Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Marraskuu 22. 14:36:37 2004

olski kirjoitti:Ei kellään oo tietoa mistä sais tohon edis6 puolaan tulevan liittimen irrallisena? tai jos olis jollain ylimääräisenä?kysyin Kivitilasta niin joutuu ostaan aika kasan johtoo mukana ja hinta oli sen mukanen :evil:
Helpointa varmaankin olis kannibalisoida V6 mondeon johtosarjasta. Ebay saattaa auttaa tässäkin hommassa :)

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ma Marraskuu 22. 14:49:10 2004

käy ensin ruttutukku läpi

olski
Viestit: 67
Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja olski » Ti Marraskuu 23. 18:10:55 2004

Laitoin johdot nyt kiinni "väliaikaisesti" pienillä lattaliittimillä. :shock: Jos viä ennen joulua koittais käynnistellä. :mrgreen: Täytyy koittaa jostain kaivella moista liitintä...
20m 2.9 -65 ms&edis

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ti Marraskuu 23. 19:59:13 2004

Laitetaan pari kuvaa omasta projektista:
http://www.kolumbus.fi/pal/ms1.jpg
http://www.kolumbus.fi/pal/ms2.jpg

Kotelo SP-elektroniikan malli SRF-1 lyhennettynä.
Map-anturi laitettu piirilevyn yläpuolelle jotta mahtuu koteloon. Päädyt itse viilailtu alumiinilevystä.

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ti Marraskuu 23. 20:23:55 2004

onko kokemuksia/tietoa kossun kampiakselin anturi, käykö se megaruiskuun?
laitettiin nyt se motorolan 2.5 bar mappi ohjelmaan niin että ei katko syöttöä jos menee ahdot yli.
sytkä mietityttää eihän se paljoo enää ton (1.5) jälkeen muutu jos laittaa sen puol kiloo lisää ylimapin? eli kartat pysyy samoina ton 1.5bar jälkeen. signaalihan siinä pysyy tappiin asti samana?
t.mika

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Marraskuu 23. 21:56:05 2004

PasiL kirjoitti:Laitetaan pari kuvaa omasta projektista:
http://www.kolumbus.fi/pal/ms1.jpg
http://www.kolumbus.fi/pal/ms2.jpg

Kotelo SP-elektroniikan malli SRF-1 lyhennettynä.
Map-anturi laitettu piirilevyn yläpuolelle jotta mahtuu koteloon. Päädyt itse viilailtu alumiinilevystä.
Kovin on tutun näköistä:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... kotelo.jpg
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Marraskuu 23. 21:59:13 2004

RubberDuck kirjoitti:onko kokemuksia/tietoa kossun kampiakselin anturi, käykö se megaruiskuun?
laitettiin nyt se motorolan 2.5 bar mappi ohjelmaan niin että ei katko syöttöä jos menee ahdot yli.
sytkä mietityttää eihän se paljoo enää ton (1.5) jälkeen muutu jos laittaa sen puol kiloo lisää ylimapin? eli kartat pysyy samoina ton 1.5bar jälkeen. signaalihan siinä pysyy tappiin asti samana?
t.mika
No tuon 1.5 bar ahtojen jälkeen sytkän ennakko ei siis enää muutu, ei mikää katastrofi, mutta se että bensaakaan ei tule lisää on jo pahempi homma. Kyllä se 3 bar mappi kannattaa laittaa jos ei 1.5 bar ahtoja riitä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ti Marraskuu 23. 22:16:08 2004

JesseT kirjoitti:
RubberDuck kirjoitti:onko kokemuksia/tietoa kossun kampiakselin anturi, käykö se megaruiskuun?
laitettiin nyt se motorolan 2.5 bar mappi ohjelmaan niin että ei katko syöttöä jos menee ahdot yli.
sytkä mietityttää eihän se paljoo enää ton (1.5) jälkeen muutu jos laittaa sen puol kiloo lisää ylimapin? eli kartat pysyy samoina ton 1.5bar jälkeen. signaalihan siinä pysyy tappiin asti samana?
t.mika
No tuon 1.5 bar ahtojen jälkeen sytkän ennakko ei siis enää muutu, ei mikää katastrofi, mutta se että bensaakaan ei tule lisää on jo pahempi homma. Kyllä se 3 bar mappi kannattaa laittaa jos ei 1.5 bar ahtoja riitä.
sitähän ei saa fiksusti vielä kiinni. tai siis eikö se mennyt niin että sen piirin bittisyyden ansiosta 255 on suurin luku.

Turbocelica
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
Paikkakunta: Kannus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbocelica » Ti Marraskuu 23. 22:17:56 2004

onko kukaan asentanut megasquirea cossuun, kun itse ajattelin että jos asentais lähikuukausina semmoisen cossuun. tarttis vähän neuvoja ja mihin mikäkin johto kuuluu, ja onko kokemuksia miten toimii cossussa.
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Marraskuu 24. 8:02:18 2004

RubberDuck kirjoitti:
JesseT kirjoitti:
RubberDuck kirjoitti:onko kokemuksia/tietoa kossun kampiakselin anturi, käykö se megaruiskuun?
laitettiin nyt se motorolan 2.5 bar mappi ohjelmaan niin että ei katko syöttöä jos menee ahdot yli.
sytkä mietityttää eihän se paljoo enää ton (1.5) jälkeen muutu jos laittaa sen puol kiloo lisää ylimapin? eli kartat pysyy samoina ton 1.5bar jälkeen. signaalihan siinä pysyy tappiin asti samana?
t.mika
No tuon 1.5 bar ahtojen jälkeen sytkän ennakko ei siis enää muutu, ei mikää katastrofi, mutta se että bensaakaan ei tule lisää on jo pahempi homma. Kyllä se 3 bar mappi kannattaa laittaa jos ei 1.5 bar ahtoja riitä.
sitähän ei saa fiksusti vielä kiinni. tai siis eikö se mennyt niin että sen piirin bittisyyden ansiosta 255 on suurin luku.
3 bar mappi menee ihan suoraan, kun muistaa nämä kaksi muttaa:

-barocorrection pitää ottaa pois päältä
-kaikki lukemat on 6/5 kertaa liian suuria säätösoftassa.

Pojat on kyllä lupailleet, että viikon kahden sisään 3 bar optio tulisi ihan oikeana ominaisuutenakin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Pe Marraskuu 26. 12:20:01 2004

Moi,

Olen tilailemassa tuolta Boost Engineeringiltä noita Edis osia ja siellä on tarjolla Edis 4 boksia seuraavilla osanumeroilla:

F1CF-12A359-AA
89FB-12K072-AC
F3CF12A359-AA

Sama juttu puolan osalta. Löytyy osanumerot:
E9TF-12029-AA
E8TF-12029-AA

Onko joku noista parempi kuin toinen vai onko ihan sama mitkä noista tilaa?


-k

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Marraskuu 26. 14:03:52 2004

Puolissa voi olla erilaisia sytytysjohotjen kiinnitystyyppejä. Bokseista jotkut tukee multisparkkia.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Pe Marraskuu 26. 14:40:27 2004

Kiitos tiedosta JesseT.

Ajattelin tilata nuo sytytysjohdot samalla, niin tulee varmaankin sopivat....

Onkohan missään listaa bokseista jotka tukee multisparkkia. Onko ylipäätäämn tuosta multispark ominaisuudesta hyötyä?

-k

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Marraskuu 26. 18:39:43 2004

Kimmo's kirjoitti:Kiitos tiedosta JesseT.

Ajattelin tilata nuo sytytysjohdot samalla, niin tulee varmaankin sopivat....

Onkohan missään listaa bokseista jotka tukee multisparkkia. Onko ylipäätäämn tuosta multispark ominaisuudesta hyötyä?

-k
Mulla taitaapi jäädä ylimääräiseksi yksi wanhemman tyypin puola ja XR2i:n EDIS jos kiinnostaa.

