Swirl pot

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Swirl pot

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Joulukuu 28. 20:11:15 2004

Eli termarikotelon-paisarin letkun väliin? Ja mikä siihen pieneen letkulähtöön? Onko ontto purkki?
#446

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Joulukuu 28. 20:52:57 2004

Swirl pot tulee ylävesiletkuun ei termarikotelon ja syylärin väliin.
Pieneen letkulähtöön tulee letku paisuntasäiliöön.
On ontto purkki.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Joulukuu 28. 20:57:07 2004

ja lisyksenä: letku paisariin veden pinnan -päälle-.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Joulukuu 28. 21:10:49 2004

Ja lisä kyssäri heiti aiheeseen. Kannattaako moinen käytännössä laitttaa ?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ti Joulukuu 28. 21:12:36 2004

#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Ti Joulukuu 28. 22:01:44 2004

öö.. mikä toi on :oops:

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Joulukuu 28. 22:18:05 2004

Henkku kirjoitti:
öö.. mikä toi on :oops:
Swirl pot. Tehtävänä poistaa ilma jäähdytysnesteen seasta.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Joulukuu 28. 22:55:23 2004

Jallu kirjoitti:
Henkku kirjoitti:
öö.. mikä toi on :oops:
Swirl pot. Tehtävänä poistaa ilma jäähdytysnesteen seasta.
Suomenkielinen nimi on sitte varmaan kuplienerotuspönttö tai jotain sinneppäin... 8)
#446

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Joulukuu 28. 22:56:06 2004

Jallu kirjoitti: Swirl pot. Tehtävänä poistaa ilma jäähdytysnesteen seasta.
Ei tajuu... Eikö paisuntasäiliö aja lähes saman asian? Tuntuu hiukka ylimainostetulta keksinnöltä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Joulukuu 28. 23:20:09 2004

MouTine kirjoitti:
Jallu kirjoitti: Swirl pot. Tehtävänä poistaa ilma jäähdytysnesteen seasta.
Ei tajuu... Eikö paisuntasäiliö aja lähes saman asian? Tuntuu hiukka ylimainostetulta keksinnöltä.
Ei , swirl pot poistaa ilmakuplat jäähdytysnesteestä veden mennessä syyläriin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Ti Joulukuu 28. 23:34:26 2004

Saavutetaanko sillä muuta kuin teoreettistä hyötyä jäähdytykseen?Kuplat, kun niitä harvoin muodostuu, poistuvat auton kuin auton alkuperäisessä vesikierrossa jokatapauksessa.
Cosworth 4x4 -90

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Joulukuu 28. 23:35:27 2004

Hmm, autoissani tuollaiselle ei ole mitään käyttöä, mutta tähän mikrooni voisin tuollaisen rakentaa. Kun tuo pumppu tuntuu silloin tällöin jäämään kavitoimaan ja sitä pitää käynnistää muutamia kertoja että ilma poistuu järjestelmästä :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Joulukuu 28. 23:43:01 2004

onhan se nätin näköinen BLINGBLING varsinkin jos lukee Bailey Motorsport tjsp kyljessä :-)

onko siitä oikeesti hyötyä?

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Ti Joulukuu 28. 23:49:14 2004

ukormi kirjoitti:Hmm, autoissani tuollaiselle ei ole mitään käyttöä, mutta tähän mikrooni voisin tuollaisen rakentaa. Kun tuo pumppu tuntuu silloin tällöin jäämään kavitoimaan ja sitä pitää käynnistää muutamia kertoja että ilma poistuu järjestelmästä :lol:
Rakennettin jus kaverille vanhasta jääkaapista vesijäähy myllyyn. Jäähdytysnesteen lämpötila laski koe pyörityksessä miinusasteille mutta "häiriö" prossun ja blokin liitoksessa korvesi rossun :D. Ittelläkin suunnitteilla passiivinen vesijäähy. Sais noita mölinöitä vahän pienemmäks.
Cosworth 4x4 -90

vellu1
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vellu1 » Ke Joulukuu 29. 10:56:10 2004

Tommone pönttö on ainakin Englannissa must! joka Cossussa. FastFordissa kun autoja esitellään ni jo on ihme jos ei löydy kuplakonetta. Ja tietty Bailey's....

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Joulukuu 29. 10:58:07 2004

vellu1 kirjoitti:Tommone pönttö on ainakin Englannissa must! joka Cossussa. FastFordissa kun autoja esitellään ni jo on ihme jos ei löydy kuplakonetta. Ja tietty Bailey's....
Noo, ne englannin pöntöt on vakiosuuttimilla ja b-painesäätimellä jarrutelleet yli 400 bhp:n tehoja, johtunee juuri tuosta swingpotasta
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Joulukuu 29. 11:05:41 2004

No juu,onpa noita englannissa joka vehkeessä. Kaippa tollasen vois kyhäillä,ton paisarin aattelin baileyssiltä tilata,rupee oleen jo vanha muovinen niin paskana.Ja bling bling. 8)

Mites muuten toi baileyssin öljynhuohotinpurkki? Siinä on kaksi pientä letkulähtöä ylhäällä,yksi iso alhaalla hieman sivulle ja yksi suoraan alas,ja ohjeissa sanotaan jotta vaatii venakopan modauksen. Mikä lähtö kuuluu mihinkin reikään? Viittiskö joku vääntää rautalangasta ton mulle?
#446

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Joulukuu 29. 12:14:38 2004

Eikös tollainen swirl pot ole tarpeellinen vaan moottorissa, jota kierrätetään niin pirusti, että vesipumppu kavitoi tai tehoa on niin paljon, että kannessa tapahtuu jotain pienimuotoista kiehumista??
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Joulukuu 29. 12:23:15 2004

SLEI kirjoitti:Eikös tollainen swirl pot ole tarpeellinen vaan moottorissa, jota kierrätetään niin pirusti, että vesipumppu kavitoi tai tehoa on niin paljon, että kannessa tapahtuu jotain pienimuotoista kiehumista??
Ei se siihen kavitointiin auta, mutta kuten mainitsit, niin jos muodostuu ilmaa, kuten esim. korkeaviritteisen moottorin kannessa joskus tapahtuu, on aiheellinen...

Kavitointiin auttaa lapakulmamuutos tai siivan vaihto...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 29. 14:25:29 2004

JRZ kirjoitti:No juu,onpa noita englannissa joka vehkeessä. Kaippa tollasen vois kyhäillä,ton paisarin aattelin baileyssiltä tilata,rupee oleen jo vanha muovinen niin paskana.Ja bling bling. 8)

Mites muuten toi baileyssin öljynhuohotinpurkki? Siinä on kaksi pientä letkulähtöä ylhäällä,yksi iso alhaalla hieman sivulle ja yksi suoraan alas,ja ohjeissa sanotaan jotta vaatii venakopan modauksen. Mikä lähtö kuuluu mihinkin reikään? Viittiskö joku vääntää rautalangasta ton mulle?
Ne kaksi jotka on ylhäällä niin toinen menee venttiilikoppaan ja toinen lohkoon alkuperäisen paikalle. Se mikä on vinossa alhaalla menee lohkoon pakosarjan alla olevaan proppuun. Siitä isosta huohottaa ilmaa ulos.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ke Joulukuu 29. 16:05:11 2004

Monessa sierrassa on jo vakiona ylävesi letkussa,pienempi letku putken yläpinnassa ja se menee paisuntasäiliölle.Eli fordin näkemys swirpotista.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Joulukuu 29. 20:42:28 2004

Tuossa swirl potissa on ideana nimensä mukaisesti saada vesi pyörteenä purkin läpi, ja näin ilma poistuu veden joukosta paremmin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Joulukuu 29. 20:51:05 2004

Swirl pot By JRZ tommosen aikaansaannoksen saa puolessa tunnissa...kiillotukseen menee vissiin hiukan enemmän aikaa... 8)
#446

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ke Joulukuu 29. 21:34:30 2004

JRZ kirjoitti:Swirl pot By JRZ tommosen aikaansaannoksen saa puolessa tunnissa
Oliko sitä nyt pakko puikolla hitsata... :wink:

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Joulukuu 29. 22:09:20 2004

SiipiCozzu kirjoitti:
JRZ kirjoitti:Swirl pot By JRZ tommosen aikaansaannoksen saa puolessa tunnissa
Oliko sitä nyt pakko puikolla hitsata... :wink:
Oli tigistä kaasu loppu.
#446

