escort mk2

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Lokakuu 14. 10:15:46 2004

lalli69 kirjoitti:Laitetaan nyt nämä kyssärit tämän ketjun jatkoksi...

Mitä lootaa suosittelisitte piristetyn (n.100hp) 1300 kentin jatkoksi?
Onko toi pieni atlas kuinka kestävä?
Mistähän lähtis metsästämään lukkoperää välikoppaan?
1.isoloota 4 vaihteinen tai type9
2.en oo saanu vielä yhtäkään pikku atlasta rikki vaikka oon antanu sikaa oikeen reilusti kyllä sen pitäis ainaki tota sun 1.3 kestää.
3.esim.volvosta ja sitte nelilinkit kiinni
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Lokakuu 28. 21:59:45 2004

no niin projekti on edenny nyt öljy pohja istuu paikalleen ja 2.0 ohc konetta on koe sovitettu tässä parit kuvat
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Lokakuu 28. 22:10:15 2004

onko sen jarrupaineen säätimen vai mikä lie tasaaja niin tarviiko sen olla tietyssä kulmassa ko sitä tarttis siirttä pellisarjan edestä pois :?: jos tosta ny ymmärtää
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » To Lokakuu 28. 22:36:32 2004

timppaanen kirjoitti:onko sen jarrupaineen säätimen vai mikä lie tasaaja niin tarviiko sen olla tietyssä kulmassa ko sitä tarttis siirttä pellisarjan edestä pois :?: jos tosta ny ymmärtää
ainakaan mulla ei toimi jos sen kääntää suoraan, eli se pitää kääntää vähän silleen että etu osa on ylempänä kuin se takaosa. Omassa jouduin myös muutamaan sen paikkaa että peltisarja sopi tilaansa (nostin ylemmäs siihen palkin yläpuolelle joka menee konetilassa.)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Lokakuu 28. 23:08:01 2004

ohc kirjoitti:
timppaanen kirjoitti:onko sen jarrupaineen säätimen vai mikä lie tasaaja niin tarviiko sen olla tietyssä kulmassa ko sitä tarttis siirttä pellisarjan edestä pois :?: jos tosta ny ymmärtää
ainakaan mulla ei toimi jos sen kääntää suoraan, eli se pitää kääntää vähän silleen että etu osa on ylempänä kuin se takaosa. Omassa jouduin myös muutamaan sen paikkaa että peltisarja sopi tilaansa (nostin ylemmäs siihen palkin yläpuolelle joka menee konetilassa.)
meinaan laittaa just siihen
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » Pe Lokakuu 29. 7:59:34 2004

ohc kirjoitti:
timppaanen kirjoitti:onko sen jarrupaineen säätimen vai mikä lie tasaaja niin tarviiko sen olla tietyssä kulmassa ko sitä tarttis siirttä pellisarjan edestä pois :?: jos tosta ny ymmärtää
ainakaan mulla ei toimi jos sen kääntää suoraan, eli se pitää kääntää vähän silleen että etu osa on ylempänä kuin se takaosa. Omassa jouduin myös muutamaan sen paikkaa että peltisarja sopi tilaansa (nostin ylemmäs siihen palkin yläpuolelle joka menee konetilassa.)
Eikö sovi olemaan omalla paikallaan satsin(ja 5-v lootan) kanssa?
Minä en kehannu rueta sitä siirtelemään satsin laiton yhteydessä, ku sen kuitenki sinne just ja just sopi(jäi semmoset 2mm jarrupiiriin ja toiset millit laatikon startinmurikkaan), mut eihän tuo oo mihinkää siellä kolissu, et kai se siellä sopii olemaan... :?
Ja eipähän pääse ainakaa jarrunesteet jäätymää! :D
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Pe Lokakuu 29. 10:19:30 2004

