cossun ahtokotelon väliin lev
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
cossun ahtokotelon väliin lev
onko jollain valmistaa ohjelmaa että sais käydä vesileikkaamassa alumiinista välilevyn cosan ahtokoteloon....
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Löytyy joltain kaveriltasiMankka kirjoitti:Jos jollakulla on tosiaan CAD-piirustukset levystä, niin minäkin huolisin mieluusti sellaisen.

..tosin ilman pultin reikiä, mutta nehän on helppo sutasta palikkaan vaikka Black&Deckerillä

BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
..
mutta sellaisen välilevyn tekeminen ei välttämättä ole kovin hyvä idea. jos katsoo miten se ilma tulee vakiokoteloon (imutorvien taakse/väliin) ja sitten kun se siirretään ulommas niin ilma menee aika suoraa kakkos ja kolmospyttyihn, saattaa aiheuttaa tyhjäkäynnillä röpöttelyä, jos sillä sinänsä mitään väliä on.. alkuperäistä on joku varmaan miettinyt ja varmaankin siksi se sisääntulo on niin littana ja imutorvien takana..
ja tämä oli teoreettinen pohdinta, en ole kokeillut itse.
ja tämä oli teoreettinen pohdinta, en ole kokeillut itse.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Tota testattiin virtauspenkissä siis nielun avartaminen + imukotelon tilavuuden kasvatus eli 8-10mm alupalikka kotelonkannen välissä. Tulos oli virtauksen paraneminen. Haittavaikutuksiakin saattaa olla kuten Timo arveli mutta mitään selvää jarrupenkkivertailua ei ole tehty. Mitattuja hyötyjä ja selvästi todettuja haittoja ei ole ollut. Itse olen alupalikkaa käyttäny ja kone vetää varsin laajalla alueella, vääntö ollut aina hyvä, mutta kuten sanoin mitään näyttöä ei ole.
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Onkos tämä 2wd painekotelolla vai 4wd?SHR kirjoitti:Tota testattiin virtauspenkissä siis nielun avartaminen + imukotelon tilavuuden kasvatus eli 8-10mm alupalikka kotelonkannen välissä. Tulos oli virtauksen paraneminen. Haittavaikutuksiakin saattaa olla kuten Timo arveli mutta mitään selvää jarrupenkkivertailua ei ole tehty. Mitattuja hyötyjä ja selvästi todettuja haittoja ei ole ollut. Itse olen alupalikkaa käyttäny ja kone vetää varsin laajalla alueella, vääntö ollut aina hyvä, mutta kuten sanoin mitään näyttöä ei ole.
Ilmeisesti tuo 4wd painekotelo ei välttämättä edes tarvitse moista välilevyä?
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Joo tosiaan 4wd kotelo ei välttämättä (vakiona tilavampi nielu) muutoksia tarvi joten mun tarina koski 2wd.sierra4x4tbo kirjoitti:Onkos tämä 2wd painekotelolla vai 4wd?SHR kirjoitti:Tota testattiin virtauspenkissä siis nielun avartaminen + imukotelon tilavuuden kasvatus eli 8-10mm alupalikka kotelonkannen välissä. Tulos oli virtauksen paraneminen. Haittavaikutuksiakin saattaa olla kuten Timo arveli mutta mitään selvää jarrupenkkivertailua ei ole tehty. Mitattuja hyötyjä ja selvästi todettuja haittoja ei ole ollut. Itse olen alupalikkaa käyttäny ja kone vetää varsin laajalla alueella, vääntö ollut aina hyvä, mutta kuten sanoin mitään näyttöä ei ole.
Ilmeisesti tuo 4wd painekotelo ei välttämättä edes tarvitse moista välilevyä?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
se nelarin oma on välilevyn verran valmiiksi paksumpi
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=87488fordrs2000 kirjoitti:mutta jos tekee kokonaan uuden ahtokotelon ja vaihtaa 75mm kaasu läpän niin miten saa toimiin ku ei oo tyhjäkäynti moottorin paikkaaaa...
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei laita tyhjäkäynti moottoria ollenkaan
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta