cos hiotut nokat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
cos hiotut nokat
kuinkahan sellaiset kestää? vaatiiko ehdottomasti jonkun pintakäsittelyn? (hyvähän se varmaan olisi vaikkapa nitrata)
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
tarkoittiko tuo jälkimmäinen lause että ilman nitraustakin saattaisi kestää..? se normaali kiiltäväpinta on ainakin noista mun hiotuista lähtenyt pois, näyttää vaan niin kulumisherkältä....jjs kirjoitti:Nitraus ei haitanne. Cossun omat nokat ovat useamman expertin mukaan todella hyvää ainetta.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Mustaus ja fosfatoini on hiukan eri juttuja. Fosfatoini tehdään fosforihapolla, ja mustaus emäskylvyllä. Molemmat käy, fosfatointi paremmin.
Kolmas pinnoite mikä on helppo suorittaa vaikka kotosalla on kemiallinen nikkeli, kestää aseen piipun rihloissa joten kestää nokassakin. Osa kylpyyn ja tekijä oluelle odotteleen.
Kolmas pinnoite mikä on helppo suorittaa vaikka kotosalla on kemiallinen nikkeli, kestää aseen piipun rihloissa joten kestää nokassakin. Osa kylpyyn ja tekijä oluelle odotteleen.
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Nikkelisulfaattia, muutamaa perushappoa, pH 4-5,5 hujakoille, lämpötila 80-90 astetta, palikka kylpyyn ja noin 25 mikrometriä tunnissa tulee kestävää nikkelipintaa.
Pinta vastaa melko pitkältä kovakromausta. Varsinkin lämpökäsittelyn jälkeen.
Kimppatallilla kävijät voi ihmetellä moista pinnoitetta muun muassa mun kolossani
Pinta vastaa melko pitkältä kovakromausta. Varsinkin lämpökäsittelyn jälkeen.
Kimppatallilla kävijät voi ihmetellä moista pinnoitetta muun muassa mun kolossani
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
GT-motors ainakin fosfatoi hiomansa nokat.
Cossun vakiokepit taitaa olla valuaihioita nitratessa ne kai voi vääntyä johonkin suuntaan?
Nitrattu pinta pitäin olla muita karkaistuja vähän liukkaampi eli heti monta kymmentä hepoo lisää
Kyselin joltain Uudenmaan nitraamolta, joka plasmassa tai tyhjiössä tms. tuottaa kullanväristä pintaa(TiN, TiC tms.), Cossun kampiakselin käsittelystä, mutta eivät innostuneet.
Cossun vakiokepit taitaa olla valuaihioita nitratessa ne kai voi vääntyä johonkin suuntaan?
Nitrattu pinta pitäin olla muita karkaistuja vähän liukkaampi eli heti monta kymmentä hepoo lisää

Kyselin joltain Uudenmaan nitraamolta, joka plasmassa tai tyhjiössä tms. tuottaa kullanväristä pintaa(TiN, TiC tms.), Cossun kampiakselin käsittelystä, mutta eivät innostuneet.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003
tjaa

olis hyvä nitrata?? olenko nähnyt unta?
-se ei olis muka enään niin kova, (alkuperäinen std karkaistu) ??
VAI?