MASter kirjoitti:
ohc kirjoitti:
timppaanen kirjoitti:onko sen jarrupaineen säätimen vai mikä lie tasaaja niin tarviiko sen olla tietyssä kulmassa ko sitä tarttis siirttä pellisarjan edestä pois :?: jos tosta ny ymmärtää
ainakaan mulla ei toimi jos sen kääntää suoraan, eli se pitää kääntää vähän silleen että etu osa on ylempänä kuin se takaosa. Omassa jouduin myös muutamaan sen paikkaa että peltisarja sopi tilaansa (nostin ylemmäs siihen palkin yläpuolelle joka menee konetilassa.)
Eikö sovi olemaan omalla paikallaan satsin(ja 5-v lootan) kanssa?
Minä en kehannu rueta sitä siirtelemään satsin laiton yhteydessä, ku sen kuitenki sinne just ja just sopi(jäi semmoset 2mm jarrupiiriin ja toiset millit laatikon startinmurikkaan), mut eihän tuo oo mihinkää siellä kolissu, et kai se siellä sopii olemaan... :?
Ja eipähän pääse ainakaa jarrunesteet jäätymää! :D

mulla ei ainakaan pelli satsi menny ees kunnoola kanteen kiinni ko ottiniin kovaa siihen kiinni :(
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Pe Lokakuu 29. 15:48:02 2004

Onhan teillä escorttiin tarkoitetut peltisarjat?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Pe Lokakuu 29. 16:02:02 2004

[PeXi] kirjoitti:Onhan teillä escorttiin tarkoitetut peltisarjat?
en tiiä se on semmonen pieni compakti paketti
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Lokakuu 29. 17:50:03 2004

Minä änkesin just viimeviikolla Mk1:seen Marteliuksen XL sarjan ja siirsin suosiolla koko jarruputken kuskinpuolelle. Eipähän lämpene liikaa ja samalla siirsin myös bensaputken kuskinpuolelle. :wink: Ja sarjaa ei saanut paikalle ilman startin irroitusta, mutta kun sai paikoilleen niin sopii ihan hyvin. :)

http://groups.msn.com/Bootsinprojektit/ ... PhotoID=20
Viimeksi muokannut Bootsi, Pe Lokakuu 29. 23:22:55 2004. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Lokakuu 29. 17:53:37 2004

[PeXi] kirjoitti:Onhan teillä escorttiin tarkoitetut peltisarjat?
On escortin peltisarja.. kyllä se sinne olis sopinut vaikka sitä jarrusäädintä tms. ei olis siirtänytkään, mutta silloin se peltisarja kulkee todella lähellä sitä. ja varmistaakseni ettei se parkosarja osu siihen koskaan vaikka kone heilahtelisikin siirsin sen jarrusäätimen ylemmäs. Nyt siinä kohtaa on mukavasti tilaa...

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Pe Lokakuu 29. 19:23:21 2004

tossa se mun peltisarja
en tiiä mihin tarkotettu
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » La Lokakuu 30. 23:28:18 2004

Tänään purettiin tuota tekniikan luovuttaja sierraa, ja tuli meleen, että saako noi sierran ('84 2,0) takajarrut sovitettua tuohon välikoppaan.
...niin saahan ne joo, mutta mitä pitää tehdä että ne sopii??

Entäs jarrutehostimen laita?

....ja vielä sellaista että voiskohan tuosta sierrasta ottaa ton lämppärin puhaltimen esaan, kun toi sen oma on aika ponneton...


EDIT: Ja mitähän muuta tuosta sierrasta vois/kannattais siirtää?

...ja jos joltain löytyy moottorin korvat ohc:lle niin privaa...
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Su Lokakuu 31. 0:50:28 2004

lalli69 kirjoitti:Tänään purettiin tuota tekniikan luovuttaja sierraa, ja tuli meleen, että saako noi sierran ('84 2,0) takajarrut sovitettua tuohon välikoppaan.
...niin saahan ne joo, mutta mitä pitää tehdä että ne sopii??

Entäs jarrutehostimen laita?

....ja vielä sellaista että voiskohan tuosta sierrasta ottaa ton lämppärin puhaltimen esaan, kun toi sen oma on aika ponneton...


EDIT: Ja mitähän muuta tuosta sierrasta vois/kannattais siirtää?

