Ahistaa ahtimen irrotus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
jtk
- Viestit: 1069
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Ahistaa ahtimen irrotus
ihan tos aikani kulux aattelin irrottaa kyseisen kapistuksen viedäkseni tohtorille,mutta eipäs sittenkää
"tulo-,imu-,pakosarja-,vaimikäliepuolelta ei tahdo jengapultit irrota vaan jäävät ahdinosaan.mutterit lähti vex mutta kun sitten meinasin nostaa föönin pois nii pökkää toiselta puolelta mottiin eikä nouse pois 
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport
BMW E60 535 d M-sport
-
jtk
- Viestit: 1069
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Jep. Kannesta kun tulee eka pätkä, niin ahtimen alla on se laippa n. 20cm ennen ahdinta ja siinä on ne pultit. Varovasti kun aukoo ja reilulla crc yms. aineella voitelee avatessa, niin ei mene jengat. Kannattaa vähän ennen irrottelua jo suhautella jotain niille pulteille. Niistä 2 menee muistaakseni laipan läpi. Voi olla tiukassakin...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Kyllä mulla oli pinnapultit paikoillaan ja venakoppa kiinni. Öljyn paluuputki täytyy ottaa irti,siitä muistaakseni ahdisti. Sitä mikä on helpoin tapa,en kommentoi.Vesku kirjoitti:Silloin kun omaa vakio murikkaa irroteltiin, niin katsottiin helpoimmaksi napsaista se sarja sieltä liitoksesta auki. Varmaksi en enää muista, mutta ainakaan venttiilikoppa paikoillaan ei taida kyllä mahtua pinnapultit paikoillaan poiskaan...
#446
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
jtk
- Viestit: 1069
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
caltsu
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
nyt kun tästä puhutaan niin sanokaapas millä saan nuo pultit pysymään kiinni kun meinaa vaan aina löystyä.2 kesää pysy suomi ajolla kiinni mutta saksassa ekan 200km jälkeen löystyivät.siellä oli sellaiset kaksiosaiset "laajentuvat" prikatkin mutta ei niilläkään pysynyt.jtk kirjoitti:muistan ottaneeni vavatta edellisessä cossussani pois,mutta nyt on tapa ilmeisesti eri...varmaan paree et otan sen välipätkänkin pois...siinähän on 4kpl pultteja joista 2ylä- ja 2 alapuolelta irrotettavia eix näi
pitääkö laittaa vaan niin hyvä aluslevyviritelmä että pysyvät pultit tiukassa otteessa.kääntää siis aluslevyn pultin kantaa vasten ja toisen kulman palikkaa vasten.
muita vaihtoehtoja?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
mimmoset mutterit on?caltsu kirjoitti:nyt kun tästä puhutaan niin sanokaapas millä saan nuo pultit pysymään kiinni kun meinaa vaan aina löystyä.2 kesää pysy suomi ajolla kiinni mutta saksassa ekan 200km jälkeen löystyivät.siellä oli sellaiset kaksiosaiset "laajentuvat" prikatkin mutta ei niilläkään pysynyt.jtk kirjoitti:muistan ottaneeni vavatta edellisessä cossussani pois,mutta nyt on tapa ilmeisesti eri...varmaan paree et otan sen välipätkänkin pois...siinähän on 4kpl pultteja joista 2ylä- ja 2 alapuolelta irrotettavia eix näi
pitääkö laittaa vaan niin hyvä aluslevyviritelmä että pysyvät pultit tiukassa otteessa.kääntää siis aluslevyn pultin kantaa vasten ja toisen kulman palikkaa vasten.
muita vaihtoehtoja?
#446
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Onko Sulla turbon värinänvaimennin paikoillaan? Omassa oli romuna, niin alko pakoputken mutterit aukeilla ja ahtimen kiinnityspultit löystyä itsekseen...caltsu kirjoitti: nyt kun tästä puhutaan niin sanokaapas millä saan nuo pultit pysymään kiinni kun meinaa vaan aina löystyä.2 kesää pysy suomi ajolla kiinni mutta saksassa ekan 200km jälkeen löystyivät.siellä oli sellaiset kaksiosaiset "laajentuvat" prikatkin mutta ei niilläkään pysynyt.
pitääkö laittaa vaan niin hyvä aluslevyviritelmä että pysyvät pultit tiukassa otteessa.kääntää siis aluslevyn pultin kantaa vasten ja toisen kulman palikkaa vasten.
muita vaihtoehtoja?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Onko alkuperäiset pultit?caltsu kirjoitti: nyt kun tästä puhutaan niin sanokaapas millä saan nuo pultit pysymään kiinni kun meinaa vaan aina löystyä.2 kesää pysy suomi ajolla kiinni mutta saksassa ekan 200km jälkeen löystyivät.siellä oli sellaiset kaksiosaiset "laajentuvat" prikatkin mutta ei niilläkään pysynyt.
pitääkö laittaa vaan niin hyvä aluslevyviritelmä että pysyvät pultit tiukassa otteessa.kääntää siis aluslevyn pultin kantaa vasten ja toisen kulman palikkaa vasten.
muita vaihtoehtoja?
-
caltsu
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
ei varmaan.auttaisiko sekin jo?cossuesco kirjoitti:Onko alkuperäiset pultit?caltsu kirjoitti: nyt kun tästä puhutaan niin sanokaapas millä saan nuo pultit pysymään kiinni kun meinaa vaan aina löystyä.2 kesää pysy suomi ajolla kiinni mutta saksassa ekan 200km jälkeen löystyivät.siellä oli sellaiset kaksiosaiset "laajentuvat" prikatkin mutta ei niilläkään pysynyt.
pitääkö laittaa vaan niin hyvä aluslevyviritelmä että pysyvät pultit tiukassa otteessa.kääntää siis aluslevyn pultin kantaa vasten ja toisen kulman palikkaa vasten.
muita vaihtoehtoja?
onko ne jotenkin erikoiset vrt. 8.8 materiaali.
värinänvaimennin on paikallaan.voiko se väsähtää?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Voihan se väsähtää,jopa aika tarkka säädöstää/kulumisestaan. Tosiaan,ei siellä mitä vaan pultteja saa pysymään kiinni...caltsu kirjoitti:ei varmaan.auttaisiko sekin jo?cossuesco kirjoitti:Onko alkuperäiset pultit?caltsu kirjoitti: nyt kun tästä puhutaan niin sanokaapas millä saan nuo pultit pysymään kiinni kun meinaa vaan aina löystyä.2 kesää pysy suomi ajolla kiinni mutta saksassa ekan 200km jälkeen löystyivät.siellä oli sellaiset kaksiosaiset "laajentuvat" prikatkin mutta ei niilläkään pysynyt.
pitääkö laittaa vaan niin hyvä aluslevyviritelmä että pysyvät pultit tiukassa otteessa.kääntää siis aluslevyn pultin kantaa vasten ja toisen kulman palikkaa vasten.
muita vaihtoehtoja?
onko ne jotenkin erikoiset vrt. 8.8 materiaali.
värinänvaimennin on paikallaan.voiko se väsähtää?
#446
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
No niistä en tiedä,mut ei ne sällit siellä tehtaalla ihan paskaa ole aikoinaan suunnitellut.caltsu kirjoitti:eli vaatimukset ovat..?JRZ kirjoitti:
Tosiaan,ei siellä mitä vaan pultteja saa pysymään kiinni...
Viimeksi muokannut JRZ, Su Helmikuu 13. 9:47:13 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#446
-
Laze
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
jtk
- Viestit: 1069
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
nii tää o tälläst ku lähdet tekee jotai helppoo prokkista nii vaikeehan siit tulee ja kun edes ois joku mielestäsi vaikee jutska nii sitä pitkittää ja pitkittää...kun sitten otat asian käsittelyyn nii johan ol piisoffkake.
mul rupee oleen föönis jotai ylimääräst kulumist potkureis
jote huoltoon lomps
mul rupee oleen föönis jotai ylimääräst kulumist potkureis
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport
BMW E60 535 d M-sport
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Näinhän se on...hybridi sit tilalle vaan.jtk kirjoitti:nii tää o tälläst ku lähdet tekee jotai helppoo prokkista nii vaikeehan siit tulee ja kun edes ois joku mielestäsi vaikee jutska nii sitä pitkittää ja pitkittää...kun sitten otat asian käsittelyyn nii johan ol piisoffkake.
mul rupee oleen föönis jotai ylimääräst kulumist potkureisjote huoltoon lomps
#446
-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Kyllä ne jotain erikois-seosta on, ei tuommoisessa paikassa patarauta kestä kun on vielä vain 6mm. Joskus ostin autoracingilta uudet pultin ja tais maksaa ihan mukavasticaltsu kirjoitti:ei varmaan.auttaisiko sekin jo?cossuesco kirjoitti:Onko alkuperäiset pultit?caltsu kirjoitti: nyt kun tästä puhutaan niin sanokaapas millä saan nuo pultit pysymään kiinni kun meinaa vaan aina löystyä.2 kesää pysy suomi ajolla kiinni mutta saksassa ekan 200km jälkeen löystyivät.siellä oli sellaiset kaksiosaiset "laajentuvat" prikatkin mutta ei niilläkään pysynyt.
pitääkö laittaa vaan niin hyvä aluslevyviritelmä että pysyvät pultit tiukassa otteessa.kääntää siis aluslevyn pultin kantaa vasten ja toisen kulman palikkaa vasten.
muita vaihtoehtoja?
onko ne jotenkin erikoiset vrt. 8.8 materiaali.
värinänvaimennin on paikallaan.voiko se väsähtää?
-
caltsu
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
kiitos tiedosta,pittee ostaa cosworth-logolla merkitytcossuesco kirjoitti: Kyllä ne jotain erikois-seosta on, ei tuommoisessa paikassa patarauta kestä kun on vielä vain 6mm. Joskus ostin autoracingilta uudet pultin ja tais maksaa ihan mukavasti
edit:13mm kanta,eikös 8mm ole oikea koko.missäs 6mm on?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Taitaa muisti pettää, muistelin että 10mm 12kulmainen käy mutta onko sittenkin 13mm?caltsu kirjoitti:kiitos tiedosta,pittee ostaa cosworth-logolla merkitytcossuesco kirjoitti: Kyllä ne jotain erikois-seosta on, ei tuommoisessa paikassa patarauta kestä kun on vielä vain 6mm. Joskus ostin autoracingilta uudet pultin ja tais maksaa ihan mukavasti
edit:13mm kanta,eikös 8mm ole oikea koko.missäs 6mm on?
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
-
caltsu
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
no ei ne mun pultit taatusti sitten alkuperäiset oleVesku kirjoitti:cossuescon kanssa samaa väittäisin, että orginal pultit olisivat 12-kulmainen 10mm kanta. Näyttävät aika heppoisilta siellä.cossuesco kirjoitti:Taitaa muisti pettää, muistelin että 10mm 12kulmainen käy mutta onko sittenkin 13mm?
nyt 6 kulmaa,13mm kanta,8.8kamaa.
jos sinne autoreisinkiin ostoksille menisin ja avun saisin.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
tumi
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ne on alkuperäiset.Vesku kirjoitti:cossuescon kanssa samaa väittäisin, että orginal pultit olisivat 12-kulmainen 10mm kanta. Näyttävät aika heppoisilta siellä.cossuesco kirjoitti:Taitaa muisti pettää, muistelin että 10mm 12kulmainen käy mutta onko sittenkin 13mm?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
jtk
- Viestit: 1069
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
-
jtk
- Viestit: 1069
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
oouukkei nyt on hyrrä tohtorilla..ehkäpä tilalle tulee tehdasuusi senverran pahaan kuntoon on edelliset om.sen päästäneet
jos vaik sit vaihtas ton uuden putkistonkin joka edellisen cosan jäljilt on onnex säästyny. kun ny kerran o aloitettu...ja lopux pesis konehuoneen ...ekan kerran
näkis sit mistä se ruiskii öljyä oisko ö-pohjan tiivist? tuskin
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport
BMW E60 535 d M-sport
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Alkuperäisiä pultteja ei saa ainakaan Fordilta enää, olis maksanu ~13€/kpl jos olisi saanut.
Laita alkuun vaikka 12.9 pultit sinne. Mulla on yksi pultti 12.9 kuusiokolo, ainakin tähän asti on kestänyt kiinni.
Laita alkuun vaikka 12.9 pultit sinne. Mulla on yksi pultti 12.9 kuusiokolo, ainakin tähän asti on kestänyt kiinni.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Ne pakosarjan välilaipan ruuvit on vissiin titaania. En muista mistä ton tiedon luin ,oliskohan ollut autoracingin luettelosta. Kestävät ihan sairaasti vääntöä katkeematta.
Tavallinen pultti olis katkennut taatusti sillä väännöllä.
Voi tulla ongelmia tavallisten pulttien kanssa myöhemmin ,varsinkin kun ne ruostuu ja jämähtää kunnolla kiinni.
Tavallinen pultti olis katkennut taatusti sillä väännöllä.
Voi tulla ongelmia tavallisten pulttien kanssa myöhemmin ,varsinkin kun ne ruostuu ja jämähtää kunnolla kiinni.
-
ckolli
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki