BD14 nokat ja vakiomännät?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

BD14 nokat ja vakiomännät?

Viesti Kirjoittaja janister » Ma Maaliskuu 7. 13:13:55 2005

Onko kukaan koklannut BD14 imunokkaa ja vakiomäntiä 4x4 cossuun????
Engelsmannit kovasti ajelee noilla ja väittää että ei kolahda männät venttileihin.....epäilen.... onko joku kokeillut?

//Jani

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Maaliskuu 7. 13:29:47 2005

En kovin helpolla lähtis laittamaan paljoa vakiota rajumpia nokkia ainakaan vakio venajousilla. Ykk:ssa on vakio männillä todella vähän tilaa olla venttiilit auki joten kohtaaminen tapahtuu helpolla. Vakio nokalla venttiili on ykk:ssa auki 0,45mm ja paljoa enempää siellä ei kyllä varaa ole koska olisi sinne hyvä jonkinlainen turvaväli myös jäädä.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: BD14 nokat ja vakiomännät?

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Maaliskuu 7. 13:47:24 2005

janister kirjoitti:Onko kukaan koklannut BD14 imunokkaa ja vakiomäntiä 4x4 cossuun????
Engelsmannit kovasti ajelee noilla ja väittää että ei kolahda männät venttileihin.....epäilen.... onko joku kokeillut?

//Jani
Mitä minä olen ymmärtänyt, niin Englantilaiset ovat ihan oma rotunsa! :wink:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Maaliskuu 7. 17:39:27 2005

Onko ne sitten täysin vakiomäntiä vai onko niihin tehty venttiilinkolot?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » Ma Maaliskuu 7. 17:54:02 2005

siipicossu kirjoitti:Onko ne sitten täysin vakiomäntiä vai onko niihin tehty venttiilinkolot?
Väittävät että täysin vakiot. Eli nostoa niissä on 8,9mm! ja alkuperäisissä on 8,5mm ja nekin on jo nippa nappa että ei kolahda venat....

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Maaliskuu 7. 18:20:14 2005

Ei tuo maksimi nosto ole mitenkään olennainen asia vaan se paljonko nokat on auki ykk:n lähettyvillä, ei ne maksimi noston kohdalla mitenkään voi ottaa kiinni.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Maaliskuu 7. 20:49:22 2005

Öh. Pitääkö tehdä kolot venttiileille: Schrick R322 "LMQ" mekaaniset, nosto 12,50mm? :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ma Maaliskuu 7. 21:37:50 2005

jjs kirjoitti:Öh. Pitääkö tehdä kolot venttiileille: Schrick R322 "LMQ" mekaaniset, nosto 12,50mm? :wink:
Ei tarvitse kun ostaa valmiiksi kolotut männät... 8)

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » Ti Maaliskuu 8. 9:00:18 2005

Eli kukaan ei ole kokeillut tai tiedä???? Noh mä kerron sitten kuin olen mitannut :-)

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Maaliskuu 8. 10:36:11 2005

Lainataan tätä topikkia ja kysytään, että paljonko on BD16 nokissa asteita? Noin niinku millistä-milliin.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » Ti Maaliskuu 8. 11:29:57 2005

265 astetta ja 10,1 mm nost

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Maaliskuu 8. 11:30:58 2005

Jallu kirjoitti:Lainataan tätä topikkia ja kysytään, että paljonko on BD16 nokissa asteita? Noin niinku millistä-milliin.
Burton power ainakin ilmottaa 265 astetta. En tiiä onko noi sitten millistä milliin vai miten menee. Ja vakiolle ilmottaa samassa taulukossa 241 astetta eli siihen voi sitten verrata.. BD16 nostoa on 10.1mm
Toyota Supra TT

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Maaliskuu 8. 11:59:47 2005

No noi arvot ei ole millistä milliin, vaan "mainos asteita" eli 0,1mm - 0,1mm. Vakio nokat on 208 astetta millistä milliin.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » Ti Maaliskuu 8. 12:19:09 2005

En ole asiasta aivan 100% varma mutta muistelisin että jotain 230 luokkaa, varma en asiasta ole!
Tietääkö joku??????

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Maaliskuu 8. 15:45:41 2005

janister kirjoitti:En ole asiasta aivan 100% varma mutta muistelisin että jotain 230 luokkaa, varma en asiasta ole!
Tietääkö joku??????
Tuollainen lukema mullekin on jäänyt jostain mieleen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Maaliskuu 8. 17:51:39 2005

234 tai 236
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Maaliskuu 8. 20:54:24 2005

Skorppi kirjoitti:No noi arvot ei ole millistä milliin, vaan "mainos asteita" eli 0,1mm - 0,1mm. Vakio nokat on 208 astetta millistä milliin.
Jos nokka on hydraulisille painimille tarkoitettu ja ne on vielä toimivat, niin eihän voida oikein "mainos asteista" puhua, venttiilihän lähtee liikkeelle, kun painin saapuu rampille. Nokan kokonaisasteet/mainosasteet sitten taas pienenee reilusti, kun käytössä on mekaaniset nostajat ja 0,2-0,4mm välystä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Maaliskuu 8. 22:30:03 2005

kyllä ne 0,1mm lukemat on edelleen mainosasteita, oli hytikat tai ei. Todella loivaramppisella nokalla saadaan komeat mainostasteet, joka ei käytännössä kerro siitä nokasta riittävästi. Saa niitä mainosasteita katsoa jos haluaa, minua ne ei kiinnosta :D
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » Ke Maaliskuu 9. 8:58:33 2005

Skorppi kirjoitti:kyllä ne 0,1mm lukemat on edelleen mainosasteita, oli hytikat tai ei. Todella loivaramppisella nokalla saadaan komeat mainostasteet, joka ei käytännössä kerro siitä nokasta riittävästi. Saa niitä mainosasteita katsoa jos haluaa, minua ne ei kiinnosta :D
Aivan!

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » Ma Toukokuu 2. 12:51:34 2005

janister kirjoitti:Eli kukaan ei ole kokeillut tai tiedä???? Noh mä kerron sitten kuin olen mitannut :-)
Näky toikin onnistuvan.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Toukokuu 2. 22:08:17 2005

janister kirjoitti:
janister kirjoitti:Eli kukaan ei ole kokeillut tai tiedä???? Noh mä kerron sitten kuin olen mitannut :-)
Näky toikin onnistuvan.
Eli onko Sulla BD14 nokat paikoillaan vakio männillä? :?: :?:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Toukokuu 3. 7:38:12 2005

Kyllähän toi varmaan onnistuu mutta joutuu ajottamaan nokat todella miedosti ja voimaa puuttuu, joten kyllä ne venttiikolot kannattaa olla, että saa hyödyn niistä nokista. Kunnon overlappi tekee ihmeitä voimalle :D
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » Ti Toukokuu 3. 11:06:26 2005

Monen mutkan jälkeen päädyttiin siihen, että käytettiin BD14 imupuolella ja vakionokkaa pakopuolella. Nokkien ja ajotusten säätö on aika taiteilua ja valitettavasti teoria ei aina vastaa todellisuutta(saatto olla lasku virhe :-))mutta aika lähelle kyllä päästiin.
Noh kuitenkin näin saatiin tämä paketti toimiin erittäin hyvin. Suosittelen kuitenkin että jos käytätte 4X4 mäntiä ja BD14 tai vastaavia niin tehkää ihmeessä venttiilille kolot, saatte enemmän pelivaraa säätöihin kuten skorppi jo aikasemmin mainitsi(sekä venttiisalaatin ehkäisemistä;-))
Tänään tälläistä!

//Jani

Vastaa Viestiin