Multispark ei noilla EDIS vehkeillä oikeasti onnistu. Puolan latausaika on liian pitkä. CDI sytkissä noita käytetään, ja tarvitseekin, jotta saa riittävän pitkän paloajan kipinälle alakierroksilla.

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Pe Marraskuu 26. 21:03:16 2004

Tuon Multisparkin saa sitten viissiin unohtaa...

Ja kyllähän mua nuo Edis palikat kiinnostaa, tarkoitus olis lähiaikoina viimeinkin saada tuo sytkäpuoli kuntoon. Laita Jive vaikka YV:tä aiheesta!

-k

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Marraskuu 27. 20:33:45 2004

Kimmo's kirjoitti:Kiitos tiedosta JesseT.

Ajattelin tilata nuo sytytysjohdot samalla, niin tulee varmaankin sopivat....

Onkohan missään listaa bokseista jotka tukee multisparkkia. Onko ylipäätäämn tuosta multispark ominaisuudesta hyötyä?

-k
Multisparkkia tukevat boksit on näköjään aika harvassa:

http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... -euro.html
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... s-nam.html

kun lukee noita niin saa jotain irti.


Itte justiinsa koitin tota omaa megaruiskista tossa, triggeripyörää pyörittelin sensorin lähellä niin kyllä suuttimet ainakin raksuu ja edis-puolasta poukkoilee kipinöitä 8)

Se on sitten niinkun että bolt on ja hanaa. Tai sitten ei niin bolt on :)
Jäsen #606

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Joulukuu 8. 8:07:45 2004

Kaikille 2.5bar mapin kanssa tuskaileville tiedoksi, että nyt 3bar ja 4bar mapit on myös tuettu. Ja lisäksi paljon muuta uutta...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Joulukuu 8. 8:45:35 2004

JesseT kirjoitti:Kaikille 2.5bar mapin kanssa tuskaileville tiedoksi, että nyt 3bar ja 4bar mapit on myös tuettu. Ja lisäksi paljon muuta uutta...
Onkos uudessa raudassa kasvatettu AD -muuntimen tarkkuutta? 1bar ja 4bar MAP antureiden tarkkuusero on jo aika huomattava vaparissa tai matalapaineturbossa. Luokkaa 4mbar LSB vs. 16mbar LSB 8bitin muuntimella.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Joulukuu 8. 12:04:13 2004

Ei ole mitään uutta rautaa. Itseäni ei tuo 0.011 bar resoluutio paljoa huoleta, mikä 3 bar mapin kanssa tulee. Pahimmassa tapauksessa tuo aiheuttaa noin 2% absoluuttisen virheen seokseen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ke Joulukuu 8. 16:26:01 2004

JesseT kirjoitti:Kaikille 2.5bar mapin kanssa tuskaileville tiedoksi, että nyt 3bar ja 4bar mapit on myös tuettu. Ja lisäksi paljon muuta uutta...
Niin siis tarkoitatko tuota uutta 3_Bar_MS.s19 -failia vai mitä? Täytyy myöntää, että en oikein enää pysy kärryillä noissa jutuissa, kun ei toi assembleri oikein luonnistu...

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Joulukuu 8. 16:49:48 2004

En ole itse kokeillut vielä, enkä aiokaan, mutta ilmeisesti tuossa on uusin versio:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... ra021b.zip
Escort mk3 + 2x Focus mk1

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ke Joulukuu 8. 17:43:08 2004

Hmmm, tulee joku errori, ei ole kuulemma validi archive file...