...ja jos joltain löytyy moottorin korvat ohc:lle niin privaa...
kentin moottori korvat istuu suoraan vaihtaa vaan vähän paksumman kumin siihen
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » Ma Marraskuu 1. 7:53:48 2004

[PeXi] kirjoitti:Onhan teillä escorttiin tarkoitetut peltisarjat?
Eipä oo ei! Toi mun satsi on alunperin tarkotettu Sierraan.
Mut siitä sit rakennettiin vaikeimman kautta Escorttiin käypänen, irrottamalla putket toisistaan ja hitsailemalla niitä sit uuteen, käypäsempään kulmaan takas kiinni, joten näin ollen se on nykyään "Handmade-Escort-peltisarja" :D
Btw. Eihän sillä muuten oo niin väliä vaikka se putki menisikin siitä jarrupiirin vierestä, koska kestäähän se jarruneste lämpöjä vaikka kuin... :?
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Marraskuu 1. 9:02:57 2004

MASter kirjoitti:[
Btw. Eihän sillä muuten oo niin väliä vaikka se putki menisikin siitä jarrupiirin vierestä, koska kestäähän se jarruneste lämpöjä vaikka kuin... :?
Kestäähän se jarruneste tiettyynrajaan asti lämpöjä mutta kun ongelmana on varsinkin jos ratapäivillä käy että ne lämpiää muutenkin liikaa ilman että niitä vielä lisälämmitellään "pienellä grillivastuksella" vieressä. Joten jarruputket jonnekkin sivummalle peltisarjan vierestä.
#6
Escort -75

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ma Marraskuu 1. 19:34:50 2004

Kuinkas noi sierran 9" rummut saa sopimaan tuohon mk2 escoon?
Pitääkö jarrukilpeä "muotoilla uusiksi" vai sopiiko heittämällä?
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Marraskuu 1. 19:49:01 2004

eikö sinne saisi sierrasta laitettua sitä jarrukilpeäkin?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ma Marraskuu 1. 20:27:45 2004

Hectori kirjoitti:eikö sinne saisi sierrasta laitettua sitä jarrukilpeäkin?
Joo on tarkoitus laittaakkin, mutta mietin vain, että pitääkö kilven kiinnytysreikiä suurentaa, jos ei osu kohdalle.

Ja toinen asia mikä mietitytti oli sierran jarrujen leveys....
Kengän leveys ~58mm eli jarrut on paljon suuremmat muutenkin kuin halkaisijalta, eli riittääkö pyörän navassa pituus?
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » To Marraskuu 4. 15:00:56 2004

Viikonloppuna olis tarkoitus nostaa toi 1,3 kentti + pikkuloota pois, ja tuupata sinne 2000 ohc.
Ilmeisesti se sopii niihin orginaaleihin moottorin korviin?
E.H kirjoitti:Mulla ainakin sopi alkuperäiset kinnikkeet. Alkup. kone 1300 kent, nykyään 2000 ohc..
Minkälaiset kumityynyt tarvii, jos käyttää alkuperäisiä kiinnikkeitä?
Onko muilla kokemusta?

Mahtuuko toi 2000 ohc + 5v loota yhtenä pakettina, vai pitääkö loota tämmätä ensin paikoilleen?

Ei keltään sattuis löytymään (ylimääräistä) öljypohjaa joka sopisi suoraan tuohon ym. yhdistelmään?

Kaikenmaailman asunnus vikkejä, kuvia yms. otetaan vastaan.... otetaan vastaan...
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » To Marraskuu 4. 15:22:20 2004

Ja lisää kysymyksiä satelee... :D

Sopiikos (tai saako sovitettua) toi mk1 sierran jarrutehostin välkoppaan?
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Jani
Viestit: 201
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
Paikkakunta: halikko

Viesti Kirjoittaja Jani » To Marraskuu 4. 20:19:02 2004

Eikös OHC vaadi erilaiset koneenkorvat? Löytyy ylimääräset
Lancia Delta Integrale 8v
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Pe Marraskuu 5. 14:57:37 2004

Huomenna pitäis mennä konetta vaihtamaan, ja olisin todella kiitollinen jos joku osais vastata noihin yllä esitettyihin kysymyksiin, ettei tarvi mennä perse edellä puuhun... :D
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Pe Marraskuu 5. 22:19:57 2004

lalli69 kirjoitti:Viikonloppuna olis tarkoitus nostaa toi 1,3 kentti + pikkuloota pois, ja tuupata sinne 2000 ohc.
Ilmeisesti se sopii niihin orginaaleihin moottorin korviin?
E.H kirjoitti:Mulla ainakin sopi alkuperäiset kinnikkeet. Alkup. kone 1300 kent, nykyään 2000 ohc..
Minkälaiset kumityynyt tarvii, jos käyttää alkuperäisiä kiinnikkeitä?
Onko muilla kokemusta?

