tehostettu ohjaus mk1/2 escorttiin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
tehostettu ohjaus mk1/2 escorttiin
Eli onko tietoa valmistaako kukaan valmiita tehostettuja hammastankoja 1 ja 2 koppasiin escoihin? Olen nähnyt jossain nettisivuilla sellaisen sävellyksen että sierran hammastangosta oli muokattu escorttiin sopiva mutta ei kiinnostaisi tuommoinen viritys.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su Kesäkuu 15. 21:54:43 2003
- Paikkakunta: Tallinna #888
- Viesti:
Olen netissä tavannut jonkun ooppelin säköistä systeemiä joka asennetaan rattiakseliin, kuvia asennuksesta angliaan esim. täällä:
http://www.anglia105e.co.uk/pages/mycar ... powers.asp
http://www.anglia105e.co.uk/pages/mycar ... powers.asp
Ex-Escort Mk1 1973 rata-lelu
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Jos muistuu mieleen että mistä laitoitte tehostimen niin kirjoittele tähän kaikki tieto on terve tullutta
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
sähköinen rattiakseliin sijoitettava ohjaustehostin mielestäni paras vaihtoehto.
pystyt käyttämään nopeaa escortin hammasvälitystä.
ja saat kytkettyä napinpainalluksella tehostuksen pois jos siltä tuntuu.
mulla on sähkötehostin uudesta avensiksesta, en ole vielä mihinkään asentanut.
tehostimen ECU tarvitsee tiedot ajoneuvon nopeudesta, moottorin kierrosluvusta ja ohjauspyörän kääntämiseen tarvittavasta momentista.
näiden tietojen perusteella se laskee tarvittavan tehostuksen ajotuntuman säilyttämiseksi.
vaikka avensis painaa enemmän kuin escort ja aven ratti ilman tehostusta monin kerroin raskaampi vääntää, niin sillä ei ole merkitystä
koska rattiakselissa on tuo vääntötunnistin.
eli ohjauksen pitäis tuntua aikalailla samalta kuin avensiksessa.
tietysti pystyyhän sitä helposti huijaamaan ajonopeustiedolla.
mieli tekis pukata se tuohon f-ryhmän escorttiin, mutta ei taida mahtua sääntöihin
ehkä pienin paketti löytyy corsasta, ja siinä tais olla sama rattispoorikin kuin mk1 escossa
eikä tartte hydrauliikka pumppuja rakennella konehuoneeseen.
eikä kovin monessa tehostetussa hammastangossa ole 2,5 kierrosta linkusta linkkuun.
sitten hammastangon pitäis olla samanlevyinen kuin alunperinkin tai joutuu siirtään tukivarren kiinnitys reikiä.
ja uudemmissa autoissa järkiään hammastanko etuakselin takapuolella, mikä escoon etupuolelle asennettuna tekee autosta suhteellisen venkulan ajettavan
pystyt käyttämään nopeaa escortin hammasvälitystä.
ja saat kytkettyä napinpainalluksella tehostuksen pois jos siltä tuntuu.
mulla on sähkötehostin uudesta avensiksesta, en ole vielä mihinkään asentanut.
tehostimen ECU tarvitsee tiedot ajoneuvon nopeudesta, moottorin kierrosluvusta ja ohjauspyörän kääntämiseen tarvittavasta momentista.
näiden tietojen perusteella se laskee tarvittavan tehostuksen ajotuntuman säilyttämiseksi.
vaikka avensis painaa enemmän kuin escort ja aven ratti ilman tehostusta monin kerroin raskaampi vääntää, niin sillä ei ole merkitystä
koska rattiakselissa on tuo vääntötunnistin.
eli ohjauksen pitäis tuntua aikalailla samalta kuin avensiksessa.
tietysti pystyyhän sitä helposti huijaamaan ajonopeustiedolla.
mieli tekis pukata se tuohon f-ryhmän escorttiin, mutta ei taida mahtua sääntöihin

ehkä pienin paketti löytyy corsasta, ja siinä tais olla sama rattispoorikin kuin mk1 escossa
eikä tartte hydrauliikka pumppuja rakennella konehuoneeseen.
eikä kovin monessa tehostetussa hammastangossa ole 2,5 kierrosta linkusta linkkuun.
sitten hammastangon pitäis olla samanlevyinen kuin alunperinkin tai joutuu siirtään tukivarren kiinnitys reikiä.
ja uudemmissa autoissa järkiään hammastanko etuakselin takapuolella, mikä escoon etupuolelle asennettuna tekee autosta suhteellisen venkulan ajettavan

Viimeksi muokannut Brenda, Ke Tammikuu 12. 23:50:35 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Kyllä muuten mahtuu! Säännöt sanovat F -ryhmän kohdalla: ohjaustehostimen saa poistaa tai lisätä, mutta alkuperäinen ohjausvaihteen kotelo tulee säilyttää...Brenda kirjoitti:mieli tekis pukata se tuohon f-ryhmän escorttiin, mutta ei taida mahtua sääntöihin![]()

