Ruoreista ja classic-varusteista

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Kine
Ylläpitäjä

Ruoreista ja classic-varusteista

Viesti Kirjoittaja Kine » Pe Helmikuu 4. 20:41:38 2005

Sattui tämmöinen ebayssa silmiin:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... Track=true

Mistähän tuohon pieraisis escortiin sattuvan keskiön? Niitäkään ei kai saa itte valmistaa? Olis meinaan tuommoinen samanlainen käyttöaudissa kiinni ja sopis varmaan aikanaan valmistuvaan escort vanhakoppeloon. Jos ei sitten tuu sitä hopan omaa sporttipyörää laitettua..

Audin myynyt joppari (saksassa) väitti tuon nardin hinnaksi 400e, auto maksoi 2800e.. Hyvä kauppa. Joku tosiaan näköjään kauppaa ebayssa saappiin samanlaista hintaan £335 ilman keskiötä. Pitänee vaihtaa audiin normaali muovirinkula ni säästyy tuo arvokkaampi kapine.

Mitäs nämä springalex-ratit on? Liekö käytetty ihan kilvanajoissa?

Toisekseen, mitkä jakkarat tulis valita kun auto on tarkoitus pykätä 70-luvun lievä racing tyyliin. Onko muita vaihtoehtoja kuin cobra cub ja cobra classic? Ihan komeita kyllä kumpikin. Ei kellään tiedossa jotain aitoja works- tai rs-istuimia?

Milläs muulla aikakauteen sopivalla hilppeellä autoa voisi "koristella"? Tällä hetkellä vakiomittaristo, enkä välttämättä kehtaa särkeä ehjää peltiä gt-mittaristolle.. Mutta joku varviosoitin, edelleen 70's, siihen olis kiva sovittaa. Ja jotain muuta pientä.

Saa ehdotella ihan rohkeasti.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Helmikuu 4. 21:06:43 2005

springalexin kuva näkyy ainakin tuolla
http://www.retro-uk.com/page018.htm

Kine
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kine » La Helmikuu 5. 2:51:13 2005

Joo, hokasin tuon sivun heti kun olin oman tekstin naputellut (googlen eka linkki hakusanalla springalex..), siellähän oli paljonkin vastauksia omiin kysymyksiini. Works-mittaritaulu ja siihen smiths-kelloja, voi pojat!

Mnjoo..

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Helmikuu 5. 14:12:42 2005

Noissa Nardin rateissa 6 pulttinen "yhteisjako" sama pitäis olla esim. OMP.Sparco ja Momo rateissa. :wink:

Ja noita Sprincalex ratteja löytyy aika yleisesti vielä jokkis autoista, tuppaavat vaan olemaan jo "vähän" huonossa kunnossa. :cry:
(sopii muuten vanhakoppaan ku nenä päähän) 8)

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » La Helmikuu 5. 15:52:43 2005

Kiiltäväpuolainen on kyllä hieno vanhankoppaisessa :D ,70-luvun tyylille sopiva.Komeat on nuo linkissä olevat Works-mittaristotkin :wink:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Micky
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Micky » Ke Helmikuu 16. 3:30:37 2005

sama 6 pultti jako käsittääkseni myös raid ja dino rateissa...(itellä tommonen keskiö vanhakoteloon mutta käyttöön tulossa ) :wink:

keskiö asiaan viitaten:sopiko fiesta mk1 keskiö mk2 vai mk1 escoon (muistaakseni mk1 escoon) ja mitenkä taunuslaiset sopi mihinkin ristiin...muisti pätkii tässä kohtaa...

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ke Helmikuu 16. 19:44:15 2005

Mulla on omassa Sportissa alkuperäinen erikoisratti. Hauskan näköinen kun moni ei edes huomaa että se on "ralliratti". Sanokaas mitä siinä on eroa tavalliseen... Kerron sitten jos ei kukaan tiedä/muista.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Helmikuu 16. 19:47:32 2005

Pappacosworth kirjoitti:Mulla on omassa Sportissa alkuperäinen erikoisratti. Hauskan näköinen kun moni ei edes huomaa että se on "ralliratti". Sanokaas mitä siinä on eroa tavalliseen... Kerron sitten jos ei kukaan tiedä/muista.
Pehmustettu kehä (paksumpi) ja "rannerenkaat" puolissa. :wink:

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » To Helmikuu 17. 19:06:05 2005

Bootsi kirjoitti:
Pappacosworth kirjoitti:Mulla on omassa Sportissa alkuperäinen erikoisratti. Hauskan näköinen kun moni ei edes huomaa että se on "ralliratti". Sanokaas mitä siinä on eroa tavalliseen... Kerron sitten jos ei kukaan tiedä/muista.
Pehmustettu kehä (paksumpi) ja "rannerenkaat" puolissa. :wink:
Ohuempi kehä, nahkapäällysteellä, ja puolista näkyvä osa n. 2cm kiilloitettua terästä.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Helmikuu 17. 20:20:43 2005

Pappacosworth kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:
Pappacosworth kirjoitti:Mulla on omassa Sportissa alkuperäinen erikoisratti. Hauskan näköinen kun moni ei edes huomaa että se on "ralliratti". Sanokaas mitä siinä on eroa tavalliseen... Kerron sitten jos ei kukaan tiedä/muista.
Pehmustettu kehä (paksumpi) ja "rannerenkaat" puolissa. :wink:
Ohuempi kehä, nahkapäällysteellä, ja puolista näkyvä osa n. 2cm kiilloitettua terästä.
Ohuempi?.. voisiko heittää lähikuvaa siitä "ruorista"?

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » To Helmikuu 17. 21:22:10 2005

Laitan kuvan kun tarkenen käydä tallilla.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Helmikuu 17. 21:48:45 2005

Pappacosworth kirjoitti:Laitan kuvan kun tarkenen käydä tallilla.
Onko koskenkorva pakkasessa?? :lol: :lol:

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » To Helmikuu 17. 23:37:38 2005

Bootsi kirjoitti:
Pappacosworth kirjoitti:Laitan kuvan kun tarkenen käydä tallilla.
Onko koskenkorva pakkasessa?? :lol: :lol:
Ja nyrkillinen voita kattilaan :mrgreen:

Pikkupoeka
Viestit: 75
Liittynyt: La Kesäkuu 4. 16:39:33 2005
Paikkakunta: Leppis

Viesti Kirjoittaja Pikkupoeka » Su Kesäkuu 3. 18:00:34 2007

Onko noihin springalexeihin saatavana vielä uusia keskiöitä (Suomesta)? Joskus vuosia sitten kangasalan rompepäivillä joku kauppasi uusia keskiöitä. Silloin oli vielä saatavilla monenlaisia. Nt kun olisi tarvista niin ei ole näkynyt myynnissä. Capri kaipaisi tuollaista...
Ford Capri II
Ford Escort mk2

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Springalex keskiö MK1 escort vm. 68-74

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Elokuu 2. 16:48:42 2007

Olis tarvis Springalex ratin keskiölle onkos kellään tai tilaako joku jostain tulis siinä samalla.

Patentti väsäys menossa jos vaik jouluksi.

Ratti tossa odottelee oikeaa keskiötä.
Works ratilla ihmeellinen vaikutus nilkan asentoon varsinkin keskiön kanssa.

T:Reke
0500-177207
harley.davidsonfi@gmail.com
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

OPM
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Helmikuu 4. 14:07:14 2003
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja OPM » Pe Elokuu 3. 12:38:09 2007

Multa löytyy Angliaan tarkoitettu uusi Springalex-keskiö. Sopiiko Escoon?? Vuosia sitten ostin todennäköisesti juuri tuolta ylempänä topicissa mainitulta rompetorimyyjältä, ainakin sillä oli noita keskiöitä jos johonkin merkkiin ja malliin. Mulla jouten kun ei oo Springalexin ruoriakaan. Jos kiinnostaa niin laita vaikka privaa tai soita, niin koitan viikonloppuna kaivella sen esiin. Ei maksa "maltaita".

OPM

0405092376

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Elokuu 3. 17:28:08 2007

Ja mulle saa tarjota springalex rattia..
Mutta vain hyväkuntoista

(eccerissä kyllä jo ratti on, mutta hieman huonokuntoinen)

Vastaa Viestiin