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 29. 22:56:05 2004

JRZ kirjoitti:Swirl pot By JRZ tommosen aikaansaannoksen saa puolessa tunnissa...kiillotukseen menee vissiin hiukan enemmän aikaa... 8)
Baileyn purkit
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Joulukuu 29. 23:14:33 2004

siipicossu kirjoitti:
JRZ kirjoitti:Swirl pot By JRZ tommosen aikaansaannoksen saa puolessa tunnissa...kiillotukseen menee vissiin hiukan enemmän aikaa... 8)
Baileyn purkit
Eihän noissa mitään eroa oo tohon mun purkkiin. :lol: Paitsi tietysti hinta.
#446

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Joulukuu 29. 23:35:58 2004

laitetaanhan nyt sitten kuvaa bensapuolen kerääjäpöntöstä

http://koti.mbnet.fi/jmtuning/DSC01388.jpg
http://koti.mbnet.fi/jmtuning/DSC01391.jpg

Nopeesti sen kiilottaa :)

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ke Joulukuu 29. 23:42:22 2004

Mistä sait JRZ hommasit tuota "haitariputkea"?

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » To Joulukuu 30. 1:56:40 2004

Kai mäkin saan sit laittaa omia kuvia, kun muutkin... :)

ohessa pari huohotinpurkkia ja kerääjäsäiliö...
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... purkit.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... sailio.jpg

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » To Joulukuu 30. 3:08:44 2004

laakkius kirjoitti:Kai mäkin saan sit laittaa omia kuvia, kun muutkin... :)

ohessa pari huohotinpurkkia ja kerääjäsäiliö...
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... purkit.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... sailio.jpg
:shock:
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Joulukuu 30. 8:36:50 2004

Täytyy sanoa, että Mr. Lake osaa hommansa :shock:
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Joulukuu 30. 9:17:10 2004

Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Joulukuu 30. 9:27:40 2004

Katsos, mun purkit on päässyt nettiin :D
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Joulukuu 30. 10:35:29 2004

jiivee kirjoitti:Mistä sait JRZ hommasit tuota "haitariputkea"?
LVI-Liikkeestä.
#446

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Joulukuu 30. 10:36:35 2004

Tainnu laakkiuksella kuitulaikka laulaa? Ilmeisesti on rosteria, eikä alumiinia? Nättiä jälkeä. Ei taitais enää iteltä onnistua: -edes tigillä.

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » To Joulukuu 30. 11:53:35 2004

jive kirjoitti:Tainnu laakkiuksella kuitulaikka laulaa? Ilmeisesti on rosteria, eikä alumiinia? Nättiä jälkeä. Ei taitais enää iteltä onnistua: -edes tigillä.
Joo, rosteriahan nuo ovat...3M viimeistelylaikkaa ja perään narulaikkaa vahan kera.... :wink:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Joulukuu 30. 19:51:31 2004

Jälkihän on lähes siedettävää :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » To Joulukuu 30. 21:23:02 2004

Miten noin kiiltäviä osia voi autoon pistää kun ei noihin uskalla edes käsin koskea kun menee likaiseksi.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Joulukuu 30. 22:21:03 2004

laakkius kirjoitti:Joo, rosteriahan nuo ovat...3M viimeistelylaikkaa ja perään narulaikkaa vahan kera.... :wink:
No juu oikkein. Tuo 3M laikka on ykkönen lähes kaikkeen kiillotushommaan. Joskus aikaa sitten putsasin fillarin rungon tuollaisella. Ei silloin tajunnut kuin syntisen hintaista on kuluttaa kymmenen laikkaa yhteen pyöränrunkoon, kun oli työmaan laikkoja :oops:

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » To Joulukuu 30. 22:49:42 2004

jive kirjoitti:
laakkius kirjoitti:Joo, rosteriahan nuo ovat...3M viimeistelylaikkaa ja perään narulaikkaa vahan kera.... :wink:
No juu oikkein. Tuo 3M laikka on ykkönen lähes kaikkeen kiillotushommaan. Joskus aikaa sitten putsasin fillarin rungon tuollaisella. Ei silloin tajunnut kuin syntisen hintaista on kuluttaa kymmenen laikkaa yhteen pyöränrunkoon, kun oli työmaan laikkoja :oops:
joo, ei oo halpoja noi, ja halvat kopiot ei yllä samalle tasolle ikinä, on tullu huomattua...

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Joulukuu 30. 23:32:03 2004

JRZ kirjoitti:Swirl pot By JRZ tommosen aikaansaannoksen saa puolessa tunnissa...kiillotukseen menee vissiin hiukan enemmän aikaa... 8)
Ihan hyvältähän tuo näyttää , vähän kiillotusta vaan.
ex Jäsen #10

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Joulukuu 30. 23:35:32 2004

laakkius kirjoitti:Kai mäkin saan sit laittaa omia kuvia, kun muutkin... :)

ohessa pari huohotinpurkkia ja kerääjäsäiliö...
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... purkit.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... sailio.jpg
Ei saatana :shock: :shock: :shock:
ex Jäsen #10

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Swirl pot

Viesti Kirjoittaja escorvet » Pe Tammikuu 23. 17:05:30 2009

Onkos noi swirl potit siis ihan tyhjiä pönttöjä?
Ei mitään kikkailuja sisällä? Eikö siitä ylimmästä pikku letkusta pääse työntämään vettä suoraan paisariin?
Ajattelin että vois tuohon focukseen moisen puuhailla.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Swirl pot

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Tammikuu 23. 22:26:37 2009

escorvet kirjoitti:Onkos noi swirl potit siis ihan tyhjiä pönttöjä?
Ei mitään kikkailuja sisällä? Eikö siitä ylimmästä pikku letkusta pääse työntämään vettä suoraan paisariin?
Ajattelin että vois tuohon focukseen moisen puuhailla.
Tyhjä on sisältä ja yläreunassa olevasta pikkuletkusta poistaa kuplia veden seasta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Swirl pot

Viesti Kirjoittaja escorvet » Pe Tammikuu 23. 23:34:44 2009

siipicossu kirjoitti:
escorvet kirjoitti:Onkos noi swirl potit siis ihan tyhjiä pönttöjä?
Ei mitään kikkailuja sisällä? Eikö siitä ylimmästä pikku letkusta pääse työntämään vettä suoraan paisariin?
Ajattelin että vois tuohon focukseen moisen puuhailla.
Tyhjä on sisältä ja yläreunassa olevasta pikkuletkusta poistaa kuplia veden seasta.
Eli siis siitä pikku letkusta menee koko ajan vähän vettäkin paisariin?
Vesihän menee paineella tuon läpi niin eikös se silloin työnnä vettä sitäkin kautta.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Swirl pot

Viesti Kirjoittaja jjs » La Tammikuu 24. 0:11:42 2009

Swirl pot:n vesipinta on (suunnilleen) samalla tasolla kuin paisarissa, ja letku yhdistää "paineistuneen" ilmatilan. Vedestä erkanee ilma tehokkaammin -ennen jäähdytintä- potilla ja tehostaa jäähdytystä. Pienet ilmakuplat estävät lämmön johtumista jäähdyttimen putkien seinämiin; ilma on tehokas eriste :) Paisarissakin tätä tapahtuu, mutta se on sivussa päävedenkierrosta.
Huolimatta vesitilan enimmillään noin barin paineesta (nostaa kiehumispistettä), ei paine "työnnä" vettä kaikkiin ilmansuuntiin. Ennen kuin tökkää reiän -ulkoilmaan-
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Swirl pot

Viesti Kirjoittaja escorvet » La Tammikuu 24. 10:47:27 2009

jjs kirjoitti:Swirl pot:n vesipinta on (suunnilleen) samalla tasolla kuin paisarissa, ja letku yhdistää "paineistuneen" ilmatilan. Vedestä erkanee ilma tehokkaammin -ennen jäähdytintä- potilla ja tehostaa jäähdytystä. Pienet ilmakuplat estävät lämmön johtumista jäähdyttimen putkien seinämiin; ilma on tehokas eriste :) Paisarissakin tätä tapahtuu, mutta se on sivussa päävedenkierrosta.
Huolimatta vesitilan enimmillään noin barin paineesta (nostaa kiehumispistettä), ei paine "työnnä" vettä kaikkiin ilmansuuntiin. Ennen kuin tökkää reiän -ulkoilmaan-
Eli se pitäis olla samalla korkeudella kuin paisari.
Tosin vois auttaa paljon jo se tuon focuksen kiehumiseeen että hommais uuden korkin paisariin niin ei hukkaa paineita.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Swirl pot

Viesti Kirjoittaja jjs » La Tammikuu 24. 21:10:22 2009

Juuri näin. Fordin perussyntejä on korkin hajoaminen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: Swirl pot

Viesti Kirjoittaja t5 » Su Tammikuu 25. 8:15:28 2009

Eikös tuohon ilmaamiseen pääsee helpommallakin laittamalla focuksen termostaatti jossa ilmausventtiili näyttäis noi termarit olevan standardi kokoja.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

Vastaa Viestiin