Tuossa ei mikään ole ristiriidassa.
Joku brittilafka (rallyfab?) mainosti tekevänsä escon omiin kuoriin tehostimen (perinteisen). Jaa-a.
Vähän tuli tutkittua aihetta kun joitain vuosia sitten rikoin käteni (veneluu tohjoksi) mk2 RS:n ratissa. Nopea ohj. + ET 10 + nuoskapenkka teki tuhojaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Volvoon löytyy 1.9 kierrosta/laidasta laitaan tehostettua kisaohjausta,kaverin sprinttieskossa(asfalttiauto) on sellainen.Mutta siinä on myös volvon tolpatkin
Kummasti alkoi helpottumaan kääntäminen slikseillä,ne kun on varsin raskaat kääntää
Paljonkohan tuo sähkötehostin vaatii virtaa?

Kummasti alkoi helpottumaan kääntäminen slikseillä,ne kun on varsin raskaat kääntää

Paljonkohan tuo sähkötehostin vaatii virtaa?
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
mutta kaikki mitä ei erikseen ole sallittu on kiellettyä.
eli rattiakselin pitäis vissiin olla alkuperäinen.
ja ohjaamoon ei käsittääkseni saa asentaa ajoahelpottavia laitteita.
pitäis ottaa oikeasti selvää, olis parempi muutenkin korvata rattikeihäs taittuvalla akselilla. turvallisuus ja vois kääntää ratin parempan kulmaan
eli rattiakselin pitäis vissiin olla alkuperäinen.
ja ohjaamoon ei käsittääkseni saa asentaa ajoahelpottavia laitteita.
pitäis ottaa oikeasti selvää, olis parempi muutenkin korvata rattikeihäs taittuvalla akselilla. turvallisuus ja vois kääntää ratin parempan kulmaan
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Kun soitat akk:n Mr.Saariolle niin se sanoo että ei onnistu,escorti on siirtymässä Historic-puolelle joten se ratti-akseli ei haittaa mitään
-Aina siellä vedotaan ettei voi ohittaa tieliikennesääntöjä,vaikka ne sen sallisi-
Joko Brenda on laittanut turvatankin autoon?,sehän tulee nyt pakolliseksi.Tuokin asia tuli vaan yhtä-äkkiä yhdessä tiedotteessa...

-Aina siellä vedotaan ettei voi ohittaa tieliikennesääntöjä,vaikka ne sen sallisi-
Joko Brenda on laittanut turvatankin autoon?,sehän tulee nyt pakolliseksi.Tuokin asia tuli vaan yhtä-äkkiä yhdessä tiedotteessa...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
http://www.ralli.net/modules.php?name=F ... pic&t=1113
Tuli mullekin "housut kintuissa" oman ss-auton kanssa
Juuri oli leikannut muutososia kun tuli tieto,ja koskee myös F-ryhmäläistä.Jos laitat oman alkuperäisen tankin(mikä on escortissa älytöntä
)saa olla,muuten oltava Autourheilukäyttöön tarkoitettu(tosi selkeästi todettu akk:sta kuten huomaat tuosta keskustelusta
)tankki täytettynä turvavaahdolla...-ei onneksi tarvi olla virallinen FIA-hyväksytty,nyt on myynnissä muitakin versioita.Äffäläiseen sopivaa 45Litraista myy ainakin Prostreet sopuhintaan.
Tuli mullekin "housut kintuissa" oman ss-auton kanssa



Juuri oli leikannut muutososia kun tuli tieto,ja koskee myös F-ryhmäläistä.Jos laitat oman alkuperäisen tankin(mikä on escortissa älytöntä


Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
ei välttämättä tarvitse.. mutta ei classic escortteihin mitään tehostinta tarvita, se tehostin on ratin ja penkin välissä. Ja ompahan jotain tuntutumaan menoon kun sitä ei millään tehostimilla autetaBrenda kirjoitti: tarvitseeko aina ottaa hiet ajamisesta, kun helpommallakin pääsee

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 10. 8:12:42 2004
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Datsunin tankki kelpaa tosiaan, kun työntää ne vaahdot sisään, muttaBrenda kirjoitti:ymmärsin tuosta että, kelpaa tuo datsunin tankki, ku työntää vaahdot sisään
vaahdon saaminen on kait kiven alla. Osatoimittajat ovat kuulemma
tyhjennelleet turvatankkejaan, ja myyneet pelkät vaahdot eteenpäin,
kun vaahto on muuten ollut loppu.
Lisäksi vaahdon hinta suhteellisen korkea verrattuna halvimpiin turva-
tankkeihin. Kaveri osti juuri 8 gallonan Jaz:n turvatankin, ja hintaa tuli
postikulujen kanssa n.150€. Turvavaahto n.3€/litra, ja sitä pitäisi olla
80% tankin tilavuudesta.
#809
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Hmmm.Suosittelen kokeilemaan asfaltilla ajamista escortilla 2.5 välitteisellä ohjauksella ja kunnon pyörillä
,ei paljon voi toista kättä irrottaa ratista mutkassa vaihtaakseen
puree tollainen kunnon asfalttipyörä senverran.
-tai voi,mutta löytää itsensä äkkiä jostain nurmikolta