Mahtuuko toi 2000 ohc + 5v loota yhtenä pakettina, vai pitääkö loota tämmätä ensin paikoilleen?

Ei keltään sattuis löytymään (ylimääräistä) öljypohjaa joka sopisi suoraan tuohon ym. yhdistelmään?

Kaikenmaailman asunnus vikkejä, kuvia yms. otetaan vastaan.... otetaan vastaan...

hommaat siihen 40mm kumityynyt poistat kumit niistä vakio korvista sitte poraat siihen vakio korvaan reiän keskelle ja laitat kumin siihen.

noi kone ja loota pitää varmaan asentaa erikseen.

sitte ko asennat sitä konetta niin otat lohkosta toisen moottori korvan irti pois edestä sitte tunkaat auton ylös ja laitat pukkien varaan, sitten lasket suosiolla sen "wc palkin" alas ja sitte alotat rituaalitanssin että se kone menis paikalle :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » La Marraskuu 6. 0:10:08 2004

Kävin hakemassa BMW e30:n kumityynyt (50mm) kun oli halvimmasta päästä...
Täytyy nyt katsoa kuinkapaljon saa hikeä ja kyyneleitä luovuttaa, että kone on tiloissaan.
Onneksi on sentäs pelit ja vehkeet, lämmin talli ja rasvamonttu.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Marraskuu 6. 8:38:45 2004

Jos koneesta on kansi irti, se kannattee kiinnittää vasta kun lohko on jo paikoillaan. (antaa lisää liikkumavaraa ja lohko/kytkin on kevyempi "ravistella" paikoilleen) :wink:

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ma Marraskuu 8. 20:10:44 2004

nytte rupee olemaan kone säädöissä :D toi on ihan eri luonteinen kone ko kentin paska :roll: pitää talven aikana ettii vielä isot tolpat ja wc palkki ja sitte käydä keväällä katsastelemassa
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ma Marraskuu 8. 20:58:43 2004

timppaanen kirjoitti:nytte rupee olemaan kone säädöissä :D toi on ihan eri luonteinen kone ko kentin paska :roll:
pöh... asiallisesti rakennettu kent pistää 2.0oharit lujille 8)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ma Marraskuu 8. 21:03:29 2004

ohc kirjoitti:
timppaanen kirjoitti:nytte rupee olemaan kone säädöissä :D toi on ihan eri luonteinen kone ko kentin paska :roll:
pöh... asiallisesti rakennettu kent pistää 2.0oharit lujille 8)
olihan se mun kentti nopee mutta se ei vaan kestäny :(
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Marraskuu 9. 15:08:39 2004

parit kuvat valmiista paketista kuva1 kuva2 kuva3 kuva4 kuva5
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Su Joulukuu 12. 23:43:00 2004

Löytyiskö joltain selviä ohjeita miel. kuvien kanssa Escortin/Sierran Sähköistä konehuoneessa?
Tuli silloin hieman hätäisesti purettua noi tekniikat ja kaikki johdot vain katkottiin nopsaan... :oops:

Eli autona välikuupa, ja tekniikkana 2,0 OHC kärjettömällä sytkällä

....laittakaa kuvia ko. yhdistelmän konehuoneesta niinpaljon kun vain löytyy.

EDIT: Ja kunkas päin noi letkut tuli jotka menee sisälle tulipellistä?


-Kiitos-

/\-Lalli-/\
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Joulukuu 13. 0:14:23 2004

lalli69 kirjoitti:Löytyiskö joltain selviä ohjeita miel. kuvien kanssa Escortin/Sierran Sähköistä konehuoneessa?
Tuli silloin hieman hätäisesti purettua noi tekniikat ja kaikki johdot vain katkottiin nopsaan...

Eli autona välikuupa, ja tekniikkana 2,0 OHC kärjettömällä sytkällä

....laittakaa kuvia ko. yhdistelmän konehuoneesta niinpaljon kun vain löytyy.

EDIT: Ja kunkas päin noi letkut tuli jotka menee sisälle tulipellistä?


-Kiitos-

/\-Lalli-/\
ei noi nyt hirveän monimutkaiset sähköt ole tossa kärjettömässä OHC koneessa. kaaviosta taitaa selvitä parhaiten mikä mihinkäkin.

ja tarkoitatko siis lämppärinkennon letkuja vai mitä?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ma Joulukuu 13. 10:36:17 2004

Hectori kirjoitti:

ja tarkoitatko siis lämppärinkennon letkuja vai mitä?
jep
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ma Joulukuu 13. 12:16:47 2004

lalli69 kirjoitti:
Hectori kirjoitti:

ja tarkoitatko siis lämppärinkennon letkuja vai mitä?
jep
Mulla on kuvassa näkyvässä järjestyksessä, vesipumpulta menee alempaan. Onko se sitten oikein vai väärin? Ainakin lämpöä on tullut normaalisti.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ma Joulukuu 13. 13:03:48 2004

Tinde kirjoitti:Mulla on kuvassa näkyvässä järjestyksessä, vesipumpulta menee alempaan. Onko se sitten oikein vai väärin? Ainakin lämpöä on tullut normaalisti.
mulla on ollu escorteissa aina just toisinpäin, eli pumpulta ylempään. :?

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ma Joulukuu 13. 14:06:38 2004

ohc kirjoitti:
Tinde kirjoitti:Mulla on kuvassa näkyvässä järjestyksessä, vesipumpulta menee alempaan. Onko se sitten oikein vai väärin? Ainakin lämpöä on tullut normaalisti.
mulla on ollu escorteissa aina just toisinpäin, eli pumpulta ylempään. :?
Olet oikeassa, huoltokirjassa on selvästi sanottu oikein kuvan kanssa että juurikin vesipumpulta ylempään, imusarjasta alempaan.
Täytynee kääntää omasta joskus ennen ajokauden alkua.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Joulukuu 13. 20:50:43 2004

ohc kirjoitti:
Tinde kirjoitti:Mulla on kuvassa näkyvässä järjestyksessä, vesipumpulta menee alempaan. Onko se sitten oikein vai väärin? Ainakin lämpöä on tullut normaalisti.
mulla on ollu escorteissa aina just toisinpäin, eli pumpulta ylempään. :?
Mulla on ollut kans kuvanmukaisesti, eli pumpulta alempaan.
Ja lämpöä ei ole tullut koskaan. Talvella hyvä jos saa auton plussan puolelle.
#6
Escort -75

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ma Joulukuu 13. 21:53:08 2004

Tinde kirjoitti:
lalli69 kirjoitti:
Hectori kirjoitti:

ja tarkoitatko siis lämppärinkennon letkuja vai mitä?
jep
Mulla on kuvassa näkyvässä järjestyksessä, vesipumpulta menee alempaan. Onko se sitten oikein vai väärin? Ainakin lämpöä on tullut normaalisti.
Ei näjy mulla toi kuva ? :?
Johtuukohan Mozillasta vai mistä?
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Joulukuu 13. 22:56:14 2004

Ilkka_H kirjoitti:
ohc kirjoitti:
Tinde kirjoitti:Mulla on kuvassa näkyvässä järjestyksessä, vesipumpulta menee alempaan. Onko se sitten oikein vai väärin? Ainakin lämpöä on tullut normaalisti.
mulla on ollu escorteissa aina just toisinpäin, eli pumpulta ylempään. :?
Mulla on ollut kans kuvanmukaisesti, eli pumpulta alempaan.
Ja lämpöä ei ole tullut koskaan. Talvella hyvä jos saa auton plussan puolelle.
Tämä on ja on ollut aina elämää suurempi mysteerio. Ei pitäisi olla mitään väliä kummin päin ne letkut on, mutta itsekin olen havainnut lämpöeron. Mahdollinen ilman kertyminen kennon toiseen päätyyn tai sivuun on tullut mieleen syynä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Ti Joulukuu 14. 11:15:02 2004

Yksinkertainen selitys: Pitää olla veden virtaussuunta ilman virtaussuuntaa vastaan. Koska ilma lämpiää kennonläpi kulkiessaaan ja vesi jäähtyy kennon läpi kulkiessaan. Kylmästä vedestä ei pysty lämpimään ilmaan lämpöä siirtämään mutta kuumasta vedestä pystyy.

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Toukokuu 11. 20:43:09 2005

missäs asennossa muilla (mk2 + ohc + isoloota + sierra/escort kartaani viritys) on toi kumi 2 ko mun mielestä toi on liian jyrkässä kulmassa ja se tappi liian ulkona boordista :? laatikon palkin ja pohjan välissä on 50mm palikat ja saman laiset kartaanin keskilaakerin alla mutta kuitenki näyttää tolta
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Toukokuu 13. 16:50:06 2005

näyttää pahalta, RS/iso laatikko pudotuspalat on vain jotain 25-30 mm,
eli minimi, että sopii paikalleen kolkottamatta (=vasaraa tunnelille)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 13. 20:33:03 2005

Timppaane: mikä öljypohja? Kone taitaa olla 2" liian ylhäällä, ja kuten TAp kuittasi, pudotuspalat on luokkaa 25-30mm.
Vinkkejä:
-kiinteäkytkinkoppaisesta laatikosta laikkaa aivan ylimmästä kohdasta kytkinkopan päältä se pitkä kolmiotuki pois, jätä vaikka pieni kolmio.
-kytkinkopan vasemmassa reunassa on uloke joka kannattaa myös laikata pois, ottaa muuten rintapeltiin.
Sitten oikeanmallinen öljypohja ja kone tarpeeksi alas, avot :) Uppoaa kardaanikin sitten tarpeeksi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » La Toukokuu 14. 23:29:30 2005

jjs kirjoitti:Timppaane: mikä öljypohja? Kone taitaa olla 2" liian ylhäällä, ja kuten TAp kuittasi, pudotuspalat on luokkaa 25-30mm.
Vinkkejä:
-kiinteäkytkinkoppaisesta laatikosta laikkaa aivan ylimmästä kohdasta kytkinkopan päältä se pitkä kolmiotuki pois, jätä vaikka pieni kolmio.
-kytkinkopan vasemmassa reunassa on uloke joka kannattaa myös laikata pois, ottaa muuten rintapeltiin.
Sitten oikeanmallinen öljypohja ja kone tarpeeksi alas, avot :) Uppoaa kardaanikin sitten tarpeeksi.

tanarin pohjasta moukaroi.. eiku muokattu. Pitää ilmesesti nostaa kone taas vaihteeks pois ja hitsata se öljypohja oikeeseen muotoon, jos jollain ois kuvaa miten pitäis hitsata niin ois ihan kätevä apu :) . Pitää laittaa rälläkkä laulamaan myös ton laatikon kanssa , toi uloke rälläkoitiin jo pois ko se oli tiellä.

jees mutta kiitos taas neuvoista :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 14. 23:44:09 2005

Tero_s kirjoitti:Yksinkertainen selitys: Pitää olla veden virtaussuunta ilman virtaussuuntaa vastaan. Koska ilma lämpiää kennonläpi kulkiessaaan ja vesi jäähtyy kennon läpi kulkiessaan. Kylmästä vedestä ei pysty lämpimään ilmaan lämpöä siirtämään mutta kuumasta vedestä pystyy.
Katsoin vasta tämän postauksen (pieni viive):
En oivalla. Käytännössä ero on havaittu vastoin järkeä, mutta tuo ei selitä asiaa; vesi tulee kennolle imusarjalta (kuumaa), menee kennon läpi oli letkut miten päin hyvänsä, ja poistuu muuhun kiertoon vesipumpun kautta.
Joten letkujen laitolla kennoon ei pitäisi olla merkitystä...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Juggis
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Tammikuu 20. 16:01:03 2006
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Juggis » Ke Elokuu 13. 20:20:55 2008

En viittiny alottaa uutta aihetta. Että pistän kysymykseni tänne. Kyseessä siis on escort mk2 2.0 ohc efi rojekti. Kone ja johdot purettu täysin toimivasta sierrasta. Mutta tietääkö kukaan kyseisien liitimien elämän tarkoitusta? kun ei oo tietoo onko näissä ollukkaan vastakappaleita.

Juggis
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Tammikuu 20. 16:01:03 2006
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Juggis » To Elokuu 14. 15:15:00 2008

mistäs muuten johtuu kun puolaan tulee virta mutta ei anna kipinää?