<muokattu>
No joo, sain sen toisaalta, joten asia kunnossa, toksia vihjeestä.
</muokattu>

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Joulukuu 9. 2:42:41 2004

Onko joku 8-v DOHC ruiskukoneeseen rustaillut Megaa, triggeri jo löytyisi, mutta EDIS-modulia ei taida olla?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Joulukuu 9. 8:43:59 2004

Tuosta tuli mieleen, Sierrassa on kuulemma käytetty paljon "TFI" sytytystä. Itselle tuo ei sano mitään, mutta MS tukee sitä suoraan. Osaisiko joku kertoa minkälaisesta laitteesta on kysymys. Kyseessä on ilmeisesti joku virranjakan kyljessä oleva laatikko. DOHC koneissahan ei vissiin ollut virranjakajaa?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Joulukuu 9. 11:31:45 2004

JesseT kirjoitti:Tuosta tuli mieleen, Sierrassa on kuulemma käytetty paljon "TFI" sytytystä. Itselle tuo ei sano mitään, mutta MS tukee sitä suoraan. Osaisiko joku kertoa minkälaisesta laitteesta on kysymys. Kyseessä on ilmeisesti joku virranjakan kyljessä oleva laatikko. DOHC koneissahan ei vissiin ollut virranjakajaa?
Sierran dohc koneessa on ainakin virranjakaja. Se on siis ihan pelkkä jakaja, eli pyörijä törkätty nokka-akselin jatkoks ja siihen pas-kansi päälle. Ainakin näin oli mun '90 ruisku DOHC:ssa.

OHC ruiskun jakajasta en tiedä kummonen on kun ei o yhtään semmosia ollu. Useempia johtoja siitä jakajasta ja sytkärasiasta menee kytkiksen mukaan boksille, eli jotain se tekee ennakolle ilmeisesti.
Jäsen #606

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Joulukuu 9. 12:00:26 2004

niin i malleissa se sytkän vahvistin sijaitsee jakajankyljessä kiinni, ihan sama vahvistin on 2.8efi, 2.4&2,9 efi ja ohc efissä. (nää isokantiset motorgraft jakajat) jotain asiaa selventävää tolleen äkkiä googletamalla :wink: http://www.coolcats.net/tech/troubleshooting/tfi.html
Viimeksi muokannut puuhapete, To Joulukuu 9. 13:23:45 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » To Joulukuu 9. 12:20:47 2004

Eikös se siirry uudemmissa (mk2) johonkin lokasuojan luo virranjakajan varresta?
#682

GraZ
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 17:43:16 2004
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GraZ » To Joulukuu 9. 18:31:57 2004

Eikös tuo edis4 kytketä megaspruittiin ihan "PIP in MS" "SAW out to EDIS"
tuosta edissin kytkemisestä kun ei niin paljon infoa tuolla megan sivuilla ole.
Tuollalaillahan ajoituksen pitäisi olla jo säädettävissä?

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » To Joulukuu 9. 19:23:07 2004

oletteko käyttäneet mitä suorasytytys puolia megaruutan kanssa ja mikä se ms malli piti olla jos on tuommonen suorasytkä jakaja/puola joka antaa 2 sylinteriin kipinän samaan aikaan?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Joulukuu 9. 20:14:49 2004

Pikkuisen tarkennusta: EDIS moduleita ei löydy mistään focuksesta ja Mondeoistakin vain automaattilaatikolla varustetuista. Escort/Fiesta/Orion/Sierra ennen vuotta 98 tehdyistä Zetec ja EFi CVH koneisista autoista noita kannattaa etsiä. Automaatti Mondeon EDIS ei toimi samalla kampianturilla kuin muut Zetec ohjaimet.
Siis: Fordin EDIS, esim 4-pyttyseen koneeseen EDIS-4, löytyy Escorteista, Fiestoista yms. Puola on se mikä kuuluu EDIS-sytytykseen, eli esim. fordin oma tai sitten joku sellainen, joka on tarkoitettu käytettäväksi EDIS-sytytysjärjestelmän kanssa. Normaali MS käy tällaisen EDIS:in ohjaamiseen. Vain ohjelma pitää olla EDIS-käyttöön.