-tai voi,mutta löytää itsensä äkkiä jostain nurmikolta

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Kannattaako rikkoa luita käsistä, kun pyörä osuu sopivasti penkkaan?ohc kirjoitti:ei välttämättä tarvitse.. mutta ei classic escortteihin mitään tehostinta tarvita, se tehostin on ratin ja penkin välissä. Ja ompahan jotain tuntutumaan menoon kun sitä ei millään tehostimilla autetaBrenda kirjoitti: tarvitseeko aina ottaa hiet ajamisesta, kun helpommallakin pääsee
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 155
- Liittynyt: To Tammikuu 19. 0:24:40 2012
Re: tehostettu ohjaus mk1/2 escorttiin
Nostelen tätä ylös, josko olis asiasta jotain tuoreempaa tietoa, kuin tuolta yhdeksän vuoden takaa..
Siellä täällä näkyy ko. aiheesta aina jotain jorinaa olevan, niin koitetaan saako kuin hyvät rakennus vinkit, ehkä kuvatkin, yhden otsikon alle.
"Paras" tehostin aihio? Corsa B, C vai ihan joku muu? Korkeuden säädöllä vai ilman? Corsan viiksillä vai eskon omilla? Joku KA:n murros käy eskon, uustuotantoko, hammastangon booriin? Entä corsan akseliin? Mahdollista tehdä akseli ilman hitsausta??
Joo, Designilta löytyy valmis, mut sama ongelma(omasta mielestäni) tuolla keihäsakselilla, ettei ratin kulmaa pysty muuttamaan ja on aika tyyriskin vrt. iipeistä corsa aihio.
Siellä täällä näkyy ko. aiheesta aina jotain jorinaa olevan, niin koitetaan saako kuin hyvät rakennus vinkit, ehkä kuvatkin, yhden otsikon alle.
"Paras" tehostin aihio? Corsa B, C vai ihan joku muu? Korkeuden säädöllä vai ilman? Corsan viiksillä vai eskon omilla? Joku KA:n murros käy eskon, uustuotantoko, hammastangon booriin? Entä corsan akseliin? Mahdollista tehdä akseli ilman hitsausta??
Joo, Designilta löytyy valmis, mut sama ongelma(omasta mielestäni) tuolla keihäsakselilla, ettei ratin kulmaa pysty muuttamaan ja on aika tyyriskin vrt. iipeistä corsa aihio.
Ite kun tekköö, niin suap just sitä, mitä sattuu tulemaan....
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: tehostettu ohjaus mk1/2 escorttiin
Säädettävä corsa tiltti ei käy kautta mahu
Tuota säädettävää metsästin aikoinaan itsekkin
Teet säädön siihen mihin eskon orkkis tulee kiinni sellainen luotettava.
Mutta omassa se on kiinteä koska tehdään omille mukavuus mitoille
En nyt muista kumman ostin se toinen oli tietyllä lailla parempi siitä on pari vuotta.
Siihen on boksi josta säädät tehostus woimaa volume nuppi ja tietty on/off virta kytkin.
Se valmis paketti on bolt on.
Omassa on corsan virtalukko ja avaimet mukana koska rattilukko pitää saada toimivaksi ja lain mukaan kadulla noita ohjaus osia ei saa hitsata kiinni kautta yhdistellä.
Liitokset tehdään nivelakseleilla. Jne.
Mutta se info löytyy sieltä lontoon takapotku harraste foorumilta olikohan passion jotain.
Sori väärä info
Hahmo cossie matt foorumilta turbosport.co.uk
Siellä haku corsa electric streening tai jotain sellasta
Corsa c ja corsa b on mallit
Tässä nyt pädi alla enkä saa kopioitua valmiita linkkejä
Tuota säädettävää metsästin aikoinaan itsekkin
Teet säädön siihen mihin eskon orkkis tulee kiinni sellainen luotettava.
Mutta omassa se on kiinteä koska tehdään omille mukavuus mitoille

En nyt muista kumman ostin se toinen oli tietyllä lailla parempi siitä on pari vuotta.
Siihen on boksi josta säädät tehostus woimaa volume nuppi ja tietty on/off virta kytkin.
Se valmis paketti on bolt on.
Omassa on corsan virtalukko ja avaimet mukana koska rattilukko pitää saada toimivaksi ja lain mukaan kadulla noita ohjaus osia ei saa hitsata kiinni kautta yhdistellä.
Liitokset tehdään nivelakseleilla. Jne.
Mutta se info löytyy sieltä lontoon takapotku harraste foorumilta olikohan passion jotain.
Sori väärä info
Hahmo cossie matt foorumilta turbosport.co.uk
Siellä haku corsa electric streening tai jotain sellasta
Corsa c ja corsa b on mallit
Tässä nyt pädi alla enkä saa kopioitua valmiita linkkejä

Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com