Cossun puola

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Cossun puola

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Joulukuu 7. 17:53:55 2004

Onko kenelläkään kokemuksia Cossun puolan vaihdosta parempaan? Millaiseen, mitä vaikutti, vai vaikuttiko mitään?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Joulukuu 7. 17:58:46 2004

cranen puola
http://www.cranecams.com/index.php?show ... =4&prt=166
hyvin sillä ainakin toimii
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Joulukuu 7. 18:39:15 2004

Mulla on cranen lx91 puola ja toimii paremmin kun vakiolla, eli ei paukuta niin helpolla.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Joulukuu 8. 10:03:24 2004

Vaikuttiko tyhjäkäyntiin mitenkään?

En tiedä onko ominaisuus, mutta mulla tyhjäkäynnillä ilmenee välillä pätkimistä ja pitkässä moottorijarrutuksessa joskus hieman nykii. Eri tulpilla noi joko pahenee tai paranee, mutta ihan tasaista tyhjäkäyntiä ei siis oikein käy.

Miten muuten seossäätö pitäisi tehdä vihreähattuisessa oikeaoppisesti? Lambdan johto irti ja sitten seos kohdalleen ettei boxi pääse korjaamaan seosta Lambdan signaalin mukaan?
Mulla käy kylmänä aika rikkaalla ennenkuin Lambda lämpenee ja alkaa toimimaan. Tyhjäkäyntiseos on myös hiukan rikkaanpuoleinen, mutta jos sitä laihentaa, tyhjäkäynti alkaa ontua.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Joulukuu 8. 10:12:35 2004

Turbo_IS kirjoitti: Miten muuten seossäätö pitäisi tehdä vihreähattuisessa oikeaoppisesti? Lambdan johto irti ja sitten seos kohdalleen ettei boxi pääse korjaamaan seosta Lambdan signaalin mukaan?
Mulla käy kylmänä aika rikkaalla ennenkuin Lambda lämpenee ja alkaa toimimaan. Tyhjäkäyntiseos on myös hiukan rikkaanpuoleinen, mutta jos sitä laihentaa, tyhjäkäynti alkaa ontua.
Jos on lambda, niin turha sitä vastaan on yrittää tapella. Suljetun silmukan säätöä on hankala alkaa muuttamaan muutoin kuin säätöparametrejä muuttamalla. Lastulla homman saa hoidettua.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Joulukuu 8. 11:00:39 2004

No mulla vaikuttaa ainakin tohon tyhjäkäynnin tasaisuuteen tulppien kärkiväli. 0,7 väliä niin käy hyvin mutta esim 0,55 niin tyhjäkäynti "pätkii" vähän. Mutta välin on taas oltava pieni, että kestää ahtoja ja ei tuo pieni npätkiminen ole minua haitannut kun ei tule koskaan ajettua tyhjäkäynnillä :wink:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 8. 14:15:39 2004

Onko vihreä koppaisessa edes seosruuvia?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Joulukuu 8. 14:33:00 2004

siipicossu kirjoitti:Onko vihreä koppaisessa edes seosruuvia?
Siis siellä boxin kyljessä?? On.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 8. 14:39:04 2004

sierra4x4tbo kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Onko vihreä koppaisessa edes seosruuvia?
Siis siellä boxin kyljessä?? On.
Joo boxia meinasin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Joulukuu 8. 18:58:16 2004

Vihreähatun säätö: meisseli kouraan ja säätämään-> 20sek korotettua joutokäyntiä kuten 2wd:ssäkin ja säätö minuutin sisään.

Kärkiväli: jos viritetyssä normi-/katticossussa joutuu käyttämään pienempää kärkiväliä kuin ,65-,70mm, on jotain pielessä. Seokset tai tulpat/puola ei ole iskussa. Kestää ,65:llä reilusti yli 2bar paineita täysin vakio sytkähilppeillä (jos ovat kunnossa).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Joulukuu 8. 21:28:45 2004

jjs kirjoitti:Vihreähatun säätö: meisseli kouraan ja säätämään-> 20sek korotettua joutokäyntiä kuten 2wd:ssäkin ja säätö minuutin sisään.

Kärkiväli: jos viritetyssä normi-/katticossussa joutuu käyttämään pienempää kärkiväliä kuin ,65-,70mm, on jotain pielessä. Seokset tai tulpat/puola ei ole iskussa. Kestää ,65:llä reilusti yli 2bar paineita täysin vakio sytkähilppeillä (jos ovat kunnossa).
Se olisi vaan kiva tietää että mikä siinä sitten on vialla. :wink: Tää tuntuu todellakin olevan yksi ikuisuuskysymys näissä vehkeissä.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » To Joulukuu 9. 11:46:29 2004

Skorppi kirjoitti:
jjs kirjoitti:Vihreähatun säätö: meisseli kouraan ja säätämään-> 20sek korotettua joutokäyntiä kuten 2wd:ssäkin ja säätö minuutin sisään.

Kärkiväli: jos viritetyssä normi-/katticossussa joutuu käyttämään pienempää kärkiväliä kuin ,65-,70mm, on jotain pielessä. Seokset tai tulpat/puola ei ole iskussa. Kestää ,65:llä reilusti yli 2bar paineita täysin vakio sytkähilppeillä (jos ovat kunnossa).
Se olisi vaan kiva tietää että mikä siinä sitten on vialla. :wink: Tää tuntuu todellakin olevan yksi ikuisuuskysymys näissä vehkeissä.
Onko se nyt ihan varmaa että pysyy seoksissa kun nostaa ahtoja? Mulla kyllä lyhytkaista lambda näyttäny aina yhtä vihreetä mutta tarkalla mittarilla penkissä yli 1,5bar ahdoilla alkaa mennä laihalle.. 1,7bar ja ollaan jo vaarallisen laihalla. Tämä 540cc suuttimilla ja MDS"500hv" pumpulla ja stg2 lastulla. Bensapaineetkin kohdallaan ja fse säädin. Dynottajan kanssa mietittiin että vois lastusta johtua.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Joulukuu 9. 15:43:12 2004

glue kirjoitti:
Onko se nyt ihan varmaa että pysyy seoksissa kun nostaa ahtoja? Mulla kyllä lyhytkaista lambda näyttäny aina yhtä vihreetä mutta tarkalla mittarilla penkissä yli 1,5bar ahdoilla alkaa mennä laihalle.. 1,7bar ja ollaan jo vaarallisen laihalla. Tämä 540cc suuttimilla ja MDS"500hv" pumpulla ja stg2 lastulla. Bensapaineetkin kohdallaan ja fse säädin. Dynottajan kanssa mietittiin että vois lastusta johtua.
Voipi myös johtua tuosta ns."500hv" pumpusta, oon kuullu että olis aika pilipali laite. Laita sinne kunnollinen Bosch tai joku muu laatu pumppu.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » To Joulukuu 9. 23:36:44 2004

sierra4x4tbo kirjoitti:
glue kirjoitti:
Onko se nyt ihan varmaa että pysyy seoksissa kun nostaa ahtoja? Mulla kyllä lyhytkaista lambda näyttäny aina yhtä vihreetä mutta tarkalla mittarilla penkissä yli 1,5bar ahdoilla alkaa mennä laihalle.. 1,7bar ja ollaan jo vaarallisen laihalla. Tämä 540cc suuttimilla ja MDS"500hv" pumpulla ja stg2 lastulla. Bensapaineetkin kohdallaan ja fse säädin. Dynottajan kanssa mietittiin että vois lastusta johtua.
Voipi myös johtua tuosta ns."500hv" pumpusta, oon kuullu että olis aika pilipali laite. Laita sinne kunnollinen Bosch tai joku muu laatu pumppu.
No on se nyt saatana jos luvataan 500hv ja rupee 350hepassa ahistamaan! :evil:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Joulukuu 9. 23:47:03 2004

glue kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:
glue kirjoitti:
Onko se nyt ihan varmaa että pysyy seoksissa kun nostaa ahtoja? Mulla kyllä lyhytkaista lambda näyttäny aina yhtä vihreetä mutta tarkalla mittarilla penkissä yli 1,5bar ahdoilla alkaa mennä laihalle.. 1,7bar ja ollaan jo vaarallisen laihalla. Tämä 540cc suuttimilla ja MDS"500hv" pumpulla ja stg2 lastulla. Bensapaineetkin kohdallaan ja fse säädin. Dynottajan kanssa mietittiin että vois lastusta johtua.
Voipi myös johtua tuosta ns."500hv" pumpusta, oon kuullu että olis aika pilipali laite. Laita sinne kunnollinen Bosch tai joku muu laatu pumppu.
No on se nyt saatana jos luvataan 500hv ja rupee 350hepassa ahistamaan! :evil:
Nykäise se MSD-tarra pois ja kerro meille kuka sen pumpun on valmistanut ja mikä on malli? Kuvissa näyttää kauhiasti Wallbron pumpulta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Joulukuu 10. 10:32:27 2004

SLEI kirjoitti:
Nykäise se MSD-tarra pois ja kerro meille kuka sen pumpun on valmistanut ja mikä on malli? Kuvissa näyttää kauhiasti Wallbron pumpulta.
Näyttää kovasti samalta kuin varaosaliikkeissä myynnissä oleva Ruisku Sierran tarvike pumppu. Löytyy useammallakin nimellä :wink:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Vastaa Viestiin