EDIS... Eiku EDIT: Kiitos tarkennuksesta, korjattu :)
Viimeksi muokannut olafu, Pe Joulukuu 10. 22:27:46 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #606

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Joulukuu 10. 10:48:28 2004

oops Anteeksi olafu.. painoin näköjään vahingossa edit nappia kun piti vain vastata... :oops:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Joulukuu 10. 12:11:32 2004

Ei mulla ainakaan ole mitään ongelmaa automaattimondeon ediksen kanssa. Mistä olet moista kuullut ja tiedätkö mikä se ero on? 90-95 ruisku etuvedot on aika hyvä kiteytys, että mistä noita löytyy.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Joulukuu 10. 17:42:28 2004

lukeepi Haynesin manuskassa mm. Ilmeisesti anturi vain on fyysisesti erilainen, jos kerta toimii ok.

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » Su Joulukuu 19. 19:30:51 2004

JesseT: Minkä arvoiseksi olet laittanut nuo R4 ja R7 kun käytät ilmeisesti efi cvh:n antureita?
RS2000 -96
Fiesta -11

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Joulukuu 19. 21:05:02 2004

Muistaakseni 22 kOhm. Suosittelelisin himpun verran pienempia, jotta ei koneen käydessä kuumana (keittäessä) menisi yli asteikon. Normaalikäytössä ei mene. Laita vaikka 15 kOhm.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » Su Joulukuu 19. 22:23:08 2004

Kiitos jälleen kerran 8)
RS2000 -96
Fiesta -11

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Joulukuu 20. 0:20:40 2004

JesseT kirjoitti:Muistaakseni 22 kOhm. Suosittelelisin himpun verran pienempia, jotta ei koneen käydessä kuumana (keittäessä) menisi yli asteikon. Normaalikäytössä ei mene. Laita vaikka 15 kOhm.
Tuollainen 100k trimmeri kuulostaisi hyvältä :wink:

-sami-
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 15. 20:33:59 2002

Viesti Kirjoittaja -sami- » Ti Joulukuu 28. 18:29:09 2004

Huh ku oli pitkä aihe lukea alusta loppuun. :shock:
Nyt kun partcosta saa tilattua sen koko rakennussarjan niin ajattelin kokeilla tuota megasquirt:iä tohon cosworthiin.

Mitäköhän kaikkea pitäis nytten ottaa huomioon kun sitten oon saanu kasattua vehkeen, elikää autoon kiinni kytkeminen ja kaikki pienet ja isot ongelmat/säädökset/kalibroinnit?
Jos löytyis kokemusta megasquirtin asennuksesta cossuun niin olisin kiitollinen kaikesta joka helpottais prosessia.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Joulukuu 28. 22:52:56 2004

-sami- kirjoitti: Mitäköhän kaikkea pitäis nytten ottaa huomioon kun sitten oon saanu kasattua vehkeen, elikää autoon kiinni kytkeminen ja kaikki pienet ja isot ongelmat/säädökset/kalibroinnit?
Jos löytyis kokemusta megasquirtin asennuksesta cossuun niin olisin kiitollinen kaikesta joka helpottais prosessia.
'


Itseä kiinnostaa myös miten kyseinen boxi toimii cossussa? Eli kaikki ketkä on megaruutan kanssa taistellu niin rohkeesti juttua esille!! :)
Toyota Supra TT

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ke Joulukuu 29. 12:36:17 2004

sitä ruiskuu on aika moni kossuun sovittelemassa en tiedä yhtään suomessa olevaa kosaa megalla....

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Joulukuu 29. 13:20:41 2004

MS-foorumissa on käsitykseni mukaan useampikin cossukoneen megasqruitannut.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tate- » Ke Joulukuu 29. 13:54:26 2004

Itellä on tollanen megasquirt&spark rakennettuna jo kanssa hyllyssä, ostin sen siis jo valmiiksi rakennettuna. Tulee clubin tallilla makoilevaan penariin talven aikana turbotekniikan säestämänä. (Tai ainakin tarkotus olis)
BMW E21 "323i"

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ke Joulukuu 29. 23:48:30 2004

Itselläkin on piirilevy pöydällä reikiä odottamassa, mutta pitäisköhän sittenki tilata koko setti kun se ei oo tuon kalliimpi.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » To Joulukuu 30. 10:58:22 2004

Tämä kysymys ei suoraan liity megasquirtiin, mutta omaan ms-projektiin kylläkin:

Edis- sytkän kampikulma-anturista on kyse. Alkuperäisessä "edis" lohkossahan anturi kiinnittyy alumiiniseen palikkaan. Itse ajattelin porata omaan lohkoon anturin kokoisen reiän ja kiinnittää anturin suoraan lohkoon. Onko tästä mitään haittaa vai mikä virka on alumiinisella palikalla välissä?

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Joulukuu 30. 17:48:25 2004

PasiL kirjoitti:Tämä kysymys ei suoraan liity megasquirtiin, mutta omaan ms-projektiin kylläkin:

Edis- sytkän kampikulma-anturista on kyse. Alkuperäisessä "edis" lohkossahan anturi kiinnittyy alumiiniseen palikkaan. Itse ajattelin porata omaan lohkoon anturin kokoisen reiän ja kiinnittää anturin suoraan lohkoon. Onko tästä mitään haittaa vai mikä virka on alumiinisella palikalla välissä?
No jos ei mene ihan kohdalleen, niin ei mene sytkäkään. Olen kans kummastellut mitä se alumiininen välipalikka siellä tekee, mutta kai se on helpompi tehdä kohdistus tuolla kuin suoraan lohkoon koneistamalla. Saattaapi myös olla, että noita pulikoita on erilaisia erikokoisille vauhtipyörille ja automaattilootiin?
Sillä ei liene paljon merkitystä jos ei mene reikä kehällä ihan kohilleen, jos pystyy MS:llä kuitenkin säätämään.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Joulukuu 30. 18:13:19 2004

Palikka tekee myös sen, että anturi ei mene liian pitkällä vauhtipyörää kohti. Se välipalikka oli jonkun euron hintainen, eli ei ole mitään suurta hyötyä jättää sitä poiskaan. Alkuperäisillä osilla kun kasaa, niin ei tarvitse murehtia ilmarakoja jne.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Joulukuu 30. 18:24:32 2004

Ne anturit on useimmiten induktiivisiä eikä sellaista saa laittaa magnetisoituvaan metalliin kiinni vaan esim. juuri siihen alumiiniseen tai muoviseen tms. palikkaan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Joulukuu 30. 19:44:06 2004

Eikö mekaruiskiksessa pysty softalla määrittelemään anturin paikkaa jos ei ole aivan kohdallaan? Tatechissa voidaan korjata.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Joulukuu 30. 22:09:11 2004

cossuesco kirjoitti:Eikö mekaruiskiksessa pysty softalla määrittelemään anturin paikkaa jos ei ole aivan kohdallaan? Tatechissa voidaan korjata.
luulis, en usko tosin että Tatechissakaan anturin paikkaa voidaan ihan miten tahansa määrittää. Pienet muutaman radiaanin heitot ei luulis paljon vaikuttavan. Jos ei ihan mettään mene, niin ainakin Zetecin anturit on Hall antureita. Cossussa(MagnetiMarelli) taitaa olla induktiivinen anturi?

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Joulukuu 30. 23:27:15 2004

jive kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Eikö mekaruiskiksessa pysty softalla määrittelemään anturin paikkaa jos ei ole aivan kohdallaan? Tatechissa voidaan korjata.
luulis, en usko tosin että Tatechissakaan anturin paikkaa voidaan ihan miten tahansa määrittää. Pienet muutaman radiaanin heitot ei luulis paljon vaikuttavan. Jos ei ihan mettään mene, niin ainakin Zetecin anturit on Hall antureita. Cossussa(MagnetiMarelli) taitaa olla induktiivinen anturi?
Aika vapaasti sitä saa näköjään siirrellä, vaikkakaan ei ole tarvetta. Ajoituslukolla säädetään anturin paikka, elikkä pitää sytkän 10 asteessa ja tarkistetaan ajoituslampulla jos heittää niin softalla korjataan kohdalleen. EDIS-4 käyttää induktiivista anturia.

Vastaa Viestiin