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Pe Elokuu 15. 10:48:40 2008

timppaanen kirjoitti:
jjs kirjoitti:Timppaane: mikä öljypohja? Kone taitaa olla 2" liian ylhäällä, ja kuten TAp kuittasi, pudotuspalat on luokkaa 25-30mm.
Vinkkejä:
-kiinteäkytkinkoppaisesta laatikosta laikkaa aivan ylimmästä kohdasta kytkinkopan päältä se pitkä kolmiotuki pois, jätä vaikka pieni kolmio.
-kytkinkopan vasemmassa reunassa on uloke joka kannattaa myös laikata pois, ottaa muuten rintapeltiin.
Sitten oikeanmallinen öljypohja ja kone tarpeeksi alas, avot :) Uppoaa kardaanikin sitten tarpeeksi.

tanarin pohjasta moukaroi.. eiku muokattu. Pitää ilmesesti nostaa kone taas vaihteeks pois ja hitsata se öljypohja oikeeseen muotoon, jos jollain ois kuvaa miten pitäis hitsata niin ois ihan kätevä apu :) . Pitää laittaa rälläkkä laulamaan myös ton laatikon kanssa , toi uloke rälläkoitiin jo pois ko se oli tiellä.

jees mutta kiitos taas neuvoista :D
Onkos Timppaanen kokeillu et mitenkäs se kartaani passaa sinne jos kääntää tukilaakerin toisin päin?

Onhan laatikon kannatinkumi tarpeeksi jäykkä? On nimittäin rasittavan kuulonen jos on niinku mulla ja tuo kumilontti hakkaa välillä tunnelin kylkeen. :?

Tuommonen kulma kuitenki murtaa tuon kumilontin alta aikayksikön.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Pe Elokuu 15. 18:58:20 2008

Eemeli kirjoitti:
timppaanen kirjoitti:
jjs kirjoitti:Timppaane: mikä öljypohja? Kone taitaa olla 2" liian ylhäällä, ja kuten TAp kuittasi, pudotuspalat on luokkaa 25-30mm.
Vinkkejä:
-kiinteäkytkinkoppaisesta laatikosta laikkaa aivan ylimmästä kohdasta kytkinkopan päältä se pitkä kolmiotuki pois, jätä vaikka pieni kolmio.
-kytkinkopan vasemmassa reunassa on uloke joka kannattaa myös laikata pois, ottaa muuten rintapeltiin.
Sitten oikeanmallinen öljypohja ja kone tarpeeksi alas, avot :) Uppoaa kardaanikin sitten tarpeeksi.

tanarin pohjasta moukaroi.. eiku muokattu. Pitää ilmesesti nostaa kone taas vaihteeks pois ja hitsata se öljypohja oikeeseen muotoon, jos jollain ois kuvaa miten pitäis hitsata niin ois ihan kätevä apu :) . Pitää laittaa rälläkkä laulamaan myös ton laatikon kanssa , toi uloke rälläkoitiin jo pois ko se oli tiellä.

jees mutta kiitos taas neuvoista :D
Onkos Timppaanen kokeillu et mitenkäs se kartaani passaa sinne jos kääntää tukilaakerin toisin päin?

Onhan laatikon kannatinkumi tarpeeksi jäykkä? On nimittäin rasittavan kuulonen jos on niinku mulla ja tuo kumilontti hakkaa välillä tunnelin kylkeen. :?

Tuommonen kulma kuitenki murtaa tuon kumilontin alta aikayksikön.

muistaakseni sinne tukilaakerin alle laitettiin jotku n.50mm palikat... mutta kardaani on vaihtunu jo aikoja sitte yksosaseen rs kardaaniin(ape imports)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

RS pudotuspalat

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Elokuu 18. 11:29:17 2008

RS alu pudotuspalat on 30mm paksut. Pelaa ainaski Type-9 lootan kanssa.
Ostettu -80 alussa joten tuskin kiina kopiot.

WC palkilla OHC:ssa OK ja yks osanen RS kilpa karpaani apelta
Vakiopalkista ei omaa tietoa.

Aikoinaan Mk2 esco 1.6 Kenttiin (pikku loota) vaihdoin yks osasen karpaanin niin auto parani puolella ainaski siltä tuntu.
Vaikkei entisessä mitään vikaa ollu.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin