kone on laitettu muuten uusiin puihin elikkä kaikki sisä osat on vaihettu ja porattu, saapiko kaasari koneeseen turboa ja minkä hintanen semmonen olis. pystyykö laittamaan ruiskun suoraan vai pitääkö myös asentaa uudet johot että semmonen olis!!!!!!!
Sierra turbotusta ja ruiskutusta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
timppa83
- Ylläpitäjä
Sierra turbotusta ja ruiskutusta
miten iso homma olis laittaa turbo 2.0l kaasari DOCH
kone on laitettu muuten uusiin puihin elikkä kaikki sisä osat on vaihettu ja porattu, saapiko kaasari koneeseen turboa ja minkä hintanen semmonen olis. pystyykö laittamaan ruiskun suoraan vai pitääkö myös asentaa uudet johot että semmonen olis!!!!!!!
kone on laitettu muuten uusiin puihin elikkä kaikki sisä osat on vaihettu ja porattu, saapiko kaasari koneeseen turboa ja minkä hintanen semmonen olis. pystyykö laittamaan ruiskun suoraan vai pitääkö myös asentaa uudet johot että semmonen olis!!!!!!!
-
kondis
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
tosta dohc:in turbotuksesta ollu ennenki juttua ja lieneekö se nyt sit järkevää
Ruiskua ei oo vaikee laittaa muutaku et kanteen joutuu vinguttamaan sellaset kolot suuttimille jotta virtaa paremmin tavara sinne minne kuuluu, siinä tulee erillinen johtosarja kokonaan millä ei oo mitään tekemistä koneen johtosarjan kanssa. Muutenkin joutuisit tuota kantta työstämään että saisit palotilat isommaksi ja puristussuhdetta laskettua.
Ja eihän se kallista oo jos ei hirmusia tehoja lähde hakemaan, ja itellä löytyy taitoo tehdä.
EDIT: ja jos ruiskulla meinaat tehdä niin vakio efin tuotto loppuu 0,3barissa ja sen jälkeen joutuu lisärikastamaan. Ja sitäkin parempi vaihtoehto on että heti alumperin laitat sinne esimerkiksi Megasquirtin ja isommat suuttimet.
Viisaammat korjatkoon/jatkakoon
Ruiskua ei oo vaikee laittaa muutaku et kanteen joutuu vinguttamaan sellaset kolot suuttimille jotta virtaa paremmin tavara sinne minne kuuluu, siinä tulee erillinen johtosarja kokonaan millä ei oo mitään tekemistä koneen johtosarjan kanssa. Muutenkin joutuisit tuota kantta työstämään että saisit palotilat isommaksi ja puristussuhdetta laskettua.
Ja eihän se kallista oo jos ei hirmusia tehoja lähde hakemaan, ja itellä löytyy taitoo tehdä.
EDIT: ja jos ruiskulla meinaat tehdä niin vakio efin tuotto loppuu 0,3barissa ja sen jälkeen joutuu lisärikastamaan. Ja sitäkin parempi vaihtoehto on että heti alumperin laitat sinne esimerkiksi Megasquirtin ja isommat suuttimet.
Viisaammat korjatkoon/jatkakoon
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
Dob
- Viestit: 361
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
Hommaa varmasti on! 
Saa kaasarikoneenkin toki turtbotettua, vaarii paineistetun kaasarin. Riippuu aika paljon siitä mitä koneellesi on rempan yhteydessä tehty, miten soveltuu turbokäyttöön. Jos lähdetty rakentamaan vaparivirikonetta, ei kannata varamasti ahtaa, jos tehty ihan perusremppa niin toimineen vallanmainiosti pienillä ahdoilla.. Olis tietty paras rakentaa motti samantien turbokäyttöä ajatellen niin riittää iloa (ja enemmän
) pitemmäksi aikaa..
Toki ruiskuun tarvii lankoja viritellä!
-Viisaammat lisätköön sekä korjailkoon..
