cossun kytkimien erot

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

cossun kytkimien erot

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Tammikuu 15. 19:08:34 2005

eli mistä tunnistaa mikä kytkin,asetelma ja vauhtipyörä on kyseessä(2wd,4wd,escot cossu)vai onko noissa eroja?tarvis tietää modaanko ohc:n limpun tohon kampuraan vai teenkö tosta mikä on kiinni,mulle sopivan kokosen halkasijaltaan ja laittaa ohc:n hammaskehä siihen kiinni.ja mites sen jälkeen vieläkö cosan asetelma sopii siihen?

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: cossun kytkimien erot

Viesti Kirjoittaja paperman » La Tammikuu 15. 22:32:08 2005

rs11 kirjoitti:eli mistä tunnistaa mikä kytkin,asetelma ja vauhtipyörä on kyseessä(2wd,4wd,escot cossu)vai onko noissa eroja?tarvis tietää modaanko ohc:n limpun tohon kampuraan vai teenkö tosta mikä on kiinni,mulle sopivan kokosen halkasijaltaan ja laittaa ohc:n hammaskehä siihen kiinni.ja mites sen jälkeen vieläkö cosan asetelma sopii siihen?
Jaa en tuota tiedä,mutta mulla ois ylimääräisenä Ohc:n teräsvauhtipyörä cossun pulttijaolla! Puuttuu kylläkin hammaskehä. Menee type9 laatikon kanssa ja ohc:n asetelmalla ja levyllä (215mm).
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » La Tammikuu 15. 22:35:24 2005

Nelikko cossusierran ja cossuescon limput on samanlaisia. Nelikon painaa asetelman ja levyn kanssa 19 kg, 2wd:n on kevyempi. Jos ei tuu cossun laatikkoo, ni onko tarpeeks tilaa? Hammaskehän vaihtaminen ei varmaan oo mikää ongelma ku muistaa tehä startille myös tilaa.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Tammikuu 15. 22:42:16 2005

joo ei oo tarpeeksi tilaa ja siksi tarvii ottaa vauhtipyörän halksijasta pois ja laittaa ohc:n vauhtipyörästä hammaskehä,mut siksi kysyn et ilmeisesti 4wd ja 2wd vautipyörissä eroja varsinki halkasijassa ja onko muutakin?

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » La Tammikuu 15. 22:55:51 2005

Ei voi montaa milliä pienentää, asetelma on samankokonen ku ite limppu.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Tammikuu 15. 23:59:27 2005

rs11 kirjoitti:joo ei oo tarpeeksi tilaa ja siksi tarvii ottaa vauhtipyörän halksijasta pois ja laittaa ohc:n vauhtipyörästä hammaskehä,mut siksi kysyn et ilmeisesti 4wd ja 2wd vautipyörissä eroja varsinki halkasijassa ja onko muutakin?
2WD ja 4WD vauhtipyörät muuten identtisiä, tavaraa on pyörän "takapuolella" enemmän 4WD:ssä. Kaikki strategiset mitat ovat samoja.

Levy ja paineasetelma ovat samat 2WD vs. 4WD/Esco. Painelaakeri on ainoa ero.

OHC:n starttikehä on pienempi kuin Cossun asetelman pulttijako ja kytkinkopassa tulee ahdasta ilman cossun k.koppaa.

Hyvää tietoa saat lukemalla "kossun kytkin..." tuossa pari topiccia alempana
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Su Tammikuu 16. 7:29:21 2005

joo kaks vaihtoehtoa tuossa on eli cosan pyörän halkasijasta pois tai ohc limppuu ja siihen uus pulttijako 9.pultille.

ilmeisesti cosan limpusta pitää ottaa niin paljo et et ei se asetelma enään sovi siiihen.onhan noiden astelmienki reunoissa periaatteessa ylimäärästä vähä,mut täytyy tänään tutkia.

onko kellään ohc:n limppua josta sais sen halkasijan,mä ku en tähän hätään sitä voi mitata.

toi pooritus kytkinlevyssä varmaanki on sama cosassa ku ohc:ssa.

lueskeltu kyllä vanhoja juttuja,mut en mielestäni löytäny itelle sopivia tietoja tolla haulla,ku tahtoo tulla myös kaikkee aiheeseen sopimatontakin.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Su Tammikuu 16. 21:27:45 2005

noin 286mm oli vauhtipyörän halksija(+hammaskehä) tuossa motissa,eli jonnin verran isompi ilmeisesti ku vakoi ohc:n,ku vaan sen halkasijan sais tietää.aika paksukin toi näyttää olevan eli jos tuosta sen tekee niin varmaan kannattaa laittaa laihdutus kuurille(ei tekis itellekkään pahaa :lol: )

Vastaa Viestiin