OLENKO hakoteillä? pitäisi oma kone koneistella.
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ne mitkä mullakin on olivat asennettaessa mustat.Hena kirjoitti:Kyllähän niitä nokkia on monet hiotuttanut. Omissa oli hionnan jälkeen vedetty jonkinlainen musta aine päälle.. tiiä sitten mitä on..
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
..
samoin ne mun nokat on mustat eli käsitellyt..
mettis:profiilista en juurikaan tiedä, joku puhuu a-ryhmän nokista, joku bd10 profiilista mutta todellisuudessa asteita joku kymmenen enemmän ja lievästi nostoa enemmän.
mettis:profiilista en juurikaan tiedä, joku puhuu a-ryhmän nokista, joku bd10 profiilista mutta todellisuudessa asteita joku kymmenen enemmän ja lievästi nostoa enemmän.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: tjaa
Täyttä varmuutta en pysty sanomaan, mutta olen jäänyt sellaiseen käsitykseen että jos vedetään toiseen alikoko 0.5 niin laakereiden pinta paksunee ja siitä voi johtua ettei pinta enään pysy kiinni. On olemassa useampi kerroksisia laakeri liuskoja, joiden pitäisi kestää alikoko hommissa. Jää nähtäväksi.+2.bar kirjoitti:mitenkäs cossun kampiakseli .... kun muistaisin keskustelun että, kun hiotaan seuraavaan kokoon 0.25 niin......
olis hyvä nitrata?? olenko nähnyt unta?
-se ei olis muka enään niin kova, (alkuperäinen std karkaistu) ??
VAI?![]()
OLENKO hakoteillä? pitäisi oma kone koneistella.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: ..
Eikös stanu nokissa ole 240 astetta ja BD10 264 nosto 8.6mm. BD10:n profiilin eron huomaa paljaallakin silmällä, kun nokat on vierekkäin.Timo kirjoitti:samoin ne mun nokat on mustat eli käsitellyt..
mettis:profiilista en juurikaan tiedä, joku puhuu a-ryhmän nokista, joku bd10 profiilista mutta todellisuudessa asteita joku kymmenen enemmän ja lievästi nostoa enemmän.
Hiotuissa nokissa blankostakin tehdyissä on paininta hinkkaavan osan reunat terävät, pitäisiköhän ne pyöristää? Käpistelemissäni stanu nokissa ne on pyöristetty.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
..
juu samansuuntaiset arvot noissakin on, eli bd10 tyyppiset.... varmaan kannattaa hieman pyöristää, eipä siitä mitään haittaakaan ole (kunhan ei liikaa viilaile)
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Itse kun tein cosan kampuran "kasi limppusex" ja viistin vastapainot jne. hiotutin kampuran ja se nitrattiin. Nyt olis tarkoitus lähettää nokat hiotuttavaksi R-koneistamolle, jonka tekemän hiontatulkin mukaan he hiovat ne bd10:ksi. Soitin sinne ja he sanoivat, että tarvetta ei muka olisi hionnan jälkeen enää mitenkään pintakäsitellä ym. ?? Itsekin mietin että onkohan ihan näin ?? 

-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Mun nokat on tehty R-koneituksessa ja ei niille tarvinnu mitään muuta tehä kun laittaa kiinni. Hyvin on pelannut.pehkos69 kirjoitti:Itse kun tein cosan kampuran "kasi limppusex" ja viistin vastapainot jne. hiotutin kampuran ja se nitrattiin. Nyt olis tarkoitus lähettää nokat hiotuttavaksi R-koneistamolle, jonka tekemän hiontatulkin mukaan he hiovat ne bd10:ksi. Soitin sinne ja he sanoivat, että tarvetta ei muka olisi hionnan jälkeen enää mitenkään pintakäsitellä ym. ?? Itsekin mietin että onkohan ihan näin ??
ps. On se hyvä että vein ne oikeat bd10 nokat sillon sinne malliksi että ne sai ne hiontatulkit tehtyä..

Toyota Supra TT
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Hmmm. Olisit siis oikeutettu pikku bonukseen jokaiselta teettäjältäHena kirjoitti:Mun nokat on tehty R-koneituksessa ja ei niille tarvinnu mitään muuta tehä kun laittaa kiinni. Hyvin on pelannut.
ps. On se hyvä että vein ne oikeat bd10 nokat sillon sinne malliksi että ne sai ne hiontatulkit tehtyä..Niillä ei alunperin ollu mitään malleja niihin mutta sanoin että kannattaa varmaan ottaa noista mallit..

Noihin omiin nokkiin ei kannattane R:n mauserimiestä päästää käsiksi; Schrick RS500 R322 LMQ ja nostoa nokalta ~12,50mm-> lähtisi perusympyrästä "aavistuksen" tavaraa

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 472
- Liittynyt: To Huhtikuu 29. 20:58:32 2004
- Paikkakunta: mansesteri
- Viesti:
ite vien kans virtaselle kylmäkoskelle.käyttäny aina nokat siä ni ei oo ollu onkelmia
tosin kerran rally racen kautta lähti piperille nokka hiottavaksi kun tuli
rs turboon mekaanisilla nostajilla.

tosin kerran rally racen kautta lähti piperille nokka hiottavaksi kun tuli
rs turboon mekaanisilla nostajilla.

ajoneuvoverhoilu Stailaaja Ky
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Joo noista ei kyllä kannata mallia ottaa.. "Hiukan" rajummat nokat..jjs kirjoitti: Hmmm. Olisit siis oikeutettu pikku bonukseen jokaiselta teettäjältä![]()
Noihin omiin nokkiin ei kannattane R:n mauserimiestä päästää käsiksi; Schrick RS500 R322 LMQ ja nostoa nokalta ~12,50mm-> lähtisi perusympyrästä "aavistuksen" tavaraa

Ja kaikki bonukset on tervetulleita!


Toyota Supra TT
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re: tjaa
no yleensäkin kun porataan sylintereitä ylikokoon tai hiotaan laakerikauloja ali kokoon, niin monella tuntuu olevan sellainen harhakäsitys että se olisi heikompaa sen jälkeen. se ei kyllä pidä paikkaansa että pinta olisi varsinaisesti heikompi. harhaluulo todennäköisesti johtuu siitä että joskus ennenvanhaan kun moottoreita tehtiin ja korjattiin, ei ollut jokaisella koneistamolla laitteita/ammattitaitoa/oikeaa tietoa välyksistä/riittäviä ja kalibroituja mittalaitteita kun lohkoja ja kampuroita koneisteltiin, ja sen takia se koneistus ei aina välttämättä ollut sitä mitä sen piti, ollakseen yhtä hyvä kuin tehtaalta lähtiessä. eli koneistus oli virheellistä jossain mielessä. sitten kun se ei kestänyt niin hyvin, luultiin että se valu olisi jotenkin huonompaa kun ylikokoon porataan tai hiotaan.+2.bar kirjoitti:
kohonneet pintapaineet ja mahdolliset laakeriliuskojen pinnan irtoaminen on sitten asia erikseen. koneistaa voit niin kauan kun sylinteri pitää muotonsa/ainetta riittää.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Saanenko udella miten teit cosan kampiakselin kasilimppuiseksi
[/quote]
Saat toki!
Eka mallisapluuna vahvista jonka jälkeen poltettiin sopivankokoiset limput. Tämän jälkee isolla virralla hitsiä jne.. Lopuksi päästettiin 500 astees kaksi tuntia ja jäähdytys ilmassa. Sitten vaan sorviin ja niinetellee.. Lopuksi nitraus ja kaulojen hionta seuraavaan kokoon. Hyvä tuli. 

Saat toki!


-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
pehkos69 kirjoitti:Saanenko udella miten teit cosan kampiakselin kasilimppuiseksi
Saat toki!Eka mallisapluuna vahvista jonka jälkeen poltettiin sopivankokoiset limput. Tämän jälkee isolla virralla hitsiä jne.. Lopuksi päästettiin 500 astees kaksi tuntia ja jäähdytys ilmassa. Sitten vaan sorviin ja niinetellee.. Lopuksi nitraus ja kaulojen hionta seuraavaan kokoon. Hyvä tuli.
![]()

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Aika kamikaze meininkipehkos69 kirjoitti: Saat toki!Eka mallisapluuna vahvista jonka jälkeen poltettiin sopivankokoiset limput. Tämän jälkee isolla virralla hitsiä jne.. Lopuksi päästettiin 500 astees kaksi tuntia ja jäähdytys ilmassa. Sitten vaan sorviin ja niinetellee.. Lopuksi nitraus ja kaulojen hionta seuraavaan kokoon. Hyvä tuli.

Tässähän se menee...
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Jotain tuollaista arvelinkin
Pointsit siitä,että uskallat kys. kampuran autoosi laittaa,en väitä etteikö kestäisi,mutta laskekaa nyt joku paljon siihen saumaan kohdistuu voimia,kun 100gr pyörii täysillä kierrokksilla.
Paljon muuten kampuran paino lisääntyi?