Saa kaasarikoneenkin toki turtbotettua, vaarii paineistetun kaasarin. Riippuu aika paljon siitä mitä koneellesi on rempan yhteydessä tehty, miten soveltuu turbokäyttöön. Jos lähdetty rakentamaan vaparivirikonetta, ei kannata varamasti ahtaa, jos tehty ihan perusremppa niin toimineen vallanmainiosti pienillä ahdoilla.. Olis tietty paras rakentaa motti samantien turbokäyttöä ajatellen niin riittää iloa (ja enemmän
Toki ruiskuun tarvii lankoja viritellä!
-Viisaammat lisätköön sekä korjailkoon..
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Re: Sierra turbotusta ja ruiskutusta
Eihän se oo edes vaikeeta ku unohdat ruiskun vaan ja laitat kaasarin tilalle lähes suoraan sopivan Weber DAT 32/32. Tämä on paras vaihtoehto turbottaa kaasari dochtimppa83 kirjoitti:miten iso homma olis laittaa turbo 2.0l kaasari DOCH
kone on laitettu muuten uusiin puihin elikkä kaikki sisä osat on vaihettu ja porattu, saapiko kaasari koneeseen turboa ja minkä hintanen semmonen olis. pystyykö laittamaan ruiskun suoraan vai pitääkö myös asentaa uudet johot että semmonen olis!!!!!!!
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Laitas käyttäen hakua.
Kun laitat hakusanaksi DOHC tai DOCH
niin tuleepa hittejä.
Jos koneen olet remontoinut ja kanttakin ehkä hitusen oikonut niin mitenkähän Dokkilainen kestää nipussa pienilläkään paineilla
Et varmaankaan ottanut remonttia tehdessäsi huomioon mahdollista turbottamista? Silloin olisi voinut laittaa jo valmiiksi männät hieman pienemmillä puristuksilla jne..
Kun laitat hakusanaksi DOHC tai DOCH
Jos koneen olet remontoinut ja kanttakin ehkä hitusen oikonut niin mitenkähän Dokkilainen kestää nipussa pienilläkään paineilla
Et varmaankaan ottanut remonttia tehdessäsi huomioon mahdollista turbottamista? Silloin olisi voinut laittaa jo valmiiksi männät hieman pienemmillä puristuksilla jne..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
kondis
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Sierra turbotusta ja ruiskutusta
tuo on tietysti se helpoin tapa tuottaa pensan tuotto turbo vehkeeseen, mutta kyllä itse suosin tuota ruiskua vaikka siinä vähä enemmän hommaa onkin.Ares kirjoitti:Eihän se oo edes vaikeeta ku unohdat ruiskun vaan ja laitat kaasarin tilalle lähes suoraan sopivan Weber DAT 32/32. Tämä on paras vaihtoehto turbottaa kaasari dochtimppa83 kirjoitti:miten iso homma olis laittaa turbo 2.0l kaasari DOCH
kone on laitettu muuten uusiin puihin elikkä kaikki sisä osat on vaihettu ja porattu, saapiko kaasari koneeseen turboa ja minkä hintanen semmonen olis. pystyykö laittamaan ruiskun suoraan vai pitääkö myös asentaa uudet johot että semmonen olis!!!!!!!
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
timppa83
- Ylläpitäjä
turbotus asiaa
käypikö se Weber dat 32/32 kaasari suoraan
ja mitä eroa silla on tavan kaasariin niin jos sen turbon laittas

ja mitä eroa silla on tavan kaasariin niin jos sen turbon laittas
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Ruiskudokissa on muuten sitten suuttimet suoraan kannessa imukanavan suulla, eli kannattaa samantien unohtaa kaasarikoneen kylkeen "bolt on-ruiskuasennukset", eli viila on aika voimaton tässä ongelmassa.kondis kirjoitti: Ruiskua ei oo vaikee laittaa muutaku et kanteen joutuu vinguttamaan sellaset kolot suuttimille
Jäsen #606
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Re: turbotus asiaa
Weber dfth:n imusarjaan taitaa mennä ku vähä reijille antaa viilaa. Harju muistaakseni teki näin...timppa83 kirjoitti:käypikö se Weber dat 32/32 kaasari suoraan
ja mitä eroa silla on tavan kaasariin niin jos sen turbon laittas