...).
Vaihtoehtosesti voi käyttää myös abs jarrullisen normi sierran laakeripesiä/napoja jos ei halua cossun levyjä laittaa.
Niin ja jos on laippavetarit jo entuudestaan niin selviää tosi helpolla.
Tässä kuva paskasesta akselistosta.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
Timo_R
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
- Paikkakunta: Vammala
Tää asia ny littyy tähän nii aattelin etten tee uutta aihetta suotta. Elikä kyseessä olisi -83 Sierran alustan rakentelu. Olisi tuossa Scorppion alustan osia tarjolla, ja ajattelin että jos niistä rakentaisi. Meneekö Scorpion etutolpat kokonaisuudessaan Sierraan? Entä koko taka-akselisto? Olettaisin niiden olevan vankempaa tekoa, kun tuon 1.6 Sierran
Entä vakaaja(t)?
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
scorpion tolpat on ainakin paksummat kun mitä normi sierrojen tolpat on..eli scorppion tolppa ei mene normi sierran olka-akseliin..scorpion tolpat taitaa olla saman paksuset ku mitä cossun tolpat on?Timo_R kirjoitti:Tää asia ny littyy tähän nii aattelin etten tee uutta aihetta suotta. Elikä kyseessä olisi -83 Sierran alustan rakentelu. Olisi tuossa Scorppion alustan osia tarjolla, ja ajattelin että jos niistä rakentaisi. Meneekö Scorpion etutolpat kokonaisuudessaan Sierraan? Entä koko taka-akselisto? Olettaisin niiden olevan vankempaa tekoa, kun tuon 1.6 SierranEntä vakaaja(t)?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
kynsi
- Ylläpitäjä
Timo_R kirjoitti:Tää asia ny littyy tähän nii aattelin etten tee uutta aihetta suotta. Elikä kyseessä olisi -83 Sierran alustan rakentelu. Olisi tuossa Scorppion alustan osia tarjolla, ja ajattelin että jos niistä rakentaisi. Meneekö Scorpion etutolpat kokonaisuudessaan Sierraan? Entä koko taka-akselisto? Olettaisin niiden olevan vankempaa tekoa, kun tuon 1.6 SierranEntä vakaaja(t)?
Mulla on työn alla scorpionin taka-akselisto 1.6 sierraan.
Helpommalla pääsee ku vaihtaa tosiaan sen koko akseliston.
Sitte muuttaa pulttijaon. Tällaisen käsityksen sain tätä aihetta lueskellessani.