Pointsit siitä,että uskallat kys. kampuran autoosi laittaa,en väitä etteikö kestäisi,mutta laskekaa nyt joku paljon siihen saumaan kohdistuu voimia,kun 100gr pyörii täysillä kierrokksilla.
Paljon muuten kampuran paino lisääntyi?
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
No kyl nuita kampuroita on tehty iät ja ajat nuin! KRC luokan volvon pitkäisku kampura tehtiin samanlailla. Eihän sitä saumaa millään normi migillä vetästä ja sauman tulee olla todella hyvä ja läpiasti ulottuva. Kun se oikein tehdään niin kyllä takuulla kestää! Ja eihän sitä kampuraa ny misään vaiheessa katkasta ja liitetä uudelleen minkä takia se katkeaisi ym.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kyselin hiomolta vähän Cossun nokkien työstämisestä ja pintakäsittelystä ja kertoivat ettei niitä tarvitse välttämättä käsitellä mitenkään ovat niin hyvää matskua, mutta fosfatoivat ne niin öljykalvo pysyy paremmin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Mites jos noita omia nokkia vähän hioituttas, niin missä vaiheessa tarvitaan ns. kovat nostajat? Ja noita kovia nostajia saako sovellettua jostain muusta automerkistä? Ei tartteis noista hydraulisista enää huolehtia milloin kajahtaavat!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
how_to_power_tune_Ford_SOHC&DOHC kirja, alkaen sivulta 119. Siellä vertaillaan cossun hydraulista, escort dieselin ja cossun kovaa seuraajaa. Mainittu sekin, että dieselin seuraajalla voi säätää välyksen ilman nokan irrotusta, koska säätölevy on seuraajan päällä, eikä alla, kuten cossun kovassa seuraajassa.
Se vielä oli mainittu, että nokan perusympyrä ei saa olla alle 35mm, että säätölelyt piisaavat säätöön. Niitä löytyy välillä 3-4.75mm 0.05mm välein.
Se vielä oli mainittu, että nokan perusympyrä ei saa olla alle 35mm, että säätölelyt piisaavat säätöön. Niitä löytyy välillä 3-4.75mm 0.05mm välein.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Tuossa lainausta tekstistä...
"There are two types of mechanical
profile camshaft followers made
specifically for this engine. The first of
these is designed to be used with the
standard valves and, more to the
point, the original stem length of these
valves. The second type is designed to
be used with the non-standard long
stem valves. The difference between
the two camshaft followers lies in the
fact that one has a long centre pillar on
the underside of the camshaft follower.
Both types of camshaft follower
are very light and strong; however, the
type used with long stem valves and
the valve clearance adjustment shim
are slightly lighter in combination and
can rightly be regarded as the ideal
parts for a competition engine. The
camshaft followers used with the
standard valves are. however, suitable
for all competition applications and
can be regarded as just as good up to
9000rpm."
"There are two types of mechanical
profile camshaft followers made
specifically for this engine. The first of
these is designed to be used with the
standard valves and, more to the
point, the original stem length of these
valves. The second type is designed to
be used with the non-standard long
stem valves. The difference between
the two camshaft followers lies in the
fact that one has a long centre pillar on
the underside of the camshaft follower.
Both types of camshaft follower
are very light and strong; however, the
type used with long stem valves and
the valve clearance adjustment shim
are slightly lighter in combination and
can rightly be regarded as the ideal
parts for a competition engine. The
camshaft followers used with the
standard valves are. however, suitable
for all competition applications and
can be regarded as just as good up to
9000rpm."
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ym. teksti ei viittaa Ford dieselin tai VW mekaanisiin seuraajiin.
Minä en ainakaan laittaisi sellaisia seuraajia joissa on prikka nokkaa vasten koneeseen, jossa on pienikin vaara ylikierroksiin. Venttiili kelluu ja prikka lentää ja venttiilikoneisto on entinen.
Hydraulisista nostajista voi kairata sisällön ulos ja laittaa sinne säätöprikan, eikä se pääse livahtamaan omille teilleen, tällä systeemillä tarvitaan taas pitkää venttiilinvartta ellei laita teräsprikan alle muovitangon pätkää. Hydraulisen painimen seinämät(ainakin kyljet) on tosi ohuet verrattuna noihin diesel yms. mekaanisiin.
Minä en ainakaan laittaisi sellaisia seuraajia joissa on prikka nokkaa vasten koneeseen, jossa on pienikin vaara ylikierroksiin. Venttiili kelluu ja prikka lentää ja venttiilikoneisto on entinen.
Hydraulisista nostajista voi kairata sisällön ulos ja laittaa sinne säätöprikan, eikä se pääse livahtamaan omille teilleen, tällä systeemillä tarvitaan taas pitkää venttiilinvartta ellei laita teräsprikan alle muovitangon pätkää. Hydraulisen painimen seinämät(ainakin kyljet) on tosi ohuet verrattuna noihin diesel yms. mekaanisiin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Jep! Oikeassa olet. Otin silmän käteen ja luin jutun uudestaa enemmän ajatuksella. Onpa jutussa mainittu painoksikin n.90g, riippuen tietysti shimmin paksuudesta. Vaatii varmaan aika kovat jousipaineet venttiileille, jos noilla ajaa.SLEI kirjoitti:Ym. teksti ei viittaa Ford dieselin tai VW mekaanisiin seuraajiin.
Minä en ainakaan laittaisi sellaisia seuraajia joissa on prikka nokkaa vasten koneeseen, jossa on pienikin vaara ylikierroksiin. Venttiili kelluu ja prikka lentää ja venttiilikoneisto on entinen.
Hydraulisista nostajista voi kairata sisällön ulos ja laittaa sinne säätöprikan, eikä se pääse livahtamaan omille teilleen, tällä systeemillä tarvitaan taas pitkää venttiilinvartta ellei laita teräsprikan alle muovitangon pätkää. Hydraulisen painimen seinämät(ainakin kyljet) on tosi ohuet verrattuna noihin diesel yms. mekaanisiin.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä