4x4 cossuun öljynpaine mittari? + turbolle öljyä?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

4x4 cossuun öljynpaine mittari? + turbolle öljyä?

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ma Joulukuu 13. 22:45:53 2004

Nyt pitäs saada tohon cossu escoon öljynpaine mittari mihin olette laittaneen ton anturin? on vähän ahdasta tos lohkon ja öljyn suodattimen välis anturi sopis yksistään mut haluus vielä ton öljyn painevalonkin toimimaan mihin se anturi? Y palaa kokeeltiin mut ei sovi ottaa suodattimeen. Pitääkö unohtaa toi öljyn painevalo?

Ja sit tääl oli juttua tos et mistä kannattaa ottaa 4x4 cossus turbolle öljyä. mut en löytänyt kyseistä juttua. Olikos se niin et tosta öljyn suodattimen ison pultin keskelle reikä ja siitä turpolle öljyt? Vai tuolta mistä 2wd cossustakin tulee?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Joulukuu 13. 23:20:28 2004

eikö nelarissa ole kannessa paikka josta tulee turbolle
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ti Joulukuu 14. 0:02:15 2004

siipicossu kirjoitti:eikö nelarissa ole kannessa paikka josta tulee turbolle
On kannessa. Mut jos käyttää jotain muuta ku orkkis turboa, kannattaa öljy vetää suoraan tuolta jalasta. Riittää virtaus paremmin esim. holsetille.

Onkos cosanderilla orkkis mittarinanturi käytössä? Onhan siinä alapuolella tilaa ja ainahan putkittamalla voi mennä kauemmas jos ei tila riitä. Ja kannessa tulppia vaikka kuin paljon...

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ti Joulukuu 14. 11:10:08 2004

rikke kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:eikö nelarissa ole kannessa paikka josta tulee turbolle
On kannessa. Mut jos käyttää jotain muuta ku orkkis turboa, kannattaa öljy vetää suoraan tuolta jalasta. Riittää virtaus paremmin esim. holsetille.

Onkos cosanderilla orkkis mittarinanturi käytössä? Onhan siinä alapuolella tilaa ja ainahan putkittamalla voi mennä kauemmas jos ei tila riitä. Ja kannessa tulppia vaikka kuin paljon...
Vakio turbo on mut ajattelin varmuuden vuoksi vetää muualta kun viisaat kerto et vie nokilta/nostajilta paljon öljyä.
Ei ole orkkis mittarin anturia! Ja unohtu et vielä toi öljyn lämpöä anturikin pitäs saada johonkin reikään!

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Joulukuu 14. 13:09:06 2004

Cosander kirjoitti:Vakio turbo on mut ajattelin varmuuden vuoksi vetää muualta kun viisaat kerto et vie nokilta/nostajilta paljon öljyä.
Ei ole orkkis mittarin anturia! Ja unohtu et vielä toi öljyn lämpöä anturikin pitäs saada johonkin reikään!
Öljynlämpöanturin laittanet öljypohjaan...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Joulukuu 14. 16:36:22 2004

Mulla t-haara, jonka päästä valolle ja haarasta mittarille. Valoa ei mielestäni kannata poistaa, koska se kertoo jos öljyt häviää. Mittaria tutkitaan vain kun epäillään jotain. Turbolle öljy tosiaan tosta isosta mutterista.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Joulukuu 14. 17:02:04 2004

Missä alkuperäinen mittari ja anturi on ?
ex Jäsen #10

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Joulukuu 15. 7:37:35 2004

Jos Jaken kysymys oli mulle osoitettu?
Alkuperäisiä mulla ei ole käytössä, mutta muistaakseni 2wd:n anturi lähtee t-haaran päästä ja turbolle haarasta. Samanlainen systeemi on mulla, mutta haarasta otetaan mittarille. T-haara täytyy olla todella lyhyt että se sinne mahtuu, myönnettäköön.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Vastaa Viestiin