cosan jarrut

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

minkeo
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 19:23:10 2005
Paikkakunta: Mikkeli

cosan jarrut

Viesti Kirjoittaja minkeo » Ke Tammikuu 19. 12:29:06 2005

mietin että jos vaihtas 2.0 doch sierraan cossun jarrut(eli myös levyt taakse)onko minkälainen homma? ja mitä tykkää katsastus setä? eikös noissa oo joku raja kuinka paljon saa jarruteho parantua..

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Tammikuu 19. 12:52:06 2005

Eiköhän jarrutehoa saa parantaa mielin määrin, kunhan jarru balanssi on oikea. (eikä sisältä säädettävissä.) :wink:

minkeo
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 19:23:10 2005
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja minkeo » Ke Tammikuu 19. 13:00:25 2005

muistelen kyllä lukeneeni että siinä on joku raja on,muistaakseni 20% alkuperäisestä..saatan tietysti olla väärässä

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Tammikuu 19. 13:08:21 2005

minkeo kirjoitti:muistelen kyllä lukeneeni että siinä on joku raja on,muistaakseni 20% alkuperäisestä..saatan tietysti olla väärässä
Liian hyvät jarrut parantaa liikaa liikenneturvallisuutta ja sakko tulee ja paljon :shock:

Ei todellakaan ole kiellettyä parantaa jarruja niin paljon kuin tykkää, sitten kun vanteita pitää kasvattaa yli 2" pitää renkaat muutoskatsastaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Tammikuu 19. 14:24:03 2005

-88 sierraan ku laitto cosan etujarrut tarvi laittaa lyhemmät cosan tolpat ja etunavat.
dohc rieskasta ei tietoa.

minkeo
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 19:23:10 2005
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja minkeo » Ke Tammikuu 19. 15:46:24 2005

jep taisin olla väärässä.. :( mutta pakko on nälviä että "Auto on muutoskatsastettava, jos:vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm =n.1 tuuma"

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ke Tammikuu 19. 15:47:57 2005

rs11 kirjoitti:-88 sierraan ku laitto cosan etujarrut tarvi laittaa lyhemmät cosan tolpat ja etunavat.
dohc rieskasta ei tietoa.
Sama homma. Ei muutu jarrut miksikään vaikka olis dokkari...

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Tammikuu 19. 16:31:59 2005

Saahan niitä jarruja laitella mutta sitten tulee taas niitä hemmetin prosentteja kun katsastus setä ne hiffaa... *Hoxhox! Täälähän on isot jarrut! Laitetaampas vaikka.....30% otteeseen Hoxhox!* Huoh... :roll:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Tammikuu 19. 18:01:55 2005

SLEI kirjoitti: Ei todellakaan ole kiellettyä parantaa jarruja niin paljon kuin tykkää, sitten kun vanteita pitää kasvattaa yli 2" pitää renkaat muutoskatsastaa.
Rengaskokoa saa kasvattaa tuumalla alkuperäisestä, tai näin ainakin kun viimeksi tarkistin.

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Ke Tammikuu 19. 20:04:22 2005

jive kirjoitti:
SLEI kirjoitti: Ei todellakaan ole kiellettyä parantaa jarruja niin paljon kuin tykkää, sitten kun vanteita pitää kasvattaa yli 2" pitää renkaat muutoskatsastaa.
Rengaskokoa saa kasvattaa tuumalla alkuperäisestä, tai näin ainakin kun viimeksi tarkistin.
Lmp auton rakenteen muuttamisesta 23.10.1998/779, luku 3, 10 §:

Vanteiden vaihdon seurauksena akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm alkuperäiseen verrattuna, ellei auton valmistaja muuta ilmoita.

Auto on muutoskatsastettava, jos:

* vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm
* renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm

muutoskatsastuksessa huomioitavaa:

* renkaan ulkohalkaisijaa ei saa suurentaa enempää, kuin 51 mm
* renkaan leveyttä ei saa suurentaa enempää, kuin 102 mm

Vanteiden vaihdon seurauksena auton akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm. Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. Muutettaessa renkaan ulkohalkaisijaa on nopeusmittarin näyttämä korjattava tarvittaessa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Tammikuu 19. 20:37:47 2005

AkiS kirjoitti:Saahan niitä jarruja laitella mutta sitten tulee taas niitä hemmetin prosentteja kun katsastus setä ne hiffaa... *Hoxhox! Täälähän on isot jarrut! Laitetaampas vaikka.....30% otteeseen Hoxhox!* Huoh... :roll:
ei niistä mitään tule
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ke Tammikuu 19. 21:17:07 2005

Tuttu muutoskatsasti autoaan viime vuodenlopulla ja paperiin tuli 2% etujarruista
#682

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Tammikuu 19. 21:34:19 2005

Jossain vaiheessa oli näiden muutosprosenttien laskemiseen tulossa sellainen kohta, että jarrujen/turvavarusteiden parantamisesta ei meninisi prossia, miten siinä kävi?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin